nvidia-odhalila-dalsi-detaily-o-nadchazejici-architekture-gpu-pascal
Novinka NVidia odhalila další detaily o nadcházející architektuře GPU Pascal

NVidia odhalila další detaily o nadcházející architektuře GPU Pascal

Ondřej Štěpánek

Ondřej Štěpánek

18. 11. 2015 19:00 23

Nadcházející architektura grafických čipů Pascal od nVidie byla doposud zahalena tajemstvím a nevědělo se o ní tíměř nic. To se však nyní změnilo, jelikož nVidia o svém budoucím GPU prozradila několik podrobností v rámci japonské konference GTC Japan. 

Reklama

Nadcházející architektura by měla být navržena s ještě větším důrazem na poměr výkonu na watt, díky využití nejnovějších technologií. Předně nVidia opustí paměti typu GDDR5 a začne využívat druhou generaci pamětí typu HBM (high-bandwidth memory 2), které můžeme znát ze současných vlajkových modelů od AMD. Vlajkové modely grafik založených na GPU Pascal by měly na grafickém čipu nést až čtyři 4GB paměťové čipy a celkem tak nabídnout 16 GB pamětí. 

NVidia odhalila další detaily o nadcházející architektuře GPU Pascal
i Zdroj: PCTuning.cz

Čip samotný bude nicméně podporovat spolupráci až se 32 GB pamětí, kterých se však dočkáme nejspíše pouze u profesionálních grafik Quadro či Tesla. Šířka pásma, resp. propustnost pamětí by měla díky tomu dosahovat až 1 TB/s (interně bude podporováno až 2 TB/s). Čipy Pascal budou vyráběny za pomoci 16nm výrobního procesu FinFET, což bude mírné minus oproti konkurenčnímu AMD, jehož další generace GPU bude postavená na vyspělejším 14nm procesu. NVidia hodlá s příchodem Pascalu zavést také nový typ propojení dvou grafických čipů NVLink. Tato technologie by měla zcela změnit účelnost dual-GPU grafik. 

NVidia odhalila další detaily o nadcházející architektuře GPU Pascal
i Zdroj: PCTuning.cz

Díky NVLink by totiž mohly být obě GPU propojené obousměrnou cestou s propustností až 80 Gb/s, což by mělo výrazně přispět také k propojení s pamětmi a s adresací dat pro ně. Znát by to mělo být zejména při hraní. Vylepšené řízení pamětí bude přínosem hlavně ve hrách využívajících moderní API jako je DirectX 12 nebo Vulkan. Hlavě bychom ho však měli ocenit při hraní ve vysokých rozlišeních.

Příchod nové generace GPU Pascal má nVidia naplánovaný na první polovinu příštího roku. Vše se však může ještě změnit a na nějaké přesné odhady data vydání prvních grafik s tímto GPU je ještě brzy.  

Zdroj: 1, 2

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama