Microsoft předvede DirectX 11 na XNA Gamefestu.
Konference týkajících se herních technologií Microsoftu bude mít letos jediné hlavní téma - DirectX 11. Co se můžeme dozvědět 22.-23. července v Seattlu?
Microsoft se rozhodl věnovat XNA Gamefest odhalení roušky nad tajemstvím DirectX 11. Není pochyb o tom, že toto API bude mít velký vliv na to, kudy se bude ubírat herní scéna v dalších letech.
Microsoft plánuje uvést DirectX 11 jak pro Windows Vista, tak pro nové Windows 7. Podle vlastních slov se chce softwarový gigant poučit z chyby, kterou udělal při uvedení DirectX 10, kdy dal nové API k dispozici pouze novému operačnímu systému.
TG Daily s odvoláním na zdroj z herního průmyslu tvrdí, že DirectX 10 nemělo tak srdečnou podporu herních vývojářů, jak by si u Microsoftu přáli, zejména kvůli nestabilitě Windows Vista a jejího vývojářského prostředí. Navíc byl systém Vista příliš úzce svázán s DRM, což negativně ovlivnilo jeho nároky na hardwarové vybavení uživatelů.
Příprava na nástup nového API samozřejmě neskončí s XNA Gamefestem. Microsoft, Nvidia a AMD (ATI) se chystají o DirectX 11 promluvit na srpnových konferencích Siggraph 2008 (11.-15. srpen) a Nvision 08 (25.-27. srpen). Již brzy tedy budeme vědět daleko více.
Na vlastní start DirectX 11 si počkáme do konce roku 2009, několik měsíců před vydání Windows 7.
Podle TG Daily