Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
K testování používám verzi hry ze Steamu, s posledním patchem 1.0.0.10 EN. Vyhlazování nastavuji ve hře, nikoli v ovladačích. Testuji vlastním timedemem, které jsem si uložil. Podívejte se na nastavení:
Nastavení kvality jsou pro všechna rozlišení a nastavení totožná. Autentické obrázky s nastaveními vidíte na obrázcích. Jediné co v průběhu testování měním, je kromě rozlišení, úroveň anizotropního filtrování (2-16) a anti-aliasingu (4x). Velice důležitá je volba Multicore Rendering, kterou vždy zapínám - radikálně navyšuje počet fps na vícejádrových CPU.
Poté co nastavím požadované rozlišení s AF+AA, spustím hru. Nahrávám toto timedemo a spouštím ho v konzoli parametrem "timedemo left_demo". Celý průběh zaznamenávám Frapsem. Podívejte se na video ze hraní.
Testuji průchodem od začátku levelu k lanovému mostu, kde likviduji všechny nepřátele. Průběh je vždy naprosto stejný, i tak ale testuji dvakrát kvůli různým neočekávaným vlivům na testování. Výsledné fps je průměrem ze dvou logů Frapsu. Celý měřený průběh trvá méně něž 1 minutu, kompletní otestování jedné grafiky ve třech rozlišeních s AF+AA trvá méně než 20 minut včetně nastavení a nahrání dema hry.