Metro 2033 - vymírající lidstvo s DX11
autor: Mirek Kočí , publikováno 18.2.2010

Hra využívající moderních technologií slibuje perfektní vizuální zážitek, který tak bude doplňovat hutnou atmosféru uvnitř moskevského metra.

Už jste slyšeli o postapokalyptické střílečce Metro 2033 postavené okolo stejnojmenné knižní předlohy Dmitryje Glukhovského? Hra se bude odehrávat v blízké budoucnosti, kdy radiace vyhubila podstatnou část lidské populace a tak se zbytek přeživších uchýlil k dočasnému azylu v ruském metru. To jim poskytlo dočasný ukrýt, domov ale i naději. Nečekejte však žádnou idylku, život zde totiž visí na vlásku. Potravin není dostatek a tak se na jídelníčku objevují například i krysy. Komunita má dále životní starosti s elektřinou a především stupňujícími se nájezdy zmutovaných monster. Záchrana lidstva tak „doslova“ leží na bedrech mladého hrdiny Artema, který je vyslán hluboko do podzemí, kde má varovat ostatní a zmobilizovat bojeschopné jedince.

Tolik na úvod k hodně atmosférické záležitosti Metro 2033, které se dočkáme co nevidět. Na pultech obchodů by se měla objevit již v březnu. Hlavním tahákem celé hry bude DirectX 11, kdy je teselace použita na jednotlivé charaktery a dotváří tak perfektní vizuální zážitek. Ty jedním slovem vypadají báječně, ostatně to sami můžete vidět v přiložené fotogalerii. Tým 4A Games poté nezapomněl ani na implementaci technologie nVidia PhysX. Hra bude využívat její GPU verze a tak budou výbuchy, kapaliny a destrukční hrátky vypadat na GeForce zase o něco lépe než na kartách ATI Radeon. Na celkovou hratelnost to prý ale nebude mít zásadní vliv, majitelé Radeonů si tak mohou oddychnout.

Není žádným tajemstvím, že vývojáři od počátku spolupracují s nVidií, tento počin by tak měl umlčet její hlasité kritiky za „bagatelizování“ DX11. Náruživý hráči FPS (first-person shooter) se tak snad po trochu rozpačitém titulu Alien vs. Predator mohou těšit na pořádnou akci s dechberoucí grafikou. Hry se dočkají 19.3 v Evropě také majitelé konzole Xbox 360. Závěrem se podívejte na přiložené obrázky a video.

Metro 2033 - vymírající lidstvo s DX11

pro zvětšení klikněte

Metro 2033 - vymírající lidstvo s DX11

pro zvětšení klikněte

Metro 2033 - vymírající lidstvo s DX11

pro zvětšení klikněte

Metro 2033 - vymírající lidstvo s DX11

pro zvětšení klikněte



Tagy: 4A Games  DX11  DirectX  nVidia  ATI  Metro 2033  FPS  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.2.2010 12:16:23   78.141.126.xxx 5225
Citace:
Náruživý hráči FPS (first-person shooter) se tak snad po trochu rozpačitém titulu Alien vs. Predator dočkají pořádné akce s dechberoucí grafikou.
aha takze prva hra z ktorej vidime jedno biedne video a par obrazkov (ktore boli uzasne pekne aj pri avp) a zaroven ju podporuje nV bude zarucena poriadna akcia s dychberucou grafikou?
19.2.2010 12:17:08   81.19.5.xxx 1811
Tak podle obrazku a videa to vypada perfektne. V ruskem metru jsem byl a cestoval a tohle pro me bude zajimava hra, treba tam neco poznam protoze to nejspis bude realny model prostoru Nicmene stejne budu hrat pod DX9 (XP) Uvidime...
19.2.2010 12:35:40   212.111.7.xxx 1612
Nemel by dx11 mit uz konecne nejake sjednocene rozhrani na gpu vypocty? Proc je to zase delane jen pro nv karty?
19.2.2010 13:10:52   90.182.248.xxx 102
Měl i neměl... DX11 sice má Direct Compute, ale zatím pro něj (pokud vím) neexistuje žádný fyzikální engine
19.2.2010 17:42:30   217.66.191.xxx 31
DirectCompute a ani OpenCL nie su fyziklane enginy a musel by sa najst niekto kto na nich fyzikalny engine postavi. A az to by bola konkurencia ku GPU@PhysX.
19.2.2010 12:44:20   91.127.0.xxx 61
ziadna PS3.
Hra prichádza na PC a Xbox360 už o mesiac.
19.2.2010 13:13:27   193.86.150.xxx 2111
Už vidím ty grafy a komentáře jak jsou Radeony neschopný zase optimalizace pro GeForce bude lepší... Jinak podle screenů to vypadá fakt perfektně, ale věřit se tomu určitě nedá když to má stejný engine jak stalker, který není zase tak graficky pěkný. Ale jsem na tuhle hru zvědavý snad to moje HD5770 utáhne
19.2.2010 13:22:19   90.205.37.xxx 3217
Aha, tak uz viem preco grafiky FERMI nie su na trhu. Tych 5 ci 6 funkcnych, ktore sa im podarilo vyrobit, pouzivaju na METRO 2033 aby si tam mohli dat logo TWIMTBP .

Poznamka pre cenzora: je to ironia, prosim nemazat, nezijeme v dobe pred rokom 1989.
19.2.2010 13:45:03   85.207.115.xxx 221
Konečně nějaká hra, která byla primárně vyvíjená pro pc. Je to na ní vidět, tak snad se nic nepodělá.
19.2.2010 14:02:46   91.127.0.xxx 81
este doplnim , ze PhysX bude akcelerovana cez CPU !
GPU ma len minimalne pomahat.
19.2.2010 14:04:16   85.207.115.xxx 91
Základní fyzika bude přes CPU PhysX, ale ten kdo má nVidii tak bude mít bonusové efekty přes GPU PhysX. Aspon tak to vysvětlovali
19.2.2010 14:21:20   90.205.37.xxx 99
Som zvedavy, dufam ze to nebude taky cirkus ako v Batmanovi - poletovalo tam listie a noviny, to sa za fyziku pocitat neda. Tak snad to uz konecne pochopia a urobia fyziku, nie PhysXiku.
19.2.2010 16:21:13   95.102.15.xxx 62
Taku fyziku s pouzitim GPU PhysX si ziadne vyvojove studio urobit nedovoli, pretoze by sa dobrovolne pripravili 30% trhu.

Dokial nezanedbatelne percento hrackych PC nebude mat podporu GPU PhysX tak to vzdy budu len rozne pridavne, pre hranie nedolezite efekty.
19.2.2010 16:55:25   90.205.37.xxx 64
Ak by bol PhysX standard tak by to tak aj bolo a boli by vsetci spokojni, teda okrem nvidie, ktora si to nechava pre seba a tym poskodzuje napredovanie fyziky v hrach.
19.2.2010 17:33:33   217.66.191.xxx 128
Ja by som nenadaval na NV ale skor by som sa zamyslel nad tym preco este s niecim podobnym neprisiel aj niekto iny(napr. ATI) a nesnazil sa to presadit ako standard. V tomto smere nema NV ziadnu konkurenciu a teda nema ani dovod sa o PhysX s niekym delit. Oblubene tvrdenie, ze AMD/ATI je HW firma a nie SW neobstoji, pretoze po ich nedavnych slovnych utotkoch na NV kvoli PhysX by sa mali predviest a ukazat ako sa to podla nich ma robit. Nechapem ako sa to co niekto robi navyse oproti konkurencii da posudzovat ako jeho minus.
Ja by som bol tiez za to, aby sa objavila kvalitna fyzika ovplyvnujuca aj gameplay ale najlepsi fyzikalny engine ma zatial jedna firma ku ktorej sa necrta ekvivalentna konkurencia(Intel nema dovod pretlacat GPU@Havok a Bulet ako OpenSource engine sa nemoze merat s komercnym enginom). Kupili Ageiu, investovali vela penazi do vyvoja a prerabky PhysX-u na GPU a asi tazko im moze niekto diktovat ako s ich vlastnym produktom maju narabat. Co sa tyka vyvoja PhysX-u tak ten napreduje a urcite sa mu neda vycitat stagnacia. Lenze jeho masivnejsie pouzitie v hrach nas asi v najblizsom obdobi necaka ale to neznamena, ze NV brzdi vyvoj hernej fyziky. Opytam sa este raz: Preco nieco podobne nevytvori ATI na OpenCL alebo DirectCompute a preco z toho nespravi standard? Kto je ten co brzdi vyvoj: firma co vyvija a tvori alebo firma, ktora v tomto smere iba nadava na konkurenciu ale nic podobne neprinasa?
20.2.2010 08:08:23   90.205.37.xxx 96
Naco ma ATI vytvarat dalsi standard? Aby tu bol uz treti alebo stvrty "standard" na trhu? Existuje Havok a ten funguje dobre, takisto mnohe hry maju vlastny fyzikalny model a funguju tiez dobre. Nvidia nic netvori, kupila Ageiu a jedine co "vytvorila" bolo logo v ktorom slovo Ageia nahradila slovom Nvidia. PhysX efekty v hrach stoja za CENZURA a to este potrebujes navod na to aby si vedel kde ich vobec hladat. Tych par umelo nahypovanych radoby ackovych titulov ktore maju podporu PhysX mi ako konkurencna vyhoda nepride.
20.2.2010 08:10:11   90.205.37.xxx 34
Sakra, co je tohle za hospodu kdyz uz si tady nemuzu ani zabekat! (CENZURA=h@vn@).
20.2.2010 11:50:30   217.66.191.xxx 30
GPU@PhysX efekty dobre doplnuju atmosferu hry. Aspon v niektorych pripadoch. Nie vsade sa to podarilo, ale v Sacred 2, Cryostasis, Mirrors Edge ale aj v tom nenavidenom Batmanovi urcite hej. Mimochodom Havok nie je ziadny standard. PhysX ma vacsie zastupenie aj vo svojej CPU verzii. A ide o momentalne najlepsi fyzikalny engine na ktorom aj NV zapracovala. Nebolo to iba jeho rozsirenie na ich GPU. Skus trochu pocitat aj na physxinfo.com.
20.2.2010 12:14:25   85.207.115.xxx 30
Ano, opravdu na něm zapracovala... A proto dnes CPU verze NV PhysX využívá jedno jádro a CPU verze Ageia PhysX využívala klidně 4 jádra, viz příslušné téma na foru.
20.2.2010 16:00:02   217.66.191.xxx 10
Problem nevyuzitelnosti viacerych jadier CPU bol v tom, ze nativne to nerobi PhysX framework ale zavisi to od vyvojarov hier. 3D Mark Vantage naprikald tiez vyuziva CPU@PhysX a je schopny vytazit 12 threadov(teda aj 12 jadrove CPU). Zatial vyskusane na 4. Nova verzia Fluid Marku bude tiez vyuzivat multi CPU na Physx a do tretice Metro 2033 je prva hra s multi CPU@PhysX pretoze sa to tak vyvojary rozhodli naprogramovat. GPU@PhysX by mal CPU verziu doplnat tak, ze vybuchy alebo voda by mali vyzerat lepsie. Takze opat padol dalsi z predsudkov ohladom "prznenia" PhysX NVIDIOu.
20.2.2010 16:11:01   217.66.191.xxx 10
Este doplnim odkazy: http://physxinfo.com/news/2001/next-version-of-fluidmark-will-feature-multi-core-cpu-physx-support/

http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/20100121053937_Nvidia_Denies_Accusations_of_Disabling_Multi_Core_CPU_Support_in_PhysX_API.htmlhttp://physxinfo.com/news/2017/metro-2033-4a-engine-specifications/
+ Metro 2033:
>
20.2.2010 15:26:47   90.205.37.xxx 01
Ako hovorim, mne PhysX na zaklade toho co tvrdia uzivatelia nepripada o nic lepsi ako Havok alebo akykolvek iny fyzikalny model. A citat physixinfo.com aby som sa dozvedel ako to s PhysX naozaj je je ako citat Katolicke noviny a mysliet si, ze sa dozviem nieco o Darwinovi.
20.2.2010 16:01:21   217.66.191.xxx 10
Citanim PhysX info.com by si zistil kde vsade sa PhysX vyuziva, co ma prist nove a vedel by si, ze jeho vyvoj urcite nestagnuje. Nic viac. Nic menej.
20.2.2010 07:26:27   85.207.187.xxx 10
O GPU Physics silně pochybuji.
Ona fyzika se vůbec moc nekoná. Sem tam bedna rupne, poskočí plechovka.
Viz dojmy na Eurogameru http://www.eurogamer.cz/articles/metro-2033-exkluzivni-dojmy
19.2.2010 16:52:39   85.248.44.xxx 64
Aha takže nám vyjde ďalšia kópia falloutu. No super.
20.2.2010 04:42:14   81.110.183.xxx 24
demence...fallout som dal niekoľko hodín, no napokon som to nevydržal a nadobro som to vypol, bo som sa už fakt nudil...Metro 2033 vyzerá na trošku inú porciu zábavy ;)
20.2.2010 07:28:55   85.207.187.xxx 71
Jen blb soudí něco o čem pořádně nic neví. S Falloutem to má společného jen to, že to je postapokalyptické a na to snad Fallout patent nemá.
Atmosféra, příběh, design, způsob hraní jsou diametrálně odlišné.
19.2.2010 17:11:24   82.142.82.xxx 103
Dobry, ma to jen jednu chybu, diky restrikcim v nV ovladacich si clovek asi neuzije DX11 a PhysX(hw) soucasne, protoze nejak nevidim na trhu nV kartu s DX11
19.2.2010 17:35:44   217.66.191.xxx 32
Stale sa daju ovladace cracknut.
19.2.2010 17:36:29   213.220.230.xxx 43
Ale užije, jen to chvíli potrvá
20.2.2010 04:43:07   81.110.183.xxx 31
Čo je pre teba chvíľa??
20.2.2010 10:11:33   89.235.54.xxx 23
Pekna hra NV skoda jen ze Fermi se odsouva na Q2 2010 , takze mozna nas ceka nakej no DX11 patch nebo nevim snad ne to uz by bylo moc okaty i na NV
20.2.2010 16:12:39   89.235.54.xxx 10
To mel bejt joke ale jeden nikdy nevi

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

74 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.