SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU | Kapitola 4

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 4. 2013 03:00 29

Seznam kapitol

1. Jsou dvě karty lepší než jedna? 2. MSI GeForce GTX 680 Lightning 3. MSI Radeon HD 7970 GHz Edition Lightning 4. Testovací sestava, hry a metodika 5. Problematika měření fps 6. Fraps versus FCAT 7. Alan Wake, ArmA II
8. Battlefield 3, Bioshock: Infinite 9. Crysis 2, Crysis 3 10. Far Cry 3, Grand Theft Auto 11. Hitman: Absolution, Max Payne 3 12. Metro 2033, Tomb Raider 13. Shrnutí výsledků a závěr

Ve světě herních grafických karet je jen málo kontroverznějších věcí než zapojení více karet v jednom počítači. Zatímco jedni považují SLI a CrossFire za zlo, kterému je nutné se vyhnout, druzí jej uznávají jako možnou cestu k dosažení maximálního výkonu. Jak je tomu doopravdy, jsme zjišťovali v obsáhlém srovnání založeném na měření latencí.

Reklama

Testovací sestava

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Měření probíhalo v rozlišení 2560 × 1600 px na nejvyšší detaily se zapnutým vyhlazováním hran (viz screeny s rozepsaným nastavením detailů). Karty jsem vždy testoval při referenčních frekvencích pro jádro i paměti. U výsledků měření z každé hry je uveden průběh fps, průběh frametimes a celková analýza výsledků. Jejich význam je rozebrán v následujících dvou kapitolách.

Výkon jsem vždy měřil programem Fraps se zapnutým měřením frametimes. Naměřené průběhy jsem analyzoval v programu FrapsCut verze 1.0.4.1, ve kterém jsou vytvořeny všechny grafy v článku. Jde o vlastní software uživatele webwalker z PCTuning fóra, kterému tímto za poskytnutí programu velmi děkuji.

Testovací hry

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

ArmA II: Operation Arrowhead — Výkon v náročném druhém pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem měřil v zabudovaném benchmarku.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark.

SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomb Raider — Tomb Raider má jako jedna z mála nových her vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama