GeForce 8800: neoficiální testy a specifikace
Na internetu se objevuje stále více neověřených zpráv o výkonu GeForce 8800 a také specifikace čipu G80. Jak že to tedy s novým šampiónem od nVidie vypadá?
Nejdříve se pojďme podívat na údajné skóre z 3DMarků. The Inquirer píše, že GeForce 8800GTX dosáhne přibližně 10500 bodů v 3DMarku06 na sestavě s Core 2 Extreme X6800 (2,93GHz) a cca 10000 bodů s FX-62. Výsledky v tabulce níže pocházejí z fóra Beyond3D - testovací sestava je neznámá, ale prý byla pro všechny karty stejná.
Karta | 3DMark05 | 3DMark06 |
---|---|---|
GeForce 8800GTX | 16909 | 11843 |
GeForce 8800GTS | 15233 | 10071 |
GeForce 7950GX2 | 12931 | 8781 |
Radeon X1950XTX | 11866 | 7007 |
Radeon X1950Pro | 10044 | 5600 |
Z těchto výsledků je zřejmé, že GeForce 8800 se předvede hlavně v modernějších hrách, které zde reprezentuje 3DMark06. Ale jaké jsou vlastně specifikace jádra G80? Podle německého serveru PC Welt je G80 monstrum s přibližně sedmi sty miliony tranzistorů, 128 unifikovanými shadery a čip je vyráběn 90nm výrobním postupem. Více v následující tabulce:
GeForce 8800GTX | GeForce 8800GTS | |
Frekvence GPU | 575MHz | 500MHz |
Unifikované shadery/"Streaming processors" | 128 | 96 |
Takt unifikovaných shaderů | 1350MHz | 1200MHz |
Teoretický pixel fill-rate | 36800Mpix/s | 24000Mpix/s |
Teoretický pixel fill-rate | 36800Mpix/s | 24000Mpix/s |
Paměť | 768MB | 640MB |
Počet paměťových čipů | 12 | 10 |
Paměťové rozhraní | 384bit | 320bit |
Frekvence pamětí | 1,8GHz (GDDR3) | 1,6GHz (GDDR3) |
Propustnost pamětí | 86,4GB/s | 64GB/s |
90nm čip se 700 miliony tranzistorů - to je plocha téměř dvakrát vyšší než u R580. Výtěžnost kompenzují relativně nízké takty a také skutečnost, že jádro ve verzi GTS bude mít čtvrtinu shader jednotek deaktivovaných. Podle fill-rate se dá usuzovat, že stejná bude situace s texturovacími a rasterizačními jednotkami (které by podle starších zpráv měly být unifikované): výpočtem se dostáváme k 64 ROP/TMUs u verze GTX a 48 u GTS.
Ceny budou podle německého serveru 650 euro (18200 Kč) za GF8800GTX a 500 euro (14000) za variantu GTS. Ovšem realita bude nejspíše alespoň krátce po uvedení trochu horší.
G80 bude dále zvládat nový režim vyhlazování hran - 16xAA na jednom čipu, a to včetně 128bitového HDR (high dynamic range) osvětlení. To zajišťuje zbrusu nový antialiasingový engine, pojmenovaný 'Lumenex'. Shadery budou umět počítat i fyziku - o tomto řešení jménem Quantum Physics jsme psali už začátkem října. Podle dalších informací z fóra Beyond3D má verze GTX dva SLI konektory, kdežto GTS pouze jeden.
PCTuning fórum: nVidia G80 - informace, spekulace...