microsoft-hry-nejsou-jen-o-rozliseni-a-poctu-snimku
Novinka Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků

Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků

Ondřej Košťál

Ondřej Košťál

9. 11. 2013 12:00 36

Snaží se tím obhájit to, že je Xbox One slabší a tedy hry na něm poběží v nižším rozlišení a pomaleji. Zároveň by ale mohlo zbýt trochu výkonu na lepší vyhlazování nebo efekty.

Reklama

Již při oznámení specifikací nové generace herních konzolí bylo jasné, že bude malér. Konzole totiž už v den uvedení budou hardwarově slabší, než současné počítače, což je zcela opačná situace, než při uvedení Xboxu 360 nebo PS3. Tehdy byl 8jádrový (ve finále 7) procesor Cell v PS3 a 3jádrový Xenon s ATI Xenos něčím neuvěřitelným s obrovským výkonem.

Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomu tak tentokrát nebude. Hry poběží skoro ve stejném rozlišení, jako doposud. Budou ale vypadat lépe, možná mít i vyhlazování, ale v nativním rozlišení 1920 × 1080 pixelů jich poběží jen pár a to ještě jen na PS4. Xbox One má kvůli slabší grafické části smůlu. O 4K rozlišení, které již klepe na dveře, ani nemluvě. 

Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Phil Spencer, šéf Microsoft Studios, se nechal slyšet, že hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků za sekundu (hlavně, že nám MS ukazuje, jak se ve 4K rozlišení hraje na PC). Jsou o zábavě a jako příklad dává Nintendo, které i přes svou jednoduchou grafiku převálcovalo obě herní konzole. Jenže Xbox a Playstation byly vždy konzole pro pořádné hry, ne zábavné krabičky na párty. A Microsoft pravděpodobně zvolil tuto cestu, cestu Nintenda. I to by potvrzovalo přítomnost Kinectu jako nutnosti pro Xbox One.

Pěknou grafiku a framerate, který bude dotvářet celkový příběh hry, si tedy užijeme jen na počítačích a PS4. A jak to vlastně je s těmi hrami a rozlišením? Většina z nich bude do cílového rozlišení 1080p dopočítávána, ať už z důvodu, že by výkon nestačil, nebo aby jednoduše hra běžela plynuleji.

Teď tedy pár konkrétních příkladů. Call of Duty: Ghosts poběží všude v 60 snímcích za vteřinu (a hra má mimochodem 39 GB pro Xbox One). Na PS4 ovšem v rozlišení 1080p, na Xbox One 720p (1280 × 720 pixelů). Dále je tu třeba Battlefield 4, renderovaný v 900p (1600 × 900 pixelů) na PS4 a 720p na Xbox One.

Hry sice budou vypadat lépe, rozlišení se trochu zvýší, ale co Microsoft (ale i Sony) těch 8 let dělalo? Asi seděli na zadku a pak si někdo vzpomněl, že v roce 2013 mají vydat novou generaci konzolí.

Zdroj: 1, 2, 3

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama