Raytracing přes GPU nVidia
Na konferenci Siggraph 2009 představila nVidia svůj nový engine pro raytracingové výpočty pomocí GPU.
Měl by napomoci vývojářům různých grafických programů k tomu, aby se rendering v nich přenesl na bedra grafické karty, namísto pomalého procesoru. Oblasti jeho využití zahrnují takové věci jako fotorealistický rendering, návrh automobilů, simulace optických jevů a výzkumy záření.
Automobil Toyota vytvořený raytracingem
Celkem nVidia předvedla 4 novinky - z toho 3 se týkají právě raytracingu:
- OptiX je samotný engine pro raytracing v reálném čase (Raytracingová pipeline, umožňující programování v jazyce C)
- SceniX má za úkol úpravy 3D dat a scény
- CompleX se stará o rozložení zátěže na všechna dostupná GPU
- A jako čtvrtá byla uvedena 64-bitová verze PhysX pro zpracování fyziky ve hrách
Další render pomocí OptiX
Engine by mohl být použit v programech jako jsou RTT DeltaGen, Autodesk Showcase nebo Anark Media Studio, a významně tak urychlit práci s nimi. Bohužel ke své činnosti vyžaduje grafické karty nVidia Quadro, jež bývají několikanásobně dražší než jejich herní protějšky. Dostupnost výrobce ohlásil na tento podzim a nám jako obvykle nezbývá než si počkat, zda se novinky časem přenesou i do herní oblasti.
Zdroj: nVidia