Vývojář: PS3 a Xbox 360 jsou stejně výkonné |
autor: Luk , publikováno 1.11.2006 |
Dokážu si představit, že příznivci Sony a Playstationu 3 Dyacka proklínají. Šéf vývojářského týmu Silicon Knights totiž postavil dosud nevydaný Playstation 3 na podobnou úroveň, jako Xbox 360, který už se prodává rok.
Na otázku o srovnání dvou konzolí odpověděl Dyack takto:
"V mých očích jsou PS3 a Xbox 360 srovnatelně rychlé. PS3 má možná větší výpočetní výkon, třistašedesátka má zase více dostupné paměti. Veřejnost si o PS3 myslí, že je daleko výkonnější. Pro vývojáře jsou vyrovnané."
Řeč přišla také na vzrůstající náklady na vývoj her. Dennis Dyack prozradil, že ceny vývoje her se začínají blížit cenám nízkorozpočtových filmů a na konci generace je srovnají. Na hrách předchozí generace pracovalo 30-60 lidí, dnes je to dvakrát nebo dokonce třikrát tolik a na hudbu a zvukové efekty je potřeba samostatný tým. Vývoj hry je složitější také z toho důvodu, že programovat vícevláknově je těžší. Dyack přiznává, že procesor Cell v Playstationu 3 má velký potenciál, je však těžké jej využít.
Dyack dále řekl, že všechny hry od Silicon Knights budou s největší pravděpodobností v rozlišení 720p, přestože Xbox 360 i PS3 budou podporovat 1080p. Pouze PS3 má ale HDMI výstup, což Dyack vidí jako výhodu.
"Je otázka zdali je mezi 720p a 1080p nějaký rozdíl. Naše hry budou nejspíše všechny v 720p, kvůli lepším obnovovacím frekvencím. 1080p potřebuje více RAM, kterou můžeme využít pro textury. 720p má naproti tomu jenom méně pixelů. Je ale velký rozdíl mezi 720p a analogem."
Nakonec přišla obligátní otázka - kdo zvítězí?
"To je těžká otázka. Microsoft vypadá docela dobře. Všichni vypadají docela dobře. Nejprve to vypadalo, že PS3 bude jasným vítězem. Ale jak to dopadne, budeme s jistotou vědět nejdříve za dva roky."
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Další články v kategorii
- Stahujte zdarma Star Wars Battlefront II. Máte na to ale už jen pár hodin
- ADATA připravuje karty SD Express, nabídnou rychlosti jako externí SSD
- Český startup Memsource kupuje německou společnost Phrase
- V obchodech se objeví SSD série Samsung 870 EVO
- Honoru zlevňuje svoje chytré hodinky. Ušetřit můžete pěkné peníze
S tou grafikou to není nutné ale nějak křečovitě řešit, protože na konzolích jsou herní tituly s takovou hratelností, že na grafice už moc nezáleží a hratelnost daného titulu by měla být vždy na prvním místě, na což bohužel v poslední době vývojáři velmi zapomínají a tak se z her stávají fádní zhovadilosti typu DOOM3, atp.
K dnesnym hram, nemyslim si ze by dne vychadzalo menej napaditych a zabavnych hier.Skor vychada niekolko nasobne viac tych priemernych az srackov*** a tym padom je tazsie najist tie kvalitne.No a bohuzial dnesny trend je hlavne sa orientovat na grafiku (keby sa dalo poveda aspon ze na technicke spracovanie -> menej bugov, ale ani to nie :-((
U pc se dostaveme k tomu stejnemu problemu na ktery narikaji programatori,proste se jim nelibi delat pro vicejadrove cpu ,takze to neni jen problem ps3
Multiplatformni hry vypadaji vetsinou tak nejak stejne, vyjimkou jsou pak obvykle ty, kdy mela PS3 verze vice casu na vyvoj nebo byly obe verze svereny jinym vyvojarum.
(Ono stejne je to jedno, protoze nejpozdeji pristi Vanoce budou uz zase vsechny konzole proti PC jen smesne hracky)
To je mozne, presto me osobne prijde GoW mnohem zajimavejsi hra nez cokoli, co predvedlo zatim Sony na PS3.
Pokud jde o past-gen koncepty her, ani PC a PS3 na tom nejsou o mnoho lepe, vlastne ani Wii, ac se to nemusi ne prvni pohled tolik zdat.