GeForce RTX: Dalších devět her podporuje technologii DLSS
autor: Mirek Kočí , publikováno 14.9.2018

Nvidia informuje o blížící se dostupnosti grafických karet GeForce RTX, které přinesou výkon pro nejnáročnější moderní hry. Zároveň americký výrobce upozorňuje na dalších devět titulů podporujících DLSS.

Naštěstí pro hráče jsou monitory se 4K rozlišením cenově dostupnější. Letmý pohled na trh ukazuje několik 4K monitorů za startovací cenu pohybující se okolo 6 500 Kč. Co kdysi stálo několik desítek tisíc korun, je nyní na dosah ruky milionu hráčů.

Zakladatel společnosti Nvidia Jensen Huang mluvil o tomto tématu na přednášce na veletrhu GTC Japan v Tokiu. Ve dvouhodinovém představení porovnával schopnosti grafických karet postavených na architektuře Turing s předchozími generacemi Pascal (řada 10xx) a Maxwell (řada 9xx).

Popsal jaký vliv má Turing na vylepšení výkonu díky platformě Deep Learning Super Sampling dostupné prostřednictvím grafických karet GeForce RTX. DLSS využívá výkon Tensor jader a aplikuje hloubkovou analýzu a umělou inteligenci do vykreslovacích technik. Výsledkem jsou ostré scény ve hře dosažené 2x rychleji v porovnání s předchozí generací grafických karet využívajících dnes již běžné anti-aliasing techniky úpravy obrazu.

V návaznosti na blížící se dostupnost grafických karet GeForce RTX naplánované na příští týden bylo oznámeno devět nových titulů podporující platformu Deep Learning Super Sampling (DLSS) což doplňuje šestnáct již oznámených a celkový seznam tak nyní čítá pětadvacet her využívající tuto technologii.

 

Mezi nově 9 nových her patří:

1) Darksiders III od Gunfire Games / THQ Nordic

2) Deliver Us The Moon: Fortuna od KeokeN Interactive

3) Fear the Wolves od Vostok Games / Focus Home Interactive

4) Hellblade: Senua’s Sacrifice od Ninja Theory

5) KINETIK od Hero Machine Studios

6) Outpost Zero od Symmetric Games / tinyBuild Games

7) Overkill’s The Walking Dead od Overkill Software / Starbreeze Studios

8) SCUM od Gamepires / Devolver Digital

9) Stormdivers od Housemarque



Tagy: GeForce RT  Nvidia  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.9.2018 10:56:26   78.141.95.xxx 54
Chvalabohu ze dobu hrani a honeni za grafikami mam uz za sebov
15.9.2018 19:33:32   89.102.122.xxx 12
tak řeči jistého rudého fanatika o tom jak bude nedostatek podpory nových GF získávají povážlivé trhliny že je nezakryje ani jeho tlusté pozadí .
Na to jak ten seznam roste a přitom grafiky nejsou ještě vydány je to pěkný kus práce - za jediný měsíc je toho víc než AMD vypotilo za dva roky....
16.9.2018 05:28:10   78.141.95.xxx 10
Kus prace ,,ano to je pravda,,az sa divim kolko hier je zrazu na zozname,,ale povedzme si pravdu teraz,,mne tie hry na tych videach pripadaju velmi trhane,,takze EE,,ne,,to teda ne
16.9.2018 06:55:31   185.19.0.xxx 20
Ono se dobře roste z ničeho...Ona zásadní otázka bude jaký reálný přínos ve hrách vlastně bude.Do té doby je marketingové plácání nVidie spíše úsměvné.Zatím nová řada RTX vypadá jako slušný fall.
16.9.2018 09:21:04   185.216.35.xxx 11
Jediné negatívum Turing rady je jej cena. Všetko ostatné vrátane výkonu vyzerá dobre. V čom by to teda mal byť fail?
16.9.2018 10:20:25   185.19.0.xxx 10
Právě že první testy výkonu rozhodně nevypadají nijak extra dobře.Když si člověk odmyslí marketingové blábolení (nejen) kolem RT kterým se nV snaží zoufale obhájit šílenou cenu tak jsou karty vlastně nudně nezajimavé.K popukání bude jak se okecá cena v kategorii která zajímá největší podíl potencionálních kupujících,tedy 2050/2060 u kterých RT skoro jistě nebude podporován.A v čem je 2070/2080 fall? Stojí majland,žerou a topí jako Fermi nebo slavný FX debakl kde nVidia také plácala cosi o revoluci a jak to dopadlo A jako perlička na závěr že karty RT vlastně ani moc nestíhají Ale stejně je to jedno protože už vidím jak se studia přetrhnou aby dělaly optimalizace pro 2% hráčů.
16.9.2018 11:27:45   185.216.35.xxx 11
Pre RTX 2080 Ti a RTX 2080 to vyzerá zatiaľ na 40% zrýchlenie, čo podľa mňa vôbec nie je zlé. Čo sa týka RT, je to vec pohľadu. Pre mňa napríklad ide o výbornú správu vďaka ktorej sa postupne bude dostávať podpora RT do herných engine-ov. Toto nie je marketingový blábol, ale už dlho očakávaný krok. Okrem toho RT nie je jediná zaujímavá feature na RTX grafikách. Tam sú aj Tensor cores a ak bude DLSS, ktoré ich využíva, tak dobré ako to vyzerá, je to tiež pekný benefit. Čo sa týka toho koľko tie karty žerú a ako topia, je o tom niekde aj nejaké info alebo si to teraz len domýšľate na základe TDP?

Citace:
A jako perlička na závěr že karty RT vlastně ani moc nestíhají


Opäť by som rád videl z akých testov toto vyplýva. To, že to v Tomb Raiderovi v beta verzii išlo 40 FPS vo FHD nehovorí nič o tom, ako to pôjde v oficiálnej verzii a už vôbec nie ako to pôjde v iných hrách. Vývojári BF V pred dvomi týždňami hlásili s RTX stabilných 60 FPS vo FHD a 40-50 FPS v 2K. Kľudne si viem predstaviť hrať to v 2K s daným framerate. To je ale teraz jedno. Záležať bude iba na tom, ako to bude vyzerať vo vydaných hrách a či dopady na výkon budú aspoň vykúpené vizuálom. A toto zatiaľ nevieme. V ukážkach z prezentácie NV vyzeral RTX výborne. Uvidíme ako to bude v reále. Neprekvapuje ma, ale že sa fandovia opačnej strany upínajú k najhorším scenárom, keďže si želajú, aby to skončilo pre NV zle.

Citace:
Ale stejně je to jedno protože už vidím jak se studia přetrhnou aby dělaly optimalizace pro 2% hráčů.


11 hier pre RTX je ohlásených a ďalších tuším 19 zasa podporuje DLSS. Niektoré z nich podpoujú obe technológie. To už máme len teraz 30 hier, ktoré dokážu prínos nových GPU využiť, čo nie je málo. Predpokladám, že tie hry budú pribúdať. Hold NV má svoju silu a vývojári sa chcú tiež posúvať smerom k RT. Určite to nevidím pesimisticky. Komu sa nebude páčiť výkonový dopad RTX, tak do týchto kariet nepôjde. Minimálne nie do RTX 2080 Ti. Keby som ale uvažoval či dnes kúpiť GTX 1080 Ti alebo RTX 2080, išiel by som určite do RTX 2080. Síce o niečo viac stojí, je ale aj o niečo výkonnejšia a má podporu nových technológií.

Inak jasné sú iba 2 veci. A to, že cena za RTX grafiky je vysoká vzhľadom na to, na čo sme boli zvyknutí doteraz u týchto tried GPU. A tiež aj to, že kým sa RT rozbehne poriadne, tak výkon dnešných GPU stačiť ani náhodou nebude. S tým sa ale počíta. To isté máš aj s Vegou a DX12. Či s ktoroukoľvek grafikou prichádzajúcou s podporou nového API. Kým sa to API začne používať, prvé rady GPU s jeho podporou už budú v tom čase výkonovo aj z pohľadu funkcionality zastaralé.
16.9.2018 11:36:28   185.216.35.xxx 00
Citace:
Kým sa to API začne používať, prvé rady GPU s jeho podporou už budú v tom čase výkonovo aj z pohľadu funkcionality zastaralé.


Bolo myslené kým sa to API začne poriadne využívať. Pár prvých lastovičiek sa samozrejme nájde vždy.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

3 čtenáři navrhli autorovi prémii: 1.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.