Známe cenu iPhone 4S v Evropě
autor: Mirek Kočí , publikováno 7.10.2011

iPhone 4S se v České republice začne prodávat 28. října. Cena 16GB verze začíná v přepočtu na patnácti tisících. Je to hodně, nebo tak akorát?

Apple současně s uvedením iPhonu 4S snížil cenu současných modelů. Dvě generace starý model 3GS s 8 GB paměti zlevnil na 8 990 korun. Přestože jde o zařízení z roku 2009, bude jej možné aktualizovat na mobilní systém iOS 5, který přináší některé zásadní novinky, jako např. systém notifikací, či službu iCloud.

Sledujte s námi představení nového iPhonu 5 [textový on-line přenos]

Z nabídek potom zmizel iPhone 4 s pamětí o velikosti 16 GB a 32 GB. Na jeho místo nastoupila levnější varianta s 8GB kapacitou, za níž zaplatíte 11 990 korun. Cena za model 4S s totožným designem, ale hardwarovými úpravami, není pro Českou republiku známa.

Pomocnou berličkou nám ale mohou být informace německého Applu, kde se telefon začne prodávat 14. října. iPhone 4S bude k dispozici ve třech kapacitách: 16 GB, 32 GB a poprvé i s 64GB pamětí.

Za 16GB a 32GB verzi zaplatíte 629 euro, resp. 739 euro. 64GB model přijde na 849 euro. Dle aktuálního kurzu vychází ceny následovně: 15 630 Kč, 18 360 Kč a 21 100 Kč. Zda to je moc, málo anebo tak akorát, necháme na posouzení každého z vás.

iPhone 4S se v české republice a na Slovensku začne prodávat 28. října.

Známe cenu iPhone 4S v Evropě

Zdroj: Apple



Tagy: apple  ios5  icloud  iphone  iphone4s  iphone3ds  3ds  ip4  jobs  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.10.2011 12:20:34   93.99.69.xxx 287
Máte v článku drobnou chybičku:
Za 16GB a 32GB verzi zaplatíte 629 euro, resp. 739 euro. 64MB model přijde na 849 euro.
Asi tam má byt 64 Gb model ne?
7.10.2011 12:44:48   217.117.218.xxx 291
Třeba je to jejich obchodní trik
7.10.2011 13:02:30   147.229.210.xxx 332
Kdyz uz jsme u toho opravovani tak Gigabit (Gb) a GigaByte (GB) sou taky odlisny
7.10.2011 12:35:01   90.178.240.xxx 4015
Dekuji nechci, radej nejaky dil do PC :-) (za takovou cenu mozna celou bednu :-D)
7.10.2011 12:48:36   194.176.105.xxx 3644
Nevim kolik stoji Samsung Galaxy II S ale pokud stejne nebo mene, tak snad neni zadny duvod kupovat tohle...asi nejhoris iphone vsech dob, vzdyt uz ted je pozadu za konurenci...a to rikam proto ze iphone temer vzdy kdyz se zacal prodavat byl opravdu napred o par mesicu, ale ted rozhodne ne:[
7.10.2011 13:22:19   178.17.1.xxx 2220
Pozadu? čím?
7.10.2011 14:32:39   193.95.172.xxx 2618
Iphone vzdy napred o par mesiacov? To si robis kozy...

Ved prvy iPhone nevedel ani to co telefony za stvrtinu jeho ceny... nemalo to 3G, MMS, video, autofocus, radio, pamatove karty, GPS, mass storage, bluetooth datovy prenos, nic...
Prvy iPhone ktoremu nechybalo nic vyznamne z funkcii konkurencie bol 3GS, a aj to s privretymi ocami ignorujuc nizke rozlisenie obrazovky

http://data.motor-talk.de/data/galleries/530570/4384706/iphone -vs-stone-1451.gif
7.10.2011 16:11:56   81.19.35.xxx 21
http://goo.gl/fcspT
7.10.2011 18:25:35   81.201.48.xxx 134
No vono v době uvedení iphonu tak trochu neměl konkurenci. Nic jako iphone neexistovalo. To že sem tam měl nějakej mobil 3g nebo jinou funkci je hezký, ale je to srovnání nesrovnatelnýho. Nebyl žádnej dotykovej telefon, nic co by umělo pořádně net a podobně. I dneska najdeš tefony co maj fce co iphone nemá a taky to neznamená že sou lepší...
7.10.2011 18:39:28   90.180.158.xxx 811
Každej to srovnává s Galaxy S II, ale tento mobil bych si nekoupil už jen z důvodu zpracování...po iphonu 4 už bych si nikdy nekoupil žádnej plastovej mobil, odteď už jen z podobných materiálů...až začnou dělat mobily z pořádných materiálů jako je ip4, tak je začnu kupovat :-D
7.10.2011 12:59:03   85.248.149.xxx 171
rozdiel sto euro medzi 16 giga internej pamate..pekne predrazene
7.10.2011 13:16:17   212.5.195.xxx 2210
Zda to je moc, málo anebo tak akorát, necháme na posouzení každého z vás.


Tak pochybujem, ze sa najde niekto, komu sa ta cena bude zdat primerana. Specialne ked konkurencia stoji menej a jej HW vybava je v mnohych ohladoch dalej.
7.10.2011 13:23:05   178.17.1.xxx 215
Na HW se.. pes. Pokud někdo chce IOS, tak nemá jinou možnost.
7.10.2011 13:31:24   85.71.45.xxx 318
Timmah! napsal:
..
já myslel, že to nejdůležitější je od pradávna "user experience" a ne počet megapixelů a dalších blbostí.
7.10.2011 14:01:52   95.170.239.xxx 2312
berte to tak ..za blbost sa plati ...
7.10.2011 18:36:46   81.201.48.xxx 177
Pravda. Nadupanej telefon kterej pak vydrží den, je softwarově neoptimalizovanej takže je ti ten výkon na nic a je levnější než "míň výkonej" iphone, třeba galaxy S2...Papírově seš na tom dobře, realita je trochu jinde. Na novej android potřebuješ aspoň 1GHz aby běhal plynule, na ip ti stačí 300MHz.... Kritizujete apple jak balamutí lidi, já bych třeba radši zavolal googlu a zeptal se ho co se všim tim výkonem dělá že mizí.. Pochvalujte si vaší koupi 2. jádrovýho 1.5 GHz telefonu kterej je rychlostně na úrovni ip4 s 1ghz jednojádrem...
7.10.2011 22:59:15   89.176.243.xxx 100
A proto používam nokii za 1000 Kč.
7.10.2011 16:13:26   212.5.195.xxx 113
ja som teda iphone nemam, ani som ziadny nemal, takze sa nechcem k tomu nejako do hlbky vyjadrovat a je mozne, ze sa mylim, ale myslim si, ze medzi medzi poslednymi verziami Droidu a iOS nie je nejaky markantny rozdiel, pokial ide o "user experience". Samozrejme chapem, ze ak niekto vlastnil Apple a investoval do aplikacii pre iOS z AppStore, tazko sa mu bude prechadzat na Droid, kedze tak o tie svoje investicie pride. Pre ludi, ako ja, ktori stale maju "dumbphone" (a nemaju tym padom skusenost s Apple) je ale z mojho pohladu lepsou volbou Droid, kedze taka Galaxy S2 so svojim vymakanym SAMOLED displayom stoji 200-300 EUR menej, pokial sa nemylim. A to priznavam, ze sa mi z estetickeho hladiska viac paci iPhone, a ak by stali rovnako, siahol by som zrejme po nom. Za predpokladu teda, ze by som bol tolko ochotny utratit za mobil.
7.10.2011 14:12:06   95.103.28.xxx 150
Hardwér môže byť, ale na mňa je ta cena veľa. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale za prístroj s pamäťou 64 GB dať 849€ to úplná šialenosť. Je úplne jedno či je to Samsung alebo Apple ta cena je premrštená. Optimista niesom ani pri menších pamätiach 16 a 32 GB.
7.10.2011 14:14:24   213.180.49.xxx 1229
Asi před 12 lety jsem měl Ericsson T28. V té době luxusní malinkej telefon, stál 28 tis. A nic moc toho neuměl. Tenkrát byly všechny špičkový telefony běžně 20-30 tis. Kč. Tenkrát, kdy byla kupní síla obyvatel poloviční.
Tak mě udivuje že někdo dnes kritizuje že špičkový iPhone stojí "strašlivých" 16 tis.
Dnes by všichni chtěli špičkové moderní technologie, veškerou konektivitu standardů 4G a nejlépe asi zadarmo, že? 16 tis je krásná cena
7.10.2011 14:33:03   195.168.43.xxx 146
No ono by to bola krasna cena keby ine "špičkovejšie" pristroje stali 20 a viac tis. Takto to je neprimerane vysoka cena za priemerne zariadenie.
7.10.2011 14:45:00   193.95.172.xxx 91
Pred 15 rokmi sme mali AMD 133 s 32MB RAM, 800MB HDD, CD-ROM, 14" monitorom a Windows 95 za 40,000... na vychodnom Slovensku vtedy ekvivalent polrocneho platu... kolko by si za to dal dnes?

Nakoniec mozes to vidiet pri cenach PC; za 400-500 EUR dnes zozenies pocitac na ktorom v pohode zahras aj najnovsie hry. Este pred 5 rokmi by si za to zohnal maximalne tak nieco do kancelarie.
8.10.2011 06:54:46   114.152.97.xxx 50
Iphone v te nejlepsi nove verzi stoji jeden prumerny mesicni plat v CR. Driv byl ten pomer samozrejme horsi u takovychto novinek. Ponecham-li stranou debatu o tom, ci je iphone spickovy telefon nebo ne. Ta cena neni pro masu lidi. V CR ma asi 30% lidi ten prumerny plat a vyssi, zbytek ma min. Ikdyz na to mam, tak radsi budu volat nokii zadarmo a pojedu misto iphonu na tyden na dovolenou do karibiku. :p
8.10.2011 11:55:53   89.176.243.xxx 10
Stojí průměrnej plat kterej stejně nikdo nemá.
7.10.2011 14:44:08   85.71.45.xxx 114
MA-TO napsal:
...
K tomu prumeru asi jen takto: A5 je suverenne nejrychlejsi dual-core na trhu, Tegra 2 a Exynos deklasuje rozdílem třídy (vyhledej si test na serioznim Anandtechu), Apple se navic takto vykonne SoC podarilo vmestnat a uchladit v tak kompaktnim zarizeni, jakym je iPhone (spekulovalo se, ze to je prave hlavnim duvodem okladu, protoze se cip nedarilo uchladit a zarizeni se prehrivalo). Siri funguje, otazkou je, jak to prijme verejnost. Nakonec zminim rozliseni, opravdu ti prijde rozliseni 640 × 960 px v 3,5" jako neco, co je bezne a prumerne?
7.10.2011 14:47:40   193.95.172.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.10.2011 15:31:54   188.95.127.xxx 100
lol 4,5" pádlo? Si děláš srandu
7.10.2011 16:02:24   193.95.172.xxx 45
Na 3.5" je rozlisenie 960x640 zbytocnost, nakoniec sami priznavaju ze od 300 ppi oko nedokaze jednotlive body rozlisit.

Ale dam ti praktickejsiu otazku: chces sa pozriet na webovu stranku, napriklad pctuning.cz, a mozes si ju nechat zobrazit na troch zariadeniach:

4.3" HTC, 800x480, 217 ppi
2.8" HTC, 640x480, 286 ppi
3.5" iPhone, 960x640, 326 ppi

Co si vyberies? Cisla na papieri alebo uzivatelsky komfort?
7.10.2011 18:23:47   89.176.243.xxx 51
Já bych si vybral to HTC 4,3" ale to že je to pádlo nido nezmění. Hlavně nevim proč bych měl na něco jako pct lézt z mobilu. Maj tam snad počasí? Nebo meteorologickej radar? Ne, tak proč bych se měl lézt z mobilu.
8.10.2011 01:48:47   94.112.43.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.10.2011 11:54:56   89.176.243.xxx 10
A muj monitor má 90 PPI. Už by mohl někdo dělat monitory s 2560x1440 i na běžnejch uhlopříčkách od 22".
7.10.2011 18:21:57   89.176.243.xxx 75
Všechny mobily nad 3" jsou pádla. Stačí k tomu přidělat násadu od koštěte a mužeme tim klidně pádlovat.
7.10.2011 22:51:26   91.127.196.xxx 10
no neviem s takým 3,2" "pádlom" by si si mohol akurát tak pomiešať polievku
7.10.2011 23:03:30   89.176.243.xxx 41
Pravda, na pádlopání je lepší iPÁDlo
7.10.2011 23:03:39   89.176.243.xxx 01
v
7.10.2011 16:01:02   78.80.88.xxx 166
m-m-x: no, nerad ti kazim radost ale displej ma iP4 vysoce nadprumernej.. SGS2 ma 480 x 800 bodů na 4,3 palce a iP4 ma 960 x 640 pixelů na 3,5 palce. To urcite podprumer neni. Navic A4 od applu je mnohem vykonejsi nez tegra 2 a to pomijim fakt ze aplikace ktery rozjede "az" htc desire s 1Ghz procesorem a horsi modeli ne, rozjede 4roky starej iPod 1G s 400Mhz procesorem a nesekaji se (mam na mysli treba rage apod.). V tom je vyhoda applu ze aji za 4roky si muzete byti jistej ze vam pudou nejnovjejsi hry a aktualizace coz se u SGS2 do roka rozlucte ale nebudu se dal namahat, clovek co to pochopit nechce, nepochopi. nehazim spinu na android protoze vim ze kazdymu sedi neco a oto vic me serou vase komentare. ani android ani iOS neni dokonalej
7.10.2011 18:24:51   89.176.243.xxx 23
Je nadprůměrnej, ale na nadprůměrnym slunci je tam vidět jenom průměrně.
7.10.2011 15:41:45   192.128.254.xxx 713
vidiet ze sa tomu absolutne nerozumies... A5 je upraveny Cortex A9 (o instrukcie applu, ziadna optimalizacia vykonu alebo tak...btw vyraba im ho Samsung) a presne rovnaky chip pouzivaju aj ostatni - SGS2 ma Cortex A9 akurat ze s frekvenciou 1.2ghz (iPhone4S ho ma na 1Ghz) az 1.5Ghz (US a Korejske verzie)

V com iPhone4S prekonava SGS2 je graficky chip, PowerVR 543 ktory ma vyssi vykon ako Mali400 pouzita u SGS2, no zasa ma ovela vyssiu spotrebu a viac sa zahrieva, co bol hlavny dovod preho ju nepouzil Samsung a radsej siel do Mali400... (SGS1 mal PowerVR540,543 je dual core verzia 540tky)

No ako vsetci vieme, nezalezi az tak od toho kolko ghz ma procesor, ale od toho ako je to vsetko odladene, a SGS2 je sakramentsky dobre odladeny telefon...
7.10.2011 14:49:18   31.130.162.xxx 102
pepcadvorak napsal:
Nevim kolik stoji Samsung Galaxy II S ale pokud stejne nebo mene, tak snad neni zadny duvod kupovat tohle...asi nejhoris iphone vsech dob, vzdyt uz ted je pozadu za konurenci...a to rikam proto ze iphone temer vzdy kdyz se zacal prodavat byl opravdu napred o par mesicu, ale ted rozhodne ne:[
Nechapem...cim je pozadu? Vsak ma spickovy display, fotak, CPU+GPU, kopu pamate, kvalitnu konstrukciu. Ostatni vyrobcovia sa len nahanaju za kazdym MHz a MPix o tom iPhone nikdy nebol a presne naopak ako pises ziadny iPhone nebol popredu co sa tyka HW.
7.10.2011 15:12:53   213.220.219.xxx 1111
dvakrát jsem nakonec zůstal u nokie ... letos už ale nový iPhone bude můj! :-)
7.10.2011 16:17:10   217.196.216.xxx 45
Toz uz s tim neblbnete, kazdy den novinka od applu nebo ohledne nejakeho telefonu, to uz rovnou prejmenujte na mobiltuning.cz:-(
7.10.2011 18:13:15   82.100.31.xxx 41
Zajímavá teorie vyčtená z novin. iPhone 4S = iPhone for Steve
7.10.2011 18:20:48   89.176.243.xxx 12
No teď už mu je asi k ničemu.
7.10.2011 18:20:05   89.176.243.xxx 913
Už to konečně umí MassStorage? A má to už konečně MicroSD slot? Promiňte Applisti ale jste magoři že si to kupujete.
7.10.2011 18:42:02   62.240.166.xxx 46
K cemu je mi MocroSD, kdyz mam temer nevyuzitelne mnozstvi vestavene pameti? Akorat je tam zbytecne slot navic a zeslozituje to konstrukci. MassStorage by se hodil, ale toho jestli se dockame, tak jedine jako oddelenou cast pameti, rozhodne ne tak, abychom pohli jednoduse kopirovat MP3...
7.10.2011 18:43:25   89.176.243.xxx 57
SD slot je možná zbytečnej, ale mobil kde nemužu svobodně kopírovat obsah z PC do mobilu a všechno musí jít přes iTunes bych nechtěl.
7.10.2011 18:44:06   89.176.243.xxx 41
Já myslim že MS tam nebude nikdy, protože by na tom Apple hodně prodělal.
7.10.2011 18:47:28   62.240.166.xxx 52
No jak jsem psal, tak MS kdyby zavedli tak jedine separatne od hudby. Nejak musi donutit lidi, aby si kupovali jejich hudbu. Oni ten telefon bohuzel delaji pro zisk .
7.10.2011 20:54:30   88.100.201.xxx 40
Pidala napsal:
SD slot je možná zbytečnej, ale mobil kde nemužu svobodně kopírovat obsah z PC do mobilu a všechno musí jít přes iTunes bych nechtěl.
s tim iTunesem souhlasim ale s tou SD souhlasím jen trochu u verze s 8GB bych dal i slot pro SDčka u verze 16 - 64 bych bechal bez SDček tam si myslím že by to bylo už zbytečný
7.10.2011 22:02:41   91.127.196.xxx 03
no myslím, že dorobenie slotu na pam. kartu by bolo nákladnejšie ako použitie väčšej internej pamäte ...
7.10.2011 22:10:01   89.176.243.xxx 40
Dyť to má každá pitomá MP3 za pár stovek. To zas tak drahý nebude.
7.10.2011 22:48:58   91.127.196.xxx 93
ale iPhone je od začiatku vyrábaný a navrhovaný bez slotu pre pam. kartu ... čiže náklady na ďalšiu verziu tela prístroja plus zmeny na PCB by boli určite vyššie než tam jednoducho natlačiť 32GB či 64GB čip namiesto 16GB ... takýmto spôsobom zarobia omnoho viac Veď si to vezmi, keby vyrábali 16GB iPhone s SD slotom za tú istú cenu čiže 629€, ty si ho môžeš rozšíriť kartou od iného výrobcu za cca 20€ na 32GB iPhone ... Apple však z toho nemá nič a preto ponúka o 110€ drahšiu 32GB verziu kde však reálne náklady na daný pam. čip sú cca 4-krát nižšie ... takže prečo Apple nepoužije SD slot? Za prvé by to boli ďalšie náklady na vývoj (šasi, PCB, usporiadanie, ...) a za druhé by sa všetci vykašlali na predražené 32GB a 64GB verzie a kúpili 16GB verziu a k nej pam. kartu, čím by Apple prišiel o ďalšie prachy ...
7.10.2011 21:17:19   91.127.196.xxx 02
16GB verzia ma zaujimavu sumu, ale tie vyssie su neprimerane drahsie ... a ruku na srdce, kto si chce este Nokiu N9?
8.10.2011 11:18:42   193.179.2.xxx 21
IQLogic napsal:
ale iPhone je od začiatku vyrábaný a navrhovaný bez slotu pre pam. kartu ... čiže náklady na ďalšiu verziu tela prístroja plus zmeny na PCB by boli určite vyššie než tam jednoducho natlačiť 32GB či 64GB čip namiesto 16GB ... takýmto spôsobom zarobia omnoho viac Veď si to vezmi, keby vyrábali 16GB iPhone s SD slotom za tú istú cenu čiže 629€, ty si ho môžeš rozšíriť kartou od iného výrobcu za cca 20€ na 32GB iPhone ... Apple však z toho nemá nič a preto ponúka o 110€ drahšiu 32GB verziu kde však reálne náklady na daný pam. čip sú cca 4-krát nižšie ... takže prečo Apple nepoužije SD slot? Za prvé by to boli ďalšie náklady na vývoj (šasi, PCB, usporiadanie, ...) a za druhé by sa všetci vykašlali na predražené 32GB a 64GB verzie a kúpili 16GB verziu a k nej pam. kartu, čím by Apple prišiel o ďalšie prachy ...

To se pleteš. Je dost lidí kteří by ocenily možnost 64GB+microSD. Apple nepoužívá mass storge, protože lidi by si začali organizovat data podle sebe a museli mnohem více zapracovat na softwaru, takhle se ti magicky nahrají všechny data do předem definované struktury, s pevným neměnným UI. To se odpůrcům Apple nelíbí, že jim někdo diktuje jak mají synchronizovat a používat svůj obsah. Neříkej, že Apple není schopen sehnat potřebné části za cenu jako ostatní.
8.10.2011 11:31:09   213.220.219.xxx 44
Ani honeycomb nepodporuje mass storage, má nějakej pošahanej souborovej systém na způsob iTunes (samsung tohle dotáhl nejdál) a nelze ho ani jinak plnit obsahem, s ice cream sandwich to bude nemlich to stejné a rozšíří se to i na telefony. Prodávají se vůbec nějaké jiné telefony s více než 16GB interní paměti, než iPhone? Obrovské množství android telefonů také neobsahuje SD čtečku.
Proměnlivé UI vyhovuje jen geekům, kteří hraním s telefonem můžou strávit hodiny času, kdy si porovnávají, který launcher nebo jiný upgrade systému je nejlepší. Normální člověk chce používat telefon tak, jak je zvyklý a ne se každý rok učit něco nového ... je to přece jenom telefon!
8.10.2011 13:03:54   91.217.53.xxx 04
Jenom telefon a ty za něj vysolíš 16k však když nechceš, nemusíš na android dávat žádný launcher a když jo, tak si ho dáš...to ty možnost u iphone nemáš vůbec, nějaké "živé" widgety atd.. dokonce ani baterku si nemůžou vyměnit chudáci
9.10.2011 13:37:06   213.220.219.xxx 00
Neber mne špatně, nemyslím si, že možnost výměny launcheru za jiný je špatná věc. Psal jsem to spíš jako příklad feature, kterou ocení spíš geek než normální uživatel.
S tím solením 16k za telefon máš pravdu a proto jsem také čekal několik iterací, než jsem se rozhodl, že už se mi to vzhledem k užitku vyplatí. Navíc to není tak dávno, kdy top notch nokie stály klidně 20k, takže drahé smartphony nejsou nic moc nového. Jesli něco, tak apple cenu spersmartphonů snížil
8.10.2011 13:01:17   89.190.35.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.10.2011 14:03:53   89.176.243.xxx 11
Na tom něco bude. Možná už cejtil že přichází jeho čas, tak honem rychle vydal ňákou novinku.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.