Exklusivně na PCT: LucidLogix Virtu MVP v akci
autor: Z. Obermaier , publikováno 25.2.2012

Společně s Ivy Bridge přijde dlouho slibované nové Virtu MVP. Opravdu  funguje, podívejte se!

Exklusivně na PCT: LucidLogix Virtu MVP v akci

Společnosti LucidLogix je známá díky multi-GPU řešení Hydra jež pomalu umírá v křečích někde na straně zájmů uživatelů. O to víc se ale mají k světu další produkty této společnosti. My vám dnes exklusivně, první na světě ukážeme malou ochutnávku technologie Virtu MVP. Nejprve si ji ale představme:

První technologii od LucidLogix s názvem Green Virtu známe všichni, byla uvedená s čipsetem Z68 Express a umí vypínat dedikovanou kartu v PCI-E slotu a lehčí úkoly posílá na monitor skrze integrované GPU v procesoru Sandy Bridge. Testů této technologie je na webu spousta, včetně našeho vlastního - zde. Tímto Virtu díru do světa LucidLogix neudělali, ale zadělali si na něco mnohem zajímavějšího. Tím je takzvané Universal Virtu neboli Virtu MVP. Tato technologie byla představena už vloni v létě na IDF 2011, oficiálně bude uvedena až v dubnu s procesory Ivy Bridge - bylo ji asi nutné ještě doladit. My máme k dispozici již finální driver, tedy už můžeme posoudit.

Exklusivně na PCT: LucidLogix Virtu MVP v akci

Tuto technologii lze použít na všech platformách, tedy nejen na Intelu. Obrázek ukazuje, nalevo Green Virtu určený pro Sandy Bridge a Universal Virtu a Virtu MVP napravo. Tyto dvě technologie jsou určené úplně všem systémům s integrovanou grafikou v CPU a dedikovanou kartou v PCI-E slotu, tedy pro AMD APU a procesory Intel s HD grafikou. To vše samozřejmě včetně notebooků.

Známou technologii Green Virtu výrobce rozšířil o další funkce. Ta první je jasná, monitor připojíte k integrované grafice a skrze ní se bude přehrávat a zpracovávat video, hry se pak renderují v dedikované kartě s plným výkonem a obraz je pouze přenášen skrze iGPU do monitoru. Novou funkcí je pak Virtual V-sync. Její název je krapet zavádějící, princip je tento: Při běžném hraní s variabilními hodnotami FPS se stává, že s nízkými FPS se zvyšuje input lag a s vysokými naopak dochází ke zlomům v obraze známým jako tearing. Oba tyto fenomény jsou rušivé a dají se víceméně odstranit zapnutím Vsync. Tím se ale sníží FPS na konstantní hodnotu (60) jež některým hráčům nemusí stačit. Zapnutím Vsync se ale opět projeví určitá negativa, právě třeba vyšší input lag nebo stuttering. Virtuální Vsync od LucidLogix řeší tuto situaci, ponechá FPS na vysokých hodnotách ale odstaraní všechny nechtěné jevy. Hra pojede tedy klidně na 100+ FPS, input lag bude nízký a tearing se nikdy neobjeví.

Exklusivně na PCT: LucidLogix Virtu MVP v akci

Druhou novinkou je HyperFormance, technologie jejíž princip výrobce úzkostlivě tají. Jediné co výrobce prozradil je skutečnost, že tato technologie z grafické pipeline odstraní některé úlohy jež jsou redundantní. Grafika tedy bude renderovat jen něco co se zobrazuje na monitoru a nic navíc což je běžné. Jak říkám, detaily známé nejsou. Podle výrobce ale tato technologie zvýší FPS o desítky procent. Podívejte se na tabulku od LucidLogix.

Exklusivně na PCT: LucidLogix Virtu MVP v akci

S GeForce GTX 560Ti jsou vidět značné nárůsty výkonu. Nejde o jednotky procent ale desítky, zde ale není pochyb, že výrobce vybral hry které jejich technologii sedí nejvíce. Jaká bude možná realita vám ukáže první reálné měření, více pak v recenzi Ivy Bridge. Zde upozorňuji, že HyperFormance funguje pouze v aplikacích pro něž je v driveru profil, nový se ale dá přidat i ručně. Podívejme se na reálné měření, zatím jen v benchmarku:

Exklusivně na PCT: LucidLogix Virtu MVP v akci

K testu byl použit Radeon HD 7770 1GB a procesor Intel na základním taktu. Jak vidíte, HyperFormance skutečně funguje a celkové skóre narostlo o 42 procent. Adekvátně také narostly FPS v jednotlivých testech. Takový nárůst v podstatě zadarmo je hodně zajímavý.

Exklusivně na PCT: LucidLogix Virtu MVP v akci


Závěrem je tedy nutné říci, že tato technologie Virtu MVP vypadá hodně zajímavě. Řeší některé problémy zobrazování a ještě navyšuje FPS. Slabinou bude tradičně pouze nutnost profilu pro hry a aplikace, u nových her se můžete pokusit profil přidat, jak to bude fungovat je ale otázka. Více si o tom povíme za měsíc.

Zdroj: vlastní, LucidLogix



Tagy: Ivy Bridge  Z77 Express  LucidLogix  Green Virru  Universal Virtu  Virtu MVP  Core i7-3770K  Core i5-3570K  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.2.2012 16:19:13   93.153.6.xxx 281
Citace:
Testů této technologie je na webu spousta, včetně našeho vlastního - zde.


Y U NO WORKING ?
26.2.2012 11:33:13   178.41.10.xxx 11
No to by ma tiez zaujimalo kde je ten test a ci Virtu vie naozaj vypnut externu grafiku.
25.2.2012 16:46:30   89.173.94.xxx 91
takze ak tomu dobre rozumiem tak na p67 doskach s napr. i5 2500k to nebude fungovat, ze?
25.2.2012 16:54:20   78.45.165.xxx 362
Ok, takže právě jsem se dočetl že všichni výrobci GPU po 17 let jejich existence maj dodnes tak nehorázně špatné drivery že mrhaj tunou výkonu a nedokázali dodnes naprogramovat pořádnej Vsync!

Uff no to teda nevim.

Hehe ale i když na 3DFX glide neexitoval inputlag při V-sync takže....
25.2.2012 17:51:47   109.80.255.xxx 131
a bude to zdarma? protože to by se pekelně srazil prodej novejch grafik(pokud nevlastníte něco jako 8800GT) jelikož 200% nárůst je mrtě přes dvě/tři generace karet... LOL
25.2.2012 17:53:10   109.80.255.xxx 110
zajímalo by mě taky, jak to všechno bude fungovat v reálu třeba na AMD-cpu/nVidia sestavě, ale i tak se už mrtě těšim
25.2.2012 19:10:35   90.179.78.xxx 60
Musím zklamat všechny, co se těšili na zázračné zvýšení výkonu. Technologie HyperFormance (podle toho co jsem četl) slouží ke snížení inputlagu pomocí VIRTUÁLNÍHO zvýšení FPS. Jako nápovědu si můžete všimnout, že na obrázku s tabulkou výkonu je napsáno nikoliv pouze "performance", ale "performance responsiveness". I tak se jedná o zajímavé řešení, ale nečekejte zázraky.
Budu jen rád, pokud se pletu, ale silně pochybuji.
25.2.2012 19:21:28   109.163.233.xxx 77
Bohužel se pletete, skóre v 3Dmark11 se také zvýšilo virtuálně? Nebo reálně? Já vidíme v počtu FPS a skóre nárůst REÁLNÝCH 42 procent ...
25.2.2012 19:25:09   90.179.78.xxx 140
Zvýšilo se virtuálně. Hydra prostě hlásí systému více vyrenderovaných snímků, než skutečně udělá. Toť vše. A z počtu ohlášených snímků se počítá FPS a z toho různé body.
25.2.2012 19:33:51   62.141.58.xxx 69
to je hloupost, 3dmark si nenchá nakecat nějaké hodnoty fps, to by je Virtu mohlo zvýšit na 100000 a ne o 2 fps ... mimochodem skóre je naměřené bez Virtual Vsync, tedy bez virtuálního Vsync a navýšení fps ...
25.2.2012 19:36:42   90.179.78.xxx 141
Anandtech:
"We had a chance to talk to Lucid about HyperFormance and Virtual Vsync in more detail, and have updated our article accordingly. One thing Lucid has made very clear is that while HyperFormance technically improves framerates, this is not the intention of the technology. Indeed it's largely a side effect of the fact that with HyperFormance the GPU is rendering some (or none) of a frame while still reporting to the CPU that the frame has been rendered and the buffers flipped."
27.2.2012 00:01:37   83.240.54.xxx 00
ze pozdravuju lucii
25.2.2012 19:33:13   90.179.78.xxx 70
Co o tom napsal anandtech:
http://www.anandtech.com/show /4795/idf-2011-lucid-announces-virtu-ultimate-mvp-featuring-hyperformance-technology

doporučuji přečíst část "Update".
26.2.2012 09:25:10   208.201.249.xxx 150
máte asi pravdu, omlouvám se, budu to muset do recenze ještě řádně prozkoumat, co to teda vlastně dělá ...
25.2.2012 20:05:57   83.252.158.xxx 40
Tak ci onak,... ak by to prinieslo aspon redukciu input lagu tak je to uspech, kedze je to podla mna este vacsi problem ako pocet fps. Ono ked ma dana scena 30FPS bez lagu tak sa to bez problemov uhrat da. No ked ma 40fps s lagom 150ms tak je problem.
25.2.2012 20:07:56   83.252.158.xxx 130
Inac, serte na pocitanie FPS programom. Rozdiel musi byt viditelny!!!
27.2.2012 09:46:10   62.209.192.xxx 00
jenze tady pak narazis na osobni preference kazdeho cloveka, protoze nekomu nevadi 20fps a nekdo i pri 40fps ve stejny hre ma vyhrady a navic zalezi na enginu hry jestli bude gamesa hratelna i pri nizsich fps nez nejaka jina. Podle me je potreba merit fps aby byly nejaky hodnoty k porovnani
26.2.2012 08:58:36   217.119.123.xxx 80
Nepáči sa mi formulácia: První technologii od LucidLogix s názvem Green Virtu známe všichni, byla uvedená s čipsetem Z68 Express a umí vypínat dedikovanou kartu v PCI-E slotu.

Použitie slova "vypínat" je vrcholne zavádzajúce! Lepšie by bolo napísať, že je grafika prepnutá to stavu nízkeho výkonu. Problém Virtu je, že neumí vypínat! grafiku a preto je nepoužiteľné
27.2.2012 09:52:32   62.209.192.xxx 00
dik za ujasneni, uz jsem si myslel ze konecne udelali to co bych chtel pouzivat (int. VGA vs. PCI-e -> on/off) ale jak tak koukam tak porad nic jen bych se chtel zeptat jaky je priblizny odber VGA ve stavu nizkeho vykonu? Jestli je to to same jako kdyz ji podtaktuju a snizim napeti Vcore nebo jeste min?
27.2.2012 17:13:41   217.119.123.xxx 10
Autor článku sám testoval Virtu na Asus doske, v tej recenzii je písané aj o spotrebe: https://pctuning.tyden.cz/hardware/zakladni-desky/20984-asus-p8z68-v-pro-cipset-intel-z68-express-v-akci?start=12
Z mojej skúsenosti nieje rozdiel v spotrebe ak je PC v idle - nečinnosti. Ale mne sa podarilo znížiť spotrebu grafiky tým že zapínam program OC GURU, ktorý vypne napájacie fázy. Tým sa zníži spotreba približne o 5-8 watov. Mám grafiku AMD HD6870. Z tohto dôvodu Virtu nepoužívam. Moja HD6870 má približne 30-35W v idle, je jedno či je Virtu zapnuté alebo vypnuté. BEZ grafickej karty mal PC spotrebu 55W, doska Asus P8Z68V-PRO, CPU i5 2500k

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

61 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.