Next-Gen konzolím dochází dech ještě před samotným vydáním?
Pár dní zpět bylo odhaleno, že na Next-Gen konzolích běží nový Battlefield 4 pouze nativně v 720P a do Full HD je pouze upscalován. Podobným problémům čelí i hra Killzone: Shadow Fall.
Na nové generaci herních konzolí, jako jsou Playstation 4 a Xbox One tak hra sice běží při pěkných 60 snímcích za vteřinu, ale do 1080P rozlišení je pouze upscalována. To má za následek horší vizuální kvality, která je údajně srovnatelná s hrou na PC nastavenou na střední detaily. Je tak otázkou, zda se nepodařilo vývojářům ze studia DICE na nové konzole hru dostatečně optimalizovat, nebo zda je výkon Playstationu 4 a Xboxu One už natolik nízký ještě před samotným uvedením na trh.
Jisté je pouze to, že architektonické rozdíly mezi současnými počítači a Next-Gen konzolemi (obojí x86) jsou snad nejmenší v historii a i samotní vývojáři ještě nedávno tvrdili, že portování a optimalizace her se velmi usnadní. Nicméně Battlefield 4 není jediným problémovým titulem. Například vývojáři z Guerrilla games, kteří vytváří titul Killzone: Shadow Fall museli vyššímu rozlišení obětovat nižší snímkovou frekvenci (pouze 30 FPS) a pouze v multiplayeru hra poběží na příjemných 60 snímcích za vteřinu (a nejspíše opět s menšími detaily).
Zdroj: WCCFTech