GeForce GTX 1070 a 1080 oficiálně - 2 GHz na vzduchu!
autor: Z. Obermaier , publikováno 7.5.2016

Obě karty mají výkon nad GTX 980 Ti, spotřebu jako GTX 980 a takty 2 GHz, dostupnost tento měsíc.

GeForce GTX 1070 a 1080 oficiálně - 2 GHz na vzduchu!

Referenční verze GTX 1080 - vapor chamber chladič uchladí energeticky nenáročnou kartu tiše!

GeForce GTX 1070 a 1080 oficiálně - 2 GHz na vzduchu!

Nvidia dnes v ráno ohlásila GeForce GTX 1080 a 1070. Karta měla přinést několik podstatných inovací, které vidíte na obrázku. Prvním je nová architektura 16+ nm FF proces u TSMC, jak se zdá, ten je už nyní po letech ladění schopný produkovat i větší čipy s taktem 2 GHz, což je velké překvapení. AMD a Polaris se stále drží kolem 1 GHz, Nvidia trumfuje se 2 GHz! A to je sakra rozdíl. Dalším prvkem je řada nových funkcí ovladačů a vylepšení her.

GeForce GTX 1070 a 1080 oficiálně - 2 GHz na vzduchu!

Dle oficiální tiskové zprávy, je GeForce GTX 1080 dvákrát výkonnější než Titan X ve VR (Virtual Reality). Pascal GP104 je optimalizován pro vysokou efektivitu, je třikrát efektivnější než Maxwell. Kapacita pamětí je 8 GB s moduly GDDR5X (frekvence 10 GHz). Ty nabízejí až o 70 procent vyšší propustnost než GDDR5. Pokročilý proces TSMC nabízí takty jádra daleko nad 1,7 GHz při spotřebě 180W. Herní výkon je 70-80 procent nad GeForce GTX 980 a je dokonce vyšší než u GeForce GTX 980 ve SLI nebo GeForce GTX 980 Ti (Titan X).

 GeForce GTX 1070 a 1080 oficiálně - 2 GHz na vzduchu!

Všimněte si, že karta s takovým výkonem má pouze jeden 12V konektor!

 GeForce GTX 1070 a 1080 oficiálně - 2 GHz na vzduchu!

GeForce GTX 1070 a 1080 oficiálně - 2 GHz na vzduchu!

Karta běžela na vzduchu jádro: 2114 MHz, paměti 5500 MHz s teplotou 67 stupňů

Specifikace GTX 1080 jsou 2560 CUDA jader, 160 TEX jednotek a pravděpodobně 64 ROPs. Nižší počet všech jednotek proti Maxwellu kompenzuje karta paměťmi GDDR5X a hlavně extrémními frekvencemi. Základní takt je 1600 MHz, což je o 500-600 MHz víc jak u Maxwellu. Boost je 1700-2000+ MHz dle hry a vytížení. Samotný čip je velký 300 mm2, počet tranzistorů je 7,2 miliard - to je méně než má GM200. Kapacita pamětí je slušných 8GB s rychlostí 10 GHz. Cena v českých obchodech bude u referenční karty 18 000 Kč s daní. Nereferenční modely budou jistě ataktovat cenovku 20 000 Kč. Dostupnost 27. května. To je za tři týdny. Zajímavosti karty:

 

  • Nvidia prý vylepšila podporu Asynchronních Shaderů - přepínání mezi clustery by mělo být rychlejší, výraznější posun čekám spíše díky vysokým taktům
  • Founder Edition je referenční karta (v USA se rádo říká Signature Edition) s jiným potiskem (motiv Order Of Ten)
  • Karta má pouze jeden 12V konektor
  • Nové jsou SLI můstky, ty staré se už nedají použít
  • Výkon GTX 1080 25-30 procent nad referenční GeForce GTX 980 Ti (těch teď budou plné bazary)
  • Nvidia stihla uvedení a prodej v Q2/16, i když mi to nikdo v lednu nevěřil :)
  • Naše zdroje byly opět ve všem přesné, měsíce před uvedením (to je klasika)
  • Recenze očekávám dříve než 27.5 (příští týden, recenzenti zřejmě dnes dostali karty - nebo se tak stane příští týden)
  • Uvedení GeForce GTX 1070 má být 10.6 a cena kolem dvanáct tisíc je solidní
  • GeForce GTX 1080 a 1070 budou bezpečně nejvýkonnější karty roku 2016 a jara 2017 - konkurence v tomto segmentu nechystá nic
  • Vzhledem k ceně GTX 1070, ceně R9 390X a Polaris 10 karet na stejné úrovni, to bude mít Polaris celkem těžké

 

Malé zamyšlení na závěr: Karta má jen o 10W vyšší spotřebu než GTX 980, ale výkon o 70-80 procent vyšší. Energetická efektivita je opravdu excelelntní. Také výkon proti GTX 980 Ti vypadá skvěle, ovšem vše jen díky vysokým frekvencím. Samotná efektivita čipu je možná horší než měl Maxwell - na stejných taktech bude GTX 980 možná i o kousek rychlejší než GTX 1080. Osobně čekám frekveční rezervu tak 10 procent max, karta zcela určitě jede téměř nadoraz. V mnoha náročných hrách také jistě nepojede na 1,8 GHz ale spíše kolem 1,6-1,7 GHz. Nvidia opět vybalila taktiku prodeje mainstream čipu, na který nemá konkurence odpověď za High-end cenu. To samé udělali s GTX 680. Ovšem tentokrát je to opět dražší. Máme zde vymaxovaný čip střední třídy za cenovku High-endu, který stejně nebude mít dost výkonu na 4K. GTX 680 stála 499 USD, 1080 stojí 699 USD.

Zdroj: Nvidia, Internet, Videocardz 



Tagy: Nvidia  GTX 1070  GTX 1080  Pascal  GP104  16nm  TSMC  výkon  výkonový trůn  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.5.2016 08:47:21   213.81.189.xxx 5612
2.1GHz so stock chladičom? A to ešte pri luxusných teplotách. Chcem vidieť ako na tom budú poriadne nereferencie s lepším napájaním.

A ak sa bude AMD držať 1GHz tak má vážny problém.
7.5.2016 11:56:30   82.8.245.xxx 1945
Nechapem co ste seci zorgazmovani ked sa jedna o nejaku gpu.. co je natom take woow ??
Iba dalsia nova karta ako kazdy rok..
Najdrahsiu si ajtak nekupite
8.5.2016 02:55:20   78.102.128.xxx 1023
599 dolarů rozhodně není nejdražší grafika...

a jinak GTX1080? Třikrát ano a upřímně budu zklamaný pokud nebude v mém počítači tepat 27.5. bohužel mám obavy že nebude k tomu termínu k sehnání a chudinka moje GTX980 už se těší po roce služby na zasloužený důchod.
7.5.2016 13:24:34   78.102.128.xxx 181
Je to neuvěřitelné, dnešní nereference jsou do 60°C pasivní, teď si vezměte referenční takt 1080, ne ten vysoký OC který prezentovali (s autorovým zamyšlením nesouhlasím a o vysokém přetaktování navíc ke konci hovořil v kontextu s Founder edition) takže teplota na ref. taktech s něčím jako twin froyr nebo windforce može zůstat pod těmi 60°C = pasivně chlazený highend
7.5.2016 08:50:48   84.42.139.xxx 516
to vypadá na pořádný hukot! Jak výkon, tak cena. Těším na recenzi!!!
7.5.2016 08:51:11   178.209.131.xxx 3515
Kde v prezentaci bylo něco řečeno o asynchronních shaderech?
7.5.2016 14:10:33   78.102.128.xxx 1834
koho to zajímá?

AS nejsou klíčové, kdo by se o takové prkotině zmiňoval. SMP bylo trhákem té prezentace. Neskutečný boost ve VR, nové možnosti, které se dříve musely řešit jedině více kartama Pascal zvládá bez vlivu na výkon...
7.5.2016 14:34:57   87.158.156.xxx 155
Osobne ma nezaujima ako AS, tak VR. :-) Ale karty si asi kupim, dve uz budu 4k zvladat obstojne, asi ako dnes dva Titany zvladaju 2560x1600. Na GP100 nema vyznam cakat (cakam uz dost :-)). Bohvie ci vyjde a kedy, a ak aj, bude to drahe a nie o moc lepsie, aspon v prvych, osekanych verziach.
8.5.2016 03:11:34   78.102.128.xxx 713
SMP je to co hledáte a co je naprostý posun k relálnější grafice a to nehledě na to zda na VR, multi monitor hraní nebo hraní jen na jednom monitoru.

Doteď pro mě nebylo představitelné dát si na stůl 50" TV, posadit se k ní na třičtvrtě metru a pustit si na tom hru. Se SMP si živě představím, jak si ladím úhly kamery po okrajích obrazu. Co šlo dřív udělat jen s quad sli a 16 správně napozicovanými monitory dnes dostanu z jedné obrazovky (ok celková plocha obrazu bude o něco menší) bez rušivých rámečků a to nejlepší na tom je, že na to stačí jedna grafika a tu grafiku to nestojí žádný výkon navíc, konec konců jak Huang na to téma žertoval "je to zadarmo a znáte něco lepšího než zadarmo?" SMP FTW!


Navíc tazatelův dotaz na AS je fakt nesmyslný..

nVidia prezentovala několikaletý vývoj několika tisíc lidí ve kterém "utopila" několik miliard dolarů a chce dát veřejnosti jasně vědět co nejen na herním poli přináší nového a měli by tam mluvit o něčem co

A: není jejich technologie?
B: všichni to znají?
C: všichni normální vědí že AS je ve specifikaci DX12, které už dávno karty nVidie podporují, tudíž mají i podporu AS?

Ne, taková prkotina nestojí za zmínku.
7.5.2016 18:58:11   176.102.116.xxx 1011
mna
lebo o 2 a 1/2 tyzdna vyjde Warhammer Total War s DX12 api a AS implementovanymi
a ja mam 2K monitor
tak ma to kua zaujima
ty si hraj DX12 tomb raider, alebo WoW alebo nieco podobne
8.5.2016 03:41:00   78.102.128.xxx 1214
AS jsou ve standardu DX12, že.

A teď si odpovězte sám. Odpovídá nová 1080 a 1070 specifikace DX12? Pomohu vám, ano, dokonce 12.1.

A možná se budete divit i současné generace nVidia karet podporují standard DX12, tudíž podporují i AS, sice je to výkonově kontraproduktivní ale nepodporovat/neuměť si představuji jinak než běžet pomalu.


při představení se sice to slovní spojení nikde neobjevilo, byť o shaderech se mluvilo hojně, hlavně když s zakladatelem Epic Games říkali jak by bylo krásné kdyby jendoho dne nemuseli do her vkládat rendery ale běželo by to real time - ten den nastal včera, kdy na GTX1080 běželo něco, co běžně vídáme opravdu jen v předem renderovaných videích.

Ale to není všechno. V představení 1080 mimo jiné padlo, že s GTX1080 si zahrajete všechny současné hry s naprosto všemi volitelnými nastaveními na maximu stabilně v 60FPS. Prezentovány pak byly hned tři rozdílné hry.

Jedna je teprve v beta verzi a není ještě dokončena, držte se, je to: Mirror's Edge Catalyst.

A co se mimo jiné, co se asi ví o této hře:

"By taking advantage of Asynchronous Compute, the developer is now capable of reaching new levels of in-depth optimizations, with which it has been able to squeeze more work out of the graphics pipeline."


A teď dáme puzzle dohromady...

Dle vývojářů DICE, k ME:C... "By taking advantage of Asynchronous Compute, the developer is now capable of reaching new levels of in-depth optimizations, with which it has been able to squeeze more work out of the graphics pipeline."


Na Special Eventu pouštěli ME:Catalyst s naprosto každým možným detailem, se vším na maximum a celou dobu běžel 60FPS a to je ta hra stále ve stádiu bety.

Ta hra běžela jak běžela proto, protože běžela na GTX1080.

Co myslíte? Jak je na tom 1080 s AS?
8.5.2016 07:30:42   176.102.116.xxx 76
ved prave, jedine co mozeme je domyslat si - lebo samozrejme to na predstavovacke nepadlo(podla mna je pascal na tom tak isto ako maxwell, preto neboli AS spomenute..ale necham sa presvecit ze to pravda nieje), tak ako pri maxwelloch
az kym nevyslo najavo, ze maxwelly nevedia dobre a uz vobec nie hw vyuzivat AS
preto padal vykon gtx980ti o 10%-15%


Ale to není všechno. V představení 1080 mimo jiné padlo, že s GTX1080 si zahrajete všechny současné hry s naprosto všemi volitelnými nastaveními na maximu stabilně v 60FPS. Prezentovány pak byly hned tři rozdílné hry


bodaj by nie, keby to neplatilo, tak by ich rozniesli na kopytach mozno aj ich fanusikovia

...ale schvalne som zvedavy na test gtx1080 + AoS ...a moj spomenuty ocakavany total war
8.5.2016 10:01:47   78.102.128.xxx 74
ME:Catalyst jako zástupce AS hry nestačí? "every single detail maxed out ... 60FPS all time"
8.5.2016 10:23:37   176.102.116.xxx 59
jo, nestaci, lebo to povedali, a neukazali
8.5.2016 19:57:20   78.102.128.xxx 75
Jde vidět že ani hloupý záznam si neumíte prohlédnout protože byste takový nesmysl nemohl tvrdit.

Samozřejmě že ukázali Mirrors Edge Catalyst, který běžel naprosto parádně s maximálním nastavení. Aby taky ne, na nejrychlejší kartě.
9.5.2016 06:24:04   10.6.17.xxx 15
pockaj, to ze ma 1080ka hrubu silu neoporujem
to ze by hypoteticky mohla hra ist este plynulejsie, uvidime
9.5.2016 07:02:25   10.6.17.xxx 18
no
na AoS stranke uz su benchy s gtx1080
http://www.ashesofthesingularity.com/metaverse#/personas/4a36165f-4e15-4c4f-af35-7340095285f 5/match-details/3903fe67-0149-4f65-a903-2720d1264781
...tak, zhodnotite si to sami, ci sa oplati kupovat
9.5.2016 07:03:12   10.6.17.xxx 18
este raz linka
http://goo.gl/ovPs4R
9.5.2016 12:26:11   77.236.203.xxx 21
http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/gtx_1080_ashes_of_the_singularity_benchmarks/1
7.5.2016 08:57:55   95.103.95.xxx 426
Výkon GTX 1080 25-30 procent nad referenční GeForce GTX 980 Ti (těch teď budou plné bazary)

Urcite?
7.5.2016 09:05:13   178.255.168.xxx 6662
Celej článek je jedna velká spekulace a bulvár. Ostatně, co taky od Obra čekat, že?
7.5.2016 09:28:09   178.209.131.xxx 557
ne není
Je to z nVidia prezentace a přesně tohle má i spousta jiných článku a i ta AMD fanboy stranka tohle píše
7.5.2016 16:13:04   94.112.133.xxx 71
až na malý detail, Obře, dle nVidie mají být referenční karty ty dražší ...možná to souvisí s dostupností ...
7.5.2016 22:31:46   89.176.85.xxx 65
vid.. a tohle je prej zajimavost karty :

Naše zdroje byly opět ve všem přesné, měsíce před uvedením (to je klasika)

7.5.2016 09:34:18   90.180.255.xxx 325
Jo, to celkem pobavilo kvůli 10% nárůstu oproti GTX 980 Ti to moc lidí měnit nebude, ti raději počkají na GTX 1080 Ti jako já...
7.5.2016 13:30:19   78.102.128.xxx 76
někdo třeba jo... osobně potřebuji víc raw power než herní výkon a TFLops na 1080 je vyšší o 60%....

Pokusím se ji objednat v předprodeji hned jak to bude možné abych ji ideálně toho 27. montoval do kompu a
GTX980 Gaming G4 letí z domu za 5 tisíc, za 7 s vodním blokem a backplatem.

Cenovky těch karet ale totálně zatočí trhnem a to nejen v jejich cenové kategorii ale dotkne se to i vyloženě low endu kde se propadnou karty jako GTX960, kdo si dnes kopupí grafiku s cenovkou řekněme 9 a víc tisíc a nebude to 1070 nebo 1080... 980Ti, 980 a 970 se budou logicky doprodávat a ty ceny zákonitě pohnou i nižším segmentem
7.5.2016 14:20:17   89.176.176.xxx 32
To komplik: za bura si ji klidně vemu :-D
7.5.2016 14:26:24   78.102.128.xxx 32
až budu mít v kompu 1080, bude za tu cenu k dispozici
7.5.2016 14:33:09   89.176.176.xxx 31
Myslíš,že bys mi mohl dát nějaký kontakt na případnou domluvu? Nespechám, ale jsem spolehlivý. Můžu ti napsat na fóru SZ s mailem a číslem třeba :-)
7.5.2016 14:50:10   89.176.176.xxx 62
Nechal jsem ti tu na fóru soukromou zprávu s kontakty, abys věděl, kam napsat, tak na mě nezapomeň :-)
7.5.2016 19:12:15   77.236.203.xxx 22
jestli to bude az tak extremni posun tak hodne lidi se konecne dostane na vyssi uroven ....ale predstava rozhodne pekna a docela by se to hodilo
8.5.2016 20:01:14   78.102.128.xxx 22
Vy to tam nevidíte? Za 11 tisíc si koupíte výkon, který jste kupoval téměř za dvojnásobek.

Kdo si bude chtít koupit výkon který tu byl dřív za cca 10 tiscí (GTX970), když si o tisíc navíc může koupit GTX980Ti
8.5.2016 22:29:50   77.236.203.xxx 31
1. nechame se prekvapit s jakou cenovkou prijdou ceske obchody navic za tu vyhodnejsi cenu to prijde pozdeji
2. myslel jsem tim ze je plno lidi kteri maji strop na 4-7 tisich a kdyz se podivate jak se zacinaji po vyhlaseni cen plnit bazary a aukce 970 GTX za 6-7 tisic a zacinaji se objevovat 980ti za 10-12 tisic a to jeste neni Pascal ani v prodeji tak jak to pohne s cenou az se do prodeje dostane
7.5.2016 09:05:18   89.176.244.xxx 367
To doufejme, ze ne. Vseobecne se ocekava, ze Polaris 10 bude stat maximalne 9.000 Kc s DPH. Coz jsou teda minimalne usetrene 3 tacy a pokud Polaris 10 nabidne treba i o neco slabsi vykon jak GTX1070, tak jdu prave do Polarisu 10.
---
Ale jinak vypadaji obe karty opravdu bomabasticky a uvidime az v relanych testech o kolik bude kdo rychlejsi, protoze urcite pri pripadnem vetsim rozdilu nevylucuju ani GTX1070. (1080 uz pro me neni, nejsem az zase tak velky hrac a VR technologie jde zatim zcela mimo me.)
7.5.2016 09:47:53   213.81.189.xxx 912
Je ti myslím jasné, že Polaris 10 bude mať výkon na úrovni 390X/980 bez ti, takže to je prakticky iná trieda ako 1070, teda je nezmysel sa medzi tými dvoma kartami rozhodovať.
7.5.2016 10:06:51   89.176.244.xxx 172
Ano, zatim je to spekulace, ale vykonostne ocekavam GTX1070 > Polaris 10 > GTX1060. No a ja bych si od karty predstavoval vykon nekde mezi GTX1070 a Polaris 10, takze bude zalezet na efektivite a cene, zda se priklonim k levnejsi nebo drazsi karte. :-)
7.5.2016 09:28:19   188.175.35.xxx 711
By mě zajímalo, jestli s prvními testy/recenzemi příjdou nové metodiky.

Ceny vypadají docela zajímavě. TDP u 1070 je pro mě trošku zklamáním, ale třeba je nadsazené. A z pokroku v mezích zákona - kapacity paměti, taky nehořím nadšením.
7.5.2016 09:42:13   188.175.35.xxx 155
A "třikrát efektivnější" fakt pobavilo, mezi námi.
7.5.2016 13:38:58   78.102.128.xxx 56
Mě taky, je to skvělá efektivita, nebo si to neumíte spočítat?

1080 ve VR je 2x výkonnější než TitanX, tzn pro výkon 1080 potřebujete pro VR dva Titany.

Dva Titany = 500W, Jedna 1080 = 180W. 500/180 = 2,78.. do prezentace zaokrouhleno na 3.

Autor článku vytrhl 3x energeticky efektivnější z kontextu, kdy se hovořilo o VR. Huang to totiž použil také mimo kontext VR, když eskaloval napětí před zveřejněním cenovky... Samozřejmě pro to použil ty nejlepší čísla aby tím umocnil nejistá očekávání

Parafrázovaně to bylo takto:
Dnes běžně prodáváme TitanX za 1000 dolarů, teď tu máme 1080 která je 2X výkonnější než TitanX, 1080 je 3x energeticky efektivnější než TitanX...

Po tom zdůraznění ceny titanu a násobků výkonu a efektivity 1080 v sále asi nikdo ani nedoufal že to bude levnější než Titan X, taky to "zděšení" když se objevil slide za to stálo - https://www.youtube.com/watch?v=8VLQKjw5-Kk
7.5.2016 11:19:48   188.246.111.xxx 144
Nové metodiky? Od Vágnera ? Chňoooo chňo chňo, teď si vyjmenuje pět slohů proč nejsou potřeba, dva proč to nejde a tři proč to ostatní mají ale je to naprd. Nic, Crysis 3,WoT, Alien a pojďme
7.5.2016 13:32:18   217.197.145.xxx 123
Grafické karty zcela nové generace u nVidie i AMD jsou ideálním okamžikem pro změnu testovací metodiky, tedy změnu herního portfolia. Pro srovnání s předchozími generacemi by klidně mohl zůstat jeden titul, například Crysis 3, který je pro objektivní srovnání vhodný.
Takže doufám, že tuto příležitost Adam využije a vyvaruje se použití kontroverzních titulů, jako byl Grid2. Sturmovik, apod., které zbytečně zkreslují pohled na celkový výkon grafiky.
7.5.2016 09:29:08   194.228.13.xxx 1226
tak to je dobrej hype.. ale dokavaď na kartě za 6-8 nebudou HBM paměti, tak neupgraduju, a tak mě napadá že procák s deskou budou taky potřeba..
7.5.2016 10:03:51   62.197.243.xxx 276
Mohol by som vedieť na čo sú ti HBM pamäte na karte, ktorá ich výkon nevyužije? A teda je jedno či má grafika GDDR5 alebo HBM?
7.5.2016 13:41:44   78.102.128.xxx 179
Logicky aby se mohl chlubit že má kartu s HBM...

To je asi jako vyčítání 3,5GB u 970. nebo úzkou sběrnici na 960.

Lidem je to u zadele, karta má nějaký výkon a to je klíčové, jaké jsou za tím číslíčka řeší jen frikulíni kteří se tím následně chlubí
8.5.2016 00:08:57   194.228.13.xxx 47
jojo bežně obepisuju kámoše a chlubim se, že mám otevřenej násobič, asynchroní shadery nebo super rychlý paměti..

spíš se mi líbí myšlenka rychlých pamětí, a vůbec použití nový technologie..

takovýto když všichni řešej výrobní proces jádra a když se někdo zmíní o jiný novince tak se najedno vytáhne sběrnice 960ky.. wtf..
8.5.2016 02:52:04   131.207.242.xxx 73
Takže na otázku proč chceš HBM na kartě v té cenové relaci odpovídáš "líbí se mi to"?
8.5.2016 09:35:11   194.228.13.xxx 36
Ano
stejně jako na otázku vyššího výkonu karty -> vyššího výkonu ve hrách
Taky se mi to líbí

přece bych si nekoupil kartu za 18k, která by mi dovolila hrát nejnovější hry na vysoký detaily a mě se to nelíbilo
iLidi si taky kupujou iProdukty protože se jim líbí (a kolikrát jen to), já nemůžu?
8.5.2016 19:04:56   193.179.215.xxx 21
Kdo ti to zakazuje?
Kupuj si co chceš. Já jen reagoval na to, že jsi se vrátil do diskuze, kamenoval lidi za jejich reakce a přitom jsi jim neodpověděl na jejich dotaz.

Někdo si prostě rád připlatí za provozní vlastnosti (výkon, spotřeba, hlučnost, funkce atd.) někdo za vzledové a někdo za nové technologie. Jen platí, že když chceš něco víc než je standard, tak si za to musíš připlatit.

Pokud grafiky v tebou uvedené cenové relaci nebude omezovat propustnost GDDR5(X) pamětí nebo výroba HBM nebude pro výrobce levnější záležitostí než DDR5(X) a zaroveň dostupná v požadovaném množství, tak je v té třídě holt asi neuvidíme.

To, že jsi do té doby, podle svého příspěvku ochotný čekat, ti nikdo nebere. Je to tvoje rozhodnutí. Jen jestli v té době zase nebude zase něco novějšího
7.5.2016 09:56:40   92.52.59.xxx 1315
A konektorová výbava? DP1.4 a HDMI2.0?
O freesync ani slovo? Aspoň cez HDMI2.0 ho mohli zapracovať.
7.5.2016 12:10:36   80.87.222.xxx 30
Display outputs include three DisplayPort 1.4 connectors, one HDMI 2.0b, and one dual-link DVI

Techpowerup
7.5.2016 13:43:39   78.102.128.xxx 915
Ano DP1.4, HDMI 2...

Proč by podporovali konkurenční Freesync když jsou mají GSync.

Jinak to umí až 8k@60Hz
8.5.2016 21:14:19   85.132.193.xxx 34
Protože ve standardu DP1.3 a výš je doporučeno používat Adaptive sync. Ale je fakt, že nVidia moc standardy neřeší
7.5.2016 10:24:05   178.143.21.xxx 2116
Nechápem načo to tu riešite ked 98% z vás si tu kartu nekúpi
7.5.2016 10:38:38   89.176.244.xxx 1412
Kterou? Vydane budou dve! Myslim, ze o 1080 se opravdu zajima mene lidi - tipoval bych to tak na 15% navstevniku tohohle webu, ale o 1070 verim, ze klidne pulka lidi co sem chodi vazne uvazuje.
7.5.2016 11:32:04   185.19.0.xxx 347
Sorry,ale 50% je naprostý nesmysl...Mnohem levnější 970 má na Steamu kolem 5% hráčů...Většina stejně bude čekat na 1060 a 1050.Otázka je zda místo čekání nebude lepší koupit Polaris
7.5.2016 10:41:43   85.207.22.xxx 125
"stihla prodej v Q2", welp, ještě se to neprodává a "paper launch" není prodej.

Mimoto se špatnou dostupností je úplně jedno jestli rushnou prodej do toho termínu...


Každopádně zajímavé novinky, já čekám spíš na mainstream segment.
7.5.2016 10:54:42   80.87.222.xxx 4013
Tento clovek neskutocne placa, doslova klame:

Kapacita pamětí je 8 GB s moduly GDDR5X (frekvence 10 GHz). Ty nabízejí až o 70 procent vyšší propustnost než GDDR5

Kuk do tabulky nizsie - 1080 ma 320GB/s, 980Ti ma 350GB/s. Tak sa pytam, kde je tych 70% vyssej priepustnosti? Po tomto uz viem, ze tento clovek si cisla proste vymysla a cuca z prstu.
7.5.2016 11:32:36   77.237.137.xxx 86
Neplácá... GDDR5X nabízejí opravdu AŽ
7.5.2016 11:33:53   77.237.137.xxx 75
o 70% větší propustnost.... Ale až v té nejlepší verzí, tedy 14Gb/s oproti 8Gb/s u GDDR5...

Takhle to asi Zděnda myslel
7.5.2016 11:36:20   77.237.137.xxx 133
A koukej na stejnou třídu grafik, srovnávej 256 bit s 256 bit... Nelze srovnávat přeci 256 bit kartu s 384 bit kartou....

Tzn. oproti GTX980 je tam nárust cca 50% v propustnosti ? To docela jde né?
7.5.2016 14:56:48   94.113.206.xxx 1012
Každopádně nechápu proč to má jenom 256 a ne třeba 512 má to být přece nová technologie a pořádný skok. Ne, že jen zvýšíme takt a vyměníme paměti.
7.5.2016 21:16:32   80.188.183.xxx 40
Proč? To je přeci jasné... Za prvé se jedná o čip střední třídy GP104 (Gx104 jsou vždy čipy střední třídy, jak velikostí, tak výkonem) a sem patří 256 bit sběrnice. Pokud by byla 384 bit nebo 512 bit sběrnice, je pak tišťák náročný na výrobu, má více vsrtev... Tzn, toto se dává do highendu... ale zde už bude HBM2

Vím, zní to vtipně, střední třída za 18- 20 kolíků, ale bohužel to tak je Čip je docela mrňous, jsem zvědavej na plné variace GP100
8.5.2016 04:48:39   94.112.133.xxx 31
taky má gddr5x dvojnásobnou propustnost oproti gddr5, takže co řešit ...
7.5.2016 11:39:13   212.37.84.xxx 96
Lenže tu je dôležité čo napíše, nie na čo pri tom myslí.

+ pod to "Malé zamyšlení na závěr" sa mohol autor aj podpísať takto to už vážne vyzerá že pán Zdenek trpí schyzou
7.5.2016 11:08:54   188.246.111.xxx 4813
Dřív bylo, že kdo měl kartu za 11 000, měl naprostou špičku co do hraní her.
Teď je to kolem 16-18k a teď jako, GTX 1080 za 18000 ? Kolik si řeknou za případný model 1080ti, 25 000? Za ekvivalent Titanu 38 000?? Chňo chňo, těším se, až jim 14nm AMD natrhne zadek poměrem cena/výkon
7.5.2016 11:18:43   188.246.111.xxx 182
Každopádně, jen abych dodal, tak sám pro sebe, na vánoce si koupím sobě dáreček, bude mi v pc tepat buď 1070 nebo Polaris 10, podle toho, co bude mít lepší výsledky. Takže už se mega těším na herní testy. (Které bohužel tady sledovat nebudu, protože si to do pracky vezme zase Vágner a jako jo, všichni víme, že ty karty ten WoT rozjedou, nemusíte nám to ukazovat zase znovu)
7.5.2016 11:24:43   89.176.244.xxx 912
No hlavne, ze karty Fury, Fury X a Nano byly pri zahajeni prodeje levne a nestaly vubec kolem 20ky, ze jo!
A mimochodem mainstreamovej Polaris 10 se taky ceka, ze bude nekde tesne po desitkou, z cehoz je snad kazdemu patrne, ze graficke karty proste zdrazily, respektive poskytuji vyssi vykon za vice penez.
---
Na druhou stranu: kolik hracu bude zkouset VR, ktere samo o sobe take neni levne a kdo ma na VR tak asi ma i na GTX1080. Na fullHD se ti dneska bude flakat i ta GTX1070 nebo pravdepodobne i Polaris 10.
7.5.2016 12:39:51   188.246.111.xxx 127
"No hlavne, ze karty Fury, Fury X a Nano byly pri zahajeni prodeje levne a nestaly vubec kolem 20ky, ze jo! "

A já snad tvrdím, že byly levné ? Nikde se o nich v tom příspěvku nebavím, tak co to sem plandáš...pak tu vznikají zbytečné hádky a nespory a handrkování, protože tu furt všichni při reakcích plandáte věci, co ten první neřekl...
7.5.2016 11:40:40   82.117.159.xxx 115
Jednak za to může dolar, který je momentálně na 24 místo bývalých 15 a jednak to může být inflací.

Sice pěkný výkon, ale to se dalo čekat z přechodu z 28nm na 16nm. Když vypočítám možný potenciál: 28/16 na druhou (jedná se o plochu), tak vychází 3 krát větší počet tranzistorů na plochu (není zde plně využit, plocha je poloviční, 300mm2 oproti 601mm2 u 980 Ti, počet tranzistorů skoro stejný, zbylou výhodu tedy dali na frekvenci).

Teď si ale vypočítejme pokrok u AMD: 28/14 na druhou = 4 krát více tranzistorů na plochu, to je o třetinu více než NVIDIA, takže AMD, pokud má tento výrobní proces stejně dobře zvládnutý jako NVIDIA, má potenciál se s Polaris grafikami s 232mm2 vyrovnat Pascal grafikám na 300mm (300/232 = 1,29).
7.5.2016 11:56:50   185.99.176.xxx 82
S polarisem, co se plánuje, těžko, když s ním cílí na mainstream. AMD zoufale potřebuje vydělat, tak cílí rovnou s touto neúplnou generací na nejširší segment. Pro AMD bude alfou omegou výtěžnost, proto malý čip, když vytěží hodně, budou moci více prodávat a ceny budou držet tak, aby výtěžnost = prodejnost, tj. lze čekat, že když výtěžnost bude dobrá, budou ceny lepší, když špatná, tak horší.
7.5.2016 18:08:47   89.176.244.xxx 615
"s touto neúplnou generací"

Generace je to uplna, tak nemel. Chybi akorat HBM(2) pameti, ktere ale nejsou k dispozici, proto AMD velmi dobre nejprve vydava mainstream s GDDR5 a v zime prijde stejna generace highendu uz postavena s HBM2 diky cemuz rozseka NVidii tak, ze to pomalu muzou zabalit.
7.5.2016 23:55:56   185.99.176.xxx 63
Jednak me fascinuje uroven vyjadrovani (slusnost 0), jednak medvedi sluzba AMD prehanenim bez mezi a zabran (asi jako Ubermaier pro nvidii) a v neposledni rade logika, pokud nekdo vydava radu, ktera narozdil od nvidie, kde je novy cip pro high end a naznacen mainstrem na novem cipu, neobsahuje high end, ktery je planovan pod jinym nazvem a hlavne v daleko pozdejsi dobe, tak nejde o plnou generaci, ale o neuplnou mezigeneraci, neco jako byla R9 2X0 rada (tam vydali ve smyslu noveho cipu jen high end a zbytek jen proste preznacili a posunuli o uroven niz), a svym zpusobem i R9 3X0 rada (to samy), i fury rada (opet high end, zbytek se ani nepreznacoval). Tentokrat na to jde AMD obracene, coz bude zajimave i proto, ze si bude konkurovat novy mainstream a stary high end.

Jinak z urovne vyjadrovani tipuji, ze budete pomerne bohaty a uspesny clovek dnesni doby, v souladu s dilem Jeana Bodina bych vam poradil zkusit prorazit i v politice.
7.5.2016 14:36:12   78.102.128.xxx 813
Ještě je nutno podotknout...

TitanX = 1000USD
GTX980Ti = 650USD

GTX1080 = 600USD
GTX1070 = 380USD

Nevím jak ten nad vámi a ani vy to nezmiňujete, ty karty šly zatraceně cenou dolů.

Huang se v koutcích úst smál tomu jak že tu je GTX1070, která je rychlejší než TitanX a cenovka je směšných 380 dolarů

A ano vašim výpočtem se možná Polaris vyrovná Pascalu, ale pouze za předpokladu že bude točit o třičtvrtě gigaherce navíc. A to je zatím více než nepravděpodobné
7.5.2016 23:37:38   185.99.176.xxx 52
To platí jen o poslední generaci a ještě s otazníkem (protože nejde o klasické hi-end čipy s hi-end výrobními náklady).

Když přišel na trh radeon 290 a 290X coby top, tak stál 9,5-12k v českých (290 9500, 290X 12k), šlo v tu chvíli nějaký čas o top kartu na trhu a kurz soukromé měny U.S. FEDu (někdy též nazývaný "americký" dolar) byl tenkrát skoro stejný.
Ani předešlé generace, kdy střídavě vládla jak nvidia, tak ATI/AMD, nebyly tak předražené, jako ta poslední od nvidie, potažmo ty jejich titany (AMD na předražený high end, potažmo rozdělení na velmi drahý high end a ještě dražší top high end, jen plynule navázalo snahou si urvat něco řadou fury).
8.5.2016 20:06:30   78.102.128.xxx 33
Tak předražené karty nekupujte a máte klid.


Zrovna v pátek nVidia poskytla slevu větší než 60% a budete si stěžovat.. fakt tomu nerozumím.

Koupíte si Titana za 1000 dolarů nebo 1070 s vyšším výkonem než ten Titan za 380 dolarů?
7.5.2016 13:46:55   78.102.128.xxx 715
Dříve bylo že jste dal 10 tisíc aby jste si vůbec zahrál a o několika tisících za další 1MB paměti nemluvě.

Já zdražení počítačů nezaznamenal, Vždycky mě stál počítač 50-60 tisíc, na tom se nic nezměnilo, jen to před 20 lety byla za ty peníze průměrná kancelářská plečka a dnes je to rozumný herní počítač.
7.5.2016 13:49:03   78.102.128.xxx 811
Dříve bylo že jste dal 10 tisíc aby jste si vůbec zahrál a o několika tisících za další 1MB paměti nemluvě.

Já zdražení počítačů nezaznamenal, Vždycky mě stál počítač 50-60 tisíc, na tom se nic nezměnilo, jen to před 20 lety byla za ty peníze průměrná kancelářská plečka a dnes je to rozumný herní počítač.

Jinak se dá předpokládat že za ekvivalent titanu si řeknou 1000 dolarů tak jako si doteď říkali o 1000 dolarů za TitanX
7.5.2016 16:25:48   94.112.133.xxx 42
dám ti zdarma 650ti, výkon znáš, cena nulová, budeš mít nejlepší kartu na trhu v poměru cena/výkon
10.5.2016 10:59:35   77.242.90.xxx 00
Beru! Oproti mojí pra pra pra babičce je tohle nářez Kdy kde jak?
9.5.2016 21:00:06   89.176.68.xxx 00
"Dřív bylo, že kdo měl kartu za 11 000, měl naprostou špičku co do hraní her."

No to nevim. X850XT-PE mne stala 14kkc, 8800GTX 15kkc. Tehdejsich korun.
7.5.2016 11:30:42   88.100.103.xxx 94
Já sem spíš zvědavej jak na tom bude GTX 1060
7.5.2016 12:03:24   185.99.176.xxx 41
Spíš se bojím, aby 1060 nebyla sice s 6GB paměti, jak se spekuluje (na 4K to bude stejně na nic, na FHD by stačily i ty 4GB), ale s cenou někde kolem 7-8k v českých, když si vezmeme ty pálky za hi-end.
8.5.2016 04:55:06   94.112.133.xxx 00
pokud bude na osekaném jádře gp104, pak bude stát tolik ...
7.5.2016 11:50:36   185.99.176.xxx 221
Nastává zvláštní období, kdy defacto každá karta má/bude mít dostatek výkonu na full HD a nedostatek výkonu na 4K. Takže hráči s fullHD monitorem můžou být happy, protože ta nová generace pro ně přinese snížení cen. Nevidím jediný důvod ty drahé karty kupovat, plynulých 60fps na 4K (potažmo víc v hrách typu competitive fps, kde je 60 málo) to mít nebude a na full HD to ty numera bude mít levou zadní i na nižším mainstreamu. Pokud nebude propadák ZEN, tak snad spadnou ceny i v mainstreamu u CPU - stávající stav je předražený, tak čekám na OC dual core pentiu do příští zimy na upgrade, co vyjde výhodnějš, 8core taktovatelný ZEN coby náhrada FX-8300 by byl supr.
No ono stejně není na těch nabušených kartách co spustit, takže kdyby neprasili engine a fps u her, co se hrát dají, tak by potřeba výkonu nebyla vůbec žádná.
VR to asi nezachrání, hodně se o něm mluví, ale ještě ho nikdo neviděl. O otazníkách a riziky s tím spojenými ani nemluvě. A ani VR nevyřeší problém obsahu, střílečky jsou ve VR handicap (ve 2D je lépe vidět za roh a hlavně aim ve 3D je horší), tak možná tančíky a letadýlka ve VR to spasí, koridorovky, kde se po 30 minutách vše opakuje, tak max. na prezentace a wow efekt.
7.5.2016 12:17:28   62.197.243.xxx 58
Skúšal si to VR niekedy? Môžem ti povedať, že Half Life 2 bola s DK2 paráda. Nevidím dôvod prečo by také nemohli byť aj nové hry s VR podporou.
7.5.2016 13:24:49   185.99.176.xxx 141
Ale já netvrdím, že ne, ale rozhodně VR není houska na krámu, jako grafiky, procesory atd. a stávající stav to nevytrhne. Než se nabídka VR rozšíří, jestli se vůbec rozšíří (co do penetrace trhu), tak tu máme nejméně jednu další generaci grafik.
Jedno však jisté je, že když hra bude k zblití na monitoru, tak ve VR se poblijete doopravdy
7.5.2016 13:52:21   78.102.128.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.5.2016 12:07:14   213.235.142.xxx 610
vydržte jdu si pro kapesníčky... musím si to tady utřít
GTX 1080 za 18000 3x prosím
na 2 kousky mám už našetřeno a na ten třetí s takovou cenou budu mít našetřeno za 2 měsíce do té doby přijdou ještě výkonnější nereferenčí kousky,...ideální načasování
a nebo počkám na tu nejvýkonnější což by měla být 1080ti a brát 2 kousky nad ní už je jen titán
7.5.2016 12:14:36   88.101.193.xxx 142
Mě zaráží cena, levnější než 980 TI a přesto vykonější? U nas asi těžko
7.5.2016 13:57:12   78.102.128.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.5.2016 14:37:11   89.102.236.xxx 90
já ji koupím
7.5.2016 13:28:37   94.113.161.xxx 163
Co mne udivilo, že jsem si o těchto novinkách přečetl ráno jako první na ddwordu a to s daleko přesnějšími údaji. O tom jestli Stach vydržel večer vzhůru, nebo Obr není takový "vlastenec" se přít nebudu. Nicméně bod pro Stacha
Co se myslí tím: Nvidia prý vylepšila podporu Asynchronních Shaderů - přepínání mezi clustery by mělo být rychlejší, výraznější posun čekám spíše díky vysokým taktům ?
7.5.2016 14:02:10   78.102.128.xxx 78
Není pohádka asynchronních shaderů jedno, dnes je na pořadu dne multi projection... proč pro VR renderovat zvlášť pro obě oči, když to vyrenderuju jednou a zobrazím ve správném úhlu. Pascal umí až 16 různých úhlů při single pass - bez znatleného vlivi na výkon.

V prezentovaném demu VR v defaultu běželo na 1080 udýchaných 70FPS, prostým zapnutím single pass stereo se výkon vyhoupl na stabilních 96FPS...

Právě díky tomu mohou tvrdit že ta karta je 2x rychlejší a 3x energeticky efektivnější než TitanX
8.5.2016 17:16:51   87.158.156.xxx 42
Co je pre cloveka, co nema zaujem o nerdenie sa s nejakymi debilnymi VR brylami, ale kupuje grafarnu do PC k monitoru fakt podstatna feature. ;-)
8.5.2016 18:36:21   77.236.203.xxx 15
presne tak jeste dlouho bude VR a vice monitoru na hrani velmi okrajova zalezitost .....
navic narust vykonu byl o cca 30-37% v Demu kde stala jedna priserka ...v praxi kdy jsou sceny slozitejsi a CPU i GPU musi pocitat mnoho veci nevidim moc realne takovy posun kupredu a ted se vratime k tomu demu pro dva obrazy v demu usitem na miru do delalo 96 fps proc neukazali stejne demicko na vice monitorech treba na 3-4 a vic ?

myslim ze predvadecka splnila ucel vyhypovala plno lidi dokonce i jedince kteri si to nekoupi nebo ani nepotrebuji ja si radeji pockam na realne testy Pascalu i Poralisu ...ale chapu ze pro cloveka co si koupi stroj se 2-4x takovymi kartami a k tomu VR set to bude "asi" prinosem ale kolik takovych lidi je ?
7.5.2016 13:36:41   90.176.77.xxx 925
Co to je tohle..Ja chci kartu s HMB2 16gb pameti.Nechapu proc Nv vydava tohle,kdyz Amd vyda pred vanoci nebo hned na zacatku roku Vega s HMB2 tak radsi pockat tohle fakt nema smysl..Doufam ze Nv taky vyda pristi rok karty s HMB2..Nevim celkem zklamani a to neumi ani poradne dx12..Radsi pockat tak pul roku na 4k stejne slabe...
7.5.2016 13:41:04   88.101.152.xxx 91
Na HBM2 by měla frčet 1080 Ti, na kterou osobně čekám já
7.5.2016 14:05:25   78.102.128.xxx 32
Aby jste pak nebyl překvapený cenovkou.


Jinak důvod je prostý, kdyby měla karta s HBM2 vyjít dnes, tak na ni pak půl roku koukáte na eshopy s poznámkou "dočasně nedostupné"

Jendoduše HBM2 se zatím nevyrábějí v takovém počtu aby se na tom dalo masově cokoli stavět. Až k tomu dojde, tak nejne AMD vytáhne Vegu (kdo ví kdy to bude) stejně tak nVidie vytáhne plnotučného pascala
7.5.2016 13:39:49   88.101.152.xxx 116
Věřím, že spousta lidí by si zpětně ráda přečetla články, kde již celé měsíce napřed Zelenej Obr věděl o tom, jak karty budou vypadat.

Bohužel.. jsou smazány..
7.5.2016 14:47:33   89.102.236.xxx 21
Co 1060? Nějaké info by nebylo?
7.5.2016 15:43:16   95.82.139.xxx 1516
Opovažte se udělat test bez DX12 (Ashes of Singularity, Qantum Break). Hraju hry a kupuju karty na 2 roky. Docela mě to už zajímá. Nejsem zvědavej, aby pak nějakej Tesco Radeon drtil GTXxx70/80, jako je tomu teď.

Unreal Engine DX12 DEMA jsou k dispozici kvanta. Je otázkou času, kdy se na tom začne sypat jeden herní titul za druhým.
7.5.2016 20:06:06   90.176.40.xxx 76
Quantum Break není DX12 hra, ale zprasená konverze z Xboxu. A jestli tak stojíte o Ashes of Singularity, tak se na něj složte a koupí se, já to ze svých kupovat nebudu.
7.5.2016 20:49:15   77.236.203.xxx 41
vsak nas to nezivi ale zrovna se da koupit 4-PACK za $99.99*

a zbyle kusy se mohou hodit do souteze ;)

sup sup a koupit na naklady EMPRESA MEDIA to nikdo neumi napsat Soukupovi (nebo komukoliv kdo by to mohl ovlivnit)
7.5.2016 20:58:29   89.102.236.xxx 71
Tak alespoň ten Witcher 3 a Fallout 4. Crysis 3 a Bishock Infinite, už dávno i nikoho nezajímá i kdyby běžel v milionu FPS.
7.5.2016 22:29:40   89.176.85.xxx 86
opravdu vtipná pasáž ta věnující se "zajímavosti karty"

"Naše zdroje byly opět ve všem přesné, měsíce před uvedením (to je klasika"

Dlouho jsem se tak nepobavil
8.5.2016 02:07:55   62.84.155.xxx 49
Asi jsem blbejsi nez syn televizni rosnicky a vesnickeho idiota, ale muze mi nekdo vysvetlit, proc se v celem clanku pise jak je to super karta, ze je defacto nejrychlejsi karta na svete (o hodne rychlejsi nez dosavadni nejrychlejsi titan x) a na konci se pise, ze je to jen mainstream a stejne tam nepojede 4k? WTF??!?!! Tak je to snad uplne nejvyssi hiend a proto je za cenu hiendu ne?!?! OMG!
8.5.2016 02:58:18   37.48.4.xxx 910
Jde o to ze ta 1080 karta je defakto neprodejny vyrobek...Na 4k slabota a na FullHd staci karta za 10tisic.
8.5.2016 11:19:44   62.84.155.xxx 82
Co je to proboha za reci?
Tak se divam, titan X stoji kolem 30ti ..... GTX 980 ti zacina na 18 ..... tahle bude stat 18 a je rychlejsi nez obe dve, tak v cem je proboha problem?:o)))) Tak na 4k si kupte 4 tyhle karty, kdyz vam to nestaci ne?:o)
Navic se snad uz davno hrajou hry ve 4k ne???
Jinak jsem takoveho nazoru, ze 4k pujde ocenit v nejake strategii, pomale hre, ktera pojede na integrovane grafice ...... v nejake rychle strilecce (ne, ze by nejakou jeste nekdy nekdo hodlal vydat) rozdil v rozliseni stejne nepoznas.
Mi to prijde naprosto tristni, nvidia vyda o pulku rychlejsi kartu, dava ji za stejne prachy a lidi jeste remcaj:o)))
8.5.2016 13:00:27   90.176.77.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.5.2016 15:37:51   94.112.133.xxx 43
otázka je, na co jsi kupoval 4K monitor ...
9.5.2016 08:04:31   90.176.77.xxx 16
Protoze tady zeleny bezmozek rikal ,ze v roce 2016 karty budou uz schopne pracovat na 4k,ale jak to vidim tak az v roce 2017...
8.5.2016 20:25:50   78.102.128.xxx 54
Stejně jako jakákoli karta na světě, protože na 4k žádná není, protože není na trhu silnější karty než 1080..

na FullHD dnes výrobci her doporučují už docela běžně GTX980Ti - ultra kvalita.

Nechápu kde tedy berete to že karta do 10 tisíc stačí na FHD.

A Ultra nastavení pro které doporučují tu 980Ti ještě často není maximální nastavení. třeba u Tomb Raidera jsem dal ultra a nestačil se divit co jsem musel ještě všechno pozapínat abych mohl říct že to jedu na plné detaily.

Nedokážu si představit že by to na FHD utáhla karta do 10 tisíc... Vlastně, dnes... tedy od 10. června si dokážu představit že to utáhne karta za 11 tisíc, když se přetaktuje...
8.5.2016 06:57:53   90.176.47.xxx 89
To ani tento rok nebude jednočipová karta do 20 000, která by v pohodě zvládala 4K?!
Snad s něčím ještě přijde AMD.
8.5.2016 08:07:48   178.209.131.xxx 510
Na 4K tahle generace grafik Pascal a Polaris (i Vega) nebudou mít výkon, tak tady nebreč je to tak. Hodí se spíš na 2K
8.5.2016 11:04:08   89.176.176.xxx 03
Nebude, v některých hrách možná ano, ale ne ve všech podstatných (a neodfláknutých jako QB). Až snad příští generace, ale to už jsem psal před rokem, že to tak bude.
8.5.2016 15:40:35   94.112.133.xxx 11
roku páně 2018 na 7 nm procesu
8.5.2016 09:21:56   188.175.35.xxx 73
Ten dovětek psal Obr? Tomu se nechce věřit, přiznejte se, kdo byl ten střízlivěji škodolibý?
8.5.2016 10:00:04   83.240.91.xxx 27
Lol Technologie Ansel? To už umělo HALO 2 na Xbox 360 udělat 3D screenshot.
8.5.2016 12:14:43   62.197.243.xxx 52
Predsa len to čo teraz ponúka NVIDIA je oveľa ďalej ako len urobenie 3D screen shotu.

http://petapixel.com/2016/05/07/nvidia-unveils-ansel-transform-video-game-photography/

Čo z toho vedelo Halo 2 s obstarožným X360 HW? To sa nedá dávať na rovnakú úroveň.
8.5.2016 13:28:09   77.236.203.xxx 45
halo(mimochodem neumelo to jen halo) umoznovalo volny pohyb...

aspon dle predvadecky Ansel vypada opravdu asi jen ze se muzeme volne rozhlizet ale nemuzeme se uz pohybovat ...

proste u NV vzali pekne starou myslenku trosku si to prizpusobili k obrazu svemu a pak tada jsme prvni na svete i kdyz je to pomalu dve dekady stara myslenka vychatejici jeste ze starsich napadu ktera byla nekolikrat uvedena v praxi ...kdyby si aspon odpustili to ze jsou prvni na svete kdyz tomu tak neni
8.5.2016 12:39:53   62.77.84.xxx 513
offtopic..?
tedle autor už se hlodama a snůškama kidů tak zapsal, že bych doporučil, ne, vlastně si to moc přeju.. vyražte s ním dveře!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeho kidy proti amd a chvalozpěvy na intel a nvidii na solidní(žádný) web nepatří, může si spekulovat, dezinformovat a ksindlovat na svym blogýsku, ne?
8.5.2016 12:57:33   188.246.111.xxx 86
A přesně protože tě obr tak sere a x desítek dalších, jeho zprávy (stejně tak jako zprávy Lucinqy) mají nejvíce kliků, nejvíce zobrazení, protože všichni se úplně třepete, co zase za žvásty nakydal a hned hned mu to napsat a dát sežrat v diskuzi. A takového člověka, který jim přináší kliky, které jsou alfou a omegou reklam, tudíž peněz, tudíž výdělku, by si měli vyhodit ? Srsly ? Druhá věc serioznost, korektnost, nezaujatost, kvalita atd atd. Ale na to už se nehraje, to jim účty nezaplatí.
8.5.2016 12:57:45   84.42.139.xxx 73
Dej si uázeň, seti ueví
8.5.2016 16:15:38   188.75.145.xxx 127
Hlavně že nám Obr nezapomněl napsat že AMD má 1GHz a nvidia 2GHz, ale že je důležitější architektura než frekvence ví i malý děcko, nežijeme v době Pentium III kdy lidi honili megahertze. A pokud AMD dokáže při 1 GHz udělat solidní výkon tak je to spíš úspěch že NV k tomu potřebuje brutální frekvenci. Ale všechno závisí na provozních vlastnostech, pokud ty GTX1000 nebudou topit a žrát jak blázen tak ať jedou třeba na 10 GHz.
Docela se těšim až bude něco jako GTX1060, chtěl bych přejít zase na zelenou barvu, teď mam R9 380 a ne že by to byla uplná sračka, ale přecejenom to FPS řešit musim, Fallout 4 ještě jde, tam se dá dobře omodovat nastavení a dostat tu hru tam kde chci (stabilně 60 FPS) ale třeba takovej Hitman, tam mam třeba 80 FPS ale pak se otočim jinam a najednou mam 30 a nenadělam s tim nic, a přitom ta hra má grafiku jak z roku 2004.
8.5.2016 17:11:46   87.158.156.xxx 119
Fawscinuje ma ako dokazes (pre fanatikov typicke) uz o par viet urobit presne to, co kritizujes. Najprv sa sice rozculujes, ze na GHz bez prihliadnutia k architekture nezalezi (co je rozhodne pravda), no uz o dve vety neskor vyblijes "pokud AMD dokáže při 1 GHz udělat solidní výkon tak je to spíš úspěch že NV k tomu potřebuje brutální frekvenci.".
8.5.2016 20:55:16   62.197.243.xxx 84
Ach jaj... motor v mojej motorovej pile toci 15000 otacok a motor v tvojom Ferrari len 10000... Takze s mojim motorom by to bolo urcite lepsie, ze? Nemohol by si uz konecne autor clanku konecne odpustit podobny hate k AMD a umyselnu demagogiu a zavadzanie? To by som asi chcel moc... A pritom ho povazujem za cloveka, ktory ma viac ako slusne vedomosti a skusenosti z tejto oblasti, takze pisat vedome taketo hluposti.... Dospie vobec niekedy a dokaze pochvalit hociktoru firmu ak vytvoria nieco dobre, resp sa im nieco podari, a dohulakat hociktoru firmu ak nieco pokasle resp sa im nieco nepodari? Aj ja mam sympatie k niektorym znackam/vyrobcom ale pri kupe sa vzdy snazim rozhodovat objektivne a na zaklade mojich poziadaviek. Je jedno ci ide o mobil, CPU, disk, grafiku....
8.5.2016 22:46:59   188.75.145.xxx 20
Já mam třeba taky radši nvidii, vždycky jsem měl s AMD jenom samý problémy (i když teď zrovna mam AMD grafiku) ale když sakra píšu článek o novince od nvidie, tak sakra napíšu článek o tý novince a nebudu do toho tahat AMD.
8.5.2016 22:49:36   188.75.145.xxx 32
Spíš jsi to jenom špatně pochopil, možná jsem to taky blbě napsal. Pokud dokáže AMD při 1GHz vyrobit grafiku s podobnym výkonem jako má nvidie při 2 GHz tak je ta grafika od AMD prostě lepší. I když takhle jednodušše se to nedá porovnávat, ale Obr to přesně tak dělá, řiká "Čumte, nvidie má 2GHz a AMD jenom 1GHz!!!" To už tady ale jednou bylo, před 10 lety se Intel hnal s Pentium 4kama ke 4 GHz a jak to dopadlo.... Athlon s 2,4 GHz byl na hry lepší.
9.5.2016 02:10:54   89.102.208.xxx 20
Problém P4 byl hlavně v tom, že nemohlo běžet na frekvenci, se kterou se počítalo při návrhu (10GHz+-). Frekvence sama o sobě důležitá není, ale důležité věci (výkon, cena, spotřeba) se od ní do určité míry odvíjejí.
8.5.2016 23:47:35   202.73.198.xxx 22
Otazka je spise, co ocekavate od karty za 6k?
A druha je, jestli konkurencni produkt podava lepsi vykon.
Bez toho to muze byt proste narocnosti sceny. Stejne jako treba mate ve WOT.. 80FPS a kousek vedle 40FPS... a neni to kartou
9.5.2016 21:25:03   188.75.145.xxx 00
Tak zrovna WoTko už teď lítá parádně, ne jak před pár lety že ve sniper pohledu bylo 20 FPS. Z WOTka by si měli všichni vzít příklad s tim bohatym nastavením co tam je, nikdo si nemůže stěžovat že to nerozjede a dokonce i FOV tam jde nastavit.
Od karty za 6 očekávam že na tom pojedou současný hry v 1080p tak ňák normálně na medium až high bez AA a to při těch +/- 50 FPS. Ale ono te dost mění co to je karta za 6, třeba v roce 2008 jsem za tu cenu kupoval 9800GTX což byla skoro TOP karta v tý době, na tom jsem 3 roky hrál prakticky všechno na plno, teda taky kromě AA. Ale AA už dneska nemá smysl řešit když ho hry nepodporujou a ty post processingový varianty většinou na FPS nemaj žádnej vliv.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

206 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.