raytracing-pres-gpu-nvidia
Novinka Raytracing přes GPU nVidia

Raytracing přes GPU nVidia

Ace.

Ace.

5. 8. 2009 00:00 1

Na konferenci Siggraph 2009 představila nVidia svůj nový engine pro raytracingové výpočty pomocí GPU. 

Reklama

Měl by napomoci vývojářům různých grafických programů k tomu, aby se rendering v nich přenesl na bedra grafické karty, namísto pomalého procesoru. Oblasti jeho využití zahrnují takové věci jako fotorealistický rendering, návrh automobilů, simulace optických jevů a výzkumy záření.  

Raytracing přes GPU nVidia
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Automobil Toyota vytvořený raytracingem

Celkem nVidia předvedla 4 novinky - z toho 3 se týkají právě raytracingu:
 

  • OptiX je samotný engine pro raytracing v reálném čase (Raytracingová pipeline, umožňující programování v jazyce C)
  • SceniX má za úkol úpravy 3D dat a scény
  • CompleX se stará o rozložení zátěže na všechna dostupná GPU
  • A jako čtvrtá byla uvedena 64-bitová verze PhysX pro zpracování fyziky ve hrách

Raytracing přes GPU nVidia
i Zdroj: PCTuning.cz

Další render pomocí OptiX
 

Engine by mohl být použit v programech jako jsou RTT DeltaGen, Autodesk Showcase nebo Anark Media Studio, a významně tak urychlit práci s nimi. Bohužel ke své činnosti vyžaduje grafické karty nVidia Quadro, jež bývají několikanásobně dražší než jejich herní protějšky. Dostupnost výrobce ohlásil na tento podzim a nám jako obvykle nezbývá než si počkat, zda se novinky časem přenesou i do herní oblasti. 

Zdroj: nVidia

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama