Asus má údajně v plánu grafiku se dvěma čipy RX Vega
autor: Ondřej Štěpánek , publikováno 8.8.2017

Grafické karty vycházející z rodiny AMD RX Vega by měly nabízet vysoký výkon, ale poměrně výraznou spotřebu. Ještě vyšší výkon pak chce z těchto čipů dostat Asus díky spojení  jejich dvojice. 

Asus prý hodlá využít volnosti, kterou AMD svým AIB partnerům nabídne při výrobě grafických karet s čipy Vega, a vyvinout grafickou kartu, která by měla vládnout dvěma čipy Vega 10 XT a nabízet tak výpočetní výkon až 50 TFLOPS při FP16 a 25 TFLOPS při FP32. To bude samozřejmě vykoupeno extrémní spotřebou 600 wattů a potažmo i TDP. 

Asus má údajně v plánu grafiku se dvěma čipy RX Vega

Pokud toto monstrum skutečně vznikne, bude jistě chlazeno pomocí kapalinového AiO chladiče a nejspíše půjde o další přírůstek do limitované edice ROG Ares, do níž spadá třeba grafika se dvěma čipy R9 290X. Mohlo by jít tedy o model s přízviskem Ares IV. Karta nejspíše nebude komerčním produktem, nebo alespoň bude limitovaná počtem kusů. Sloužit bude hlavně jako ukázka možností čipů Vega. 

Asus má údajně v plánu grafiku se dvěma čipy RX Vega

Zpráva je nicméně neověřená a musíme ji tedy brát se značnou rezervou. 

Zdroj: 1, 2, 3



Tagy: Asus  RX  Radeon  Vega  Vega XT  dual-GPU  grafická karta  Ares  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.8.2017 16:03:04   194.228.11.xxx 3431
Že je ty blbosti ještě nepřešly. A ještě si pro to vyberou topící amd, magoři.
8.8.2017 19:45:30   78.136.135.xxx 210
Tak zase k čemu by byly všechny ty zdroje s výkonem >=1kW, co jsou jich plný eshopy .
9.8.2017 14:01:46   83.208.208.xxx 00
asi tak
8.8.2017 20:01:45   81.30.247.xxx 146
To je pravda, že nikoho nenapadlo dát dvě 1080sátky na jednu kartu? TDP do 400W a výkon totálně drtící TitanXp, přitom levnější.
9.8.2017 07:39:11   94.113.245.xxx 120
Pokud vím, nVidia má v tomhle přísné smluvní restrikce, takže ono to jistě někoho napadlo, jen to nesmí realizovat
9.8.2017 08:43:24   81.30.247.xxx 09
zákazy jsou od toho aby se mohli porušovat.
9.8.2017 14:04:18   83.208.208.xxx 10
spíš je asi problém v mezičipu. Asi není tak jednoduché architekuru maxwella a maxwella rev. 2 (Pascal) zkombinovat dohromady :-/ Jinak by to bylo dávno na trhu alespoň pro profi segment v řadách Quadro nebo Tesla.
9.8.2017 21:37:04   188.167.252.xxx 00
CEZ bude ma radosť
8.8.2017 16:30:19   178.41.187.xxx 34
https://www.youtube.com/watch?v=H07zYvkNYL8
8.8.2017 16:37:45   86.49.126.xxx 78
Ovsem od udal cipu se pomalu odstupuje a na vypocty radeji PRO kartu nez nejaky dvoucip monstrum.
8.8.2017 18:28:23   213.226.209.xxx 918
vicecipova reseni budou zanedlouho jedina cesta (pokud se vyvoj nepohne jinym smerem) jak s ruzumnymi naklady zvysovat vykon >> AMD je na to fakticky mnohem lepe pripraveno nez NV na druhou stranu pro NV s jejich prostredky nebude problem to dotahnout na podobnou uroven az to bude opravdu potreba
8.8.2017 19:02:21   151.236.27.xxx 114
S tým dual GPU by som si nebol tak istý:

http://www.dsogaming.com/news/amd-claims-that-the-pc-gaming-industry-is-largely-moving-away-from-multi-gpu-configurations/
8.8.2017 19:49:41   213.226.209.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.8.2017 19:57:30   86.49.126.xxx 74
Ale jiste, my bychom vsichni radi, kdyby tomu tak bylo a ten tvuj sen snime s tebou, ale realita je jina a faktem je, ze vyvojarum se do optimalizaci pro vicecipove systemy nechce a bez toho to proste v dobe DX12/Vulkan nepujde. Jasny treba AMD i NVidia vytahnou z kesene miliony a vyvojarum zadotujou enginy s podporou vicecipovek, ale momentalne na techto novych API zadne pripravene herni enginy pro vice cipova reseni nejsou.
8.8.2017 20:08:23   213.226.209.xxx 59
tak mi rekni jakou cestou chces navysovat vykon kdyz je to jen muj sen ?

btw proc kdyz uz takove reseni existuje a je jen otazkou casu kdy to bude nutnost i pro ostatni ...nerikam ze to bude za rok ci dva bezna vec ale urcite to jednou bude standard v HIGH-END tride ...
8.8.2017 20:22:34   151.236.27.xxx 63
V poslednej dobe to ale s podporou multi GPU ide celkovo dolu vodou. Čo korešponduje s tým vyhlásením od AMD. Proste vývojári na to začínajú čím ďalej tým viac kašlať. Prečo podľa teba NVIDIA ustúpila s podporou multi GPU riešení? Určite to nie je pre to, že by nevedeli ako na to alebo že by boli technologicky v tomto smere ďaleko za konkurenciou. Teraz sa ale bavíme čiste iba o hráčskom segmente.
8.8.2017 19:54:13   86.49.126.xxx 35
Tezko rict, ale podpora CROSSFIRE a SLI konci a dvoucipovek se to dotyka samozrejme taky. Jde o to, ze DX12/Vulkan mohou podporovat standardne vicegraficke systemy, ale vse je hozenou do rukou vyvojaru her a ti se ve svych novych DX12/Vulkan do podpory vicegrafickych systemu nehrnou. Vysledek se fanouskum her nemusi libit a mohou minuskovat ostosest, ale nic s tim nenadelaji, pokud se k tomu budou vyvojari stavet i nadale laxne, tak dojde jeste k vetsimu propadu u vicecipoveho reseni nez dnes. Takze pokud dnes CROSSFIRE prida 30% vykonu, pokud tam teda podpora je, tak do budoucna to muze byt na dvoucipovce i treba jen +10% a do toho nikdo nepujde.
8.8.2017 20:08:26   89.102.122.xxx 37
možná ve stávajícím formátu ale vzhledem že modularita je na vzestupu a i DX12 konečně pořádně podporuje vícečipové řešení se o tom dá úspěšně pochybovat. Vždyť díky DX12 bude možné poprvé sčítat paměť, takže už to nebude jako za starého SLI a CF kde 2x4GB znamenaly jen 4GB, nyní to bude 8 a v případě 2x8 = 16GB využitelné
9.8.2017 09:28:15   89.173.55.xxx 94
Vysvetlim ti to tu, takze to mozes predat svojmu guru v garazi, co s tymto nezmyslom zacal: Ani s DX milion nemozes u dualiek jednoducho "scitat pamat", pretoze cip prvej karty bude mat pristup k pamati karty druhej vzdy mnohonasobne pomalsi, nez tej svojej, kvoli absencii priamej zbernice. Nehovoriac o tom, ze ak pamat zrovna poskytuje data cipu A z adresy X, tazko moze sucasne poskytovat cipu B data z uplne inej adresy Y, bez straty rychlosti. Taketo magicke zdvojnasobenia priepustnosti/pristupovej doby funguju fakt len na Dede worlde. ;-)
8.8.2017 20:12:00   213.226.209.xxx 44
kdyz jsou spravne podminky a dobry SW tak narust CF vykonu je uz dnes 60 az 100% a to uz za to stoji ? takze proc by dve samostatne karty meli mit vyrazne vetsi vykon nez dvoucipovka s infinity fabric to nedava smysl...
8.8.2017 21:03:07   90.176.40.xxx 130
Mno, ony ty highendové Radeony v těch posledních srovnávacích testech škálovaly líp hlavně proto, že byly pomalejší než highendové GeForce. Pomalejší karty při limitu ze strany CPU budou vždycky škálovat líp než rychlejší.
Obecně je u multi GPU problém hlavně s tím, že škálování stojí za pendrek, a za pendrek stojí proto, že karty brzdí procesor. Jsou dvě možnosti, výkonnější procesory, anebo hry, které budou na GPU tak náročné, že je procesor brzdit nebude.
Multi GPU je dost možná budoucnost, protože vyrábět velké čipy je čím dál tím těžší, ale musí to být jiné multiGPU – transparentní, zadrátované v jednom "GPU" a navenek se tvářící jako jedno GPU, podobně, jak to AMD dělá u procesorů. Dokud bude optimalizace pro multi GPU záležet na vývojářích a podpoře přes herní profily, tak to bude živořit na pokraji zájmu jako doposud.
8.8.2017 21:13:46   86.49.126.xxx 65
Presne. Skvele napsano.

Cast ale bude vzdy lezet na vyvojarich, proto dnes nejlepsi herni procesor je i7-7700K a nikoliv RyZen 7 1800X, protoze proste v hernich enginech neni s 8 jadrama pocitano a to je implementace vicejadrovych procesoru mnohem snazsi nez vicecipovych grafik. Navrh grafik muze byt do budoucna vicejadrovy respektive spravneji receno vice procesorovy, jader je tam spousta :-), ale musi to byt zastreseno minimalne stejne jako u procaku a i tak budou muset vyrobci hardwaru vyvojarum pomoct, aby se s tim vyporadali. NVidia nebude mit zajem, bude drzet stavajici stav co nejdele a AMD zase nema cash, tudiz tam to take na miliony nalite do hernich enginu nevypada. Je to na dlouho a co tu od jednoho fanouska ctu, ze za dva roky, tak ja rikam ctyri roky je malo.
8.8.2017 17:46:49   89.102.122.xxx 44
nakonec jen speciál pro těžaře? Tam by to dávalo smysl.
Jinak když duálka tak by byla super 2xgtx1080 - na hry.
8.8.2017 18:33:20   89.177.187.xxx 1316
Jistě, když nvidia škáluje ještě hůře jak amd .. CF má lepší výsledky jak SLI ...
8.8.2017 19:10:41   151.236.27.xxx 73
To nič nemení na tom, že by mala AMD GPU, ktorá by v CF porazila v hrách 2x1080 v SLI. Rozdiel medzi SLI a CF nie je moc veľký. Okrem toho podľa samotnej AMD sa developery odkláňajú od podpory SLI či CF. Viď môj komentár vyššie.
8.8.2017 19:55:34   213.226.209.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.8.2017 20:25:50   151.236.27.xxx 63
Tiež si myslím, že prídeme do doby kedy začne hrať prím viac menších GPU čipov na jednom PCB, na to si ale roky počkáme.
8.8.2017 20:01:42   86.49.126.xxx 64
Specialni podpora SLI i CROSSFIRE uz nebude v DX12/Vulkan potreba, protoze je proste vicecipove reseni standardizovano. Problem je, ze tech par enginu, ktere pro DX12/Vulkan jsou to stejne nevyuzivaji a klasika jednocipovka v nich ma navrch. Snad se to do budoucna zmeni, ale nevime a proto ted bezet kupovat vicecipovku na hry muze jen totalni mimon.
9.8.2017 14:01:07   83.208.208.xxx 10
ne je to otázka prestiže. To že je otázka prestiže na hranici mimoňství je věc jiná. Každopádně nové dvoučipy umí lépe vypínat druhý čip (ne jako GTX 690 nebo 295X2). Takže možná herně pracovní hybrid (ale je tu frontier) takže fakt prestiž, jako mít titána. Ale dlouho nebyla dvoučipovka od nvidie. Proč?
9.8.2017 14:36:32   85.248.30.xxx 01
To je dobrá otázka. Osobne silne pochybujem o tom, že je to kvôli tomu, že by to NV nevedela. Skôr od toho ustúpili pretože nebol moc záujem o tieto riešenia. No a AMD potrebuje určite viac zaujať, tak sa toho ešte držia, aj keď samy podľa informácií na nete hovoria o ústupe podpory pre multi GPU. Tento ústup je podľa mňa už dlhšiu dobu vidieť.
9.8.2017 09:32:27   89.173.55.xxx 61
Pisal Dede, ja viem. ;-)
8.8.2017 20:07:05   81.30.247.xxx 53
přesně tohle jsem chtěl napsat, bez video výstupů a s 200MH/s...
8.8.2017 19:45:47   94.112.142.xxx 65
Znamy vyrobce napajecich, ehm, zdroju se uz pripravuje na zvysenou poptavku

http://www.cat.com/en_US/pr oducts/new/power-systems/electric-power-generation/diesel-generator-sets/1000028913.html
8.8.2017 19:46:41   94.112.142.xxx 45
zajimavy efekt s tim url , pujde to takhle? http://www.cat.com/en_US/products/new/power-systems/electric-power-generation/diesel-generator-sets/1000028913.html
8.8.2017 20:20:42   90.179.133.xxx 88
"důvodem proč ASUS nedělá NV duálky je, že nikdy moc dobře nefungovaly kvůli nevývoji SLI technologie ... CrossFire X funguje lépe s větším přínosem druhého GPU a v mnoha hrách a bez microstutteringu .... to SLI moc neumí."
9.8.2017 08:34:02   165.72.200.xxx 22
Ono jde hlavne o obchodni duvody. Vzhledem k tomu, ze CF/SLI je v drtive vetsine pripadu naprosta hovadina, zajem o to nikdy nebyl nijak velky. Pokud uz to nekdo kupoval, pak ve vetsi mire fanousci karet AMD. Pricina nebyla technicka, ale celkem snadno odhadnutelna psychologicka ($$$)..
9.8.2017 09:41:26   89.173.55.xxx 71
Ako dlhodoby prakticky pouzivatel SLI v high ende (uz od cias Gtx280, momentalne 2x1080Ti v SLI) si trufnem povedat, ze som jeden z mala, co tu ma s high endovym SLI realne skusenosti. SLI rozhodne nie je hovadina. Hovadina je jedine kupovat SLI na dorovnanie, ci mierne prekonanie vykonnejsej jednocipovky, pripadne si honit ego nad fps cisielkami, co ukaze benchmark - to ze je vyssie, este vobec neznamena, ze je hra nutne nejako vyrazne plynulejsia. Dvojcipove riesenie ma kopec neduhov, ale u mnohych hier naozaj funguje s vyrazne plynulejsim vysledkom, nez jednocip a zvlast u 4k hrania je to casto k nezaplateniu. Mozno nie dvojnasobne plynulym, ako tvrdi fps counter na honenie si ega, ale rozhodne funguje.
9.8.2017 14:36:06   90.179.133.xxx 13
"Tak to dame za BAN! Placas tu nesmysly a lzes, SLI rozhodne nefunguje a ani nemuze fungovat, kdyz ho NV dlouhodobe neresi."
9.8.2017 15:19:40   165.72.200.xxx 01
SLI/CF hovadina je, pokud je vec resitelna jedinou silnejsi kartou. A presne takhle to bezny pitomec nasadi. Vy ste jednal racionalne, coz Vas jiste slechti ;o), ale to je extremni vyjimka.
9.8.2017 15:21:11   165.72.200.xxx 11
PS: Drtiva vetsina nasazeni SLI/CF je neco ala 2x GTX960 a podobne naproste nesmysly..
8.8.2017 20:55:18   79.137.67.xxx 27
Paměť na interposeru k dualchipu vybízí, kdyby to bylo v plné plabě s 2x16GB, wow.
9.8.2017 13:56:19   83.208.208.xxx 15
Doufám že to budou dva 375W čipy
teda jako nic proti AMD, ale prostě těm jejich teplometům se už musím smát.
Vyrobí čip, narvou do něj proud pomalu na hranici A pojistek v domácnosti a prezentují výkon. Je skvělé vědět že jejich thermal power design je stavěný na vysoké teploty, ale je blbé vědět že moje oblíbená odreagovačka Warface (blbě po engine odladěná), udělá z téhle GPU žehličku v akci. A to jak příkonem, tak i teplotou
A myslím že i to samé by udělala se zaklínačem 3 na ultra detailech na 4k monitoru.
9.8.2017 19:16:27   213.226.209.xxx 00
wut ? a kolik by to melo mit tech amperu?

a jake ze ma VEGA 56/64 TDP ?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

14 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.