geforce-8800-neoficialni-testy-a-specifikace
Novinka GeForce 8800: neoficiální testy a specifikace

GeForce 8800: neoficiální testy a specifikace

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

22. 10. 2006 00:00 18

Na internetu se objevuje stále více neověřených zpráv o výkonu GeForce 8800 a také specifikace čipu G80. Jak že to tedy s novým šampiónem od nVidie vypadá?

Reklama

Nejdříve se pojďme podívat na údajné skóre z 3DMarků. The Inquirer píše, že GeForce 8800GTX dosáhne přibližně 10500 bodů v 3DMarku06 na sestavě s Core 2 Extreme X6800 (2,93GHz) a cca 10000 bodů s FX-62. Výsledky v tabulce níže pocházejí z fóra Beyond3D - testovací sestava je neznámá, ale prý byla pro všechny karty stejná.

Karta3DMark053DMark06
GeForce 8800GTX1690911843
GeForce 8800GTS1523310071
GeForce 7950GX2129318781
Radeon X1950XTX118667007
Radeon X1950Pro100445600

Z těchto výsledků je zřejmé, že GeForce 8800 se předvede hlavně v modernějších hrách, které zde reprezentuje 3DMark06. Ale jaké jsou vlastně specifikace jádra G80? Podle německého serveru PC Welt je G80 monstrum s přibližně sedmi sty miliony tranzistorů, 128 unifikovanými shadery a čip je vyráběn 90nm výrobním postupem. Více v následující tabulce:


GeForce 8800GTXGeForce 8800GTS
Frekvence GPU575MHz500MHz
Unifikované shadery/"Streaming processors"12896
Takt unifikovaných shaderů1350MHz1200MHz
Teoretický pixel fill-rate36800Mpix/s24000Mpix/s
Teoretický pixel fill-rate36800Mpix/s24000Mpix/s
Paměť768MB640MB
Počet paměťových čipů1210
Paměťové rozhraní384bit320bit
Frekvence pamětí1,8GHz (GDDR3)1,6GHz (GDDR3)
Propustnost pamětí86,4GB/s64GB/s

90nm čip se 700 miliony tranzistorů - to je plocha téměř dvakrát vyšší než u R580. Výtěžnost kompenzují relativně nízké takty a také skutečnost, že jádro ve verzi GTS bude mít čtvrtinu shader jednotek deaktivovaných. Podle fill-rate se dá usuzovat, že stejná bude situace s texturovacími a rasterizačními jednotkami (které by podle starších zpráv měly být unifikované): výpočtem se dostáváme k 64 ROP/TMUs u verze GTX a 48 u GTS.
Ceny budou podle německého serveru 650 euro (18200 Kč) za GF8800GTX a 500 euro (14000) za variantu GTS. Ovšem realita bude nejspíše alespoň krátce po uvedení trochu horší.

G80 bude dále zvládat nový režim vyhlazování hran - 16xAA na jednom čipu, a to včetně 128bitového HDR (high dynamic range) osvětlení. To zajišťuje zbrusu nový antialiasingový engine, pojmenovaný 'Lumenex'. Shadery budou umět počítat i fyziku - o tomto řešení jménem Quantum Physics jsme psali už začátkem října. Podle dalších informací z fóra Beyond3D má verze GTX dva SLI konektory, kdežto GTS pouze jeden.

PCTuning fórum: nVidia G80 - informace, spekulace...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama