Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky
autor: Sam Sadovski , publikováno 4.3.2015

V rámci veletrhu GDC 2015 představila společnost Valve na dvou konferencích, zaměřených na virtuální realitu a budoucnost grafického zpracování her, nová zařízení a technologie. Byly ale také popřeny různé spekulace, předcházejicí samotné konferenci. Ano, Half Life 3 se prozatím nekoná.
 

GDC 2015: Valve Software

Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky

V co jsme doufali

Letošní ročník Game Developers Conference je třináctým výročím oficiálního představení služby Steam a dalo se očekávat, že toho od Valve uvidíme hodně. Těsně před začátkem GDC 2015 jsem se v novince zmínil o tom, co můžeme od Valve na tomto veletrhu čekat.

Vesměs se jednalo o kombinaci potvrzených informací a spekulací, nyní je na čase porovnat doměnky s realitou. Tak tedy, co nám Gabe Logan Newell a jeho proslulá společnost nabídla ve svém portfóliu?

Source 2 engine

Jedná se o nástupce úspěšného herního jádra Source, které se stalo základem pro hry jako Counter Strike: Source, Portal 1 a 2, Half-Life 2 či Team Fortress 2 a software Source FilmMaker. Source engine mimo jiné také poskytnul i prostředí pro tvorbu her vývojářům nespadajicím pod Valve.

Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky

Známá část mapy čtvrté kapitoly The Plantation (Plantace) z příběhu hry Left 4 Dead 2, nyní v novém Source 2 kabátě. Klikněte pro otevření porovnání se starou verzí mapy.

Po jedenácti letech je ale čas na změnu a na řadu přichází Source 2 - novější, lepší, výkonnější a hlavně zdarma pro všechny bez výjimek. Jay Stelly, softwarový vývojář Valve, se na tiskové konferenci také zmínil o tom, že Source 2, spolu s nově představenými jádry Unreal Engine 4 a Unity 5, pomůže PC se udržet na pozici vedoucí platformy pro tvorbu autorského obsahu.

SteamVR

Práce nad touto technologií byla oficiálně oznámena již před GDC 2015 a spolu s oznámením byl i spuštěn web store.steampowered.com/universe/, na kterém byl dříve zobrazen formulář pro zájemce o prototyp SteamVR (pouze vývojáře a vydavatele.) Na stránce by se brzy měly objevit veškeré informace ohledně celého "ekosystému" Steam hardware a technologií.

Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky

Prototypy VR heatsetů se SteamVR od dalších výrobců - prozatím neznámých.

Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky

Prvním zařízením s technologií SteamVR je VR headset HTC Re Vive, který bude pro vývojáře dostupný v prvním čtvrtletí tohoto roku, běžní uživatelé ho v nabídkách obchodů naleznou až během léta. Dema v prostředí SteamVR, ukazovaná během GDC 2015 byla vytvořena vývojáři společností Bossa Studios, Cloudhead Games, Google, Dovetail Games, Fireproof Studios, Owlchemylabs, Skillman & Hacket, Steel Wool Games, Vertigo Games a Wevr.

Steam Link

Zkrátka něco, co nikdo nečekal. Zařízení malých rozměrů s cenovkou 50 dolarů (zhruba 1200 korun) umožňujicí streamování her a softwaru z PC, Macu, či počítače s operačním systémem Linux při FullHD rozlišení, frekvenci 60 Hz a nízké odezvě? Ano i to je jednou z novinek společnosti Valve. Osazení konektory pro vstup a výstup je v případě Steam Link velmi skromné - dvojice USB 2.0, Ethernet port a HDMI konektor pro připojení k televizi (či monitoru.) Do prodeje bude uvedena i verze za 100 dolarů (zhruba 2400 korun), dodávaná s oficiálním Steam ovladačem.

Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky
Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky
Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky

Streamovací zařízení Steam Link mělo donedávna i svoje App ID 353380 a vlastní, momentálně nefunkční, stránku v katalogu služby Steam. Zprovozněna by pravděpodobně měla být znova po obnovení odkazu store.teampowered.com/universe/. Nicméně mezi položky na prezentačním seznamu Valve patří i "něco" s identifikačním číslem 346960, přičemž bližší informace o této hře, softwaru, hardwaru či další, nepředvídatelné položce, nejsou známy.

Steam Controller

Oficiální ovladač pro konzole Steam Machines a zařízení Steam Link, případně využitelný i v kombinaci s PC, Macem, či systémem s OS Linux. Do prodeje by měl být uveden v listopadu tohoto roku za cenu 50 dolarů (zhruba 1200 korun), můžeme tedy předpokládat, že ve stejnou dobu se na trhu objeví i verze Steam Link, která bude dodávána právě s tímto ovladačem.

Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky

Steam Machines

Čekali jsme odhalení Steam Machine - konzole přímo od výrobce Valve, to se ale nekoná. Místo toho bude prefix "Steam Machine" použit pro všechny konzole na trhu, které jsou dodávané s operačním systémem SteamOS. Je třeba podotknout, že jsou taková zařízení již nějakou dobu dostupná a mezi výrobce se řadí například Dell Alienware, Gigabyte, Zotac, Origin PC a další.

Valve na GDC 2015: Vyvrácené spekulace, představené novinky

Vulkan

Jádro Source 2 bude plně kompatibilní s novým API Vulkan, které však nepatří mezi nově představené technologie Valve. Jedná se o API fungujicí napříč platformami i hardwarem od různých výrobců.

Zdroje: 1, 2, 3



Tagy: Valve  Steam  SteamOS  SteamVR  Steam Machine  Source 2  Vulkan  GDC 2015  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.3.2015 23:16:54   193.85.174.xxx 113
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.3.2015 23:24:34   89.176.193.xxx 20
Na Titanu X se samozřejmě pracuje
5.3.2015 04:46:01   114.152.96.xxx 73
Steambox je vlastne konzole, ale ma jednu ohromnou vyhodu, bude ji delat spousta vyrobcu s ruznym hardware, takze by se vyvojovy cyklus konzoli mohl zrychlit, kdyz nebude treba cekat na MS nebo Sony az se uraci upgradovat ty svoje sroty. Na druhou stranu, to ma nevyhodu v ruznorodosi hardware a jsem zvedav ci to steam os zachrani nebo ne
5.3.2015 08:00:34   213.195.199.xxx 100
Hromada vyrobcu kazdy s jinym hw je vyhoda? To je nejvetsi nevyhoda steamboxu ktera ji tahne pod hladinu. Steam mel urcit jasne specifikace a jasne oznaceni (napr steambox 1 - 5 pro ruzne konfigurace). Pak by to melo vyhodu konzoli (pevne dany vykon => mozne vetsi optimalizace => jednoduche nastaveni detailu ve hre, jednoduchy nakup)

Takhle je to pouze jinak pojmenovane pc. Reknes nekomu kup si steambox, je stejny jako kup si pc. Zajde do obchodu, jeden koupi a pak te serve ze polovina her nefunguje. Rict kup si steambox 3 nebo vyssi je mnohem jasnejsi a jednodussi. Bezny uzivatel neni nucen znat vnitrni konfiguraci, ktere nerozumi.
5.3.2015 08:26:35   114.152.96.xxx 40
Ja presne chapu o cem mluvis, ale prave doufam, ze Valve to maji vic promysleny a bude to tak nejak jak navrhujes. Nebo treba aspon bude existovat nejaka minimalni konfigurace HW na ktery dany seznam her pojede 60fps na FullHD a vyrobci to budou muset respektovat.
5.3.2015 08:46:14   213.195.199.xxx 60
Me pripada steambox jako promarnena prilezitost. Steam chce aby ho pouzivalo co nejvic lidi, tak nemuze chtit aby kazdy vedel jaky ma hw. Dnes kdyz se nekdo podiva a vidi doporucena konfigurace gtx680, zajde do obchodu a koupi gtx750 (je prece vyssi tak musi stacit)

Steam je dost velky aby takovou mensi standartizaci mohl prosadit. Jak by bylo pro mene znale krasne, kdyby v misto nic nerikajicich komponent bylo minimalni konfigurace: steambox2, doporucena konfigurace: steambox4. Pusti hru, a v nastaveni bude vedle low, medium, high, dalsi preset pro steambox 2,3,4.
Jednoduchy nakup, jednoduche nastaveni ve hre, neni dlouhodobe omezenost na stary hw jako u konzoli (muzou pridavat novy steambox klidne kazdy rok - stale bude jednodussi optimalizovat pro 10 znamych konfiguraci nez pro libovolnou).

Tohle vse hodil valve z okna kdyz dal jako prakticky jednimou podminku pro steambox ze musi mit steamOS.
4.3.2015 23:53:55   88.100.154.xxx 27
Ten source engine 2 mi přijde jen že tam je více detailů, jiné nastavení stínů a světel, ale vypadá to že ten základ je stejný. Na dnešní dobu teda nic moc.
5.3.2015 04:43:26   114.152.96.xxx 51
Chapu to dobre, ze ten Steam OS si muzu nainstalovat na svuj PC (paralelne s windows) a Steam link pripojim pres HDMI treba k tv, nebo monitoru v jine mistnosti a budu moct hrat hry streamovane pres LAN? To by bylo super za 50$. Tedy pokud si nebudu muset kupovat tu jejich steam machine, ale postavim si svoji. Navic vykon steam os by mel byt optimizovan na hrani, takze by hry na stejnem pc meli bezet lip nez na windows ne?
5.3.2015 07:49:29   213.195.199.xxx 20
Jo pres link muzes hrat v jine mistnosti na tv, ale nemusis si k tomu instalovat steam OS - stacit ti na to bude obycejny steam klient na win.
Se steam os bych zatim moc nespechal. Ano muze byt lepe optimalizovany na hry, ale v zakladu je to linux, takze ma zatim velmi malou podporu her.
5.3.2015 08:29:18   147.251.209.xxx 31
Ano, pochopil jsi správně.

A ano, hry s nativní podporou SteamOS/Linux (ve steam store jich teďka je něco přes 1800, třeba Civ V a BE, BorderLands 2 a pre-sequel, XCom, Witcher 2, Dying Light, všechno od Valve....) poběží líp než na windows.
5.3.2015 15:23:56   88.100.132.xxx 11
Hmmm tak to by mě zajímalo jak jste na to přišel. Všechny hry co jsou pro SteamOS/Linux mají větší minimální požadavky než na Windows. Navíc nevypadají stejně - třeba Metro LL má hodně omezený nastavení, neumí projected shadows atd. WarThunder to samé... Valve mě svojí velkohubostí už štve - roky hlásí jak bude HL3, Steam Machine teď zase VR a ve finále z nich nevylezlo nic použitelného. Posledně s prohlášením, že nemají Controller takže nemůžou vydat Machine mě v tom jenom utvrdilo.
5.3.2015 09:21:56   193.85.174.xxx 21
Děláte si srandu, žejo?

Stačí se podívat třeba sem http://www.techradar.com/reviews/gaming/games-consoles/al ienware-alpha-1214393/review

Za 500 dolarů máte krabičku, kde nevyměníte ani gpu a 2 roky staré MetroLL tam dává krásných 16fps. A největší plusy jsou prý dyzajn a hdmi...
5.3.2015 09:25:27   165.72.200.xxx 20
S tou "nizkou odezvou" opatrne. Uvedomte si, ze dneska u monitoru kdejaky wannabe profigamer mekta, kdyz je uvedeno 10ms GtG (o realnych hodnotach nemluve). Misto toho vejra do TN kramu s hnusnym obrazem a deklarovanymi 2ms (realita opet jinde). No a ted se takovemu kindosovi pokusite prodat legracni krabicku s "nizkou odezvou", ktera bude.. uplne nekde jinde. Je to dost vyzva pro marketingove lhare. :o)))
5.3.2015 09:26:12   165.72.200.xxx 11
PS: Technicka zajimavost, komercni propadak. Tak to odhaduju.
5.3.2015 14:10:26   15.195.185.xxx 20
rad bych poprosil oficialni zdroj screenshotu na source 2 engine, protoze ten screenshot z left 4 dead koloval po nete par let zpet.
5.3.2015 21:32:55   95.103.219.xxx 00
"UPDATE 3/1/15: These are confirmed screenshots from within Source Engine 2, however these images were leaked in 2011. In other words, these are 4 years old. Source Engine 2 has advanced immensely, stay tuned."

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

11 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.