Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu
autor: Mirek Kočí , publikováno 22.5.2010

Uvnitř novinky naleznete novou sadu fotografií, aneb hrátky s PhysX v toužebně očekávaném titulu letošního roku.

Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu

Mafia II patří k očekávaným herním titulům tohoto roku, ne-li je vůbec tím nejočekávanějším. Studio 2K Czech by nám mělo opět servírovat dechberoucí příběh, ve kterém se v roli hlavního hrdiny gangstera Vita přesuneme do fiktivního města zvaného Empire City. Mimo epického příběhu se můžete těšit i na takové drobnosti, jakými je tankování paliva do automobilu a jeho mytí na čerpací stanici, nakupování oblečení a návštěvy restaurací. Stěžejním aspektem bude ale pochopitelně akce, kterou vyšperkuje systém krytí za překážkami, který proslavil titul Gears of War.

Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu

Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu

Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu

Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu Mafia II v obrazech - bez PhysX ani ránu

Jak jistě víte, hra bude využívat i proprietární technologii nVidia PhysX. Majitelé karet GeForce tak dostanou při hraní titulu něco navíc, protože fyzikální efekty budou akcelerované pomocí hardware s čipem nVidia. A pokud tak nebudete mít příslušný akcelerátor, budete ochuzeni o spoustu efektů. Vlastnící karet ATI Radeon si budou muset chtě nechtě vystačit s PhysX v jeho CPU verzi.

Na hráčském serveru Gamespot se objevila rozsáhlá fotogalerie zachycující výbuchy sudů, létající úlomky skla, odlétávající kousky zdi, explodující vozidla, tedy všecho to, co dělá PhysX výjimečným. A nemám nejmenších pochyb, že to bude stát rozhodně za to. Jaký bude rozdíl akcelerované fyziky mezi oběmi verzemi, tak na to si musíme ještě počkat. Zatím tak vezměte zavděk sérií obrázků a přiloženým videem.

Zdroj: Gamespot



Tagy: mafia  nvidia  physx  vito  empire city  2k czech  radeon  cpu  apex  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.5.2010 15:16:25   81.201.60.xxx 4378
no co se da delat, tak holt mafii si nekoupim a hrat nebudu.
22.5.2010 16:01:37   89.102.33.xxx 4413
To mi příjde jako hodně slabý důvod nekoupit si hru, jen kvůli tomu, že neuvidíš bonusové efekty (tzn fyziku budeš mít jen na stejné úrovni jako mají jiné hry bez hw physx).
22.5.2010 16:06:33   88.102.191.xxx 2331
No ještě bych viděl důvod v tom "systému krytí" proslavenému v Gears Of War.....už jen proto to hrát nebudu ;)
22.5.2010 16:21:43   213.197.81.xxx 6823
Stejne to vsichni budou hrat bez PhysX protoze to bude narocni na HW, tak nevim co se vsichni vzrusujov. Mam GTX285 a ta to taky neutahne, tak jak neutahla Water efect v Just Cause 2. A tie odletujuce ulomky ztych stloupu vti scene, no hruza, nato kolik toho odletelo se dokopi nic nestalo, PhysX je celej presperkovanej a divnej, dokonce vic nerealny...
22.5.2010 18:29:42   83.240.100.xxx 1514
Nevim z jakého důvodu přesně, ale já to jedu na své stařičké ASUS 8800GTS 512MB na plné detaily (+ 4X antialiasing, 4X antisotroph. filtering) absolutně plynule *sry za trochu OT
22.5.2010 18:53:59   217.66.191.xxx 97
Mozes napisat proti comu a preco bojujes?
22.5.2010 19:29:31   213.151.217.xxx 1312
Asi bojuje proti logike ... a pomerne uspesne
22.5.2010 15:22:51   213.220.252.xxx 316
no hlavně by mě už zajímaly požadavky na HW abych věděl kolik našetřit na novou sestavu
22.5.2010 16:48:35   212.80.83.xxx 87
Vystačíš si s tím co máš.
22.5.2010 16:05:30   90.177.175.xxx 5910
Olda_rab1 napsal:
no co se da delat, tak holt mafii si nekoupim a hrat nebudu.


Ale prosímtě, nějakej pissx .. hlavní je jak se povede samotná hra a pár superduper úžasnejch efektů a lítající igelit s tím nic neudělá, to jenom tady je z toho božská super technologie.
22.5.2010 16:12:34   188.175.109.xxx 4342
Nevím jak vám ale z toho co jsem viděl se v té nové Mafii akorát furt jenom střílí a masakrujou stovky chudáku z jiných gangů ...... Nevím no celkem se bojím že to bude propadák navíc když hry co maj PhysX jsou většinou dost SHITTY
22.5.2010 16:21:26   80.242.33.xxx 168
Chaythere, presne tak, dufam ze bude aspon tak dobra ako mafia1, lebo iba koli physx sa ju neoplati kupovat a podporit tak torcov hry vsak ti uz maju peniaze teraz z reklamy...
ak nebude dobra ziadne physx to nezachrani, tak mozu oblbovat amikov ako super letia ulomky skla, igelit, noviny... toto neurobi dobru hru

ak bude kvalitna(z obrazkov "zostavam naladeny" )tak si ju KUPIM
22.5.2010 16:25:35   77.92.195.xxx 408
Jak je vidět, physX má něco do sebe, ty efekty vypadají fakt dobře. Podle mě rozdíl mezi cpu a gpu akcelerací bude, ale ne nijak zásadní. A bylo by to celkem logické. Vydavatel si nedovolí nějak zásadně zvýhodňovat jednu stranu, šel by si tím leda proti sobě. Zatím to ve hrách byl takový malý bonus, tady to ale vypadá, že hra s tím od začátku počítá a vyloženě na tom staví. Podle mě si hru i s efekty slušně zahraje každý, kdo splní hw požadavky. Majitelé Nvidia grafik budou mít výhodu ve vyšším fps a zahrají si třeba i se slabším cpu. A u těch slabších strojů nepřipadá physx v úvahu na žádné straně, ale s tím každý počítá.
22.5.2010 16:29:46   62.245.87.xxx 3112
No nevím, ale moc se mi nezdá realistické jak se krabice rozpadne po pár výstřelech na tisíce malých třísek a z plechovýho auta odletuje desítky částí... To už bych to měl radši bez toho... hold asi udělali soudruzi NVD někde chybu...
22.5.2010 16:45:10   212.80.83.xxx 264
Samozřejmě,že to nemá s realitou nic společnýho.Maximálně bude děravá jak řešeto a z auta odletí namejvýš dveře,okna,možná sedačky.
Osobně jsem zkoušel co udělá mlácení pajcrem do bedny.Nic.Měl jsem dojem,že se mi vysmívá.
22.5.2010 16:30:54   89.103.182.xxx 4692
To je pořád ublížených keců z tábora červených. Co brání ATI přijít s nějakou vlastní lepší technologií a protlačit ji na trhu? Vždyť oni ani neumí udělat pořádný ovladače, natož aby vývojářům pomáhali s optimalizací jako to dělá Nvidia.
22.5.2010 17:24:12   93.99.142.xxx 4613
Já tady žádné ublížené kecy nikde nevidím,physX mi nepřipadá nijak zvlášt zajímavé už proto že žadná hra která by mně zajímala v něm nevyšla.Skvělá fyzika se dá navíc udělat i bez něj,třeba hawok.Co se týká těch technologií tak má Ati třeba eyefinity což je pro zážitek ze hry určitě větší přínos než pissX a rozhodně si kvůli němu nekoupím žádný přímotop.Co se týká ovladačů tak s nimi žádné problémy nemám,líbí se mi jak kritizuje ovladače Ati někdo kdo má Nv a tím pádem o nich z praxe nic neví
24.5.2010 15:30:31   85.207.210.xxx 00
A Havok snad nabízí lepší realitu? Viděl jsi Red Faction: Guerilla? Pěkné.. velmi pěkné, ale s realitou to má společného pramálo. A co se týče eyefinity, věřím, že to může být bomba, rozhodně to nehaním (jako jiní jiné, jen z rudozeleného principu), ale to už si myslím že je méně nákladné i energeticky náročné hrát něco s PhysX (a klidně i nV3DVision) na dvou přímotopech, než na duální Atině s dvanácti monitory ;) Život je prostě otázkou priorit, mi technologie od nV příjdou zajímavé, to ovšem není důvod abych haněl ty z druhého tábora, mají taky něco do sebe, ale chce to odstup a nadhled, aby se k tomu člověk dokázal rozumně vyjádřit, což je pro mnoho diskutérů pod články na PCT publikující rozhodně víc nereálné, než částicové efekty od GPU PhysX
22.5.2010 17:34:22   81.201.60.xxx 4911
O kvalitě nV ovladačů se poslední dobou dá polemizovat mnohem víc a co se týká "pomoci" vývořájům, to snad musí znít hloupě i tomu největšímu nvidiotovi. V kapitalizmu nic jako "pomoc" neexistuje, jde čistě jen o prachy a vytřískání co nejvíce peněz z momentální situace.
22.5.2010 18:52:54   217.66.191.xxx 1515
Citace:
V kapitalizmu nic jako "pomoc" neexistuje, jde čistě jen o prachy a vytřískání co nejvíce peněz z momentální situace.

A je na tom nieco zle? Alebo nerobia ine firmy to iste? Ide proste o dohodu a obchod. Pricom vela fanusikov ATI sa nad tym pozastavuje ako keby NV robila nieco nekale.
22.5.2010 18:08:03   88.100.226.xxx 2014
to je strategie nvidie... nastrkat penize do physixu ale jinak karty stojej o prototi ATI docela pozadu...a to ze tedka vydali ty jejich karty je uz nijak nezachraní... pul rocní zpoždění je zpoždění..kdyby radsi vyráběli dobré čipy v čas..a na tadyty nesmysli ktery temer az tu hru kazí nechali napokoji... jinak k ovladacum... co ja vim tak tedka s nima žádný problémy další dobu nebyli... jestli proti ati neco mas tak si to nech pro sebe...protoze kazdy karty maj do sebe neco... ATI treba cenu:-)
22.5.2010 18:49:18   217.66.191.xxx 2320
Prosim ta ako PhysX kazi hry? To by som rad vedel. Po dlhej dobe vydala NV horsie karty(aj ked lepsie vykonovo) ako ATI takze nechapem reci typu keby sa radsej venovala svojim cipom. PhysX je uplne ina vetva vyvoja a urcite sa NV nevenuje iba tomu. Je to proste bonus pre svojich zakaznikov.
Takze fakt sa daju oznacit nikeotre prispevky ako uplakane. Uz lenpouzivanie slovicok ako pissx je na zasmiatie pretoze PhysX irituje iba fanusikov alebo majitelov ATI. A pritom uplne bezdovodne. Totiz vela fanusikov ATI zije v omyle a veria tomu, ze keby sa do toho NV nemontovala tak vyvojari nieco podobne nakodia pre vsetkych. Jednoduchy priklad si mozme zobrat Just Cause 2. Bez NV by to bol obycajny port presne taky ako ho teraz vidiet bez Cuda efektov nakodenych NV vyvojarmi. Tieto features su proste navyse ako reklama, ktoru si tym NV robi a pre majitelov ich kariet je to proste bonus. PhysX je uplne to iste. Dalsi aspekt vyvoja je pouzitie multi CPU PhysX, ktory pokial viem NV neimplemetuje a je to celkom pochopitelne. Je na vyvojaroch ci tam bude alebo nie(teda ci ho doprogramuju). A kolko z nich to bolo ochotnych urobit? Zatial iba u Metra 2033 a pokial viem tak aj u Mafie to bude tiez. Vid http://physxinfo.com/news/2967/mafia-ii-physx-effects-hands-on/ Takze ani majitelia ATI sa nemozu stazovat a uz vobec nie kvoli PhysX tvrdit, ze si Mafiu nekupia. Co je uplna kravina a vyhovorka.
23.5.2010 08:34:38   93.99.142.xxx 68
A co je na jejich kartách výkonově lepší když nejrychlejší kartu na trhu má Ati a na rozdíl od GTX 480 je dostupná
23.5.2010 09:48:40   217.66.191.xxx 63
Jo HD5970 je najvykonnejsia karta na trhu. Vykonovo sice nie su GTX4xx tam kde sa ocakavalo ale nie su na tom ani nijak zle. Co sa tyka dostupnosti, prave pozeram v ageme a na sklade maju GTX470 aj GTX480 od 4 vyrobcov. Takze asi az take zle to nebude.
22.5.2010 20:07:52   217.12.62.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.5.2010 20:12:53   217.12.62.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.5.2010 17:20:33   213.192.60.xxx 226
Nesnáším systém krytí
22.5.2010 19:51:36   81.0.253.xxx 31
ja myslel ze mesto se jmenuje Empire Bay a ne Empire City
22.5.2010 19:57:21   77.48.86.xxx 165
VaVa-CZ napsal:
Nevim z jakého důvodu přesně, ale já to jedu na své stařičké ASUS 8800GTS 512MB na plné detaily (+ 4X antialiasing, 4X antisotroph. filtering) absolutně plynule *sry za trochu OT


v just cause??? a ty si spadl z visne ci hrusky boze? bys byl rad za 5 FPS s gpgpu :XXXXX
22.5.2010 20:12:16   79.127.160.xxx 204
Ono je to sice efektní, ale nereálný. Vždyť některé záběry vypadají jako fontána na třisky. Mě se to prostě nelíbí. Kdyby udělali raději nějakou reálnější destrukci, než tyhle fontány třísek, které lítaj všude a ze všeho. Řekl bych, že třísky budou lítat i z chodníku po výstřelu. Takže jelikož teď pudu do nového pc a chcu tam ati, nijak zásadně mě to nevadi. Ale všiml jsem si slabších textur (ne všude, ale někde jo). Doufám, že tohle byla konzolová verze (podle pohybu kamery ano) a pc bude vypadat ještě líp. A doufám, že to nebude pořád stereotypní střílení. Hlavně se těším na projížďky auty, čtení dobových playbojů, poslouchání opravdu nabitého dobového soundtracu, vylepšování auta a bytu, pořádného příběhu a přestřelky bych rád bral jako bonus, takže doufám, že na nich nebude postavena celá hratelnost. Mafia 2 bude po dlouhé době hra, na kterou se fakt těším.
22.5.2010 20:21:16   217.12.62.xxx 511
RulezZzOr napsal:
VaVa-CZ napsal:
Nevim z jakého důvodu přesně, ale já to jedu na své stařičké ASUS 8800GTS 512MB na plné detaily (+ 4X antialiasing, 4X antisotroph. filtering) absolutně plynule *sry za trochu OT


v just cause??? a ty si spadl z visne ci hrusky boze? bys byl rad za 5 FPS s gpgpu :XXXXX


a ty si nespadol? ....ja mám GTX 280 a ide mi v pohode uplne všetko na ultra high a neseka vobec krasne plynule mi to ide a dakto tu má GTX 285 a vraj mu to seka ked da všetko na ultra high.....odveci....možno by si mohol kupit lepší CPU !?
23.5.2010 08:33:46   213.197.81.xxx 33
Mam AMD Phenom II X3 720. Neverim ze ti to jede na 1980x1200 4xAA 16xAF sechno na Very High, SSAO High Water Efect a este ta jedna ficurka na ON a neverim, ze kdyz si na ropny plosine nebo pri pobrezi, ze ti to neklesne pod 30fps Kdys jsem jeste ktomu ve meste a tam se divma na vodu, je to nehratelny, pod 20fps. Kamos na GTX260 s Q9550 ma rovnakej problem, jenom hraje na nizsim rozliseni 1680x1050.
23.5.2010 09:35:18   83.240.100.xxx 23
no, ja hraju na 1440X900 a uznávám, ve městě u vody to klesne pod 30, ale pod 20 výjmečně, každopádně hratelné to je
22.5.2010 20:26:38   77.48.86.xxx 63
Ranger666 napsal:
RulezZzOr napsal:
VaVa-CZ napsal:
Nevim z jakého důvodu přesně, ale já to jedu na své stařičké ASUS 8800GTS 512MB na plné detaily (+ 4X antialiasing, 4X antisotroph. filtering) absolutně plynule *sry za trochu OT


v just cause??? a ty si spadl z visne ci hrusky boze? bys byl rad za 5 FPS s gpgpu :XXXXX


a ty si nespadol? ....ja mám GTX 280 a ide mi v pohode uplne všetko na ultra high a neseka vobec krasne plynule mi to ide a dakto tu má GTX 285 a vraj mu to seka ked da všetko na ultra high.....odveci....možno by si mohol kupit lepší CPU !?
..........gts8800 vs gtx 280 je trochu jine kafe ne?
22.5.2010 23:31:27   83.240.100.xxx 38
ano, ale JC2 prostě jedu na full... CPU mám Intel C2D E7200, všude základní takty - teda krom CPU díky AI Suite
22.5.2010 21:54:10   213.192.35.xxx 2311
GPU verze PhysX nemá prakticky s reálnou fyzikou co dělat, proto v ní nevidím sebemenší plus. Kdyby to bylo o reálném chování vozidel nebo postav, kde je pro mne třeba reálnější fyzikální model podstatný, tak to beru. Ale pokud je to pouze o efektnějším rozpadu krabic, kusů papíru nebo pár barelů, které má velmi daleko do toho, aby to vypadalo aspoň trochu reálně, tak je to zbytečná věc, která majítele karet Nvidie zbytečně stojí výkon a nepřináší nic nového. Navíc je PhysX v poslední době spojen prakticky pouze s tituly, které po herní nebo grafické stránce neměly zrovna moc co nabídnout a PhysX pro ně byla poslední reklamní berlička, přes kterou se snažily aspoň něco urvat. PhysX není fyzika, je to jen o nereálných efektech pro oko a nemá valný smysl je zapínat, ať už má člověk kartu z jakéhokoli tábora.
Osobně doufám, že na Mafii II nečekáme tak dlouho jenom proto, aby do ní mohli za tu dobu doimportovat PhysX.
22.5.2010 23:15:52   217.66.191.xxx 132
PhysX je iba nastroj. Zalezi od vyvojarov ako ho pouziju. Ak sa rozhodli tak ako sme to videli na obrazkoch je to ich zodpovednost a zatial na nej nevidim nic lze. Uvidime ako to bude vyzerat, ked hra vide.
23.5.2010 01:55:44   89.102.33.xxx 910
Bez urážky, ale plácáš nesmysly. To jakým způsobem vývojáři určí chování je nezávislé od toho na čem se počítá (cpu/gpu). GPU jim díky vyššímu výkonu umožní detailnější(!) simulaci, to ale nemusí znamenat "realistickou". Záleží jen na rozhodnutí jestli taková simulace bude dělána na efekt nebo na "realističnost". A celý tvůj argument navíc stojí na větě, kterou bych mohl parafrázovat "texturování není realistická grafika, je to jen efekt pro oko". Ano, máš pravdu, ale i tak ve hře raději uvidím detailní anizotropicky vyfiltrované textury, než lowres kostičkované textury co zvládne cpu.
22.5.2010 22:10:46   213.192.35.xxx 227
Když se začalo mluvit o GPU akceleraci fyziky, tak jsem se těšil, že konečně se fyzika někam pohne. Bohužel prozatím nejblíže k realitě má Havok, který je majetkem Intelu, největšího výrobce nejméně výkonný a ke hraní nevhodných grafik na světě a proto asi Havok na GPU pochopitelně určený není.
O PhysX se tu vždy píše jako o nejlepším fyzikálním API, přitom ale jeho GPU podoba nemá s reálnou fyzikou nic společného. Je to pouze jakáli berlička zaměřená na pár vizuálních efektů. Do reality má ale mnohem dále než naskriptovaná fyzika bez GPU akcelerace. Navíc umí zpomalovat hru pouze na kartách Nvidie.
Nezbývá tedy než doufat, že se nakonec prosadí řešení buď pod OpenCL nebo pod DX11, aby to konečně mělo kousek blíž k realitě a dalo se to bez omezení využít na všech GPU s podporou OpenCL či DX11. Hlavně by to ale chtělo, aby se daný fyzikální model konečně trochu víc podobal realitě a ne tomu, co předvádí PhysX.
22.5.2010 22:56:23   87.244.196.xxx 155
Rozpravas mi uplne z duse...mam uplne taky isty nazor nech zije fyzika na otvorenom standarte....
22.5.2010 23:21:40   217.66.191.xxx 65
Pokial fyzika nie je naskriptovana, pobera ovela viac vykonu. Ak by si chcel nieco realne potreboval by si kartu s vykonom, aky tu mozno nebude ani za 10 rokov. A ako som pisal vyssie, zalezi od vyvojarov ako PhysX vyuziju. Je to iba nastroj. Potrebuje nejaky vstup, aby mohol dat vystup a pokial to co vidime nie je take ake sme si predstavovali, nie je to problem PhysX-u ale vyvojarov, ktori sa z nejakeho dovodu rozhodli mat vystup taky, aky nam ukazali.
22.5.2010 22:52:29   87.244.196.xxx 119
Aby som to tak jednoducho zhrnul...ak budu majitelia ATI kariet ochudobneni o efekty ktore im ponukne Nvidia karta tak vyvojari su podla mna chudaci ze sa nechali zlakat peniazmi a vobec im nejde o zakaznikov ale o peniaze...rovnaka fyzika sa da spravit pomocou havok ale ak to nebude rovnake pomocou cpu pshys x tak nech idu do ...
22.5.2010 23:24:04   217.66.191.xxx 42
Mal by byt pouzity multi core CPU PhysX takze vyvojari sa na majitelov ATI nevykaslali. To co budu mat vlastnici NV GPU by si aj tak nemal, pretoze by to vyvojari nenakodili. NVIDIA sa stara o svoju GPU cast a je na vyvojaroch ako vyuziju CPU. Chcelo by to trosku chapat to co som napisal vyssie.
22.5.2010 23:38:56   217.66.191.xxx 12
Ak mas zaujem naozaj vediet ako je to s PhysXo-om u Mafie tak si precitaj tento clanok:

http://physxinfo.com/news/2967/mafia-ii-physx-effects-hands-on/
22.5.2010 23:36:48   212.71.174.xxx 281
steve721 napsal:
vyvojari su podla mna chudaci ze sa nechali zlakat peniazmi a vobec im nejde o zakaznikov ale o peniaze...


Ano, zatímco ty pracuješ (pokud nepracuješ, tak chodíš na brigádu) jen proto, abys udělal radost svému zaměstnavateli a aby ses mohl plazit zákazníkům u nohou, přičemž tě naprosto nezajímá, jak budeš ohodnocen a klidně bys to dělal zadarmo...
Pochoí už ku*va někdo, že ti vývojáři jsou normální pracující lidé a že nadšení fanoušků je neuživí?
Oni radši udělají kůl vypadající hru, kterou si při pohledu na screeny předobjednají statisíce lidí, než nějaký hlubokomyslný a epický veledílo, který si koupí pár lidí sentimentálně vzpomínajících na Mafii I. a ostatní si ji až za dobu po vydání a po cracknutí stáhnou, protože slyšeli, že je super  
23.5.2010 08:06:41   217.66.191.xxx 26
Ano, presne tak. Citat niektore prispevky je az do placu.
23.5.2010 00:57:09   85.207.212.xxx 71
Nejlepsi kdyby to slo, by byla zakladni deska s cipem hydra. Dal bych si tam svojki ati 5770 a nakou low end GK Nvidia co rozjede physx za litr.
23.5.2010 15:49:34   80.251.245.xxx 11
žádnou hydru nepotřebuješ. Stačí použít neoficiální cracknuté ovladače Nvidie.
23.5.2010 09:01:17   88.100.224.xxx 91
Pokud ty "suprové" Physx spočívají jen v generování "reálnějších" částic po rozbití skla nebo ustřelení kusu sloupu, tak to se bez toho v klidu obejdu. Na něktetrých screenech to ale vypadá dost nereálně jak z auta nebo ze zdi vyletí milion částic
23.5.2010 09:35:20   91.127.220.xxx 130
Dufam, ze to nebude PhysX, co ma hru predat ... ak to bude mat super pribeh, dobru hratelnost, napad a hlavne nebude tazit len z uspechu jednotky, bez PhysX-u sa kazdy zaobide ... osobne mam nVidiu, ale tie dodatocne efekty vzdy vypinam, PhysX je dobra vec, ked to neprezenu s tymi casticami ... a voda v Just Cause 2, mam taky pocit, nema nic spolocne s PhysX, je to GPGPU simulacia ...
23.5.2010 09:44:12   217.66.191.xxx 61
Voda v Just Cause 2 je robena cez CUDU.
23.5.2010 10:05:47   83.240.14.xxx 185
Bud jak bud, dnes proste efekty prodavaji. Nebo mi chce nekdo tvrdit, ze stereoskopicky natoceny Avatar by bez tech dech beroucich efektu a pocitacoveho prostredi mel stejny uspech? Vzdyt je to maximalne jednuduchy scenar, ktery me treba moc neoslovil, ale ano - sel jsem na 3D avatara podivat.

Tim ted nechci Mafii 2 dopredu odsuzovat, dokonce o vynikajicim pribehu plnem zvratu nepochybuji. Ale prece i ta technologie bude dulezita a holt PhysX v rukou nVidie se jevi jako mocny nastroj, ktery umi jeho majitel pouzit.

Z diskuze mam dojem o komunistickych naznacich mysleni. Imperialisticky PhysX neumoznuji vsem rovnocenne moznosti a vola se po necem, co by bylo vsech.

Werich: "Když všichni všechněm všechno dáme, tak budem všichni všechno mít dohromady." - z budovatelske pohadky Pekaruv cisar, Cisaruv pekar.

Dalsi zbrani nekterych diskutujicich, je nerealnost vybuchu a odletujicich pozustatku vseho mozneho. A jinak jste v poradku? Vzdyt tohle je hra! A efekty jsou zde pro efekt, jakkoliv toto spojeni zni podivne. Kdyz vam to bude neprijemne, pujdou samozrejme vypnout.

Nechci timto jeste vice prilivat do ohne diskuze, ale nekteri se prosim opravdu zamyslete.

Nezbyva nez se na hru tesit a po jejim vydani se rozhodnout jake efekty si zapnout, jake si vypnout, a jakym stylem hru projit. (schovat se nutne za kazdou prekazku jiste povinne nebude, takze se toho nedeste)
23.5.2010 10:51:53   91.127.220.xxx 38
suhlasim ... ved kazdy ma moznost si to zahrat podla svojho gusta ... ked nechcete PhysX no tak si ho vypnete a mozte spokojne hrat, ked ho chcete zapnite si ho a spokojne hrajte, ked chcete mat aj dodatocne supis-pupis efekty, kupte si nVidiu ... ale nenadavajte na hru len kvoli tomu, ze ma implementovany PhysX ... podla mna je to lepsia volba ako Havok ...
23.5.2010 10:53:31   217.66.191.xxx 35
Skvelo napisane. Palec hore.
23.5.2010 11:46:29   85.207.196.xxx 59
Piratska kopie uz vysi na netu. Osobne sem to nehledal pac si to pudu pekne koupit ale zas se ukazalo ze lidi dokazou vse znicit... Ohledne toho Physxu nevidim zadnej problem, stejne malokterej majitel karty nvidia to s physxem rozjede, leda ze by mel 2 lepsi karty cos ale moc lidi tady myslim ze nema. A k tem ati kartam, to ze ati udela nej nej kartu alias 5870 a troufnu si rict ze zbytek karet zadnej zazrak neni, nopak nvidia ma vic dobrejch karet
ale jak tak vidim zacnou za ati zaostavat v blizke budoucnosti.. neprosazuju ani jednu znascku a tak nechapu to vase handrkovani... to je proste na facku
23.5.2010 14:36:34   193.86.150.xxx 40
Prober se... scénové release jsou většinou třeba max o týden dříve než se to dá koupit, ale o 3 a půl měsíce fakt ne... zas tak to nepřeháněj.
23.5.2010 18:46:06   84.242.99.xxx 10
PR nastroj. Je to proste jen reklama. Pokud to neni vsude dostupna featura, jako by tam nebyla. Krom toho, diky DX11 a CS lze stejne veci udelat tak aby to fachcilo na GPU DX11 od vsech vyrobcu. Mafia se odklada uz 2 roky, prachu to stalo asi ranec. A kdyz prijde NVIDIA s nejakym baksisem a stim , ze jim to tam zamontuje. Tak proc to nevzit ...
23.5.2010 22:03:18   217.66.191.xxx 00
Je to aj PR nastroj. Urcite nie iba. To, ze to nie je dostupne pre vsetkych nie je celkom pravda. Aspon nie u vsetkych hrach. V Metre si mal tie iste efekty aj na CPU. V Mafii tiez extra vela rozdielov zrejme nebude. To sa konecne vyvojari rozhodli pouzit multicore CPU riesenie co je ok pre vsetkych. Ked chces vediet co bude navyse akcelerovane iba cez GPU pozri si link, ktory som uviedol vyssie. Je tam vsetko podstatne.
24.5.2010 02:19:46   85.216.134.xxx 10
pissX ako to uz niekto vtipne nazval(snad pri tom neplakal) je obycajny marketingovy tah a vie to kazdy kto sa veciam rozumie. fyzika tu bola pred nim a sam o sebe nic noveho neprinasa (mozno nizsie naroky na cpu, ale ani moc ne), NV iba laka na falosnu navnadu. ini poznamenal OpenCL, fyzika dostupna pre vsetkych, ale niekto komu to prinesie reklamu si aj tak vybere pissX, aj ked vie ze vacsina predanych kopii na konzolach a pc to nevyuzije, ale fakt ,ze sa o tom vedie aj tato a mnohe dalsie diskusie su presne to o com phissX je a sice promo. a to si zase vyvojari nevyberaju ,ale marketingove oddelenie. rovnako ako dx11 s AvP.
24.5.2010 03:38:12   217.66.191.xxx 30
Kazdy kto tomu rozumie vie, ze OpenCL nie je fyzikalny engine. Taky je treba od zakladov pod tymto frameworkom napisat. Zatial co PhysX je uz hotove riesenie a alternativa k tomu co tu bolo predtym. Sila GPU umoznuje proste viac ako CPU a to je hlavny prinos PhysX-u. Jeho GPU akceleracia a samozrejme aj uroven, ktora je urcite vyssia ako Havok.Inak Dx11 v AVP na rozdiel od PhysXu nie je vobec vidiet takze to nie je prave dobry priklad.
24.5.2010 08:50:48   62.209.192.xxx 30
souhlasim s tebou a navic nevim proc by se tyhle technologie mela nvidie vzdat kdyz ji odkoupila davno pred vydanim DX11. Jinak na druh efektu (odletujici kousky cehokoliv odkudkoliv) si stezujte vyvojarum hry a ne nvidii tak akorat poskytla hotovej engine na tvorbu fyziky. BTW: jak se tady nekteri ohaneji tim ze vyvojari meli pouzit treba Hawok na fyziku, tak se na to musite kouknout z druhy strany a ne jen pres ty svoje cerveny brejle, pac asi je pro vyvoj neco jinyho nez kdyz jim nekdo poskytne software + support pri problemech nebo se musi koupit licence jineho enginu a pripadne pak jeste dodatecne programovat ruzny ficurky navic popremejslejte o tom a uvidite ze to neni tak jednoduchy jak to na zacatku a z pohledu hrace vypada
24.5.2010 09:59:08   89.173.96.xxx 21
Problem je v tom, ze si hlavne majitelia ATI myslia, ze ich NV implementaciou PhysX-u okrada o efekty, ktore by zevraj podla nich mohli byt pre vsetkych. Ja hovorim, ze bez toho by tu bola verzia presne taka ista len bez pridavnych efektov, ktore si NV kodi sama. Je to presne o tom co pisal vyssie palec123 - o komunistickych naznakoch myslenia. Keby ATI robila nieco podobne ako NV myslis, ze by sa ti isty ludia stazovali? Alebo ze by vymyslali podobne smiesne skomoleniny ako pissx a pod? To by si videl reci o tom ako je NV za ATI v tomto smere pozadu.

Nech si proste kazdy kupi co sa mu paci viac. A da sa to aj bez toho, aby si clovek robil posmesky z druhych. Niektori ludia to ale nedokazu lebo vo svojom pocite dokonalosti si ani nahodou nepripustia, ze by sa mohli v niecom mylit.
24.5.2010 13:16:25   62.209.192.xxx 11
jj prave ze to byla spis zaporna reakce na ostatni a souhlas s tebou, je to technologie jako kazda jina a nvidie ji proste koupila a chce vyuzivat, vim ze tady je plno zastancu ATIny a klikaj minusy ale uz nemaj argumenty a jediny co tady ctu tak je ze jsou efekty nerealisticky prehnany a ze to neumi karta od ATI tak to je spatny no ale proc se vlastne divim my slovane (cesi, slovaci apod.) sme hrozne zavistivy narody a musime vsechno zkritizovat a zahazet pomluvama ktery treba ani nemusej bejt pravda
24.5.2010 12:56:54   90.179.164.xxx 11
Aha, tak na Slovensku jste nejak chytrejsi? Ja bych rekl, ze jste (stejne jako my a zbytek sveta) na tom intelektualne stejne a rozdil je, ze oni alespon nemaji hole zadky.
24.5.2010 13:01:32   90.179.164.xxx 10
me udivuje, jak tady temer vsichni hazi spinu na novou technologii? Proc? Jen proto, ze je placena? Pokud ano, tak jste v tom pripade vsichni dobrodinci, kteri by se rozdali z posledniho. Osobne bych za technologii take vybiral poplatky a uvolnich bych ji, az pokud by byla konkurence (kde je Havoc? ze by nemeli penize jej uvest do zivotaschopneho stadia?) nebo se mi zaplatil vyvoj. Z meho pohledu kazdy technologicky krok kupredu je pozitivum a tim fazika a vernejsi fyzikalni modely jsou.
24.5.2010 16:24:22   79.170.254.xxx 10
No jo. Jenže PhysX zatím není o fyzikálním modelu, ale jenom o vizuálních efektech. Kdyby ho chtěli nějací vývojáři použít na fyzikální model, třeba realistické chování vozidel, tak by ho dnes stejně museli udělat pro CPU, protože kdyby to mělo vliv na hraní hry a bylo by to jen pro GPU nVidia, tak by si tím vlastně odstřihli příjem od majitelů ATI. Takže je mi PhysX vlastně ukradený.
24.5.2010 16:25:46   79.170.254.xxx 10
Prostě PhysX nenaplňuje to, co jsem od něj čekal, když jsem o něm poprvé před léty slyšel.
25.5.2010 10:31:50   90.179.164.xxx 21
Ale. To je mi nejake podzrele - pokud vim, tak PhysX postihuje fyzikalni chovani velice dobre, namatkou chovani kapalin ci prachovych castic. Sorry, ale vyuziti ve hrach je jen ten nejjednodussi zpusob, jak se dostat pomerne rychle k nejakym penezum a k masivnejsimu rozsireni, nema to nic moc spolecneho s moznostmi dane technologie. A pokud by byly fyzikalni vypocty pomoci Tesla karet mnohonasobne rychlejsi nez CPU, potom bude vedeckym institucim sumafuk, ze ty vypocty nebehaji na nejakych GPU od AMD ci CPU od Intelu a proste pojedou na tom, co doda vysledky jejich simulaci v co nejkratsich casech.
25.5.2010 12:41:47   62.209.192.xxx 30
no vypocty pres grafiku jsou rychlejsi, jenze nasazeni ve vedeckych institucich brani jejich pouzity software ktery je prave na CPU, pokud by chteli pocitat pres grafiku tak by museli vynalozit usili (bud finance popripade sami vyvinout SW) na predelani toho stavajiciho. Samozrejme u mensich projektu to neni problem a par instituci uz ma treba PS3 nebo pocita pres GPGPU, ale kdyz se to vezme tak to je pomerne nova technologie a nejakej cas potrva nez se implementuje do profesionalniho segmentu
24.5.2010 15:45:04   79.170.254.xxx 21
Tak jak tak si stejně asi budu muset koupit něco lepšího než HD 4850, abych si to zahrál aspoň v 1920×1080. PissX je mi úplně ukradený, takže minimálně HD 5850 to jistí.
23.8.2010 20:08:32   92.62.224.xxx 00
JozoM napsal:
Stejne to vsichni budou hrat bez PhysX protoze to bude narocni na HW, tak nevim co se vsichni vzrusujov. Mam GTX285 a ta to taky neutahne, tak jak neutahla Water efect v Just Cause 2. A tie odletujuce ulomky ztych stloupu vti scene, no hruza, nato kolik toho odletelo se dokopi nic nestalo, PhysX je celej presperkovanej a divnej, dokonce vic nerealny...


Jestlize mas GTX 285 a PC ti neutahl PhysX, tak nebude problem v graficky karte, ale spis v necem jinem.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

108 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.