Novinky v Adobe CS 5.5 a ohlédnutí za konferencí Creative Future
Adobe se zaměřilo na rychle rostoucí platformu smartphonů a tabletů, pro kterou nabízí nové a vylepšené nástroje. Na nedávné konferenci toho bylo k vidění mnoho a my se s vámi o několik postřehů podělíme.
Magické datum zvolil softwarový gigant Adobe pro svou konferenci. Akce k uvedení Creative Suite 5.5 se konala 5.5. 2011 a stejně jako minulý rok v příjemném prostředí Clarion Congress Hotel Prague.
Celá konference připomínala jeden velký workshop se spoustou vsuvek a ukázek funkcí jednotlivých produktů. Úvodního slova se chopil Michal Metlička, který v krátké prezentaci představil vize a aktuální trendy ve vývoji aplikací. Již zde padla slova o důležitosti tvorby a distribuce obsahu pro mobilní zařízení, která neustále zvyšují svůj podíl na trhu.
Vlevo Dany Stejskal ze společnosti Optio, vpravo Michal Metlička Adobe Systems
"Creative Suite 5.5 požene vpřed rozvoj nových digitálních zážitků napříč mnoha zařízeními, včetně všech klíčových smartphonů a tabletů," řekl Shantanu Narayen, prezident a výkonný ředitel společnosti Adobe. "I když vydavatelé, mediální společnosti, inzerenti a podniky mění způsob, jakým vytvářejí a distribuují svůj obsah, společnost Adobe je při tvorbě, řízení, měření a distribuci obsahu vždy podpoří technologickými inovacemi."
Před vstupem do sálu prezentovali svá řešení především výrobci hardwaru kompatibilního s produkty Adobe. Pro zvětšení klikněte
Práce s videem ještě rychlejší díky Adobe Mercury Playback Engine
Jednou z nejočekávanějších částí konference byla přednáška Jasona Levina, hlavního evangelisty Adobe pro oblast digitálního zvuku a videa. Jason svým osobitým stylem představil nejnovější vychytávky v produktech Premiere Pro a After Effects. Ukázka se zaměřila na demonstraci grafického enginu Mercury, který i při softwarové akceleraci (přez CPU) zrychluje práci nejen na slabších strojích. Při využití grafického akcelerátoru pak s Mercury dosáhnete obrovského zrychlení, které bylo ukázáno na běžném MacBooku, kde běželo několik HD klipů s různým rozlišením v jednom okně.
Jason Levine si svou výřečností okamžitě získal celý sál. Pro zvětšení klikněte
Drobných změn se dočkalo i prostředí programů a s tím spojené workflow, které umožňuje plynulý přechod z jednoho do druhého programu bez nutnosti konverze. Vylepšena byla práce se skupinami obejktů a „inteligentní“ synchronizace zvukové stopy s obrazem. After Effects nejvíce zaujalo technikou stabilizace WARP, jež během jednoho kliknutí změní roztřesené záběry rukou k nepoznání.
Kouzla v Dreamweaveru s HTML5 a CSS3
Dalším zahraničním hostem byl Greg Rewis, evangelista pro otevřené webové trechnologie. Greg ukázal nové možnosti editoru Dreamweaver, ten si nově poradí s HTML5 a CSS3. Vylepšení se dočkal i rychlý náhled s fukncí The Browser, tedy zabudovaném prohlížeči postaveném na jádru WebKit. V Dreamweaveru přibyl i nástroj pro tvorbu a optimalizaci webových prezentací pro iPad, iPhone, Android a další mobilní řešení. Prezentované možnosti HTML5 a CSS3 mnohým doslova vyrazily dech a je nepochybné, že tyto standy mají velkou budoucnost.
Greg Rewis předvedl vychytávky v HTML5 a CSS3. Pro zvětšení klikněte
Něco pro hračičky, aneb hrajeme si ve Flashi
S českým evangelistou Tomem Krchou si na své přišli fanoušci Flash technologií a v něm vytvořených her. Tom nám, jakožto gaming evangelist, předvedl prostředí ve vývojářském nástroji Flash CS5.5, které nyní klade větší důraz na pohodlí programátorů a vylepšeno zde bylo psaní a automatické dokončování ActionScriptu. I Flash Builder potkala ona ještě lepší podpora pro mobilní zařízení nejen při vývoji, ale i následném testování aplikace.
Hračička Tom Krcha ukazuje bezdrátové funkce Flashe a ovládání 3D závodů ve Flashi - MAX Racer. Pro zvětšení klikněte
Tom je hlavně gaming evangelistou a předvedl nám tak i nové možnosti Molehill API, o kterém jsme psali v nedávné novince: Adobe uvedlo Molehill API - Připravte se na revoluci ve Flashovém 3D obsahu. Právě Molehill bude jednou z klíčových věcí v boji s HTML5 a CSS3, neboť posune Flash tam, kde zatím zmiňované standardy nemají co nabídnout.
Každý z účastníků konference si mohl vydařené 3D závody MAX Racer vyzkoušet na sestavě s volantem. Jak vypadá budoucnost Flashového 3D se můžete podívat ve zmiňované newsce o Molehill API.
Nová cenová politika
Současně s novým balíkem přichází v Adobe s novou cenovou politikou. Vedle standardního zakoupení vybraného balíčku lze nyní využít i modelu předplatného na jednotlivé programy (např. Photoshop za 35 dolarů za měsíc). Zkušební verze balíčků CS5.5 můžete stáhnout zde.
Zdroj: Creative Future, vlastní