Vývojář: PS3 a Xbox 360 jsou stejně výkonné
autor: Luk , publikováno 1.11.2006
Dennis Dyack, prezident firmy Silicon Knights, která připravuje hru Too Human se v rozhovoru pro Mercury News vyjádřil v tom smyslu, že z pohledu vývojářů jsou konzole Xbox 360 a Playstation 3 srovnatelně výkonné.

Dokážu si představit, že příznivci Sony a Playstationu 3 Dyacka proklínají. Šéf vývojářského týmu Silicon Knights totiž postavil dosud nevydaný Playstation 3 na podobnou úroveň, jako Xbox 360, který už se prodává rok.

Na otázku o srovnání dvou konzolí odpověděl Dyack takto:
"V mých očích jsou PS3 a Xbox 360 srovnatelně rychlé. PS3 má možná větší výpočetní výkon, třistašedesátka má zase více dostupné paměti. Veřejnost si o PS3 myslí, že je daleko výkonnější. Pro vývojáře jsou vyrovnané."

Řeč přišla také na vzrůstající náklady na vývoj her. Dennis Dyack prozradil, že ceny vývoje her se začínají blížit cenám nízkorozpočtových filmů a na konci generace je srovnají. Na hrách předchozí generace pracovalo 30-60 lidí, dnes je to dvakrát nebo dokonce třikrát tolik a na hudbu a zvukové efekty je potřeba samostatný tým. Vývoj hry je složitější také z toho důvodu, že programovat vícevláknově je těžší. Dyack přiznává, že procesor Cell v Playstationu 3 má velký potenciál, je však těžké jej využít.

Dyack dále řekl, že všechny hry od Silicon Knights budou s největší pravděpodobností v rozlišení 720p, přestože Xbox 360 i PS3 budou podporovat 1080p. Pouze PS3 má ale HDMI výstup, což Dyack vidí jako výhodu.
"Je otázka zdali je mezi 720p a 1080p nějaký rozdíl. Naše hry budou nejspíše všechny v 720p, kvůli lepším obnovovacím frekvencím. 1080p potřebuje více RAM, kterou můžeme využít pro textury. 720p má naproti tomu jenom méně pixelů. Je ale velký rozdíl mezi 720p a analogem."

Nakonec přišla obligátní otázka - kdo zvítězí?
"To je těžká otázka. Microsoft vypadá docela dobře. Všichni vypadají docela dobře. Nejprve to vypadalo, že PS3 bude jasným vítězem. Ale jak to dopadne, budeme s jistotou vědět nejdříve za dva roky."

Zdroj: Mercury News - A+E Interactive

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.11.2006 13:57:41   213.215.86.xxx 2071
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.11.2006 14:09:26   89.233.130.xxx 1010
Nepřeháněj. Početní výkon bude mít PS3 rozhodně vyšší. Ale grafický subsystém PS3 je opravdu vykopávkovej a nechápu, proč vůbec sony sáhla po tak zastaralé grafice od nVidie. V grafice vítězí jednoznačně Xbox360 ... PSX3 může tento propad smazat lepším využitím CELLu.
S tou grafikou to není nutné ale nějak křečovitě řešit, protože na konzolích jsou herní tituly s takovou hratelností, že na grafice už moc nezáleží a hratelnost daného titulu by měla být vždy na prvním místě, na což bohužel v poslední době vývojáři velmi zapomínají a tak se z her stávají fádní zhovadilosti typu DOOM3, atp.
1.11.2006 14:18:48   80.188.88.xxx 108
Bohužel je to tak... nejpůsobivější, nejpodmanivější a nejlépe hratelné hry už mají pár let. Planescape: Torment, Mafia... to byly časy... Oblivion má hezkou grafiku a promakanej herní systém, ale připadá mi to trochu jako konzumní fraška...
1.11.2006 14:38:22   81.201.54.xxx 359
Tenhle problém shledávám u her taky. Proto taky neutrácím našetřený peníze za upgrade PC, protože mě žádná hra nenutí to udělat. Když mi nešla mafia, koupil jsem si novej procák, základku,ramku a grafárnu, když mi nešel nedávno F.E.A.R tak jsem ho zase odinstaloval a život jde spokojeně dál. Možná je to taky tím, že jsem zestárnul,možná ne.
2.11.2006 00:17:39   91.127.109.xxx 813
"V grafice vítězí jednoznačně Xbox360 " ... hlasno sa smejem tomuto blabolu.
2.11.2006 08:11:05   213.215.86.xxx 88
Je smutne smiat sa pravde
1.11.2006 22:23:50   84.16.36.xxx 99
Presne tak az cas ukaze kto bude vytaz, ak vobec nejaky bude.Xbox360 ma ale vyhodu ze je dlhsie na trhu, vyvojari mali cas si ho osahat.A este jednu pravdepodobne velku vyhodu ma - developerske nastroje.Devkit som nevidel ani na Xbox360 ani PS3 ale Microsoft ma predsa len v tejto oblasti bohatsie skusenosti a da sa ocakavat ze bud naozaj vyborne.A to sa moze odrazit na produktivite teamu a tym padom aj na peniazoch...

K dnesnym hram, nemyslim si ze by dne vychadzalo menej napaditych a zabavnych hier.Skor vychada niekolko nasobne viac tych priemernych az srackov*** a tym padom je tazsie najist tie kvalitne.No a bohuzial dnesny trend je hlavne sa orientovat na grafiku (keby sa dalo poveda aspon ze na technicke spracovanie -> menej bugov, ale ani to nie :-((
2.11.2006 00:16:20   91.127.109.xxx 816
... srandovne zvasty nejakej nuly,PS3 svoj vyrazny vykonnostny naskok ukazuje uz teraz.
2.11.2006 05:59:04   80.188.88.xxx 1610
Tak to každopádně. PS3 ještě není vydán, ale už ukazuje výrazný výkonnostní náskok.
2.11.2006 07:34:14   195.98.27.xxx 814
... de fakto KAZDA multiplatformova hra je na PS3 technologicky jasne lepsia /rozlisenie textur,kvalita meshov,celkove rozliseie/,prvogeneracny Motostorm je jasne technicky lepsi ako PGR3,a Resistance si s lahkostou poradi s prvogeneracnym PDZ,XBOX 360 nemal a NEBUDE mat 1080/60 hru ako ju ma PS3 s RR7 v prvom kole,a opat je hra JASNE technicky lepsia ako RR6 na XBOX 1.5,LAIR je dalsia 1080p/60 hra,H.S. si bez problemov poradi s lubovolnou srackou na XBOXe v prvej linii,atd. atd. atd. atd.
2.11.2006 08:44:12   81.201.54.xxx 88
A ty jsi první, kdo ho bude v ČR mít ;)
2.11.2006 12:23:36   85.160.95.xxx 910
Joe zbytecne se nemahas tu psat,kdyz je nekdo slepy :-D tak jako byl prvni xbox vykonnejsi jak ps2 ,tak je ted situace presne opacna,ps3 je vykonnejsi jak xbox360 a kdyz nekdo napise ze ma neco velky potencial ,tak je to dost jasna odpoved ,cim to asi je ze ma tak velky potencial ze
U pc se dostaveme k tomu stejnemu problemu na ktery narikaji programatori,proste se jim nelibi delat pro vicejadrove cpu ,takze to neni jen problem ps3 DD cas jsou penize...Jaky je asi rozdil programovat pro 3jadra a pro 8jader ,hmmm asi casove stejne narocne ze a nebo ze by neDD tomu se musim smat DD mysleni boli ....
2.11.2006 15:32:15   85.71.189.xxx 89
Tak problem je, ze kdyby vychazel Xbox360 tenhle mesic, tak by take launchove hry vypadaly o poznani lepe, nez vypadaly pred rokem. Jak moc lepe, to se samozrejme nikdy nedovime.
Multiplatformni hry vypadaji vetsinou tak nejak stejne, vyjimkou jsou pak obvykle ty, kdy mela PS3 verze vice casu na vyvoj nebo byly obe verze svereny jinym vyvojarum.
2.11.2006 16:44:26   91.127.0.xxx 89
... pardon,ale NEMA snad XBOX 1.5 ovela vacsi vykon,OVELA lepsie GPU,o RAD lepsie VYVOJOVE prostredie,nema snad za sebou MS a jeho prachy,a predsa su jeho prvogeneracne hry JASNE technologicky horsie ako tie na PS3ku,a aj taky GoW na XBOX je iba banalna dost priemerna linearna strielacka,ze ano,a to hovorime o DRUHOgeneracnej hre,nepochybujem,ze LAIR ju technicky lahko prekona.
2.11.2006 17:23:53   80.188.88.xxx 88
Vždyť na tohle ti ale vaclav odpověděl. Xbox 360 je na trhu už rok, takže je pochopitelné že rok staré hry nebudou tak nadupané jako launch tituly pro PS3.
2.11.2006 17:50:24   91.127.0.xxx 89
... pardon !,rok stare PRVO generacne hry na XBOX 1.5 NEBUDU tak nadupane ako PRVO generacne hry na system,ktory je menej vykonny,ma odsrate GPU,a slabucke vyvojove prostredie,jednym slovom PS3,ze ano,aby som to zkratil,PS3 je PODSTATNE vykonnejsia,a je nabita technologiami.
2.11.2006 18:07:36   85.71.189.xxx 88
Pokud ani mocna sila Cell Broadband Engine neumozni Sony vratit cas zpet a vydat sve prvogeneracni hry v roce 2005, tak je to srovnavani celkem zbytecne.
3.11.2006 06:54:18   195.98.27.xxx 810
... dalsi blabol,CELL v roku 2005 bz bol INY ako CELL v roku 2006,ze ano,za ten rok navyse progici vdaka vudu technikam dokazali na slabuckej PS3 ... HRAVO ...
3.11.2006 07:51:38   85.71.189.xxx 88
Zjistuji, ze prestavam rozumet slovenstine... ale zni to jako dalsi vymluva.
3.11.2006 11:41:15   195.98.27.xxx 811
... vymluva ?,kde .. ze PS3 je vyraznejsie vykonnejsia,a vsetky tie blafy o XBOX 1.5 /vykonne vyvojove prostredie,vykonne GPU,vykonne vsetko/ su v praxi iba nenaplneny sen.
4.11.2006 18:04:05   85.71.189.xxx 89
Dost pochybuji, ze existuje vyvojove prostredi, ktere by dokazalo stahnout rok casu, ktery meli vyvojari na PS3 k dispozici "navic".
(Ono stejne je to jedno, protoze nejpozdeji pristi Vanoce budou uz zase vsechny konzole proti PC jen smesne hracky)
5.11.2006 07:40:52   195.98.27.xxx 811
... ROK NAJVIAC,aky rok,rok prace s cim,ked 0.93 kit dostali pred 3 mesiacmi,a final pred par tyzdnami,a cely cas to robili hlavne na CELL na 2.4Ghz a PCI 7800,XBOX 1.5 ma TIEZ rok naviac,a vysledky su STALE rovne nule,GoW je linearna banalita v priemernej grafike,past gen koncept,ktory rovnako dobre pobezi ak na XBOX 1,len v trochu horsej grafike,a nic ine tam uz nie je.
5.11.2006 09:42:13   85.71.189.xxx 98
No a? Launchove hry pro Xbox360 byly delany snad na PowerMacich a asi tezko si predstavit, ze by si vyvojari vzali rok volno, jen protoze jeste nemaji finalni dev-kity.
To je mozne, presto me osobne prijde GoW mnohem zajimavejsi hra nez cokoli, co predvedlo zatim Sony na PS3.
Pokud jde o past-gen koncepty her, ani PC a PS3 na tom nejsou o mnoho lepe, vlastne ani Wii, ac se to nemusi ne prvni pohled tolik zdat.
2.11.2006 07:14:16   85.71.189.xxx 88
v Evrope ho nebude ukazovat jeste minimalne do brezna (tedy pokud nejaky je)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

39 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.