Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia 3D Vision – pořádná nálož na výkon sestavy
nVidia 3D Vision – pořádná nálož na výkon sestavy
autor: Tomáš Šulc , publikováno 28.6.2011
nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Před dvěma roky jsme si pod pojmem „moderní“ představovali Full HD, dnes tu máme 3D. Sice se z něj nestala masová záležitost, v praxi ale může být rozhodující při nákupu. Po dvou letech proto přinášíme test 3D Vision. Podíváme se v něm na hardwarovou náročnost 17 dnešních her a co se od dob uvedení změnilo.


Testovací sestava

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

K testování jsem zvolil klasickou sestavu pro měření grafických karet. Základem počítače tak byl procesor Intel Core i7 920 přetaktovaný na 3,6 GHz, základní deska MSI Big Bang Xpower a celkem 6 GB operační paměti. Použita byly grafická karty nVidia GeForce GTX 560 Ti a GTX 580  poslední verzí ovladačů GeForce 275.33. Testovalo se pod 64bitovou verzí operačního systému Windows7. Celý počítač napájel 750W zdroj OCZ Fatal1ty.

Instalace 3D Vision

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Instalace 3D Vision je velmi jednoduchá, provádí se přes ovladače a během několika minut ji snadno zvládne každý (je pouze třeba dávat pozor, abyste IR vysílač nepřipojili přes USB dřív, než vás k tomu vyzve systém). Pokud raději přesto chcete postupovat podle návodu, podrobně jsme vám jej přinesli před dvěma roky.

Metodika testování

Hraní ve 3D Vision je velmi náročné na výkon, k testování jsem proto zvolil dvě výkonné grafické karty nVidia GeForce GTX 560 Ti a 580. Cílem měření bylo zjistit, jak dobrá je kompatibilita her a jejich hardwarová náročnost. Testování proto probíhalo v nativním rozlišení testovacího 3D Vision monitoru 1920 × 1080 px, ve většině případů na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran (screen s nastavením je přiložen u každé hry). U každé hry se také dočtete, jaký dojem na mne hraní ve 3D Vision zanechalo a případné chyby v obraze.

Kompatibilní testované hry

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Assassin's Creed: Brotherhood — Poslední díl série testuji v nejvyšším nastavení včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře). Protože hra nemá vlastní benchmark, měřím framerate pomocí FRAPS při procházce Římem.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Bulletstorm — Testuji hraním hry na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran, fps měřím pomocí programu FRAPS. Testoval jsem hraním první části mapy Waterfront v Echo módu.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Call of Duty: Black Ops — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji proto osobním hraním mise ve Vietnam. Nastavení grafiky je nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na vysoké. Testoval jsem jen s vypnutým vyhlazováním (v GTA je vynucení MSAA nemožné).

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Tom Clancy's H.A.W.X. 2 — Testoval jsem pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je maximální v DirectX 11 režimu, vyhlazování zapínám ve hře.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Just Cause 2 — Hru jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez NVIDIA CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům hry bylo nastavení grafiky jen High.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Portal 2 — Jednu z nejlépe hodnocených her roku 2011 testují pomocí vlastního timedema natočeného ve velké místnosti s pružinami. Nastavení grafiky je maximální včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry je maximální včetně DirectX 11 a čtyřnásobného vyhlazování hran.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Serious Sam HD: The Second Encounter — Nejnovější díl Serious Sama jsem hrál hned na začátku první mise v džungli. Nastavení hry bylo Ultra včetně osminásobného vyhlazování hran.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Test Drive Unlimited 2 — Testuji hraním klasického závodu se sedmi AI ovládanými protivníky na prvním ostrově (Ibiza). Nastavení grafiky je maximální včetně vyhlazování zapnutého ve hře. Framerate měřím programem FRAPS.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám ve hře.

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Hry nekompatibilní s 3D Vision

nVidia 3D Vision  – pořádná nálož na výkon sestavy

Kromě výše jmenovaný her jsem 3D Vision zkoušel ještě na několika dalších titulech. Ty však nebylo možné z důvodu velkých chyb v obraze vůbec testovat a 3D Vision zobrazení je s nimi nekompatibilní. U některých her jako ArmA II nefungovalo 3D zobrazení vůbec, u jiných (Shift 2) pak obraz nesl příliš velké množství anomálií. Jmenovitě jsem takto narazil u zmiňované české hry ArmA II, Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction, DiRT 3, F1 2010 a Shift 2: Unleashed. Z celkem plánovaných 22 her jde o pět her. Rozhodně tedy neplatí, že 3D Vision automaticky funguje v každé hře.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.