Apple je nejcennější značkou světa. Na druhé místo odsunul Google
Z vedoucí pozice po čtyřech letech sesadil internetovou společnost Google. Svou hodnotu za poslední rok zvýšil o vysokých 84 procent.
Do čela nejcennějších firemních značek světa letos vstoupil americký výrobce Apple, který po čtyřech letech ukončil dominanci internetové společnosti Google.
Apple zvýšil hodnotu své značky za poslední rok díky mobilnímu telefonům iPhone a tabletu iPad o 84 procent na 153 miliard dolarů (2,6 bilionu korun), tvrdí firma Millward Brown, jež žebříček BrandZ Top100 každoročně sestavuje.
Na třetí místo to letos dotáhlo IBM, čtvrtý je řetězec McDonald's a pátý softwarový gigant Microsoft. Do žebříčku letos poprvé vstoupil i Facebook s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Z pěti nejcennějších značek jich čtyři patří do sektoru technologií a telekomunikací.
Podle Petera Walsche z Millward Brown se Applu se podařilo napodobit to, co dělají luxusní značky, tzn., že u svých produktů záměrně roubuje cenu nahoru, což motivuje a zvyšuje touhu zákazníků po produktu.
Zdroj: TechSpot