Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků
autor: Ondřej Košťál , publikováno 8.11.2013

Snaží se tím obhájit to, že je Xbox One slabší a tedy hry na něm poběží v nižším rozlišení a pomaleji. Zároveň by ale mohlo zbýt trochu výkonu na lepší vyhlazování nebo efekty.

Již při oznámení specifikací nové generace herních konzolí bylo jasné, že bude malér. Konzole totiž už v den uvedení budou hardwarově slabší, než současné počítače, což je zcela opačná situace, než při uvedení Xboxu 360 nebo PS3. Tehdy byl 8jádrový (ve finále 7) procesor Cell v PS3 a 3jádrový Xenon s ATI Xenos něčím neuvěřitelným s obrovským výkonem.

Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků

Tomu tak tentokrát nebude. Hry poběží skoro ve stejném rozlišení, jako doposud. Budou ale vypadat lépe, možná mít i vyhlazování, ale v nativním rozlišení 1920 × 1080 pixelů jich poběží jen pár a to ještě jen na PS4. Xbox One má kvůli slabší grafické části smůlu. O 4K rozlišení, které již klepe na dveře, ani nemluvě. 

 Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků

Phil Spencer, šéf Microsoft Studios, se nechal slyšet, že hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků za sekundu (hlavně, že nám MS ukazuje, jak se ve 4K rozlišení hraje na PC). Jsou o zábavě a jako příklad dává Nintendo, které i přes svou jednoduchou grafiku převálcovalo obě herní konzole. Jenže Xbox a Playstation byly vždy konzole pro pořádné hry, ne zábavné krabičky na párty. A Microsoft pravděpodobně zvolil tuto cestu, cestu Nintenda. I to by potvrzovalo přítomnost Kinectu jako nutnosti pro Xbox One.

Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků

Pěknou grafiku a framerate, který bude dotvářet celkový příběh hry, si tedy užijeme jen na počítačích a PS4. A jak to vlastně je s těmi hrami a rozlišením? Většina z nich bude do cílového rozlišení 1080p dopočítávána, ať už z důvodu, že by výkon nestačil, nebo aby jednoduše hra běžela plynuleji.

Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků

Teď tedy pár konkrétních příkladů. Call of Duty: Ghosts poběží všude v 60 snímcích za vteřinu (a hra má mimochodem 39 GB pro Xbox One). Na PS4 ovšem v rozlišení 1080p, na Xbox One 720p (1280 × 720 pixelů). Dále je tu třeba Battlefield 4, renderovaný v 900p (1600 × 900 pixelů) na PS4 a 720p na Xbox One.

Hry sice budou vypadat lépe, rozlišení se trochu zvýší, ale co Microsoft (ale i Sony) těch 8 let dělalo? Asi seděli na zadku a pak si někdo vzpomněl, že v roce 2013 mají vydat novou generaci konzolí.

Zdroj: 1, 2, 3



Tagy: Microsoft  Xbox One  Sony  Playstation 4  hry  rozlišení  framerate  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.11.2013 11:14:36   83.240.91.xxx 873
Microsoft: Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků
to nejsou ale při 15fps si asi moc nezahraju...
9.11.2013 21:26:38   86.4.137.xxx 436
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.11.2013 09:35:17   83.240.91.xxx 121
trapné je spíš tvoje brečení nad tím že jsem si dovolil tu něco napsat na plnou hubu. stejnou písničku už jsem slyšel tolikrát jak konzole pohřbí pc gaming, vždy se tak hezky od srdce zasměju :-D
10.11.2013 11:56:56   86.4.137.xxx 119
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.11.2013 10:46:28   89.173.171.xxx 20
Ale budu, konzoly nikdy nevytlacia PC Zijes v snoch chalan
11.11.2013 18:56:20   86.4.137.xxx 12
eco seci vravia ze konzole kill PC gaming ? teras to bude ESTE intenzivnejsie lebo tie hry vypadaju squele ..
9.11.2013 11:48:08   193.85.174.xxx 300
toto je obrovska sance pro valve, popr. nejakeho vyrobce herniho hw (treba asus nebo msi). udelat pc sestavy, ocenit je rekneme na 90% co by staly pri sestaveni (tyhle firmy na to urcite maji prostor) a udelat reklamu, ze rozdil ceny mate do roka zpatky na cene her. nicmene podle oznamenych cen steamboxu to vypada zatim spatne, stoji to vic.
9.11.2013 21:27:54   86.4.137.xxx 60
to je jak ked si kupis tlaciaren za 20ku a naplne stoja 200
9.11.2013 11:55:17   178.40.242.xxx 331
Najviac sa mi páči aké halo bolo na E3, aké to budú oproti PC nadkozmické, intergalaktické konzoly, ako všetko prevalcujú, zmenia hračom život, púštali tam demá na Titanoch na PC a potom ked nastupila realita a má sa isť s kožou na trh....zádrhel nejak nevedia tú demo silu PC Titána vtesnať do next gen konzol. To PS4 s privretými očami ešte budiž ako tak by sa dalo skúsnuť, ale to xko je sklamanie. A to nie som nejaký Full HD fanatik.
9.11.2013 12:18:34   5.178.49.xxx 2712
Tie špecifikácie sú dostatočné - hry sa za posledné roky po grafickej stránke aj tak nikam neposunuli, jediné čo pokročilo sú nároky => neschopní vývojári neochotní niečo optimalizovať
10.11.2013 13:28:15   84.138.72.xxx 33
Mal by si tam ist a ukazat im to. :-P Hlasky typu neschopni/lenivi/neochotni vyvojari, zvlast 3d hier ma vzdy nadvihnu. Vies co su to za ludia? Spickovi odbornici obvykle makajuci 12-14 hodin denne, sedem dni v tyzdni. Co robis ty?
9.11.2013 12:36:53   109.105.39.xxx 454
IQLogic napsal:
Tie špecifikácie sú dostatočné - hry sa za posledné roky po grafickej stránke aj tak nikam neposunuli, jediné čo pokročilo sú nároky => neschopní vývojári neochotní niečo optimalizovať

No ale to je především právě kvůli těm konzolím
9.11.2013 13:41:11   5.178.49.xxx 524
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2013 12:52:34   94.125.216.xxx 96
microshit zas tape at to zabalija a tahnu
9.11.2013 13:02:53   78.45.82.xxx 2816
Me spis zarazi, ze je jeste nekdo prekvapen. Xbox360 a PS3 maji v sobe grafiku na urovni Ati x1800, coz byl sveho casu high end, ale porad karta asi za 6k. Tolik ani nestoji to, co je v soucasnych, ne?
Jestli si nekdo mysli, ze si koupi konzoli za 9(?) tisic a vse mu pojede na 1080p, tak by moh zkusit za takovou castku postavit PC a pokusit se o neco podobneho. Vzdyt i za 20 tisic je herni PC plne kompromisu a s FullHD to na nem nebude nic extra. Za deset je clovek rad, ze tam da vubec nakou dedikovanou grafickou kartu.
Nejsem zadny milovnik konzoli, zadnou nemam (uz kvuli jejich jednostrannosti) a ani jeji nakup neplanuji, ale opravdu by lidi, co placaji "jeee, ono je to pomaly", si uz konecne mohli uvedomit, ze za 10 tisic to lepsi proste nebude..
9.11.2013 13:27:09   195.22.40.xxx 1010
Zrovna dneska jsem si podobnou budget sestavičku navrhoval (jen návrh, ne pro realizaci). Za 12 tis. není problém postavit PC s AMD 6ti jádrem a Geforce 650ti Boost.
Neříkám, že se na tom dá hrát ve full HD, ale minimálně CPU výkonem je sestava výše než APU konzolí.
9.11.2013 15:07:26   91.237.168.xxx 120
jasne, prve CPU je to najhlavnejsie v tej konzole Suhlasim, ze za danu cenu netreba cakat zazrak, ak sa chcete bavcat na Full, postavte si dobry PC...
9.11.2013 18:50:08   78.102.206.xxx 1610
sory ale za ty penize se nabízejí mnohem výkonější PC...

prvně jde o to co tam je v těch konzolích
1. tam CPU postavené výkonem a spotřebou proti intel Atomu (u amd Jaguar)!!! ano 4 bloky po 8 výpočetních vláknech...
- každopádně 4 jádrové/vláknové klasické CPU tohoto drobka rozseká, protože toto CPU je jen na taktu 1.6Ghz, dnešní CPU jedou minimálně na 3Ghz...

2. grafický chip... tady mají obě konzole stejný chip, jen u Xboxu je trošičku chudší... Xbox má jen 768 a PS4 1152 stream procesorů.. následně ještě větší průser je že ti od Mrkví moc nepřemýšleli a nedali grafice ani kousek dedikované paměti...

to by jsme měli shrnutý HW... pokud se tedy budu dívat po mašinách které budou stejně výkoné dostanu se někam kolem 8-15 000kč úplně s přehledem..

jen pro představu tady je pár ukázek:
http://www.czc.cz/hp-pavilion-500-002ec-cerna/134759 /produkt?q-c-0-f_2027123=sAMD+A-Series&q-category-id=fntvufjs1cgqub40sd511sint5&q-c-2-f_2025812=sAMD+Radeon+HD+8570D&q-c-1-f_135417056=s%C4%8Dty%C5%99 j%C3%A1drov%C3%BD&q-c-3-f_2025815=d8.0

klasické PC s větším výkonem......

http://www.czc.cz/sapphire-mini-pc-edge-vs8-cerna/132151/produkt?q-category-id=av9js05l1ehf7a515831osusjb&q-c-1- f_135417056=s%C4%8Dty%C5%99j%C3%A1drov%C3%BD&q-c-0-f_2025438=sbez+OS

stejně výkone jako konzole za podobné peníze a jeste mensi nez konzole!!!!

http://www.czc.cz/lenovo-ideacentre-h515s-cerna_2/138087/produkt?q-category-id=av9js05l1ehf7a515831osusjb&q-c-0-f_135417056=s%C4%8Dty%C5 %99j%C3%A1drov%C3%BD

http://www.czc.cz/lenovo-ideacentre-h515s-cerna_3/138088/produkt?q-category-id=av9js05l1ehf7a515831osusjb&q-c-0-f_1 35417056=s%C4%8Dty%C5%99j%C3%A1drov%C3%BD&q-c-1-f_2027481=sAMD

tak a tady pc konzole postavene na CPU AMD a grafice Nvidie opět mašinky o něco málo výkonější než stávající konzole...

Na trhu je výběr levnějšího HW ale bohužel nikdo si to neuvědomuje...
9.11.2013 15:37:17   77.87.242.xxx 231
Ono je to celkem jednoduché, důvodem není ani tak menší množství SP oproti PS4, ale právě ona embedovaná SRAM.

ta má u XBone velikost 32MB a zbytek paměťového subsystému obstarávají paměti DDR3 s podstatně menší propustností než má ona eSRAM.

Při její velikosti nelze do framebufferu uložit dostatečné množství frames+Z-buffer (případně AA vzorků) pro rozlišení 1920x1080.
Vyvojáři a herní developeři musí při optimalizaci her pro Xbone s tímto "problémem" počítat a engine kódovat s cílem maximálního využití této eSRAM paměti a u některých her to prostě jinak nepůjde.

Někdo to už někde na nějakém fóru počítal a aby mohl XBone při využití eSRAM počítat scénu v FHD rozlišení, tak by tato embedovaná paměť musela mít velikost cca 45-48 MB.

Je zřejmé, že jakmile nový Xbox přestane používat onu sRAM a začne spoléhat pouze na propustnost DDR3, tak jde výkon rychle do kytek...

To je hlavní důvod proč většina her poběží v nižším rozlišení.

V tomto ohledu bylo rozhodnutí SONY použít u PS4 paměť GDDR5 RAM lepší volbou
9.11.2013 18:54:29   78.102.206.xxx 22
jj nedá se jen souhlasit!!
Mrkve by to nepohnojili kdyby dali alespon 256Mb eSRAM....
9.11.2013 22:16:05   77.87.242.xxx 91
to by se nedalo vyrobit. Už i tak těch 32MB eSRAM na 28nm výrobním procesu zabírá z těch cca 550mm2 jádra XBone téměř polovinu velikosti
12.3.2014 13:03:11   194.213.219.xxx 00
pardon: cca čtvrtinu velikosti z 363mm2.

Každopádně čip s 256MB eSRAM by měl velikost přesahujicí 800mm2. Jen samotných 224MB eSRAM navíc by mělo plochu 635mm2 ! Když tohle připočtete ke 363mm2 velikosti APU XBONE dostanete čip o velikosti 998mm2.
9.11.2013 15:38:32   77.87.242.xxx 30
Ono je to celkem jednoduché, důvodem není ani tak menší množství SP oproti PS4, ale právě ona embedovaná SRAM.

ta má u XBone velikost 32MB a zbytek paměťového subsystému obstarávají paměti DDR3 s podstatně menší propustností než má ona eSRAM.

Při její velikosti nelze do framebufferu uložit dostatečné množství frames+Z-buffer (případně AA vzorků) pro rozlišení 1920x1080.
Vyvojáři a herní developeři musí při optimalizaci her pro Xbone s tímto "problémem" počítat a engine kódovat s cílem maximálního využití této eSRAM paměti a u některých her to prostě jinak nepůjde.

Někdo to už někde na nějakém fóru počítal a aby mohl XBone při využití eSRAM počítat scénu v FHD rozlišení, tak by tato embedovaná paměť musela mít velikost cca 45-48 MB.

Je zřejmé, že jakmile nový Xbox přestane používat onu sRAM a začne spoléhat pouze na propustnost DDR3, tak jde výkon rychle do kytek...

To je hlavní důvod proč většina her poběží v nižším rozlišení.

V tomto ohledu bylo rozhodnutí SONY použít u PS4 paměť GDDR5 RAM lepší volbou
9.11.2013 16:03:00   77.87.242.xxx 71
navíc když si člověk srovná specifikace obou konzolí, tak mu vyjde, která je na tom lépe :

PS4: 1152 Shaders
Xbone: 896 Shaders (původně 768 Shaders)

PS4: 72 Texture units
Xbone: 56 Texture units ( původně 48 TMU)

PS4: 32 ROPS
Xbone: 16 ROPS
9.11.2013 15:53:00   88.102.192.xxx 152
Tak za dvacku už složíš celkem slušnej komp na současný hry ve fullHD i s výkonostní rezervou. A když, tak pomalou komponentu za pár let střelíš a upgraduješ. Konzolisti holt musej vydržet celou dobu s tím, co si koupili. Proto taky jednoznačně upřednostnuju pc. Je to multifunkční stroj a hry na dobrém pc budou vypadat vždycky líp. Pokud si tedy vývojáři daj tu práci. V podstatě si myslím, že konzole v době uvedení je už generaci za pc hardware. Bojím se, že opět budou vývoj her brzdit tyhle next-gen konsole. Vždyt ze současných grafických karet by se mohlo ždímat mnohem víc a hry mohly, podle mě, vypadat ve fullHD mnohem líp nebýt konzolí. Beztak má většina lidí doma zobrazovač fullHD.
9.11.2013 17:08:11   89.103.72.xxx 163
Vedení microsoftu si pod sebou poslední dobou brutálně řeže větev. Nejdřív tlačí metro kam to jde, přestože o to nikdo nestojí (já bych si třeba klidně koupil WP, ale ne s tak ohavným GUI), potom udělá o polovinu slabší konzoli než konkurence aby ušetřili odhadem tak 50USD na výrobních nákladech první generace (což by si každej soudnej člověk rád připlatil a další budou mít levnější die-shrinky) a potom co je internet roznese na kopytech se snaží všem nakecat že na tom vlastně vůbec nezáleží.

Uvést na konci roku 2013 konzoli, která renderuje v 720p a i s AA má brutálně hnusný a zubatý hrany, může jen pitomec.
Zvlášť v kontrastu s tím že 130cm fullHD TV stojí 14 tisíc a dál zlevňujou.
Doufám že se to bude prodávat 5x míň než PS4 a ten blb co tomu velí dostane výpověď na hodinu.
9.11.2013 21:27:49   178.40.242.xxx 130
Myslím, že mna ani tak neštve fakt, že by boli next gen konzoly také aké momentálne sú, je mi jasné, že za tu cenu nemožno čakať zázrak, len ma to zaráža ako to bolo prezentovane v deň zahájenia kampaňe za next gen. Všetci odpisovali PC a zaráža ma to, že prezentacie boli robené na PC komponentoch a nie na hoc jakých ale čuduj sa svete na tých naj HIGH End. Nabláznili ludí na nejaku "virtuálnu next gen nedosiahnutelnu grafiku" ktoru teraz nevedia za cenu konzoly dosiahnuť. Prečo neprezentovali od začiatku, že to bude také ako to ma byť v realite? Nik by nepovedal potom ani slovo. Najprv navnadia ludi na demá a potom hladaju vyhovorky ako sa to neda dosiahnuť lebo konzola ma taku a onakú cenu a nie je možné v takej cene zabezpečiť požadovaný výkon. a to som mal konzoly od svojich mladých liet od PS1, PS2, Xbox360 čiže nepíšem ako zarytý PCčkár. Ale bohužial momentalne som vsadil na PC je sice dajme tomu za dvojnásobnú cenu, ale ma všestrannejšie využitie ako konzola.
10.11.2013 08:11:15   24.212.129.xxx 21
K tomu nahlemu pesimizmu: a kde su vsetci ti odbornici ktorymi sa to tu hemzilo ze ako Mantle zazracne umozni >20% narast vykonu?
10.11.2013 11:13:16   90.179.44.xxx 50
Mantle je ale pro PC a nárůst výkonu tedy bude na počítačích s grafickou kartou od AMD architektury GCN. Tedy PC získají ještě větší náskok jen díky low-level API. Konzole už low-level API mají a toto jsou jejich výsledky.
10.11.2013 09:13:37   94.112.172.xxx 112
Jn absolutně nečekané prohlášení.

Před 5ti lety mi furt tvrdily, že fullHD je už standart. Táhne na rok 2014 a hmm ani dnes s tím nesouhlasím.

Webové stránky do teď jsou některé dělané dokonce jen na rozlišení 1024x768. Nemluvě o přehrávaní videí, kde pokud najdete 1080p, tak máte štěstí.

Kolik lidí se v průměru dívá na filmy a seriály ve 1080p??!
Velmi málo. To vidím na počtu stažených titulku na danou verzi. 640x272 nebo-li DVD kvalita je drtiví většinový průměr.

Teď ty hry na konzole...

Vždy je nějaká věc, činnost..., která motivuje člověka jít dál (vyvíjet). Rychle a rychle. Dříve to byla válka a dnes na výpočetní techniku to jsou hry hlavním tahounem vývoje. Ale hry na PC ne na konzole !!! A když je strhnutá pozornost na konzole už 8 let tak to udělá obrovskou díru ve vývoji. Stagnaci technologií.

Stala se z toho taková komerce, že lidé ani neví co chtějí a je jim to jedno. Prostě: "dej mi něco a já si budu hrát". (ano život je pro radost)
Bohužel takhle to nejde (ve smyslu vývoje). Pokud zákazníci nebudou chtít lepší a vůbec nebudou vědět co to znamená, tak je budou firmy/výrobci odírat a oblbovat, jak se jim zlíbí.

Všichni by si měly položit otázku jestli opravdu chtějí lepší (tech. vyspělejší) věci. Jestli sami chtějí být lepšími lidmi. Protože pokud ne tak vo co se to kua pořád snažíme?!?
10.11.2013 10:49:09   109.69.210.xxx 25
Podle mě je brzo soudit novou generaci, jelikož hry, co vyšly, jsou jen špatné porty z pc verze a chce to počkat na hru vyvíjenou na danou konzoli.
10.11.2013 11:54:59   78.136.173.xxx 120
Jistě Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků ale o zábavě jenže výrobci tak nějak zapomínají právě na tu zábavu jak se mám bavit u hry která končí za nějaké 3 až 4hod.
10.11.2013 16:04:25   84.138.72.xxx 21
Tak marketing dosiahol dalsi milnik. :-D Ano, hry nie su len o rozliseni a fps, ale konzole ano. :-) Konzola nie je *hra*, ucelom konzoly je tu hru co najlepsie zobrazit. :-) Jedine, zeby sa nam kravatak snazil zdelit, ze konzola je sice naprd, ale par titulov vyjde exkluzivne len na nu, pretoze $$$ vyvojarom, takze si ju beztak budeme musiet kupit, ci sa nam to paci, alebo nie. :-)
11.11.2013 15:56:37   83.69.40.xxx 00
MartinCZ80 napsal:
Jistě Hry nejsou jen o rozlišení a počtu snímků ale o zábavě jenže výrobci tak nějak zapomínají právě na tu zábavu jak se mám bavit u hry která končí za nějaké 3 až 4hod.


Když jsem si tohle říkal před pěti lety, záviděl jsem vlastníkům PS3 kvůli exkluzivitám. Dnes, když vidím nové konzole, jsem rád, že jsem pořád u všestranného pc, byť hry stagnují právě kvůli archaičnosti konzolí. Zábava je to hlavní a tak pořád nejraději hry z N64, SNESu a GBA (ano, preferoval jsem NIntendo za svých mladých let).
12.11.2013 06:16:22   194.228.212.xxx 00
Mr.Lolendo napsal:
Všichni by si měly položit otázku jestli opravdu chtějí lepší (tech. vyspělejší) věci. Jestli sami chtějí být lepšími lidmi. Protože pokud ne tak vo co se to kua pořád snažíme?!?

Více FPS a větší rozlišení z nás lepší lidi určitě neudělá...
12.11.2013 06:54:01   83.69.40.xxx 00
kelley napsal:
Mr.Lolendo napsal:
Všichni by si měly položit otázku jestli opravdu chtějí lepší (tech. vyspělejší) věci. Jestli sami chtějí být lepšími lidmi. Protože pokud ne tak vo co se to kua pořád snažíme?!?

Více FPS a větší rozlišení z nás lepší lidi určitě neudělá...


Pokud by chtěl být někdo lepším člověkem, měl by omezit, či vyřadit konzumní zábavu a začít vytvářet něco sám. Ať se jedná o domácí kutilství, malování, hru na nástroj, nebo aktivismus ->ekologie, etika atd.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.