Nvidia se snaží zjednodušit nákup počítačových sestav vhodných pro virtuální realitu, zavádí program VR Ready
autor: Lucie Jiříková , publikováno 5.1.2016

Přípravy dlouho očekávaného headsetu pro virtuální realitu Oculus Rift už pomalu vrcholí. Společnost Rift vedená Palmerem Luckym už za pár hodin spustí jeho předobjednávky. Lidé se těší, jenže jen málo z nich má doma natolik výkonnou počítačovou sestavu, aby virtuální realitu utáhla. To znamená, že lidé v tomto roce budou muset hodně upgradovat. Jinak si nezahrají. 

Společnost Nvidia přitom spouští program, který by lidem – alespoň těm, kteří počítačům moc nerozumí – případné nákupy nového vybavení usnadnil.  Program dostal název VR Ready a půjde v něm o označování produktů, vhodných pro virtuální realitu. Jinými slovy řečeno – Nvidia bude kompatibilní sestavy s virtuální realitou označovat speciálním logem „VR Ready“.

Nvidia se snaží zjednodušit nákup počítačových sestav vhodných pro virtuální realitu, zavádí program VR Ready

Do VR Ready programu patří konfigurace s grafikou Nvidia GeForce GTX 970 a s procesorem Intel Core i5-4590 a výkonnějším.

Co se týče notebooků, tam se VR Ready logo objeví v případě, že budou osazeny alespoň 8 GB paměti RAM, grafickou kartou GTX 980M a konektory USB 3.0 a HDMI 1.3.

V obou případech pak bude muset být splněna ještě jedna podmínka a to skutečnost, že sestava poběží na operačním systému Windows 7 se SP1 a novějším.

 

Zdroj: GameSpot



Tagy: geforce  nvidia  vr  virtuální realita  vr ready  program  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.1.2016 13:22:28   213.180.34.xxx 75
Není Geforce GTX 970 na rozlišení 2160x1200@90FPS trošku málo? To budou asi sakra hodně osekané detaily.
6.1.2016 14:46:26   85.70.109.xxx 53
No, jestli je to přesně takové rozhlížení jak píšete - tudíž jen lehce nad FullHD, tak nevidím problém. GTX 970 a R9 390 mě připadají jako karty spíš na 2k (jestli to píši a chápu správně ) rozhlížení.
6.1.2016 16:16:06   89.177.3.xxx 40
Problém není jen rozlišení, ale i framerate.
Pokud se nepletu, tak ani Vive ani Oculus nevyužívají xSync ale "jen" prokládání, takže pro pohodlné VR, bez trhání bude potřeba ne 90 průměrné FPS, ale minimální 90 FPS.

Ad není to myšleno vůbec z ohledu na výrobce GPU. Osobně mi nemůže být volba AMD/nVidia víc ukradená.
6.1.2016 15:27:03   77.236.203.xxx 51
na jedno oko 1080x1200 neni uplne malo ...

....ted uz jen cekat kdy vyjde se stejnou nalepkou AMD kde staci R9 290...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

21 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 3.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.