jak-testujeme-graficke-karty-pohled-do-zakulisi
Hardware Článek Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 6

Z. Obermaier

Z. Obermaier

24. 3. 2009 06:00 85

Seznam kapitol

1. Úvod - Testujeme, testujte i vy .. 2. Testovací sestava 3. Testovací hry a metodika 4. Fallout 3 5. Call Of Duty 5 6. Left 4 Dead 7. Far Cry 2 8. Dead Space 9. Bioshock 10. World In Conflict 11. Tomb Raider Underworld 12. GTA IV 13. Call Of Duty 4
14. Devil May Cry 4 15. Crysis Warhead 16. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 17. Brother In Arms: Hells Highway 18. Race Driver: GRID 19. Half Life 2: Episode Two 20. Company Of Heroes: Opposing Fronts 21. Mass Effect 22. Unreal Tournament 3 23. Enemy Territory: Quake Wars 24. Jak dlouho trvá test? 25. Závěr

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.

Reklama
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

K testování používám verzi hry ze Steamu, s posledním patchem 1.0.0.10 EN. Vyhlazování nastavuji ve hře, nikoli v ovladačích. Testuji vlastním timedemem, které jsem si uložil. Podívejte se na nastavení:

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení kvality jsou pro všechna rozlišení a nastavení totožná. Autentické obrázky s nastaveními vidíte na obrázcích. Jediné co v průběhu testování měním, je kromě rozlišení, úroveň anizotropního filtrování (2-16) a anti-aliasingu (4x). Velice důležitá je volba Multicore Rendering, kterou vždy zapínám - radikálně navyšuje počet fps na vícejádrových CPU.

Poté co nastavím požadované rozlišení s AF+AA, spustím hru. Nahrávám toto timedemo a spouštím ho v konzoli parametrem "timedemo left_demo". Celý průběh zaznamenávám Frapsem. Podívejte se na video ze hraní.

Testuji průchodem od začátku levelu k lanovému mostu, kde likviduji všechny nepřátele. Průběh je vždy naprosto stejný, i tak ale testuji dvakrát kvůli různým neočekávaným vlivům na testování. Výsledné fps je průměrem ze dvou logů Frapsu. Celý měřený průběh trvá méně něž 1 minutu, kompletní otestování jedné grafiky ve třech rozlišeních s AF+AA trvá méně než 20 minut včetně nastavení a nahrání dema hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama