Proč si lidé (taky) kupují Apple?
autor: Helmich Jiří , publikováno 22.3.2011

Mnozí z vás zřejmě nedokážou pochopit, proč by si někdo mohl chtít koupit produkt společnosti Apple, speciálně pak Mac Book. Inspirován krátkou návštěvou Apple Store na Regent street v Londýně přináším pár krátkých myšlenek na toto téma.

Když si koupíte běžný notebook nebo sestavu, nečekáte další kontakt s výrobcem. Reklamovat nechcete, dokonce nakupujete přes e-shop, abyste nikdy nepřišli s výrobcem do kontaktu. Problémy si řešíte sami na diskusním fóru, googlíte, apod.

Proč si lidé (taky) kupují Apple?

To je ale zcela jiná strategie, než jakou razí Apple v zemích, které se signifikantně podílí na jeho zisku. Nákup je ceremonie, něco zvláštního a významného, co neděláte denně. Pěkně se obléknete a vyrazíte do nejbližšího Apple Store. Uvidíte tam lidi všech věkových kategorií, jak se srocují nad hračkami, které Apple vyrobil. Všechny typy iPodů, iPad, Mac Book Air, Mac Book, Mac Book Pro, Mac Mini, iMac, iPhone a další. Ani na jeden si hned nesáhnete, protože jsou u nich davy lidí, kteří chtěli to samé udělat chvíli před vámi.

Proč si lidé (taky) kupují Apple?

V prosvětleném prostředí se cítíte dobře. Pobíhají mezi vámi prodavači vybavení iPady a v přátelské atmosféře se vám snaží ukázat hračku, na kterou se zrovna díváte a použít u toho co nejvíc superlativ, abyste věděli, že zrovna tohle je to, co jste celý život chtěli. S hračkou si dlouho hrajete, než ji koupíte, jasně víte, do čeho jdete.

Proč si lidé (taky) kupují Apple?

Dejme tomu, že v České republice najdete prodejnu, kde vám v takovém prostředí předvedou notebook, který jste si vybrali. Dejme tomu, že existuje prodejna, která není přebudovaným skladem brambor někde na konečné metra, případně někde, kam se metrem ani nedostanete. Momentem koupě s vámi prodavač a výrobce končí. Výrobce má zisk, prodejce má zisk, mají všechno, co je zajímá. 

Proč si lidé (taky) kupují Apple?

Mnozí z vás už jistě nesouhlasí, nadávají, píšou hrubé komentáře, jiní už dávno zavřeli tab svého prohlížeče, protože přece nejsou ovce, aby to četli. Se zbytkem se možná shodneme na tom, že jestli jde Apple kromě zisku ještě o něco jiného, je to karma. Karma super cool brilliant awesome firmy, která vyrábí simple excellent great zařízení na každodenní použití. Něco z toho zvládnou produkty samotné - iPod vidíte ráno v MHD u mnoha lidí. Ani iPad nemá alespoň v Praze málo lidí. Jsou to jednoduché produkty, které umí použít opravdu každý. Co lidem vadí je, že jsou byly drahé.

Proč si lidé (taky) kupují Apple?

U MacBooků je ta cena dokonce tak vysoká, že už si je lidé masově nekupují. Především pak MacBook Pro, který není tak unikátním produktem, jako třeba MacBook Air. A přichází ta zásadní otázka. Proč si mám zaplatit za Apple, když za polovičku budu mít stejný hadrware v Dellu? Lidé si hledají různé důvody. Od stylu přes hliníkové šasi, příslušenství k iPodu, použitelný linux, jednoduché ovládání až po bezmeznou lásku.

Proč si lidé (taky) kupují Apple?

V zemích, kde mají Apple Store je to ale také o podpoře. Má váš Mac bolístku? Skočíte do Apple Store, kde je Genius Bar, kde vám s Macem poradí, případně ho okamžitě opraví. Switchujete z PC? Nevíte, jak Mac ovládat? Prostě si zdarma přijdete sednout na přednášku, kde vás to naučí, poradí vám s vašimi problémy. Umí tohle váš XY? Kolik přednášek Microsoftu na téma jak vytvořit zástupce na ploše jste absolvovali?

Proč si lidé (taky) kupují Apple?

V Apple Store na Regent street seděli mladí, staří, lidé různých povolání a mají kontakt s prodejcem/výrobcem. Dostane se jim zvláštního zacházení, které chtějí. Je to stejné, jako když si zajdete místo na klobásu na Václaváku do Potrefené husy u Karlova mostu. Chcete něco extra.

Proč si lidé (taky) kupují Apple?



Tagy: Apple Store  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.3.2011 09:42:04   90.176.57.xxx 9638
Ne díky, pořád mi ještě fungují obě hemisféry a opravdu nějakou ceremonii při nákupu nepotřebuju...
27.3.2011 09:48:52   217.75.82.xxx 6722
veru, aby som sa este pekne obliekal ked idem kupit telefon To ma uplne dalo. To si vyrobok radsej pregooglim, v trenkach objednam cez net, druhy den mi zvoni deliveryboy pri dverach a zo zakona mam minimalne 14 dni na odskusanie... Nepotrebujem aby mi spoteny obchodnik tvrdil ze on to nerobi pre peniaze a ze ten vyrobok je iny ako vo vedlajsom obchode
27.3.2011 09:45:20   217.75.82.xxx 3911
a prave preto ze vam toto vsetko apple poskytne stoji tolko co stoji. Napr to skolenie o pouzivani ich vyrobkov je zdarma leda tak vo sne. Zaplati sa v o vyrobku a zaplati ho aj ten co on nema zaujem(spolupodielom). Tak isto servis "na pockanie"... Myslite ze je lacne skladovat nahradne diely? To su vsetko prachy ktore stoja a tie zaplati kupujuci. Ma samozrejme aku taku vyhodu ze v pripade ze sa mu to pokazi tak to ma vyriesene ihned, ale kto si kupuje vyrobok s vedomim ze sa mu pokazi? Ja veru nie. O dizajne nevravim. Fyzicky sa mi ich vyrobky pacia. Mam rad minimal, ale to je malo na to aby som to osobne kupoval.
27.3.2011 09:57:57   90.180.233.xxx 4660
Plně souhlasím s autorem článku. Apple produkty jsou prémiovky. Člověk, který neni chudý student a nekupuje acer za dvanáct v měkkém plastu, se chce taky nějak prezentovat. Pokud přijdu na jednání s iPadem a mám po ruce maily, dokumentaci apod. tak všichni kolem vědí, že nejsem hňup, který nerozumí své práci a musí šetřit na zařízení, které používá každý den. Co se týče řady macbook pro - 8h výdrž na baterku, neslyšný chod, dokonalý Mac OS X šitý na míru HW, inteligentně řešené konektory (magsafe apod) a perfektní vzhled spolu s dokonalým provedením v hliníku. Mám vše od Applu a jsem rád, že nemusím řešit urvané panty, uřvané větráky v pseudo tenkých designových laptopech apod. kraviny. Co se týče cenové politiky... pro lidi z USA jsou produkty Apple za hubičku v porovnání s naším kocourkovem.
27.3.2011 10:20:12   90.176.57.xxx 5611
Dellem nebo ani tím blbým acerem nic nezkazíte (a mimochodem, oni už nejsou v téhle době tak špatní, pokud se nevybere vyloženě ten nejlevnější)- maximálně tak ukážete, že vám k práci stačí i jednoduchý normální zařízení. S iPadem můžete být za blbce, kterej se chce vytahovat....tak pozor na to...
27.3.2011 10:31:50   193.165.2.xxx 5012
Když používáte iPad, tak to znamená, že rozumíte své práci? Trochu mimo.
27.3.2011 10:45:56   78.102.36.xxx 235
A nemyslel on to náhodou tak, že ho používá, protože si ho může dovolit a protože si ho může dovolit, tak je asi dobře placený a když je asi dobře placený, tak rozumí své prácí... A nebo taky ne, první dojem je první dojem, ale na každého to působí trochu jinak...
27.3.2011 13:53:41   90.176.57.xxx 192
na iPad si našetří i blbej účetní...vůbec přee neznamená, že na iPad musí vydělávat jen týden...
27.3.2011 14:14:09   78.102.36.xxx 172
Každý je schopen si na něj našetřit, to ano, ale to není jediná věc na zemi, kterou potřebuješ koupit. Spoustu lidí šetří na spoutu dalších věcí a tohle jim příjde jako zbytečnost, kor v naší zemi s našemi cenami a mzdami. Tedy ano, může si to dovolit každý, ale ne každý kvůli tomu (víceméně s nadsázkou) je ochoten pár měsíců jíst suchej chleba...
27.3.2011 12:47:54   89.102.1.xxx 263
Jo to mě taky trošku zarazilo. To potom znamená když mám třeba Xoom tak sem nedoškolený outsider co neví co děla? Imho je to spíš naopak.
27.3.2011 14:36:56   89.235.54.xxx 192
No myslim, ze jste vystih podstatu toho, co mi vadi na applu - lidi, kteri se se snazi jeho koupi neco dokazat sami sobe a svemu okoli. Hlupak soudi druheho podle obleku, znacky hodinek a podobnych pro nej pochopitelnych proxy-ukazatelu. Rozumny clovek vyhodnoti schopnosti toho druheho, podle toho co umi.
Nic proti majitelum applu, znam par lidi co ho maji, a nekteri jsou neschopni kecalkove (nic moc neumi, ale vsemu rozumi) a jini patri mezi ty nejchytresji lidi co znam.
27.3.2011 10:09:26   158.196.40.xxx 173
Tak to, ze apple umi prodavat se vi davno. Maji super marketing a proste vas presvedci ze kupujete neco vic nez jen hardware. Nabizi uzivateli nejaky zazitek. A co je lepsi, nez mit pocit ze jste za sve penize dostali neco vic
Co se mi ale nelibi je to, kdyz mi nekdo rika co muzu a nebo nemuzu a sam rozhoduje, co je pro me dobre a co potrebuji. A hlavne pro me jako vyvojare softwaru apple platforma nikdy nebude
27.3.2011 10:19:44   78.98.8.xxx 2211
Citace:
Člověk, který neni chudý student a nekupuje acer za dvanáct v měkkém plastu, se chce taky nějak prezentovat.

a uz si sa aj odprezentoval "milionar" ... na takych ako si ty som sa vzdy smial, smejem a budem smiat ... radsej som 400€ investoval do "i" ...
27.3.2011 10:43:17   85.70.157.xxx 393
Mastodont napsal:
Mám vše od Applu a jsem rád, že nemusím řešit urvané panty, uřvané větráky v pseudo tenkých designových laptopech apod. kraviny.
Zajímavé. Právě tahle věta na Apple docela sedí. K urvaným pantům se mi vybavují třeba problémy s MB Air, které Apple nechtěl řešit záručně. Uřvané větráky pak sedí na 15/17 MB Pro s lepších konfiguracích, kde i u nových 2011 dochází k přehřívání a vypínání, což věru není problém jen poslední generace. Můj 15" z roku 2008 dělá to samé, pokud ho zatížím něčím opravdu náročným (OpenGL vizualizace, vývojové prostřední). Kromě toho je to tak horké, že se to moc nedá používat na klíně, a když si manuálně změním chlazení, aby to nepálilo, tak tomu hučí ventilátor na 4000 rpm. Zajímavé, že zrovna třeba 15" Acer (Aspire Ethos) z podobné cenové kategorie nemá problém se uchladit daleko tišeji s čtyřjádrem Core i7, 8GB RAM a hi-end grafikou (s 2x takovým výkonem než má nejvýkonnější MB Pro).
27.3.2011 10:43:22   62.245.114.xxx 212
"pouzitelny linux" no ikdyz je to nadsazka (teda doufam, protoze predpokladam ze autor vi ze MAC OS X a GNU/Linux jsou ruzne operacni systemy) tak sni nemuzu souhlasit. Kdyz jsem videl jak spoluzakovi dlouho startoval treba wireshark nebo jine programy pouzivajici xorg na rok a neco starem MacBooku Pro tak jsem se musel smat (trvalo to opravdu neskutecne dlouho).


Ale ma te pravdu hodne uzivatelu apple hlavne zajima jak moc budou cool a in. Ja davam prednost funkcionalite! A nemoznost vymenit baterku dnes u vsech Apple vyrobku mi prijde jako strasna nevyhoda!

Jak tu nekdo vzpominal firemni pouziti tak Apple MacBook Pro s porovnanim s ostanimi bussines notebooky je o nejakou tu dekadu pozadu za vyrobky firem Dell, HP, Lenovo. Nema napriklad ctecku otisku prstu, dokovaci konektor, moznost vymenit optickou mechaniku za neco jineho(baterii nebo dalsi disk). moznost pripojit dalsi baterii.

Ad ty inteligentni konektory, no zas takova slava to neni, proc treba jedno USB neni i na prave strane? tahat kabel treba od misi kolem celyho notebooku mi moc cool naprijde
27.3.2011 10:56:28   147.232.178.xxx 211
su skupiny ludi.. ano aj ja sa rad pekne obleciem aj ja rad idem do obchodu... ale neznasam zavadzanie....no a k tym typom... mozno to bude nevhodne...ale...ja si kupujem PC - rsp. notebook na pracu...Pozeram na vykon...design...klavesnica + numpad...a vydrz... a nie na to aby som sulozil vecer s jablckom....(Pardon za vyraz) ale vsetci pozname pravdu je to tak...vsetci ludia co poznam sa tak spravaju zatial...a pritom na tych produktoch nie je NIC zvalstne..;) som mimo ak ano tak mi napiste co ja som otvoreny faktom..
30.3.2011 09:07:27   62.209.192.xxx 01
presne tak jsou skupiny lidi a nastesti vsichni z mych znamych co si koupili iphone, tak si ho nechali dovyst z ameriky a ihned jailbreakli. Jedou po svym (apple jako firmu k zivotu nepotrebujou, maximalne na koupeni novejsiho HW) a nijak se s tim nevytahujou alespon sem to teda jeste nevidel ze by se posmivali nebo nejak jinak koukali na uzivatele telefonu jinych firem
27.3.2011 10:58:28   62.245.114.xxx 114
no pro prezentace je ten chybjejici vystup na d-sub opravdu skvela vlstnost
27.3.2011 11:17:25   78.80.23.xxx 202
Mastodont napsal:
Plně souhlasím s autorem článku. Apple produkty jsou prémiovky. Člověk, který neni chudý student a nekupuje acer za dvanáct v měkkém plastu, se chce taky nějak prezentovat. Pokud přijdu na jednání s iPadem a mám po ruce maily, dokumentaci apod. tak všichni kolem vědí, že nejsem hňup, který nerozumí své práci a musí šetřit na zařízení, které používá každý den. Co se týče řady macbook pro - 8h výdrž na baterku, neslyšný chod, dokonalý Mac OS X šitý na míru HW, inteligentně řešené konektory (magsafe apod) a perfektní vzhled spolu s dokonalým provedením v hliníku. Mám vše od Applu a jsem rád, že nemusím řešit urvané panty, uřvané větráky v pseudo tenkých designových laptopech apod. kraviny. Co se týče cenové politiky... pro lidi z USA jsou produkty Apple za hubičku v porovnání s naším kocourkovem.


no LOL zrovna u apple zminovat urvany panty? Powerbooky G4 (Predchodce MB pro) s tim mely obrovsky problemy protoze praskaly jak na bezicim pase (oprava 15 litru za novej display), a MB Air to samy v blede modrym, akorat uz ten display stoji 11 litru. Tam je to dokonce uz tak casty ze na to Apple udelal repair program.. magsafe je super, hlinik je taky fajn, zbytecne malo je jinych portu. A ten dokonalej OSX je stejne zabugovanej jak vidle, vzpominam kdyz vysel 10.5 leopard tak tam nefungovalo skoro nic, procak stabilne na 100% kvuli chybe v apple mail, kdyz vydali 10.5.1 tak prestal fungovat WEP, v 10.5.2 WEP fungoval ale zas pro zmenu neslo WPA (nebo naopak ted uz presne nevim), az s 10.5.3 se dalo nejak normalne pracovat..

Apple produkty jsou fajn, ale nevim proc z toho delat takovou modlu a kult, maj HW i SW problemy jako jakykoliv jiny zarizeni, jedina podstatna vyhoda je jejich provazanost dana jednim vyrobcem HW i SW (pokud ma clovek treba MB+iphone+ipad), coz je ale zaroven jejich nejvetsi nevyhoda. No a samozrejme design, ten je vetsinou pomerne dobrej
27.3.2011 11:29:13   88.102.191.xxx 292
No nevím, ale v dnešní době časového pressu by mne vážně zajímalo, kdo příjde do obchodu a bude štěstím bez sebe, že před ním stojí 150lidí a mezi nimi pobíhá pár zmatených prodavačů, kteří mají snad i trenky s jablkem. Já když příjdu do obchodu tak mě fronty vyloženě vytáčí, zbytečná ztráta času. Mám rád to, když příjdu, vyberu si(v samoobsluze/supermarketu atp.) anebo příjdu s kódem, který byl vyvěšen na internetu v e-shopu a prodavač mi s tím, co potřebuji, docupitá do 3 minut, zaplatím a spokojeně odcházím dělat něco užitečnějšího než pobíhat po obchodech a mačkat se mezi lidma. Kdybch toužil po dotyku smradlavých(neříkám že jsou takoví všichni), uřvaných lidí, tak nastoupím ráno do MHD...
27.3.2011 13:57:07   90.176.57.xxx 120
moje řeč...i v tom blbým alfacompu mi tečou nervy, když já jdu s kódem objednávky (vyřízení tak do 2minut) a předemnou někdo probírá s prodavačem, kterej monitor koupit a kterej je lepší...
27.3.2011 11:48:33   109.80.79.xxx 1128
Mám za to, že novinky mají informovat o dění v IT světě, a ne hanobit jednu značku, která je, zdá se, v redakci celého pctuningu něco jako heretik. Stále ovšem čekám na normální recenzi produktů apple, protože je opravdu k smíchu testovat takový MacBook ve Windows a navíc někým, kdo si snad ani není schopen přečíst manuál, jak se tedy ten Mac Book ovládá (a ano, neni to Mac Book s mezerou, když už o něčem píšu, tak si to aspoň nastuduji ne?).
Nikdo z vás, co tu píšete ty obvyklé flame komentáře, očividně Macbook a OS X nikdy dlouhodobě nepoužíval a osahání v apple storu vás tak možná řadí k těm lidem, o kterých tu píšete.
Produkty applu nejsou dokonalé, ale jsou o třídu výše než většina výrobků konkurence. A cena? Kolik stojí takový Dell nebo Vaio s podobným výkonem? V poloplastovém provedení s výsměchem jakémukoliv designu, nemluvě např. o chlazení a touchpadu. Také srovnávat cenu v Čechách je trošku nefér, když si obchodníci prostě usmysleli, že v ČR bude Apple luxusní zboží s pořádným příplatkem - 50 tis. Kč za 15" Macbook Pro je opravdu směšné.
Výrobky Applu MAJÍ design, což se o většině jiných počítačů opravdu říci nedá. Lenovo? Dell? - odporné tlusté mrchy s tisíce výstupky do všech stran, přeplácané miliony užitečných tlačítek navíc...díky, mám vkus.
Nechápu komentáře ohledně chlazení, všechny macbooky jsou při běžné práci naprosto neslyšitelné, pokud ovšem enkoduji video, tak asi počítám s tím, že to bude trošku řvát ne?
Apple není kvalitou a trvanlivostí produktů dále než konkurence, to jistě ne, ale vyrábí funkční a vkusné produkty.
Mac OS? Má své mouchy, ale obecně je myslím stejně použitelný jako Windows, záleží co komu vyhovuje...ovšem mluvíme o Windows 7, které je tu s námi na trhu nedlouho a jen se musím usmát době, kdy vyšla Vista, která ani neuměla kopírovat soubory A to byl určitě OS o několik kroků dále.
No říkejte si co chcete, ale kdo jednou začne používat cokoliv od Applu, tak už nikdy nepřejde jinam. Dokud ostatní výrobci nepochopí, že při návrhu zařízení je třeba i přemýšlet...
Tak se budu třeba někdy těšit na slušnou recenzi nějakého výrobku s logem jablíčka...
27.3.2011 12:10:51   89.176.65.xxx 131
Hanobí? Já píšu o tom, jak jsem to místo zbožňoval.
27.3.2011 12:40:13   85.71.3.xxx 184
"Výrobce má zisk, prodejce má zisk, mají všechno, co je zajímá."

Ale Apple, vás obírá ještě dlouho potom
27.3.2011 13:17:01   109.80.79.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.3.2011 13:18:48   109.80.79.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.3.2011 14:12:12   62.245.114.xxx 111
no 7h je peknych, ale nekdy clovek potrebuje vic a nemoznost vymenit Baterku v "terenu" nelze nicim onluvit, Z portu u MBP by mi chybel port pro dock, expresscard, esata, a treba ctecka xD karet Num. blok je opravdu potreba bez ohledu na CR. Kdyz jsem na stredni delal v AutoCADu a zadaval velke mnozstvi rozmeru tak je num. blok nocenitelny. IP adresy taky na num. bloku napisi xkrat rychleji. Ten touchpad mi nejak extra neprijde a posouvat strankami jde dvema prstama taky i na 5let starym HP. Thunderbold je jiste zajimava technologie ale uvidime jak moc se rozsiri.
27.3.2011 12:41:52   62.245.114.xxx 111
No minimalne o se tyka podpora rozhrani (porty, sloty) tak je na tom MacBook Pro hur nez nektere obycejne NTB za 15 000Kc.
O nemoznosti vymenit baterii se take clovek musi zminit.(bez navstevi servisu/ztraty zaruky) Ale hlavne ze mate vkus Vzhled je relativne dulezita vlastnost, ale nesmi ustupovat funkcionalite.
27.3.2011 12:45:17   89.102.1.xxx 202
Hmm tak já sem si z tohohle článku odnesl že apple výrobky sou pro blbečky co si neumí ani na netu najít jak vytvořit zástupce na ploše. Já nepotřebuju svému výrobci grafiky sponzorovat obrovský obchod s tisícem služeb které nechci využít a svému výrobci procesoru nechci sponzorovat přednášky na téma jak nasadit procesor na základní desku. Takže zůstanu spokojeně u toho co mám a celý apple mě může škrábat na zádech.
27.3.2011 12:46:10   217.196.113.xxx 230
Jaká je přesně výhoda těch prodavačů, kteří za pomocí superlativ přesvědčují zákazníky ke koupi? Snad proto je lepší vybírat na e-shopu, mezi uživatelskými recenzemi a nekoupit tak první věc, o který mi nějakej frája za pultem řekne, že ji musím mít

A jak to tak celý čtu, tak já si chci přece koupit notebook, ne vstoupit do fanatický církve

Jediná věc, co se mi líbí, jsou ty přednášky, to by se hodilo třeba mým prarodičům.
27.3.2011 12:53:01   80.188.215.xxx 220
Jsem chudý student a proto jsem si loni koupil nejlacinější MacBook White. Říkal jsem si že počítač za ne zrovna malé peníze, od renomované značky bude určitě dobrý, i když nejde o vyšší řadu, vždyť HW je naprosto totožný až na pár portů tak proč platit tehdy (duben 2010) 7k navíc. Za nějakou dobu se mi přestal MBW uspávat. Tak jsem ho donesl do servisu, kde mi do 48 hodin vyměnili šasí (nebo možná dokonce do dvou dnů-prostě rychle.) Prý to blokovalo jednu klávesu... No budiž to se může stát... Za pár týdnů se ale začala odlepovat guma kterou má MBW nalepeno zespodu na dnu šasí. Ne nožičky, ty tento typ nemá ale prostě velký kus gumy. Vytvořily se mi tam krásné kapsičky, nádhera. A navíc jsem zjistil že pant víko u kořene pantu prasklo. Tak jsem se naštval a odnesl opět MBW do servisu. Tentokráte to trvalo trochu déle ale vyměnili mi jak gumový kryt tak celý displej. Byl jsem spokojený, až do té doby než jsem zapnul milého "běláska jablečného"
v noci a zjistil že přes bílý lem displeje prosvítají diody- jako kočíčí oči a homogenita podsvícení je v háji. Reklamoval jsem ho počtvrté - a všechna čest-dostal jsem peníze zpět v plné výši.

Nyní mám nejnovějš MBP se Sandy Bridge a vzhledem k tomu že není plastový a dole má plech a na displej je v místech kde jsou diody skleněný a černočerný doufám že mě žádné problémy s materiálem nepotkají, pro změnu mi ale zase nejde spustit Steam který u starším MBW spustit šel...

Suma sumárum, musím říci že v případě MBW mne Apple zklamal a rozhodně bych tento nejlevnější typ klasického MacBooku nikomu s čístým svědomím nedoporučil kupovat,mj i díky velmi náchylnému povrchu ke škrábancům, jež sice oproti černým lesklým NB nejsou vidět ale pod ostrým světlem se objeví v celé holé pravdě. Oproti tomu s iPhonem jak donedávna 3Gs tak nyní i s novou 4 mám jen pozitivní zkušenosti. Ale je pravda že v prodejně i servisu se ke mě chovali velmi korektně a snažili se mi v rámci možností vyhovět, a to se cení.

Přesto si myslím že prémiová značka by neměla výše popsané problémy s kvalitou zpracování šasí vůbec mít a nedělá ji to rozhodně dobré jméno... Chápu že MacBook White je braný jako více méně spotřebka a proto používá obyčejné materiály (plast) ale ty by měly být na výši...
27.3.2011 12:57:29   89.102.1.xxx 130
Jo jo to je ta prémiová kvalita. Já sem so před čtyřma rokama koupil ten Acer pro chudáky (za 30K) a neměl sem jediný problém, nikdy se nic nepokazilo, nepřehřívá se, pokud nehraju náročné hry tak nějaké větráky neslyším a sem spokojený.
27.3.2011 14:39:47   88.102.74.xxx 32
Kámošu, většinu Apple HW vyrábí Foxconn v Číně, nevim jakou kvalitu od toho čekáš, ale můžu ti říct, že ta kvalita je vesměs adekvátní tomu co velká čínská továrna může vyrobit. Tzn. nic moc, jediné dobré co kdy Foxconn vyrobil jsou desky z jejich Quantum-Force divize.
28.3.2011 02:14:01   80.251.245.xxx 20
Když už tak Foxconn vyrábí například většinu patic pro všechny výrobce základních desek. Foxconn je firma mnoha tváří a mnoha kvalit. Dneska už dávno neplatí Čína=nekvalita
27.3.2011 13:09:51   109.80.79.xxx 13
Helmich Jiří napsal:
Hanobí? Já píšu o tom, jak jsem to místo zbožňoval.


No pro mě to vyznělo spíše ironicky
27.3.2011 13:18:21   217.196.113.xxx 71
Však ono to taky všechno zní vtipně, bizardně a hloupě
27.3.2011 13:24:00   109.80.79.xxx 54
Já osobně jsem byl v iStylu v Praze asi 2x v životě a tím jsem vyčerpal svou potřebu jakkoliv komunikovat s Applem.
Ale když si představím například svou babičku, které něco nefunguje, tak jakou má možnost u PC? Poradí jí snad někdo v obchodě s PC? Ukáže ji někdo, jak se to ovládá? Bezplatně?
Myslím, že Apple je nejblíže tomu, aby se uživatel nestaral o svůj počítač, ale aby jej skutečně používal.
Toť vše, co bych ještě řekl k tématu.

Přeji hezký den, ať už máte PC nebo Mac a nebo něco jiného
27.3.2011 14:12:19   217.196.113.xxx 33
S tím souhlasím, že moji prarodiče by z toho byli unešeni, kdyby jim takhle někdo pomohl.
27.3.2011 13:19:36   80.243.99.xxx 103
Clanek ma uvadet duvody proc Apple koupit, ale prave uvadene duvody mi pripadaji jako duvod, proc ho nekoupit, majitele asi nedisponuji ani tak vkusem, jako spis absenci racionalniho mysleni, ja si na nejake ceremonie, nebo pozlatko nepotrpim, a jedince kteri si na to potrpi nemuzu brat vazne.
Kdyby bylo zarizeni tak kvalitni a dobre odladene, nebylo by treba tak silnych doprovodnych sluzeb jako skoleni v pouzivani ci servisu.
27.3.2011 13:21:56   78.80.23.xxx 103
ChildOfInsanity napsal:
Mám za to, že novinky mají informovat o dění v IT světě, a ne hanobit jednu značku, která je, zdá se, v redakci celého pctuningu něco jako heretik. Stále ovšem čekám na normální recenzi produktů apple, protože je opravdu k smíchu testovat takový MacBook ve Windows a navíc někým, kdo si snad ani není schopen přečíst manuál, jak se tedy ten Mac Book ovládá (a ano, neni to Mac Book s mezerou, když už o něčem píšu, tak si to aspoň nastuduji ne?).
Nikdo z vás, co tu píšete ty obvyklé flame komentáře, očividně Macbook a OS X nikdy dlouhodobě nepoužíval a osahání v apple storu vás tak možná řadí k těm lidem, o kterých tu píšete.
Produkty applu nejsou dokonalé, ale jsou o třídu výše než většina výrobků konkurence. A cena? Kolik stojí takový Dell nebo Vaio s podobným výkonem? V poloplastovém provedení s výsměchem jakémukoliv designu, nemluvě např. o chlazení a touchpadu. Také srovnávat cenu v Čechách je trošku nefér, když si obchodníci prostě usmysleli, že v ČR bude Apple luxusní zboží s pořádným příplatkem - 50 tis. Kč za 15" Macbook Pro je opravdu směšné.
Výrobky Applu MAJÍ design, což se o většině jiných počítačů opravdu říci nedá. Lenovo? Dell? - odporné tlusté mrchy s tisíce výstupky do všech stran, přeplácané miliony užitečných tlačítek navíc...díky, mám vkus.
Nechápu komentáře ohledně chlazení, všechny macbooky jsou při běžné práci naprosto neslyšitelné, pokud ovšem enkoduji video, tak asi počítám s tím, že to bude trošku řvát ne?
Apple není kvalitou a trvanlivostí produktů dále než konkurence, to jistě ne, ale vyrábí funkční a vkusné produkty.
Mac OS? Má své mouchy, ale obecně je myslím stejně použitelný jako Windows, záleží co komu vyhovuje...ovšem mluvíme o Windows 7, které je tu s námi na trhu nedlouho a jen se musím usmát době, kdy vyšla Vista, která ani neuměla kopírovat soubory A to byl určitě OS o několik kroků dále.
No říkejte si co chcete, ale kdo jednou začne používat cokoliv od Applu, tak už nikdy nepřejde jinam. Dokud ostatní výrobci nepochopí, že při návrhu zařízení je třeba i přemýšlet...
Tak se budu třeba někdy těšit na slušnou recenzi nějakého výrobku s logem jablíčka...


ach jo... proc se v kazdym foru objevi militantni apple-fans ktery se pokousej vsem ostatnim vysvetlit ze kdo nema rad/nepouziva apple produkty je hnup kterej neni schopnej odhalit jejich uzasny vlastnosti? Miluju kdyz nekdo pise ze neznam a neosahal jsem si apple, a pak vyjde najevo ze prichazeli na svet v dobe kde jsem objevoval System 6 na Apple dneska se kazdej kdo ma pul roku iphone povazuje za velkyho apple znalce a siritele apple viry.. uz prichazi doba kdy bude apple premiovej jenom cenou, i kdyz uznavam pouziti kvalitnich komponent (silny procesory, kvalitni displaye...) Takze apple produkty znam pomerne dobre SW i HW, casto je pouzivam, presto mam vsechny svoje pocitace PC a jeste k ty cene v USA - zas takovej slagr to neni, vzhledem k tomu ze pri dovozu tam je automaticky 22% dph a 8% clo. Takze dovyst pro sebe - ano, dovyst na kseft - nic moc, pak uz je jedina vyhoda moznost koupit Applecare kterej se u nas buh vi proc koupit neda
27.3.2011 13:22:42   78.80.23.xxx 30
jinak souhlasim ze testovat macbook ve windows je fakt nestastny
27.3.2011 13:32:05   109.80.79.xxx 47
Sám mám doma vlastnoručně poskládaný hackintosh, pc nijak nehaním, haním možná pc-laptopy. Ano, kdyby za podobnou cenu byl výkonnější laptop, ale zároveň se stejnou použitelností (protože touchpady ostatních laptopů se opravdu nedají používat), klidně bych ho bral. Já jen bráním Apple proti tomu, jak si všichni myslí, že kdokoliv kupuje jeho výrobky, tak je jen fanatik, a udělá cokoliv a koupí cokoliv. To není pravda. Nesnáším iTunes, nesnáším AppStore a nesnáším i dost věcí v OS X, např. nemožnost cmd+x ve finderu. A myslím, že dost uživatelů Macbooků a iMaců atd. má podobný názor, ale prostě je to nutné zlo
27.3.2011 18:57:59   78.80.23.xxx 11
ok, s tim souhlasim, treba itunes je podle me vylozeny zlo. Ja taky apple nehanim a pisu vpodstate to co ty, tj. ze ne kazdej komu apple nevyhovuje je pitomec. Uznavam i velkou cast vychytavek ktery mel jenom apple nebo alespon jako prvni, treba firewire, ten touchpad, prakticky libovolna prenositelnost a bootovatelnost disku, target mod - vychytavka co dodnes snad zadny pc nema, bootovani z libovolnyho FW/usb zarizeni, magsafe, ted nove thunderbolt... naslo by se toho hodne dobryho, jen si proste pri praci v OSX pripadam hrozne svazanej tim co apple povoli atd
27.3.2011 18:58:49   78.80.23.xxx 02
a jestli myslis multitouch tak to ma uz nekolik let i acer a mozna i ostatni
27.3.2011 14:36:16   88.102.74.xxx 120
..článek měl být způsobem jak odradit potencionální zákazníky Apple, tak gratuluju, povedlo se. Jsem vyděšený k smrti a jdu utéct k mamince..
27.3.2011 16:03:19   78.149.30.xxx 85
Srovnavate trochu nesrovnatelne. On apple v oblasti PC nehraje zadnou roly jeho podil je tak maly, ze to ani nestoji za rec. Ano par podivinu si to koupi ale proc kupovat neco co ma par desitek tisic aplikaci (v porovnani s milionama pro widle) a jeste se to muset ucit nebot se to ovlada uplne jinak??? Je to jako si kupovat octavky za cenu mercedesu tridy S s o neco lepsim servisem.
Jinak nevim jak autor ale pristup zamestnancu v apple v londyne neni lepsi nez zamestnacu treba v PC world....
28.3.2011 02:08:45   80.251.245.xxx 22
soráč, ale nazývat hudební producenty, grafiky, spisovatele a další profíky za podívíny je asi trochu mimo. Apple má stále největší základu v profi sekci (v PC prodejích). To že si to koupí pár lidí jen kvůli desingu aby si nahonily své ego je věc druhá.
28.3.2011 11:04:12   85.70.157.xxx 20
Apple dávno nemá největší prodeje u profíků. Naopak drtivou většinu obratu tvoří ti, co si to kupují "kvůli designu" (zjednodušeně). Tohle není žádné tajemství a přizpůsobily se tomu i veškeré výstavy, které se v zahraničí produktům Apple věnují. Dneska už to snad ani jinak nejde - kdo chce prodávat, musí být primárně zaměřen na consumer segment a Apple není výjimka.
27.3.2011 22:52:46   93.153.22.xxx 21
Mastodont napsal:

No, jediné s čím se dá souhlasit a co autor článku jaksi nezmínil je ten marketingový trik co Aple úspěšně provozuje. Určité skupině vnutí představu o tom, že se bez jeho výrobku neobejde. Pánové, dělám si u vás čárku, vy jste podlehli.
27.3.2011 23:46:04   89.102.128.xxx 25
Co tenhle PR clanek, nebo co to ma bejt dela mezi novinkama? A bude i PR clanek na tema "Proc si lide (taky) Apple nekupuji?" nebo "Proc si lide (taky) kupuji Hrusku?" nebo dalsich tisic clanku na toto tema?
28.3.2011 14:30:18   193.254.155.xxx 01
ChildOfInsanity napsal:
Stále ovšem čekám na normální recenzi produktů apple, protože je opravdu k smíchu testovat takový MacBook ve Windows a navíc někým, kdo si snad ani není schopen přečíst manuál, jak se tedy ten Mac Book ovládá (a ano, neni to Mac Book s mezerou, když už o něčem píšu, tak si to aspoň nastuduji ne?). Nikdo z vás, co tu píšete ty obvyklé flame komentáře, očividně Macbook a OS X nikdy dlouhodobě nepoužíval a osahání v apple storu vás tak možná řadí k těm lidem, o kterých tu píšete

Je k smiechu testovat na macbooku win? No ja mam opacny nazor. Som pouzivatelom Macbook Pro od aprila 2009. Chcel som sa stotoznit trosku s novym systemom a skumal som ho postupne, nachadzal free nahrady za aplikacie na ktore som bol zvyknuty vo wine. Dokonca som si aj zohnal tu hrubu prirucku "Ako na OS X" ci ako sa vlastne vola no iba do casu kym mi dosli nervy. Nahodil som na tom Win7 ultimate 64bit so vsetkym ako sa patri a ten system je daleko svyznejsi nez ten Leopard ci Snow leopard a nech si hovori kto chce co chce. Moze byt neviem ako stabilny ale ja potrebujem momentalnu rychlost. Jednoducho vybudovat multimedialne centrum pre 50rocneho cloveka co pozaduje jednym kliknutim spustit akykolvek obsah na disku ci uz mkv kontajner alebo videa z webu, hudbu atd atd bolo pre mna na OS X nemozne. Na wine som to urobil do 1 hodiny aj s instalaciou systemu a otec je spokojny. Cez geforce funguje CUDA akceleracia videa. Zvlada vsetko tak ako to ma byt no o OS X sa to nedalo ani zdaleka povedat. Po instalacii kadejakych kniznic a pluginov som sa dostaval cim dalej tym viac do stratena. Zopar vyhod mac book ma, je to vyborne hlinikove prevedenie, ticho chod aj v zatazi, velkost a vaha, ale to je asi tak vsetko. System je akurat na jednu vec. A to pouzitie Boot camp utility na nainstalovanie Wine. Tolko moja 2 rocna skusenost
28.3.2011 19:49:22   78.102.170.xxx 30
no, nevim jestli autor clanku mel na mysli zrovna takove skatulkovani..
Castecne mate pravdu, ze pri obchodnim jednani vas prezentuje vzhled a to i pouzitych pomucek, ale jen castecne. To jestli mate osoupany acer muze znamenat mnoho veci, ale daleko vice o vas vypovida to JAK prezentuje sve schopnosti porozumet problemu, reseni situace atd, proste zda dokazete vest jednani na urovni, plodne, smerujici k vysledku.
Daleko radeji mam pri jednani treba technickeho cloveka v odrbanem triku ktery ma jen kus papiru, ale dokaze popsat potreby zakaznika a rychle najdeme spolecnou rec k reseni, nez hejska co prijde v drahem obleku, prinese si ajpeda ale nedokaze se za celou dobu srozumitelne vymacknout nebo dokonce (pokud je pritomno jednani vice lidi) si na tabletu mailuje nebo hraje. Potom je jednani ztrata meho i jeho casu.
To ze mate ipada jeste neznamena ze rozumite sve praci. To se pozna z vaseho projevu, ne z toho co si prinesete. Tedy pokud si neprinesete jako "manager" nejaky poutovy acer ktery blika vsema diodkama na vsechny svetove strany..
Zalezi i jakou praci delate. Pokud marketing a nebo nejaky low level obchod, tam se to asi ztrati. Pri jednani na urcite urovni je celkem jedno jestli prijdete s ipadem nebo s papirovym blokem.

a mimochodem na opravdovou praci je porad nejlepsi stary dobry thinkpad. Pokud za praci povazujete x hodin denne pouzivat notebook. pres 10 hodin na baterku neni problem /rekord mam 13h na 9cell/, baterie vymenna takze se dvema vydrzim cely let z CR az na druhy konec spojenych statu, naprosto neprekonatelna klavesnice, kilo dvacet, LAN, USB, s SSD neslysitelne s minimalni spotrebou a topenim.. atd. Vzhled perfektni pracovni nastroj.

mimochodem, taky mam iphone. takze nestojim ani na jedne strane barikady, ale proste pouzivam to co mi vyhovuje pro dany ucel.
30.3.2011 08:38:25   213.192.3.xxx 20
Apple patří určitě k tomu lepšímu na trhu to je jasné. A nejde porovnávat Apple laptopy například s Lenovem, každý se soustředí na jiné potřeby zákazníka. A že má Apple vysoké ceny? Není to trochu naše chyba, teda mentality našeho národa? Češi jsou stádo ovci a Apple je náš pasák. Starší si jistě vzpomenou na 90 leta po revoluci, jak k nám přišli sportovní značky adidas atd. a nasadili cenu protože věděli že to tu prostě nebylo a my jsme to viděli v seriálech na celebritách a měl to každý za luxus. Jak to tu vypadalo každý šetřil, aby si koupil tričko na kterém bylo na hrudníku velké logo značky a všichni chodili v šusťákových soupravách těch značek všude s myšlením ze je in. Nikoho nezajímalo, že to je předražené považovalo se to za cool a luxus, dokud lidé na dovolených nezjistili, že asi ne. A běda těm co nic takového neměli. A v dnešní době dělá Apple to samé, u nás stačí dobrý marketing a hlavně nasazena cena, která je pro většinu lidí strašné lákadlo, že jde o něco extra.
PS: to co sem napsal berte s nadhledem a nechytejte se každého slova

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

159 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 44.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.