(Nejen) kauza Batman — sabotuje NVIDIA záměrně ATI?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek (Nejen) kauza Batman — sabotuje NVIDIA záměrně ATI?

(Nejen) kauza Batman — sabotuje NVIDIA záměrně ATI? | Kapitola 2

Václav Vlček

Václav Vlček

4. 10. 2009 03:00 72

Seznam kapitol

1. O čem NVIDIA TWIMTBP vlastně je 2. Názor AMD 3. Kauza Batman: Arkham Asylum 4. Kauza NfS: Shift a vývoj primárně pro herní konzole 5. PhysX v systému s Radeonem

Na konferenci GPU Technology Conference jsme měli možnost vyzpovídat Tonyho Tamasiho a Ashutoshe Rege, kteří jsou zodpovědní za program pro podporu vývojářů TWIMTBP a optimalizaci her pro grafické karty NVIDIA. Jak oni vidí celý problém?

Reklama
(Nejen) kauza Batman — sabotuje NVIDIA záměrně ATI?
i Zdroj: PCTuning.cz

Celý problém eskaloval frustrovaným příspěvkem na blogu Iana McNaughtona, který pracuje jako senior manager v AMD. Má na starosti vývoj ovladačů Catalyst pro grafické karty Radeon a otevřeně si stěžuje na neférový přístup NVIDIE. V našem článku je tento příspěvek přeložený do češtiny, originální text v angličtině najdete zde.

"Společnost AMD je hrdá na to, že podporuje otevřené standardy a naším cílem je podporovat hraní na PC platformě bez ohledu na to, zda si lidé koupí naše produkty. Naneštěstí ne každý sdílí naší filozofii. NVIDIA nedávno poskytnula novinářům některé z titulů, které byly vyvíjeny za podpory programu The Way it is Meant to be Played, včetně nejnovějšího Batman: Arkham Asylum s očekáváním, že tyto tituly použijí ve srovnání s novými kartami Radeon HD 5870 a 5850. Zde je pár informacích o známých problémech s těmito tituly upravenými speciálně díky TWIMTBP."

Batman: Arkham Asylum

(Nejen) kauza Batman — sabotuje NVIDIA záměrně ATI?
i Zdroj: PCTuning.cz

V této hře NVIDIA nabízí možnost zapnutí AA vyhlazování přímo ve hře, kdežto uživatelé grafických karet ATI musí tuhle funkci vynutit pomocí ovladačů. Problém je ale v tom, že vynucené vyhlazování není nijak optimalizované a musí chtě nechtě využít hrubé síly k dosažení kýženého efektu. Proti tomu proprietární řešení od NVIDIE je optimalizované a je aplikováno pouze tam, kde to má smysl. Navíc možnost pro zapnutí vyhlazování přímo ve hře je vázaná na přítomnost grafické karty NVIDIA v systému a pokud je detekován Radeon, příslušná funkce prostě v menu chybí. To lze obejít tím, že se změní identifikační kód grafických karet ATI v demu hry Batman. Tímto jednoduchým trikem pak lze snadno zapnout vestavěnou podporu pro AA vyhlazování s tím, že její dopad na výkon u karet Radeon je o poznání menší. To ale už není možné udělat u plné verze hry, která je chráněna systémem Securom.

Aby bylo možno férově otestovat tuto hru, je potřeba vypnout veškeré AA vyhlazování. Také bychom rádi zdůraznili, že i při rozlišení 2560 × 1600 se 4× AA a 8× AF je hra stále uspokojivě rychlá na nové generaci Radeonů.

Need for Speed: Shift

(Nejen) kauza Batman — sabotuje NVIDIA záměrně ATI?
i Zdroj: PCTuning.cz

V dalším TWIMTBP titulu jsme vývojářům odevzdali seznam problémů, které jsme našli v průběhu vývoje hry. Seznam vedle běžných bugů zahrnoval hlavně problémy s efektivitou, s jakou využíval engine hry hardware platformy ATI. Tento seznam jsme zaslali vývojářům. Bohužel si majitelé Radeonů nebudou moci užít hru naplno, dokud vývojáři nevydají patch, který opravuje reportované problémy.

Resident Evil 5

(Nejen) kauza Batman — sabotuje NVIDIA záměrně ATI?
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD vůbec nedostalo žádné vývojové buildy této hry s dostatečným předstihem tak, aby mělo šanci je otestovat a najít případné problémy. Budeme spolupracovat s vývojáři při testování a řešení případných problémů s kompatibilitou a výkonem.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama