Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano!
autor: Jan Černý , publikováno 11.11.2010

Uživatelům z anglicky hovořících zemí přibyla na webu Microsoft Update možnost instalace Security Essential.

Je to více než rok, co Microsoft představil svůj malý a rychlý antivirus Microsoft Security Essential (MSE). Jak jsme vás nedávno informovali tiskovou zprávou, mohou jej nyní využívat i drobní podnikatelé až na 10 počítačích. To ale není vše. Uživatelům ve Spojených státech (25. října/októbera) a Spojeném Království Velké Británie a Severního Irska (19. října/októbera), kteří nemají na svém počítači s Windows 7 nainstalovanou žádnou ochranu proti virům nebo malwaru, začal nově nabízet web Microsoft Update jako volitelnou aktualizaci Microsoft Security Essential. Mnoho předních výrobců antivirových programů se začalo bouřit. Stěžují si na zneužívání monopolního postavení Microsoftu a požadují ballot screen obdobný tomu, který byrokratismem přebujelá Evropská unie prosadila pro výběr internetového prohlížeče.

Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano!

Pedro Bustamante ze společnosti Panda Security to komentuje na svém blogu takto: „Souhlasíme s tvrzením společnosti Microsoft, že je lepší mít na počítači nějakou ochranu než žádnou. Nicméně způsob, jaký zvolili chlapci z Redmondu, je příliš riskantní a celou situaci z hlediska malwaru může pro uživatele internetu zhoršit.“ Tím se snaží poukázat na skutečnost, že koncept pouze jednoho antiviru je velmi výhodný pro hackery. Ti se teď prý budou specializovat na obcházení ochran pouze antiviru Microsoftu.

Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano!

Přitakává mu také Carol Carpenterová z Trend Micro: „Komercializace Windows Update pro distribuci dalšího softwaru přináší mnoho otázek týkajících se nekalé hospodářské soutěže,“ která nedávno poskytla rozhovor magazínu Computer World. Dále se nechala slyšet, že Microsoft tímto krokem odebírá uživatelům svobodnou volbu a uvítala by, kdyby všichni výrobci antivirů měli rovné podmínky.

Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano!

Jeff Smith, marketingový ředitel pro Security Essentials, se ale brání: „Neustále hledáme nejefektivnější a nejúčinnější způsoby, jak zajistit, aby naši zákazníci byli chráněni proti virům, spyware a jiným hrozbám,“ a v e-mailu pro Computer World dále odpověděl: „Tím, že nabízíme Security Essentials jako volitelnou aktualizaci ke stažení všem počítačům, které jsou nechráněné, děláme dobrý skutek všem, co vědí, že potřebují ochranu, ale neumějí ji nainstalovat.“

Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano! Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano! Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano!

Na to reagoval Symantec prohlášením: „Je přece jasné, že tolik hrozeb vyžaduje mnohem komplexnější ochranu, než nabízí Microsoft Security Essential. Z bezpečnostního hlediska nástroj Microsoftu nabízí nižší ochranu v kritickém souboji s počítačovou trestnou činností“. A svým způsobem má pravdu. Symantec totiž nedávno zakoupil společnost VeriSign, jejíž SSL certifikáty zajišťují bezpečné platby např. PayPalu, nebo u nás České spořitelně a Komerční bance. Jeho bezpečnostní balíčky tak mohou chránit kromě počítače i internetové bankovnictví.

Také McAfee se do Microsoftu pustil pěkně z ostra: "Antiviry, které poskytují základní úroveň zabezpečení, včetně Microsoft Security Essentials, většinou spoléhají na tradiční ochranné mechanismy. Naše produkty nabízejí nejen více funkcí, ale co je nejdůležitější, McAfee nabízejí ochranu v reálném čase na bázi cloudu určenému na boj i proti těm nejsofistikovanějším hrozbám."

Je důležité připomenout, že Symantec a McAfee nestojí proti Microsoftu poprvé. V roce 2006 si stěžovali Evropské unii na chování Microsoftu, když jim zablokoval přístup ke 64bitovému jádru operačního systému Windows Vista a nakonec se dohodli.

Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano! Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano! Překračuje Microsoft antivirem zdarma meze slušnosti? Podle konkurence ano!

Osobně se musím Microsoftu zastat. Dle mého názoru patří antivirová ochrana MSE mezi nejlepší bezplatné antiviry na trhu. Je zdarma, nebrzdí chod systému, a pokud denně nestahujete desítky gigabajtů warezu nebo porna, rozhodně bude jeho ochrana více než dostatečná. Navíc obsluha antiviru je velmi snadná a pochopí ji i začínající uživatel. A co si myslíte vy? Jde o zbytečnou bouři ve sklenici vody, lobby antivirových společností nebo poslední křeč před smrtí výrobců bezplatných antivirů? Používáte Microsoft Security Essential a jste s ním spokojeni? Nebojte se vyjádřit svůj názor v diskusi pod aktualitou.

Zdroj: 1, 2, 3



Tagy: bezpečnost  antiviry  Security Essential  Panda  McAfee  Symantec  Trend Micro  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.11.2010 15:14:53   95.103.217.xxx 191
No moj osobny nazor je taky, ze BFU by si tam dobrovolne }rozumej ak mu to niekde nevypise na obrazovku) ziadny antivir nedal, a pokial to Microsoft da do volitelnych aktualizacii je to jeho vec. Kto chce si kupi zaujimavejsi softver, okrem toho je plno inych free antivirov a Microsoft netvrdi ze jeho je najlepsi zo vsetkych free, jednoducho ho ponuka a je asi kazdemu jasne, ze to nerobi pre modre oci, ale to je dnesny kapitalizmus ;)
13.11.2010 15:16:31   90.176.204.xxx 167
anitivir zdarma od MS. Nakonec to stejně dopadne jako s web browsers. Spíše by mě zajímalo, co všechno MS šmíruje a ukládá o nás(našich PC) díky tomuto "antiviru" a k čemu jsou mu tato data?
13.11.2010 15:48:54   90.179.164.xxx 62
K cemu? K tomu samemu, co jsou takova data pro Google ci Facebook apod. - ke kseftovani. Podle meho neni ani nutne jmeno nebo osobni udaje - marketingu bohate staci napr. seznam adres a castost jejich navstevovani, doba stravena na netu apod.
13.11.2010 15:45:01   90.179.164.xxx 242
vyuzivat OS, ktery pouzivaji miliony lidi a ktery vyviji a financuje nekdo jiny, to se takovym SW firmam libi, ale beda, jakmile dojde k takovehle situaci. To je okamzite vydavatel OS oznacen za "hajzla zneuzivajiciho mononopolniho postaveni". Nerikam, ze jejich SW je spatny, ani nahodou, ale takovehle vyderacstvi neberu.
13.11.2010 15:48:04   90.176.75.xxx 176
už vidim lidi, jak tam mají na výběr:
MSE for free
Avast 30 babek
McAfee 40 babek
atd...
opravdu vidim lidi, tak chcou něco co je zpoplatněný, když můžou mít obdobu zdarma, ikdyž to má míň funkcí, myslim že to funguje dostatečně, sám to MSE používám, a zatim jsem problém neměl
13.11.2010 16:18:09   217.195.172.xxx 614
Doufam ze problem nebude opet nepochopen, a nezvrati se v diskusi o to, ze "MS si muze preci nabizet co se mu zlibi", jde o to, jestli ma MS pravo nutit uzivatele k placeni za produkt o ktery nema zajem, proc ma zakaznik platit drazsi windows jen kvuli vyvoji aplikace kterou nechce vyuzivat?
15.11.2010 14:57:56   90.179.164.xxx 11
Ale jak vis, ze ji nechce? Pokud bude stejne kvalitni, jako treba Kaspersky, ktery mam na PC a platim za nej, tak MSE klidne pouzivat budu a pri cenach rocnich licenci za AV-programy se mi jiste i vyplati si priplatit za licenci OS. Nevim jak ty, ale cca 30 USD (Euro) za rok za licenci AV je pro me docela dost a jedina vec, ktera me nuti takovou castku platit, je ochrana PC - az bude ta sama ochrana "free", tak jenom dobre, protoze ostatni budou muset alespon zlevnit.
13.11.2010 16:25:15   78.45.49.xxx 281
tak za jak dlouho si zacne adobe se svym photoshopem stezovat, ze microsoft dava do windows paint. je to zdarma, ma to min funkci, ale jak si muzou dovolit to tam dat.. Argumenty techto firem jsou uplne zhovadily. kdyz jde o to, ze se to nabidne lidem, co nemaj ZADNEJ antivir, tak jich by se to nemelo tykat. a to, ze se hackeri zacnou soustredit na utoky na MSE? prosim? "spatnej" nebo zadnej antivir? to uz se blizime do stavu "nepouzivejte windows, nejsou bezpecny, protoze je ma hodne lidi".
13.11.2010 18:04:39   94.142.234.xxx 73
Podla mne je to snaha zahnat do kouta linuxové distribuce. Ted uz si mrkvosoft bude moct řikat, že na jeho os je virů jak na linuxu.
Já si myslím, že to dopadne jako s firewallama, který přidali xpéčkum. Pořád jsou free.
Z osobní zkušenosti jsem používal skoro rok 64bit W7 bez antiviru a ted co jsem stáhnul COMODOantivir tak mi to žádnej vir nenašlo. Otázkou je, jestli většina uživatelů antivir vůbec potřebuje.
15.11.2010 15:02:02   90.179.164.xxx 10
Nu, ja bych na to rekl "good luck". Pravda je, ze pokud si clovek dava "majzla", tak antivir moc prace nema, ale ja zase ze sve zkusenosti mohu byt rad, ze av mam, protoze mi asi dvakrat "zachranil krk" (no dobra, format disku ).
13.11.2010 18:38:35   81.90.165.xxx 111
K tomu aby si mohl uživatel libovolně vybrat mezi antiviry (stejně jako je tomu u prohlížeče), tak mi tu chybí jedna věc: Většina antivirů není zadarmo. A pokud se tohle nezmění, tak ani nemá smysl nad něčím takovém ani uvažovat. A pokud jsem dobře pochopil článek, tak Vám to nabídne instalaci MSE jen v případě, pokud nemáte vůbec ŽÁDNÝ antivir. Tudíž v tom vidím spíše ochranu uživatelů ze strany MS.
13.11.2010 21:23:05   85.161.88.xxx 42
Přesně tak. Až budou kvalitní antiviry také zdarma, pak má smysl, aby začali ti výrobci křičet, že by rádi, aby MS implementoval výběr antiviru k instalaci - jako to udělal s výběrem prohlížečů. Ale to udělal z donucení, jinak by k tomu nikdy nedošlo - což je logické. Je to asi tak, jako kdyby někdo výrobci aut BMW nařídil, že jejich zákazník musí mít možnost si vybrat, jestli chce mít v autě BMW volant z Daewoo, KIA, Lexus a podobných konkurenčních značek. Samozřejmě, BMW by tohle nikdy nedopustilo, ale Microsoft na podobnou věc musel pod nátlakem přistoupit, což je fakt síla.
13.11.2010 22:05:44   217.195.172.xxx 24
Volant je nutny pro primarni funkci auta, antivirus ne. Clovek si take muze koupit do auta potahy na sedacky od jine firmy nez od vyrobce auta.
14.11.2010 07:28:50   85.161.142.xxx 11
Nepochopils presne, jak jsem to prirovnani myslel. Volant je sice nutny pro funkci auta, ale muze byt i od jine firmy, nez ktera vyrobila auto. BMW bude fungovat i v pripade, ze mu volant namontuje Daewoo. Chapes? A k tomu byl donucen Microsoft v pripade prohlizecu, ktere jsou v podstate take uz nutne k funkci Windows. Respektive, kdyby tam IE nebyl, tak si BFU nestahne zadny konkurencni. A to se netyka jen prohlizecu, ty alternativni programy k Microsoftimu softwaru pouzivaji casti jejich kodu a bez zakladu z tech programu Microsoftu by proste nesly. Nejde zdaleka jen o samotny OS a jeho kernel. Proto jsem ti taky uz rikal, ze by bylo hodne tezke rozhodnout, co vsechno je mozne z instalace Windows vynechat. Kazdopadne, pokud vim, tak nikde neni psano, ze za ty programy jako kalkulacka neco platis, ze bez nich by byl system levnejsi - to je nesmysl. Je jen na Microsoftu, kolik si za Windows rekne a je jedno, jestli jsou nebo nejsou s kalkulackou.
14.11.2010 15:53:46   84.42.145.xxx 00
Prohlížeč není nutný pro funkci systému a běžný uživatel dokáže vložit placku do mechaniky. Prokázáno testy na lidech.
13.11.2010 22:08:35   217.195.172.xxx 05
nemo napsal:
...si vyberiem co chcem...
Nechci, potrebuju, nemam na vyber, jiny win32 kompatibilni OS neexistuje, v tom spociva monopolni postaveni, a jeho zneuzivani kdyz mi vyrobce nuti pridane programy za ktere musim platit i kdyz je nechci.
13.11.2010 22:41:31   213.220.228.xxx 12
Popravdě vubec netušiš jestli rozumny uzivatel potrebuje nejaky antivir.Pouzival sem Vistu cca dva roky bez antiviru a nepoznal jsem ze bych nejaky bordel měl. Když jsem si pak skoušel Noda,tak našel spousty trojanu.Takže ve vysledku jen antivir odstranil nejaky ko**tiny co nic nedelaly,kdovi jestli tyto kraviny nevyrabi sám vyrobce antiviru.
13.11.2010 18:39:12   217.195.172.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.11.2010 19:41:29   188.75.185.xxx 141
jj, třeba z akalkulačku, která se teď ve WIN 7 konečně po XX letech změnila určitě moc připlácíme...
Je to jejich software, jejich volba - nelbí se ti to, nekupuj to
Nebo si snad můžeš vybrat funkce u konkrétního mobilního telefonu, chtít jiný mřížky na ventilaci v autě... ?
13.11.2010 19:55:09   89.173.52.xxx 61
No supr, prave premejslim ze si poridim win7 a mel sem v planu koupit i NOD antivir, ale kdyz vim ted tohle tak seru na celej nod. Je mi uplne fuk proc to microsoft dela a co to nadela, pro me je to ustretovej krok jenz mi usetri naky peniz.
13.11.2010 19:57:06   89.173.52.xxx 51
Jo a spis uprednostnuju jednodussi a intuitivne vecicky, docela nerad se seru z kazdou ****vinou
13.11.2010 21:51:38   217.195.172.xxx 07
nagger napsal:
jj, třeba z akalkulačku, která se teď ve WIN 7 konečně po XX letech změnila určitě moc připlácíme...
Je to jejich software, jejich volba - nelbí se ti to, nekupuj to
Nebo si snad můžeš vybrat funkce u konkrétního mobilního telefonu, chtít jiný mřížky na ventilaci v autě... ?

Ono je toho mnohem vic nez kalkulacka - NE, kdyz ho kupuji, tak je to MUJ software a MOJE volba, mam aplikace ktere potrebuji, znate jiny Win32-kompatibilni system ktery mohu zakoupit? NE? V tom prave tkvi ono monopolni postaveni. Muzu si vybrat z tisicu mobilnich telefonu, nebo smartfonu u kterych si zaplatim a nainstaluji aplikace ktere chci, a neplatim za takove, ktere nechci. Taktez si muzu vybrat z desitek znacek a stovek modelu aut s ruznymi mrizkami, ktere se casto lisi i v ramci ruznych vybav.
13.11.2010 22:06:11   188.95.60.xxx 31
Uz jsi slysel o firme Apple? Vis, je takova nevyrazna, chapu, ze ji lide jako ty na tomto serveru neznaji. Tak prodava vlastni OS. Ale u ni si budes stezovat, ze ti k nemu nuti HW.
Ale tobe by mohlo jednoduse sedet jako reseni to, ze si najdes nekoho, kdo s linuxama dela a cenu licence za OS zaplatis jemu aby ti udelal osekanou instalacku z nejake distribuce.
Take o tom uvazuji, ze bych nekomu zaaplatil aby mi nainstaloval a skompiloval linuxovy OS tak, aby fungoval jako multimedialni zarizeni a prohlizec internetu lepe nez Windows...
15.11.2010 16:06:18   90.179.164.xxx 30
Mel jsi tak pred 20ti lety Win32 kompatibilni system? NE - protoze nebyl. Mas ho ted? ANO - protoze MS vyuzil situace a zainvestoval jak do vyvoje tak do reklamy. To, ze ma ted de facto monopolni postaveni je dano neschopnosti konkurence a uspesnou politikou MS - a za to ma snad platit? Sorry, ale pokud nechces, tak neber a jdi brecet nebo nadavat nekomu jinemu, ale neprikazuj, co ma nebo nema mit ten ci onen ve svem produktu.
13.11.2010 21:58:30   217.195.172.xxx 11
Jindřich Pirner napsal:
...

Nemichat dohromady veci ktere jsou nutne pro beh OS, a ktere ne, OS bez zbytecnosti existuje - Linux, ale na nem nespustim sve aplikace, MS ma nabizet plne vybavene WIN za stavajici cenu, a na kost oklestene za polovicni cenu, takove bych koupil ja, a bezpochyby nejen ja.
13.11.2010 22:04:52   85.161.88.xxx 30
To by se mi treba taky libilo, ale nevim, kdo by urcoval, co je a co neni nutne. Navic Linux je zdarma a ma mraky ruznych nadstaveb. Pro spousteni programu ti staci Xconsole. No mne je celkem jedno, ze mam ve Windows kalkulacku nebo malovani - oboji pouzivam ;) Co bych po Microsoftu osobne chtel je, aby pristi Windows vydal jen v 64-bit verzi (aby donutil vsechny vyrobce SW delat uz jen 64-bit verze...nebo udelat jen 64-bit a 128-bit verzi) a aby konecne implementovali funkcni WinFS. System si o pro me nepotrebne veci umim oklestit sam.
13.11.2010 22:23:36   188.95.60.xxx 30
Ale obvinovat z toho, ze na linuxu nespustis co potrebujes muzes kazdeho krome MS. Muzes vinit vyrobce programu, ze se mu do konverze nechce. Muzes vinit uzivatele, ze jich tak malo vidi krasy linuxu a ze malo motivuji vyrobce SW ke konverzim. Muzes vinit i vyrobce linuxu, ze se nesnazi ziskat uzivatele a vyrobce SW na svou stranu za kazdou cenu. Ale byli to uzivatele, kdo z MS Win udelali monopol a MS z toho tezi, protoze muze. Nic ho nenuti degradovat svuj system oklestovanim a je to dobre... Podle me ta nutnost volit z desitek programu, kdy zadny nefunguje jako standart, je to, co dela z Linuxu nepratelsky system.
16.11.2010 08:33:04   90.179.164.xxx 00
Haha, a ze nespustis sve aplikace, za to muze MS? Sorry, ale sedni a napis vyvojari onech programu a potom sem posli jejich odpoved. A jinak predstava, ze programy, ktere jsou komercni na Woknech, budou zdarma na Linuxu (treba Photoshop, Autocad, ruzne specializovane programy) - ani nahodou.
13.11.2010 21:20:50   78.141.65.xxx 10
nechapem preco maju ludia take vadne myslenie len pretoze to je SW. Asi z nazvu vypliva ze sa "to" da lahko menit a modifikovat tak si vyberiem co chcem nie... Proste vyrobca ponuka dany balik a hotovo.Ja som tiez v zivote nevyuzil niektore app z Win ale nejak ma nenici ze som ich zaplatil v cene OS. Pri kopec vyrobkoch sa tak nejak uspokojite s tym co ponuka a nemusi to uplne 100% splnat vasu predstavu ale aj tak si ho kupite.
13.11.2010 21:30:12   85.161.88.xxx 80
Zaplatil, to ani ne...Microsoft by klidne mohl pristi verzi Windows udelat bez vsech techto programu a pozadovat za to stejnou cenu, jakou to ma ted s nimi. Prodava se to jako Windows, operacni system s mnoha funkcemi. Neprodava se to jako Windows + programy, to by muselo byt rozepsane na fakture. Cili jo, pokud si nekdo mysli, ze by to bez tech programu bylo lepsi, tak bych mu normalne naserviroval Windows bez zavadece, bez spravce souboru, bez listy Start, bez ovladacich panelu, bez prikazoveho radku - to je taky program. A chci videt, jak by GullDucat takovou vec pouzival. Asi nijak a kdyby se musely doinstalovavat veci jako nabidka Start nebo ovladaci panely, od tretich stran, tak by to byl system plnej nesourodeho balastu od pofidernich vyrobcu. Ze je ten nejdulezitejsi zaklad primo z dilny Microsoftu je jenom dobre, aspon to ma nejakou jakous takous uroven a je to pouzitelne, aktualizovane, bez problemu.
13.11.2010 19:59:12   217.29.15.xxx 43
GulDucat napsal:
To je zase dilo, nekteri neumi cist ci myslet, MS mi nabizi zdarma programy na malovani, prehravani medii, strih videa, kalkulacku, defragmentaci, prohlizeni obrazku, psani textu, a ja nevyuzivam ani jeden, ale platit je musim, ne, opravdu nejsou zdarma, jsou zapocitany do ceny OS, nabizet mi je MS muze, v tom neni problem, problem je ze me nuti za ne platit i kdyz o ne nemam zajem, tady nejde jen o ferovost vuci ostatnim firmam, ale take vuci zakaznikum.


1)Nahled a editace textovych souboru byly snad vzdycky v kazdym OS. A pouzivaji se celkem casto, nechapu proc bych mel na kazdej pocitac ke kteremu prijdu nosit vlastni textovej editor.

2)Defragmentace a jine systemove nastroje. Je spatne, ze microsoft pridava do systemu neco co ho udrzuje sviznejsi?

2)prehravac multimedii, wordpad.. Vsechny prehravace co nemaji vestavene kodeky (pripadne dokazou externi kodeky pouzit) a takrka vsechny aplikace s editaci texu, kde neni cely jednim fontem pro svoji cinnost pouzivaji systemove funkce a jsou pro ne jenom slozitejsim obalem nez ty od microsoftu.

3)MSPaint/prohlizeni obrazku. Pouzivas nahledy na obshah obrazku a dokumentu ve slozkach? Pouzivas pozadi na plose? Zase vnitrni funkce systemu, ke kterym MS usmolil rozhranni ktery ma par tisic nepodstatnejch radku kodu a ktery hojne vyuziva software tretich stran.

Ty si stezujes, ze platis za neco co je pridanou hodnotou na vnitrni funkce systemu a co je diky vnitrnim funkcim trivialni implementovat. A to ze by 95% softwaru co na windows existuje bez tehlech soucasti nemohlo existovat je uz ti jedno.
13.11.2010 21:46:39   217.195.172.xxx 14
ttxman napsal:
...
Tak k tomu jen zkratka - zpochybnovat muj vyber softu je presne to, co je v neporadku, nemuzete mi nutit svuj ani vy, ani MS, uz to pisu potreti. A zadruhe, to ze jsou to vnitrni funkce systemu je holy nesmysl, vubec nejsou treba pro beh systemu, to je jako rict, ze mplayer je vnitrni funkci jadra linuxu. A bez ohledu na to, jak moc se na cene produktu podileji, je to v neporadku, nebo kdyz vas nekdo okrade o 100 tisic, tak je to spatne, a kdyz o 5 tisic, tak uz je to v poradku?
14.11.2010 15:51:59   84.42.145.xxx 20
1. Nechápu, proč by měl být na každém mém počítači nainstalován program, který nepoužívám když si stejně budu instalovat editor podle toho, co mi vyhovuje.
3. Pozadí na ploše není vnitřní funkcí OS, mám spoustu počítačů, které spokojeně běží nejen bez pozadí, ale i bez plochy. Že se do počítače bezhlavě nabaluje cokoli by někdo někdy snad mohl nějak použít není známkou dobrého návrhu systému ani omylem, natož známkou nezbytnosti takto blbého uspořádání.
13.11.2010 20:16:48   188.95.60.xxx 30
Ehm,... A muze mi vlastne nekdo vysvetlit, jaky je prakticky rozdil v tom, ze driv jsem to instaloval pres okno jmenem MS Live Essentials a dneska pres okno MS Update? Tak i tak to chce po uzivateli jeho ukon (zaskrtnuti, mozna vice klikani) aby se mu to zjevilo v pc. Pouzivam ho a spokojenost od te doby, co nezalohuji system. Zalohu to projizdelo nechutne dlouho... I tak mi trva kontrola dvou oddilu (64+130gb) okolo 8 hodin ale zalohy trvaly i 20 hodin... Ale pricitam to tomu, ze mam Atoma. I tak se mi to na vykonu projevuje ale predpokladam, ze jina antiviry by vykon zabily...
13.11.2010 20:25:03   188.95.60.xxx 80
A je vlastne nejaky duvod, proc MS nekrici, ze na mem NB byla predinstalovana trial verze Nortona (a je i soucasti obnovovaci zalohy systemu) ale ze jeho MSE si musi uzivatel doinstalovavat? Proc by MS nemel pozadovat ballot, ktery se me pri reinstalu NB zepta, zda tam chci cisty system nebo system se srackama od X spolecnosti...
13.11.2010 21:13:24   85.161.88.xxx 61
Myslím, že tímhle dává Microsoft velmi dobrý impulz. Proč by nemohly být všechny antiviry zdarma? Jen ať pánové ze Symantecu a spol. neremcají a nabídnou své obludně gigantické antiviry zdarma! Však on by se našel jiný způsob, jak by si vydělali na provoz - když může být zdarma YouTube nebo Facebook, tak antivir také. Těmihle útoky na Microsoft ho akorát podpoří tím, že Microsoft bude ten jediný hodný, jediná možnost slušnějšího antiviru zdarma. Nikdo BFU nevysvětlí, že nějaký monstrózní 2 GB antivir Norton s milionem funkcí umí tohle a tamto a že najde víc virů, než řešení od Microsoftu. Obyčejné lidi to nezajímá a nebudou kvůli tomu utrácet peníze. Bezpečný počítač má být samozřejmost a firmy by se měly předhánět v tom, kdo uloví víc uživatelů, jako se třeba předhánějí výrobci internetových prohlížečů, které jsou všechny zdarma. Jen si zkuste představit situaci, kdy by Firefox stál 50 USD a každý plug-in do něj 2 USD. Kdo by to používal? Nikdo, nebo jen firmy, které to kvůli různým licencím a jistotě maximální funkčnosti musejí používat, jako je to teď s antiviry. Nějaké polovičaté odlehčené verze s většinou funkcí nedostupnou jsou k ničemu. Je to asi tak, jako by Google Images zobrazovaly jen poloviny obrázků a zbytek až za poplatek. Prostě, v tomhle jde Microsoft dobrým směrem.
13.11.2010 21:28:16   78.141.65.xxx 20
presne, myslim ze trh s AV sa v poslednej dobe dost degradoval.V podstae vsetko su len rezidentne scannery na nejaky ten trapny malware co si viem najist a odstranit aj rucne, s aktualizaciu cez inet.Staci sa pozriet na Symantec a Norton AV ktore byvaju skoro na kazdom notebooku predinstalovane od vyrobcov (este obcas McAffe), spomaluju system, casto posieraju komunikaciu/fw po sieti atd.
A aj svojho casu spicka NOD neni na tom lepsie.Liecenie je akurat tak na urovni zmazat/nezmazat subor.
Preco dnesne antiviry nevedia naozaj sa pokusit liecit ? Kde je najaka advanced diagnostika ? Preco je problem sa dopatrat co vlastne ten dany virus alebo malware, ktory mi av nasiel, robi ? Vecsina antivirou vypise akurat ze je subor napadnuty a cim, popripade verziou a to je tak vsetko.
Myslim ze aj falosny pocit bezpecnosti ktore prave AV spolocnosti vytvaraju vydavanim dennych updatov neni moc k dobru.Dopatrat sa co vlastne sa updatovalo alebo kolko novyc virov vie detekovat av je nemozne.
13.11.2010 21:43:32   85.161.88.xxx 11
Jj, asi tak. Ja tyhle placeny antiviry vzdal prave pri zkouseni treba Nortonu asi pred rokem. Kdyz jsem si dal plnou verzi, zabralo to nekolik GB, zpomalilo celej pocitac, vsude se to rozlezlo jak jeden obrovskej vir. Tohle svinstvo fakt nechci, to je lepsi si tam nechat skutecne viry. Nejen, ze za to chteji penize, ale ke vsemu je to uplne k hov*u. A tu velmi sporadickou moznost leceni take nechapu - soubory napadene viry jsou vetsinou dostatecne funkci a kdyz jsou funkcni pro system, jdou spustit, i kdyz vykazuji fatalni problemy, tak je mozne je i opravit. Tyhle "super" antiviry by mely byt schopny delat zazraky, aby ospravedlnily, ze nejsou zdarma. Treba by mely umet vysledovat, jak se vir v pocitaci siril, bit po bitu, a dohledat zmenena / ztracena data, obnovit je, udelat detailni analyzu, dodat kompletni informace o problemu, historii i soucasnosti viru, proste uplne vsechno - a s minimalnim zatizenim systemu, behem mziku. Pak bych mozna i uvazoval jim za to dat nejake penize, takhle ne. Norton nebo neco podobnyho nechci ani zdarma a nedal bych si to uz do PC ani kdyby mi za to platili, to si tam radsi dobrovolne nastehuju rodinku trojanu.
13.11.2010 21:51:49   91.127.159.xxx 50
Ako sa vsetci boja, ze im budu klesat vynosy ... podla mna je to dobry krok pre uzivatelov, ktory sa az tak tomu nerozumeju ... a s tym ballot screenom este aj pre virusy by to bolo prehnane ... sa zachvilu zacnu dozadovat ballot screen aj vyvojari playerov ... proste vidno, ze to je cisty strach z konkurencie ... ked je taky biedny a ponuka len zakladnu ochranu nemaju sa predsa coho bat
13.11.2010 23:48:21   78.45.42.xxx 90
GulDucat napsal:
[quote=ttxman]...
Máte pocit, že pokud budou Windows naprosto holý OS, tak bude levnější? Máte pocit, že má 90% lidí zájem mrcasit se s vybíráním textového editoru, editoru obrázků, prohlížeče atd? Asi ne, což? Nutí Vás někdo nativní aplikace ve Windows používat? Tohle všechno už mi přijde jako výkřiky do tmy člověka co si vždycky nejde něco, na co může nadávat. Pokud Vám to tolik vadí ... udělejte si vlastní OS.
14.11.2010 14:36:20   84.42.145.xxx 10
Používáte Microsoft Security Essential a jste s ním spokojeni?

Na Linuxu? Ne, nevidím důvod ho používat.
14.11.2010 14:42:45   109.80.76.xxx 10
Tato otázka se týká majirotní většiny - tedy uživatelů PC. Vždyť pro Linux a Mac OS X snad viry neexistují.
14.11.2010 15:42:59   84.42.145.xxx 20
Ta otázka byla položena čtenářům, tak se nediv, že na ni čtenáři odpovídají
14.11.2010 15:11:01   114.176.118.xxx 20
to to je dobra diskuze, nechapu o cem tady polemizujete. microsoft dela produkt a muze si ho delat jak chce a za kolik chce,...reci o nejakem monopolu nebo co, si to nemusite kupovat, mate apple, linux, android...by klidne taky zitra microsoft mohl prijit s tim, ze to zavira cele a je to jeho vec...
14.11.2010 15:42:03   84.42.145.xxx 11
Ne že by mi to nějak vadilo, kdyby to hned zítra zavřel
15.11.2010 07:57:41   90.180.124.xxx 00
Souhlas! Proč nikdo nebuzeruje Apple, že má Safari (má Safari, že jo?) a spol. Jen proto, že nedokázal být úspěšný, tak nemá tolik procent trhu? (Jen příklad, Apple zrovna úspěch má... ale proč teda taky nemá monopolní problémy?)

A sakra není to monopol, je to když už oligopol s dominanantní firmou (z testu z toho mám 0 bodů, vím to moc dobře :-))
14.11.2010 22:38:09   89.176.94.xxx 10
I když se diskusí neúčastním tohle mi opravdu nedalo nezareagovat. Většina těch co tady píšou nepochopila jednu základní věc a to: Jde vždy o peníze a o nic více.

Bohužel jde ale o peníze nás všech ať se na to podíváte z jakékoliv strany.

z pohledu microsoftu je přidání antiviru jen triviální záležitostí která mu u běžných uživatelů přinese jen samé kladné bodíky. Vývoj antiviru a náklady na údržbu a aktualizaci databáze antiviru jsou pro tuto mamutí společnost jen doslovnou kapkou v moři jejich financí ale i tak se tento vývoj musí zaplatit. No a zaplatí se to přece z prodeje operačního systému, office a dalších programů jenž jsou hrazeny, nebo například takovou blbinkou jako jsou reklamy na půlce obrazovky když za office nechcete platit. Prostě paráda.

Oproti tomu většina firem co vyvíjí placené antiviry toto má jako svou hlavní činnost a samozřejmě je zadara nedají, neboť jejich prodejem se musí uživit. Chápete ten zásadní rozdíl??? Ne?? Doufejme že na to jednou nedoplatíme všichni.

Vždy jde jen o prachy.

Jen takový malý fiktivní případ z budoucna:

Každý z Vás tady nějakým způsobem vydělává peníze. Co by jste řekli tomu kdyby najednou třeba takový ČEZ (fakt příklad), jen pro to aby si udělal několik kladných bodíků u obyčejných lidí, začal dávat zadarmo lidem ve vašem okolí právě ten výrobek (službu) jenž vyrábíte (poskytujete) právě vy?? Bylo by vám to určitě velmi příjemné přijít do práce a zjistit že už zase není do čeho píchnout neboť všichni to mají zadara od někoho jiného. a vaše finance?? Co by jste chtěli?? Však jste v práci nic neudělali, firma nevydělala a tak papá, pracák vás vítá.

Opravdu růžová budoucnost.

Takto vidím zneužívání monopolního postavení Já. můžete, nebo nemusíte se mnou souhlasit. pro mě je to bohužel nepřijatelné chování a jen doufám, že na tyto praktiky jednou všichni nedoplatíme.
15.11.2010 07:55:54   90.180.124.xxx 00
Tak já si taky hodím příkládek ze života:

Proč proboha Google vyhledává zadarmo? Vždyť informace jsou cenné! Můj placený Zeusssearch už nikdo nepoužívá!

Proč je PayPal zadarmo (víceméně), když každá normální banka přece ze zákazníků rve zlaťáky při každé transakci?

...

Já to beru tak, že spousta lidí si antivirák nepořídí, protože nemá prachy. Já taky nechci dávat 3000 ročně za ESET na dva počítače, i když to popravdě pvažuji za dobrou cenu. Musel jsem počkat na slevu (výhodná akce 1+2…). A lidi, kteří si antivirák nechtějí nebo nemohou koupit, jsou ohroženi. MS nabízí řešení, kdo chce větší kvalitu, zaplatí si. Takhle by ještě zakázali Malování, XMP, Průzkumníka, kdo ví co ještě…

Když mám firmu, která podniká v antivirech, a MS udělá něco takového, tak se musím přizpůsobit nebo vyhynout. Sám jste to nakousl. Nabídnu free verzi a zaplácám ho reklamou, zjevně to funguje...
15.11.2010 07:49:18   90.180.124.xxx 00
Osobně ho nepoužívám, ale co jsem slyšel, je to velice slušný free antivir.

Souhlasím s tím, že je to dobrý skutek, MS se to podle mě povedlo.

Nevím, co to kecal ten pán z McAfee… Hezky využil příležitosti udělat si reklamu, ale každej ví, že kdo si nainstaluje McAffee, může se rozloučit s celým svým výkonem a startem systému do půl hodiny, anžto MA žere jak otesánek…

Odinstalovávám tu hrůzu z nového notebooku dířv, než si dám na plochu "Tento počítač" (hyperbola).

Jinak už roky preferuju ESET, koupil jsem teď zase roční licenci… Máte někdo zkušenosti ještě s někým lepším? Abych se kdyžtak po roce poučil (i když zatím maximální spokojenost).
16.11.2010 08:41:33   90.179.164.xxx 00
Tak ja osobne mohu, ze subjektivniho pohledu, ohodnotit 3 antiviry

1. Kaspersky Internet Security - byval (tak 3-4 roky zpet) super, ted nic moc, zda se mi, ze hodne zpomaluje komp a napr. aktualizace trva vecnost
2. SystemShield v System Mechanic od iolo - katastrofa. Kdysi pouzivali prave Kaspersky, proto jsem do nej zase sel, ale jak jsem psal v 1., tak zklamani
3. Avast - pouzivam na dvou PC ostrou verzi a spokojenost, nepozoruju zadne zpomaleni systemu, aktualizace svizne

Ale jsou to opravdu jen subjektivni nazory, zadna mereni jsem neprovadel, stejne tak nevim, jak si v soucasnosti stoji vyse zminene antiviry v zebricku uspesnosti detekce a leceni haveti.
15.11.2010 10:23:54   217.73.19.xxx 10
Markovic napsal:
I když se diskusí neúčastním tohle mi opravdu nedalo nezareagovat. Většina těch co tady píšou nepochopila jednu základní věc a to: Jde vždy o peníze a o nic více.

Bohužel jde ale o peníze nás všech ať se na to podíváte z jakékoliv strany.

z pohledu microsoftu je přidání antiviru jen triviální záležitostí která mu u běžných uživatelů přinese jen samé kladné bodíky. Vývoj antiviru a náklady na údržbu a aktualizaci databáze antiviru jsou pro tuto mamutí společnost jen doslovnou kapkou v moři jejich financí ale i tak se tento vývoj musí zaplatit. No a zaplatí se to přece z prodeje operačního systému, office a dalších programů jenž jsou hrazeny, nebo například takovou blbinkou jako jsou reklamy na půlce obrazovky když za office nechcete platit. Prostě paráda.

Oproti tomu většina firem co vyvíjí placené antiviry toto má jako svou hlavní činnost a samozřejmě je zadara nedají, neboť jejich prodejem se musí uživit. Chápete ten zásadní rozdíl??? Ne?? Doufejme že na to jednou nedoplatíme všichni.

Vždy jde jen o prachy.

Jen takový malý fiktivní případ z budoucna:

Každý z Vás tady nějakým způsobem vydělává peníze. Co by jste řekli tomu kdyby najednou třeba takový ČEZ (fakt příklad), jen pro to aby si udělal několik kladných bodíků u obyčejných lidí, začal dávat zadarmo lidem ve vašem okolí právě ten výrobek (službu) jenž vyrábíte (poskytujete) právě vy?? Bylo by vám to určitě velmi příjemné přijít do práce a zjistit že už zase není do čeho píchnout neboť všichni to mají zadara od někoho jiného. a vaše finance?? Co by jste chtěli?? Však jste v práci nic neudělali, firma nevydělala a tak papá, pracák vás vítá.

Opravdu růžová budoucnost.

Takto vidím zneužívání monopolního postavení Já. můžete, nebo nemusíte se mnou souhlasit. pro mě je to bohužel nepřijatelné chování a jen doufám, že na tyto praktiky jednou všichni nedoplatíme.

To by si sa ale mohol zacat rovnako stazovat na Tesco a vlastne na kazdeho vacsieho vyrobcu, ze sa spravaju monopolne. Proste tak funguje dnesna ekonomika. Ked nevies konkurovat (bud cenou alebo kvalitou) tak si skoncil. A co sa tyka MS, je to len vyuzivanie dominantneho postavenia na trhu (nie je monopol).
15.11.2010 14:47:16   89.173.52.xxx 11
Takze JA si koupim neco radsi od tebe i kdyz mi to nekdo jinej nabizi gratis abys TY mel prachy. Ses lol Markovic
19.11.2010 00:37:30   213.220.193.xxx 20
Po Opeře další, co se cítí ublížení jen proto, že MS má kvalitní produkt. Nevidím důvod, proč by MS nemohl pro SVŮJ OS nabízet SVŮJ program prostřednictvím SVÉHO distribučního kanálu (Windows Update). Jen vítám možnost, že se mi MSE nabídne k instalaci, nebudu to muset řešit sám. MSE se mi líbí, je rychlý, nenáročný, jednoduchý a je to jeden z nejlepších free antivirů, který je schopný konkurovat i komerčním produktům (a to je zřejmě ten problém :-) ).

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.