Vývojáři: Žádný hrubý výkon se nevyrovná Larrabee
Tim Sweeney, ředitel Epic Games a jeden z nejvlivnějších vývojářů her, poskytl rozhovor, ve kterém lituje odložení projektu Larrabee.
"Zaměření na 'TeraFlopy' pomíjí podstatnou věc. Důležitější než samotný hrubý výkon je programovatelnost, dnešní modely paralelního programování jsou příliš limitované na to, aby zvládaly různorodý software. Omezení tak najdeme nejen v kompletním fyzikálním enginu, ale také například při přechodu na další generaci softwarově implementované grafické pipeline. Žádný výkon pak nenahradí dynamic dispatch, plnou podporu programovatelnosti v C++ atd." řekl Tim Sweeney.
Sweeney již kritizoval/obhajoval a hájil mnohá rozhraní, rendrovací techniky atd. Mimo jiné už dávno prohlásil, že neprogramovatelná grafická jádra nemají budoucnost a nebudou efektivní. Epic Software se hodlá soustředit na vytvoření "general purpose" enginu, který nebude závislý na konkrétním hardwaru, na kterém poběží. Už z tohoto je jasné, že zrušení první generace Larrabee vývojáře zklamalo.
"Viděli jsme instrukční set kombinující skalární a vektorový model programování pro Larrabee. Dle mého názoru šlo o skvělý přístup, který poskytoval výkon hodný GPU a programovatelnost na úrovni procesoru. Velice jednoduché programování pro tuto platformu by navíc předčilo fixované grafické pipeline. Larrabee bude revoluční, ať už bude prodáváno jako přídavná karta, integrované jádro, nebo součást procesoru," řekl dále Tim Sweeney.
Podle X-Bit Labs