GTC 2013 den třetí – aplikace CUDA technologie | Kapitola 4
Seznam kapitol
Třetí den konference GTC se vlastně vždy točí kolem aplikací GPU výpočtů a průmyslu. Po celý den se ukazují úspěchy dosahované v jednotlivých odvětvích pomocí technologie CUDA. Jednotlivé případové studie přednášené přímo špičkami v oboru jsou rozhodně cennou inspirací a podobná představení jsou více než zajímavá.
V rámci GTC probíhá paralelně i výstava výrobců a průmyslových partnerů, kteří ve svých produktech využívají GPU resp. CUDA výpočtů. Ze všech vystavovatelů vybíráme ty nejzajímavější.
Skupina výrobců a dodavatelů pracovních stanic typu HP, DELL, SuperMicro, BOXX, CRAY, IBM asi není třeba komentovat. Prakticky každý ze jmenovaných má schopnost vytvořit na míru stanici se dvěma a více CUDA akcelerátory, nejčastěji pro Maximus akceleraci (Tesla plus Quadro).
Velmi pěknou prezentaci měla společnost Oculus VR, která na trh nově přinesla cenově dostupné a přitom velmi praktické brýle pro virtuální realitu (budou stát okolo 400 USD a mají vnitřní stereoskopický pozorovací úhel 120 stupňů).
Společnost Scalable Displays je schopna proměnit prakticky jakékoli množství projektorů v souvislou pracovní plochu (Windows 7), která má možnost přepnutí do aktivní stereoskopické projekce. Jejich autokalibrační systém využívá právě CUDA akceleraci. Společnost SynerScope analyzuje v reálném čase obrovské množství strukturovaných dat a interaktivně je visuálně zobrazuje. Jejich multi-dimensionální grafy jsou přehledné a jsou schopny zobrazovat data s granularitou desetitisíce druhů (analýza e-mailů, strukturovaných databází typu IMDB apod.). Bez zajímavosti nebyla i prezentace Tesla motors, kde interaktivní panely v autě tvoří uživatelské rozhraní poháněné procesorem Tegra 3 a kompletní řešení je od společnosti nVidia (včetně systému na vytváření uživatelských rozhraní Tegra UI).
Mezi další vystavovatele patřila například společnost zSpace s imersivním holografickým stolem nebo ICR3ATE se sdíleným 3D prostředím pro architektonické návrhy založeným na SketchUp.
Důležité byly prezentace VAR dodavatelů nVidia řešení jako jsou PNY, Cisco, Synnex nebo Seco (dodáva mj. GPU Keyla DEV kit). Společnost IGI zaujala 3D imersivní stěnou s 4K rozlišením. Herní clustery zastupovaly například společnosti G-cluster (díky VGX technologie se každá televize může proměnit v high-end herní konzoli jen za pomocí malého set-top-boxu), Playcast nebo Agawi. Toto byl výčet jen zlomku vystavovatelů, kteří výrazně zaujali.
Organizátoři konference dávají nahrávané přednášky pečlivě každý den na internet, tj. neváhejte a prohlédněte si katalog vystavených přednášek, klíčové řeči jsou k vidění zde. Zítřejší, poslední den, bude opět věnován aplikacím a má se objevit další pozoruhodná klíčová řeč, tentokrát z oblasti automobilového průmyslu.
Ze San Jose (CA, USA) zdraví Jan Buriánek