Vliv CPU na herní výkon 3/3: Herní výkon procesorů | Kapitola 18
Seznam kapitol
Dnes se naposledy podíváme na vliv výkonu procesoru počítače na herní výkon. V třetí a závěrečné části srovnáme šest zajímavých procesorů na základních frekvencích. Změříme, jak si poradí s klasickou i duální grafickou kartou a porovnáme jejich výkon. Také si řekneme, jak se herní výkon zvýší po přetaktování, a jestli má smysl taktovat CPU kvůli hrám.
Titul Brothers In Arms je na první pohled nenáročnou hrou, ovšem dokáže ve vysokých rozlišeních grafické kartě řádně zatopit. Ta je pro hru nejdůležitější, a na osazeném procesoru a počtu jeho jader absolutně nezáleží. Všechny důležité procesory podaly stejný výkon a není mezi nimi rozdíl. Zde se ale opět nedaří Athlonu X2 64, který grafickou kartu a její výkon radikálně mezuje. Pohybuje se stále v hratelných fps, ovšem proti ostatním je výsledek znatelně horší. Výkon Celeronu je bídný.
Nulový vliv navýšení frekvence CPU na fps dokládá měření výkon s přetaktováním. Výkon nikde mnoho nenarostl a výsledek je téměř totožný. Celeronu se podařilo navýšit výkon o 43 procent, což ale stále na plynule hratelné fps nestačilo.