mark-rein-z-epicu-kritizoval-integrovane-grafiky
Novinka Mark Rein z Epicu kritizoval integrované grafiky

Mark Rein z Epicu kritizoval integrované grafiky

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

14. 7. 2006 00:00 34

Mark Rein, viceprezident Epic Games, na Develop Conference prohlásil, že integrovaná grafická jádra jsou brzdou vývoje PC her a Intel by je raději ani neměl vyrábět.

Reklama

Intel v současné době zaujímá 37,5% trhu grafických akcelerátorů, to vše díky jeho čipsetům s integrovanými grafikami, které se často používají v desktopových PC a ještě častěji v noteboocích. Zatímco herní konzole disponují výkonným grafickým čipem a vývojáři tedy nejsou omezováni v tvořivosti, prodávat podobně náročnou hru pro platformu PC, kde velké procento zákazníků má integrovanou grafiku, je to docela problém. Zvláště v poslední době mnoho zákazníků kupuje notebooky, kde navíc neexistuje možnost upgradu.

"Myslím si, že ztrácíme rekordní počty PC hráčů. Lidé si kupují počítače, o kterých si myslí, že jsou za docela rozumnou cenu, a dostanou počítač, na kterém hry vypadají příšerně."
...
"Například, hra jako Gears of War - to prostě v žádném případě (na integrované grafice) nerozběháme. Můžeme osekat detaily, aby to běželo na low-endové GeForce z řady 6 nebo 7, můžeme osekat detaily aby to běželo na Radeonu X1300, ale tak nízko, aby to běhalo na integrované grafice od Intelu, to nepůjde. To je zkrátka nemožné."
...
"Kdyby Intel opustil trh integrovaných grafických čipů, všichni bychom to uvítali."

Rein kritizoval Intel za to, že propaguje integrovaná řešení a prodává je neznalým uživatelům, kteří jsou pak z nízkého výkonu zklamaní.
Dle mého názoru mají ale na tomto stavu větší zásluhu výrobci tzv. "tesco PC". Ti podsouvají zákazníkům jako ideální herní sestavu počítač s procesorem Celeron D s taktem přes 3GHz a low-endovou grafikou s TurboCache/HyperMemory, no však to znáte. V každém případě, odchod Intelu z oblasti integrovaných grafik by nic nevyřešil, pouze by si tento segment rozdělili jiní výrobci.

Jak tedy ven z tohoho bludného kruhu? Možná se nakonec hráči i vývojáři budou klanět Microsoftu za jeho systém hodnocení "Vista Performance Rating", pro který je grafická karta poměrně důležitou komponentou.

Zdroj: gamesindustry.biz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama