Radeon HD 4770 v CF
autor: Michal Kleman , publikováno 29.4.2009

Recenzí Radeonu HD 4770 je nyní na internetu jak hub po dešti, my se nyní podíváme, jak si vede tato novinka v CrossFire.

Na našem serveru jste si nedavno mohli přečíst recenzi nového Radeonu HD 4770, jejíž součástí byl i test dvou takových karet zapojených v crossfire, ketrý nedopadl úplně ideálně. Na populárním serveru expreview.com se objevila recenze, ve které jim vyšly úplně jiné závěry. Pojďme se podívat na výsledky serveru Expreview a na příčiny takových rozdílů.

Radeon HD 4770 v CF

V první tabulce můžete vidět škálování dvou Radeonů HD4770 a jejich poměření s jednou z karet. V dnešní recenzi naměřil Tomáš průměrný nárůst výkonu okolo opravdu ubohých 20%, výsledky serveru Expreview zjevně hovoří jinak, nárůst o 80% je naopak velice pěkný. Jak to tedy opravdu je? Recenze Tomáše Šulce totiž probíhala za trošku jiných podmínek. V testu bylo zapojeno mnohem více her, které dávají reálnější vzorek pro srovnání výsledků. Naopak server Expreview testoval pouze ve hrách, které při CrossFire zapojení podávají velice pěkné výsledky a navíc za takových rozlišení, do kterých se mainstreamové a low-endové grafické karty nehodí. Odtud tedy plyne vysoký rozdíl mezi jednou kartou a dvojicí v CrossFire. Jakému výsledku dáte přednost je jenom na vás.

Radeon HD 4770 v CF

Velice zajímavé je pak porovnání dvou těchto karet s Radeonem HD 4890. Ten je podle testu EXP překonán v průměru o 20%, ovšem opět ve vhodně zvolených titulech s dobrými výsledky v CF. Jiné hry nemusí být až tak dobře optimalizované a výsledky pak budou o poznání jinde. Každopádně s odladěnými ovladači mohou být dva Radeony HD 4770 zajímavou alternativou za cenu 5 000Kč. Nevýhody jsou však zřejmé - vyšší odpadní teplo a možné trable s ovladači pro multi-GPU systém u některých aplikací.

Podle recenze serveru Expreview



Tagy: ATI  Radeon  HD4770  RV740  40nm  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.4.2009 20:58:35   85.207.42.xxx 00
Možná bych nejprve obecně porovnal výkon CF na P45 vers. X58 a až pak bych dělal závěry.
29.4.2009 21:35:09   88.83.174.xxx 00
Možná máš pravdu, P45 má málo linek v druhý PCIe slotu a karty nemohli možná komunikovat

PS: Koho napadlo dát diskuzi nad novinku. To nejdřív mám dikutovat a pak číst, nebo přečíst a pak se vrátit a diskutovat o to víc naštvanější, díky tomu že jsem se musel vracet
29.4.2009 21:46:33   90.208.27.xxx 10
"Expreview testoval pouze ve hrách, které při CrossFire zapojení podávají velice pěkné výsledky a navíc za takových rozlišení, do kterých se mainstreamové a low-endové grafické karty nehodí."
.
.
podla coho sa robi vyber ake rozlisenie sa hodi ci nehodi k mainstream/low-end kartam? ak dokaze dat karta vo vysokych rozliseniach slusne FPS, nie je dovod preco ju v tych rozliseniach aj netestovat. karty su mainstream mozno cenou, dnes uz je ten vykon ale aj za lacnu grafiku inde ako pred povedzme dvoma rokmi.
30.4.2009 08:40:03   82.150.166.xxx 00
Přesně tak, i podle výsledků co naměřili na expreview ta karta na takové rozlišení má. Takže nevím proč tady někdo píše že se tato karta na takové rozlišení nehodí. To příště až zas vyjde grafika s vysokým výkonem ale cenou low-endu, tak jí otestujete v rozlišení 1280x1024 a na ostatní se vykašlete protože je to cenou low-end?
29.4.2009 22:08:15   88.102.210.xxx 21
Já se přikláním k serveru Expreview...Lepší testovat CF na titulech s odladěmou podporou CF, než zkombinovat neodladěný s odladěnými. 80% mi přijde adekvátní. Jinak s ovladačemi se CF časem srovná...
30.4.2009 07:08:19   88.80.248.xxx 10
Obe servery urobili chybu! A to

PCT: by mala testovať aj vo vyšších rozlíšeniach keď to karta zvláda, nech sa prejaví výkon naplno aj keď karta patrí do nižšieho mainstreamu.

Expreview: by zas nemala testovať iba tie hry kde CF funguje, veď tím skresľuje celkový výkon CF! Áno samozrejme spraviť testy kde funguje, tam sa ukáže 80% výkon ale keď ide o celkový tak samozrejme bude to menšie.

PS: aj tak to nič nemení na fakte že HD4770 za svoju cenu ponúka opravdu úctyhodný výkon.
30.4.2009 10:01:08   62.134.46.xxx 10
Souhlasim s tim, ze PCT udelali chybY.

Zaprve jiz zminene rozliseni. A za druhe ty tituly.

Pokud hra v CF neskaluje, napsat to dostatecne oznacit, aby o tom ctenari vedeli, ale do vysledku to nezapocitavat.

CF lidi kupuji kvuli jiz nejake speficke hre, nebo seznamu her. Pokud se napise, ze CF skaluje 20%, pak lidi odradi ( zvlaste kdyz se vsude proklamuje jen toto cislo ). Pokud se ale napise ze CF skaluje 80%, ale nefunguje ZATIM v techto hrach, odrazi to skutecnost.

Zrovna jsem stejny pripad videl vcera vecer ve filmu Old School. Tam celkove skore tymu srazil vysledek mrveho muze. Nemohl zavodit, pac byl mrtvej. Takze cely tym dopadl "celkove" spatne ;D

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 4.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.