nVidia 3D Vision – pořádná nálož na výkon sestavy | Kapitola 3
Seznam kapitol
Před dvěma roky jsme si pod pojmem „moderní“ představovali Full HD, dnes tu máme 3D. Sice se z něj nestala masová záležitost, v praxi ale může být rozhodující při nákupu. Po dvou letech proto přinášíme test 3D Vision. Podíváme se v něm na hardwarovou náročnost 17 dnešních her a co se od dob uvedení změnilo.
Testovací sestava
K testování jsem zvolil klasickou sestavu pro měření grafických karet. Základem počítače tak byl procesor Intel Core i7 920 přetaktovaný na 3,6 GHz, základní deska MSI Big Bang Xpower a celkem 6 GB operační paměti. Použita byly grafická karty nVidia GeForce GTX 560 Ti a GTX 580 poslední verzí ovladačů GeForce 275.33. Testovalo se pod 64bitovou verzí operačního systému Windows7. Celý počítač napájel 750W zdroj OCZ Fatal1ty.
Instalace 3D Vision
Instalace 3D Vision je velmi jednoduchá, provádí se přes ovladače a během několika minut ji snadno zvládne každý (je pouze třeba dávat pozor, abyste IR vysílač nepřipojili přes USB dřív, než vás k tomu vyzve systém). Pokud raději přesto chcete postupovat podle návodu, podrobně jsme vám jej přinesli před dvěma roky.
Metodika testování
Kompatibilní testované hry
Assassin's Creed: Brotherhood — Poslední díl série testuji v nejvyšším nastavení včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře). Protože hra nemá vlastní benchmark, měřím framerate pomocí FRAPS při procházce Římem.
Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).
Bulletstorm — Testuji hraním hry na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran, fps měřím pomocí programu FRAPS. Testoval jsem hraním první části mapy Waterfront v Echo módu.
Call of Duty: Black Ops — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji proto osobním hraním mise ve Vietnam. Nastavení grafiky je nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.
Tom Clancy's H.A.W.X. 2 — Testoval jsem pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je maximální v DirectX 11 režimu, vyhlazování zapínám ve hře.
Just Cause 2 — Hru jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům hry bylo nastavení grafiky jen High.
Portal 2 — Jednu z nejlépe hodnocených her roku 2011 testují pomocí vlastního timedema natočeného ve velké místnosti s pružinami. Nastavení grafiky je maximální včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).
Serious Sam HD: The Second Encounter — Nejnovější díl Serious Sama jsem hrál hned na začátku první mise v džungli. Nastavení hry bylo Ultra včetně osminásobného vyhlazování hran.
Test Drive Unlimited 2 — Testuji hraním klasického závodu se sedmi AI ovládanými protivníky na prvním ostrově (Ibiza). Nastavení grafiky je maximální včetně vyhlazování zapnutého ve hře. Framerate měřím programem FRAPS.
Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám ve hře.
World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.
Hry nekompatibilní s 3D Vision
Kromě výše jmenovaný her jsem 3D Vision zkoušel ještě na několika dalších titulech. Ty však nebylo možné z důvodu velkých chyb v obraze vůbec testovat a 3D Vision zobrazení je s nimi nekompatibilní. U některých her jako ArmA II nefungovalo 3D zobrazení vůbec, u jiných (Shift 2) pak obraz nesl příliš velké množství anomálií. Jmenovitě jsem takto narazil u zmiňované české hry ArmA II, Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction, DiRT 3, F1 2010 a Shift 2: Unleashed. Z celkem plánovaných 22 her jde o pět her. Rozhodně tedy neplatí, že 3D Vision automaticky funguje v každé hře.