Raytracing v podání Nvidie
Ačkoliv je Nvidia známým odpůrcem rendrovací metody známé jako Raytracing, nyní prezentovala svou technologii výpočtů sledování paprsku skrze GPU.
Na výstavě SIGGRAPH v Las Vegas spoečnost Nvidia ukázala světu rendrování Raytracingem skrze GPU. Dosud se tvrdilo, že grafická jádra nejsou pro tuto metodu vhodná, leaderem v tomto "odvětví" počítačové grafiky je tak Intel, který Ray-tracing předvádí na čtyřech quadcorových procesorech a vyvíjí VCA Larrabee, tedy zařízení s mnoha x86 procesory, starající se o vykreslování scény.
Nvidia se nyní tedy stala poslední z gigantů na poli grafických karet, ATI ukázala světu Ray-tracing přibližně před dvěma měsící (čtěte zde). V prezentaci Nvidie můžeme vidět pěkně naleštěný Bugatti Veyron (samozřejmě v typických barvách Kalifornského výrobce) projíždět městem. Stroj Quadro Plex 2100D4 se skládal ze čtyř karet Quadro FX5800, tedy profesionálních karet s jádry G200.
Vše běželo v Full HD rozlišení 1920*1080 a zapnutým Anti-Aliasingem, počet FPS se pohyboval na hranici hratelnosti okolo 30. Jen pro zajímavost, za "mašinu", která vám dokáže takto realisticky vykreslit scénu bychom zaplatili v přepočtu skoro 160000Kč, nemluvě o tom, že "ve videu" nebyla žádná akce, výbuchy, trasa byla předem naprogramována a počítač se nemusel zabírat umělou inteligencí atd.
Podle Electronista