Metro 2033 - vymírající lidstvo s DX11 |
autor: Mirek Kočí , publikováno 18.2.2010 |
Hra využívající moderních technologií slibuje perfektní vizuální zážitek, který tak bude doplňovat hutnou atmosféru uvnitř moskevského metra.
Už jste slyšeli o postapokalyptické střílečce Metro 2033 postavené okolo stejnojmenné knižní předlohy Dmitryje Glukhovského? Hra se bude odehrávat v blízké budoucnosti, kdy radiace vyhubila podstatnou část lidské populace a tak se zbytek přeživších uchýlil k dočasnému azylu v ruském metru. To jim poskytlo dočasný ukrýt, domov ale i naději. Nečekejte však žádnou idylku, život zde totiž visí na vlásku. Potravin není dostatek a tak se na jídelníčku objevují například i krysy. Komunita má dále životní starosti s elektřinou a především stupňujícími se nájezdy zmutovaných monster. Záchrana lidstva tak „doslova“ leží na bedrech mladého hrdiny Artema, který je vyslán hluboko do podzemí, kde má varovat ostatní a zmobilizovat bojeschopné jedince.
Tolik na úvod k hodně atmosférické záležitosti Metro 2033, které se dočkáme co nevidět. Na pultech obchodů by se měla objevit již v březnu. Hlavním tahákem celé hry bude DirectX 11, kdy je teselace použita na jednotlivé charaktery a dotváří tak perfektní vizuální zážitek. Ty jedním slovem vypadají báječně, ostatně to sami můžete vidět v přiložené fotogalerii. Tým 4A Games poté nezapomněl ani na implementaci technologie nVidia PhysX. Hra bude využívat její GPU verze a tak budou výbuchy, kapaliny a destrukční hrátky vypadat na GeForce zase o něco lépe než na kartách ATI Radeon. Na celkovou hratelnost to prý ale nebude mít zásadní vliv, majitelé Radeonů si tak mohou oddychnout.
Není žádným tajemstvím, že vývojáři od počátku spolupracují s nVidií, tento počin by tak měl umlčet její hlasité kritiky za „bagatelizování“ DX11. Náruživý hráči FPS (first-person shooter) se tak snad po trochu rozpačitém titulu Alien vs. Predator mohou těšit na pořádnou akci s dechberoucí grafikou. Hry se dočkají 19.3 v Evropě také majitelé konzole Xbox 360. Závěrem se podívejte na přiložené obrázky a video.
pro zvětšení klikněte
pro zvětšení klikněte
pro zvětšení klikněte
pro zvětšení klikněte
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Hra prichádza na PC a Xbox360 už o mesiac.
Poznamka pre cenzora: je to ironia, prosim nemazat, nezijeme v dobe pred rokom 1989.
GPU ma len minimalne pomahat.
Dokial nezanedbatelne percento hrackych PC nebude mat podporu GPU PhysX tak to vzdy budu len rozne pridavne, pre hranie nedolezite efekty.
Ja by som bol tiez za to, aby sa objavila kvalitna fyzika ovplyvnujuca aj gameplay ale najlepsi fyzikalny engine ma zatial jedna firma ku ktorej sa necrta ekvivalentna konkurencia(Intel nema dovod pretlacat GPU@Havok a Bulet ako OpenSource engine sa nemoze merat s komercnym enginom). Kupili Ageiu, investovali vela penazi do vyvoja a prerabky PhysX-u na GPU a asi tazko im moze niekto diktovat ako s ich vlastnym produktom maju narabat. Co sa tyka vyvoja PhysX-u tak ten napreduje a urcite sa mu neda vycitat stagnacia. Lenze jeho masivnejsie pouzitie v hrach nas asi v najblizsom obdobi necaka ale to neznamena, ze NV brzdi vyvoj hernej fyziky. Opytam sa este raz: Preco nieco podobne nevytvori ATI na OpenCL alebo DirectCompute a preco z toho nespravi standard? Kto je ten co brzdi vyvoj: firma co vyvija a tvori alebo firma, ktora v tomto smere iba nadava na konkurenciu ale nic podobne neprinasa?
http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/20100121053937_Nvidia_Denies_Accusations_of_Disabling_Multi_Core_CPU_Support_in_PhysX_API.htmlhttp://physxinfo.com/news/2017/metro-2033-4a-engine-specifications/
+ Metro 2033:
>
Ona fyzika se vůbec moc nekoná. Sem tam bedna rupne, poskočí plechovka.
Viz dojmy na Eurogameru http://www.eurogamer.cz/articles/metro-2033-exkluzivni-dojmy
Atmosféra, příběh, design, způsob hraní jsou diametrálně odlišné.