nvidia-exkluzivne-z-ces-2010-souhrn-informaci-z-konference
Novinka nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!

Mirek Kočí

Mirek Kočí

8. 1. 2010 15:35 15

To nejdůležitější o čem se na prezentaci mluvilo a také působivá fotogalerie přímo z hotelu Hilton.

Reklama

Včera se v Las Vegas konala očekávaná konference společnosti nVidia. Hlavní postavou celé prezentace nebyl nikdo jiný, než charismatický chlapík a CEO společnosti Jen-Hsun Huang. Pro ty z vás, co jste nestihli přímý přenos, jsem si připravil takový malý souhrn těch nejdůležitějších informací. Přímo na místě jsme měli našeho zástupce, díky Václavovi vám tak můžeme nabídnout i rozsáhlou fotogalerii.

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

 

CEO nVidie - Jen-Hsun Huang:

Všichni používáme mobilní (přenosná) zařízení s připojením na internet. Všechno to jsou přístroje, které jsou menší a dělají práci, kterou potřebujeme a dělají ji lépe, než cokoliv jiného (BlackBerry, iPod, iPhone a další). Blíží se doba obrovského pokroku v tomto segmentu, ať se bude jednat o mobilní telefony s více a více funkcemi nebo čtečky s displejem E-lnk. Bude toho opravdu hodně. iPhone umožnil lidem přístup na internet kdykoliv a kdekoliv, navíc přinesl spoustu zajímavých aplikací. Problém je ale v tom, že naprostá většina dnešních webů je přizpůsobena na rozlišení minimálně 1k x 1k a většina chytrých telefonů v současné době takové rozlišení nenabízí. Přeformátování 100 000 000 existujících stránek pro mobilní zařízení je prakticky nemožné. Stejně těžko se jim budou přizpůsobovat aplikace na internetových stránkách.

Jako příklad nám může posloužit FarmVille na sociální síti FaceBook. Ta se během roku rozmohla na 78 mil. uživatelů, což ji řadí k nejrychleji se rozvíjejícím hrám co kdy byly uvedeny. Stejně tak i FaceBook se řadí k nejrychleji se rozšiřujícím aplikacím, i když těch je pochopitelně víc. A tohle všechno víceméně funguje pouze na klasickém počítači nebo notebooku. Jen-Hsung říká, že by raději ztratil peněženku než jeho notebook.:) Uživatelé chtějí počítač s výdrží a velikostí mobilního telefonu, ale s výkonem a parametry jaké má notebook.

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

Rok 2010 tak bude rokem mobilních tabletů, založených na čipu Tegra s výkonem klasického počítače. Uvádíme novou Tegru 250, na které pracovalo 500 inženýrů. Má osm nezávislých procesorů, dvě jádra Cortex-A9 a výkon desetkrát vyšší než jiné mobilní čipy. Dokonce zvládne až 4x vyšší rozlišení než umí dnešní chytré telefony. Mike Rayfield mezitím ukazuje několik tabletů poháněných novým čipem.

Nová Tegra se dodává opět jako SoC (system-on-a-chip) rovnou integrovaná na destičce se standardizovaným rozhraním pro snadnou implementaci do stávajících řešení. Zvládá až 140 hodin muziky a 16h HD videa na jedno nabití = stará Tegra v Zune HD umí „pouze“ 33 hodin a 8.5h videa.

Na pódium přichází Tim Sweeney z Epic Games:

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

Tim mluví o tom, že dnešní portable konsole, jsou jen hračky a nejde je srovnávat s klasickými konzolemi. Schopnosti nového čipu předvádí v Unreal Engine 3, s plnými světelnými efekty, fyzikou a to vše HD kabátu. Také dodává, že nejde jen o hardware, potřeba je prý také kvalitního software. Pokud by měl Tim srovnávat s Nintendo DS, je zážitek a práce s Tegrou někde jinde. Hry na Nintendu DS vypadají jako tituly na klasické PC z roku 1997-98. Hovoří i o tom, že pro výrobce je to velká výhoda, protože můžou programovat pro mobilní platformu stejně jako pro klasické konzole. Svůj výstup zakončuje prognózou, že v nejbližší době budou mít hry filmovou grafiku. Portu se dočká také multiplatformní prostředí Adobe AIR (Adobe Integrated Runtime). 

Na scénu přichází Mathias Hallinger, vedoucí designér Audi a mluví o tom, jak společnost plánuje využívat technologii nVidie v jejich automobilech. Audi se totiž snaží o předání maximálního množství informací řidiči tak, aby nemusel odvádět svou pozornost od řízení. K tomu by měl pomoci právě nový čip, který nabízí vysoký výkon při minimální spotřebě (nezatěžuje motor, nevyžaduje další chlazení). Navíc má výkon schopný zpracovat data ze senzorů v autě. Od roku 2012 by měly být všechny automobily Audi vybaveny čipy Tegra pro zpracování informací. Následuje působivá prezentace přímo ve vozidle.

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia exkluzivně z CES 2010: souhrn informací z konference!
i Zdroj: PCTuning.cz

Závěrem následuje letmá zmínka o nové generaci grafických karet založených na Fermi a technologii nVidia 3D Surround, což je vlastně 3D Vision se zobrazením na třech LCD (projektorech, DLP TV). Prezentace probíhá za pomoci akčího titulu James Cameron's Avatar. Na úplný závěr Jen-Hsun Huang dodává, že nové karty můžeme vidět v akci přímo ve stánku nVidie.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama