CryEngine a další mají podporu API Mantle, DirectX 12 nejdříve za rok a půl
AMD přišlo koncem roku na svět s novým API. To v některých případech může přinést desítky procent navýšení výkonu u vlastních grafik. Nyní přišla další důležitá zpráva a to oznámení implementace v několika velmi známých enginech.
Nízkoúrovňové API Mantle, vyvinuté společností AMD, získává stále více podpory. Po enginech Frostbite 3 a Nitrous Engine byla oznámena implementace do Unreal Engine 3 a nyní dokonce CryEngine od Cryteku. Pravděpodobně to ale bude až další verze. To je určitě dobrá zpráva, protože prozatím jsou jen dvě hry, které Mantle podporují – Battlefield 4 a Thief.
Mimo toho, že nové API zlepšuje herní výkon na grafických kartách AMD tím, že redukuje režii procesoru při rozdělování úloh, má také pozitivní vliv na konkurenci. Na herní konferenci GDC jsme se totiž mohli dozvědět, že Microsoft samozřejmě pracuje na DirectX12, které se také bude zaměřovat na snížení nároků na procesor. Jenže to bude nejdříve za rok, spíše 18 měsíců. AMD při té příležitosti uvedlo, že DirectX12 budou podporovat grafické karty od řady HD 7000.
Autor:
maltra
| HD 7990 běžela jen v režimu jednoho jádra, tedy shodné s 7970 GHz. Zdroj: PCT forum
V současné době je tedy potvrzeno následující. Podpora v 5 herních enginech (Cryengine, Frostbite 3, Unreal Engine 3, Asura Engine a Nitrous Engine) a 8 připravovaných her (Plants vs. Zombies: Garden Warfare, Mirror's Edge, Dragon Age: Inquisition, Mass Effect, Need For Speed, Star Wars, Star Citizen a Sniper Elite 3). To je dobrý výsledek na to, jak skeptičtí někteří byli.