CES 2006: Ageia předvedla PhysX v akci
Na první kvartál roku 2006 je naplánován příchod fyzických akcelerátorů (PPU) do prodeje. Na výstavě Consumer Electronics Show v Las Vegas se návštěvníci mohli pokochat předvedením schopností čipu PhysX ve speciálně naprogramovaném demu.
Takto nějak vypadalo demo, které současně běželo na dvou sestavách - jedna byla vybavena PPU kartou od BFG a druhá ne. Zatímco PC s PPU renderovalo scénu v přibližně 30 snímcích za sekundu, druhá sestava ukazovala slideshow s cca 6 FPS. Právě v případě, kdy prostředí obsahuje velké množství předmětů, kterými se dá pohybovat (konkrétně zde to byly krabice a sudy) se projevuje výhoda fyzického akcelerátoru, který je schopen spočítat nepoměrně více kolizí objektů, než samotný procesor.
The Inquirer také připomíná, že v BFG pracuje hodně lidí z dnes již zaniklé firmy 3dfx. Jsou to lidé, kteří stáli u zrodu prvních 3D grafických akcelerátorů a pamatují jejich prosazování u vývojářů her. Podaří se jim nyní přesvědčit programátory a hráče, že PPU je ta správná cesta k ještě realističtějším hrám?
Zdroj: The Inquirer