Test AGEIA PhysX
Před více než rokem se objevila firma AGEIA, která chtěla přinést vysoce kvalitní zpracování fyziky do her. Nyní se jí to podařilo a již za pár dní bude PhysX PPU (physics processing unit) k dispozici pod značkami Dell, Alienware, Falcon Northwest a Asus.
Server Anandtech dostal na otestování nový herní "zázrak", Ageia PhysX. Má vůbec něco takového cenu koupě? Nejdříve si pojďme vyjmenovat technické parametry:
- 125 milionu tranzistorů
- 130 nm výrobní postup
- 128MB GDDR3 (733MHz)
- 128-bitová sběrnice
- 20miliard operací za sekundu
- vnitřní paměťová šířka pásma 2Tb/s
- spousty nezávislých jader
Proč zrovna fyzikální čip? Nestačí grafická karta? Ano i ne. Vzpomeňme třeba na Havoc FX, který je podporován SM 3.0. Bez něj by dnešní hry vypadaly úplně jinak. Co by ale přinesl čip, který je určen přímo pro lepší fyzikální chování hry? Přeci obrovské orgie, jak můžeme doufat.
Jak sami vidíte, s použitím PhysX je dosaženo na procesoru FX-57 o 16% větší minimální a o 14% větší průměrné FPS. Situace je ale o dost růžovější při použití slabšího CPU (Opteron 144). Fyzikální výpočty, které provádí procesor, jsou pomocí PhysX zpracované o dost rychleji. Nárůst výkonu je o 35% (min FPS) a 47% (průměrný FPS). To jasně ukazuje na to, že Ageia PhysX se bude hodit obzvláště tomu, kdo má slabší procesor. Lepší výsledky se pravděpodobně dostaví po vydání DirectX 10.
Zatím to vypadá, že PhysX čeká světlá budoucnost. Zbývá však vyřešit otázku, jak přijmou fyzikální kartu uživatelé. Koupí si raději lepší procesor, nebo budou "zbytečně" zabírat slot vedle své GK, kde bude bránit cirkulaci vzduchu?
Podle anandtech.com