raytracing-v-podani-radeonu-hd4800
Novinka Raytracing v podání Radeonu HD4800

Raytracing v podání Radeonu HD4800

Michal Kleman

Michal Kleman

27. 6. 2008 01:00 21

Společnost Intel zjevně není jedinou firmou, kterou velmi zajímá renderovací metoda známá jako ray-tracing, pojďme se v rychlosti podívat na tuto technologii v podání Radeonů HD4800.

Reklama

Intel se raytracingem na kartách Larrabee zabývá již notnou chvíli, ale do vypuštění jejich produktu zbývá ještě celých 18 měsíců, AMD v tomto kole vítězí - Radeony HD4800 podporují DirectX 9 raytracing 100% počítaný pomocí hardwarové pipeline.

Raytracing v podání Radeonu HD4800
i Zdroj: PCTuning.cz
Raytracing v podání Radeonu HD4800
i Zdroj: PCTuning.cz

Mnoho společností, jako například méně známá firma JulesWorld, používaly pro vytváření filmů a filmových efektů kombinaci procesoru AMD Opteron a NVIDIA Quadro. S těmito sestavami firmy zažily velký úspěch, AMD se nyní chce stát IT firmou Hollywoodu a přesvědčit filmovací společnosti k přechodu od konkurenčních NVIDIÍ založených na jádrech G80 ke svým produktům s čipy RV770 - a u některých se jim již daří.

Raytracing v podání Radeonu HD4800
i Zdroj: PCTuning.cz
Raytracing v podání Radeonu HD4800
i Zdroj: PCTuning.cz

Jules Urbach je zakládajícím členem společnosti JulesWorld, firmy, které se vytvářením počítačových efektů do filmů velmi daří, a právě od rendrování pouze grafickými jádry si velmi slibuje. K hardwaru potřebujete také software, který si tato firma sama vyvíjí - již zanedlouho vypustí do světa dvě nové technologie, OTOY a LightScape, které by opět měli přiblížit filmové efekty reálnému vzhledu, samozřejmě budou v budoucnosti používány i ve hrách (ale i přes obrovský výpočetní výkon nových Radeonů HD4800 je nepravděpodobné, že hry budou hratelné už na této generaci grafických adaptérů).

Raytracing v podání Radeonu HD4800
i Zdroj: PCTuning.cz
Raytracing v podání Radeonu HD4800
i Zdroj: PCTuning.cz

Novinky firmy JulesWorld optimalizované pro Radeony HD4800 používají programovací rozhraní DirectX 9 spojené s vlastním složitým kódem užívajícím tessalaci a několik vrstev anti-aliasingu. Urbach prohlásil, že real-timový ray-tracing se stal realitou již na Radeonu HD2900XT - tyto karty byly použity při vytváření filmového hitu (pozn. autora: ehm...) Transformers. Je otázkou nakolik je real-time raytracing možný ve hrách při takovéto kvalitě.

Raytracing v podání Radeonu HD4800
i Zdroj: PCTuning.cz
Raytracing v podání Radeonu HD4800
i Zdroj: PCTuning.cz

Kam se na AMD a JulesWorld hrabe Intel. Musíme uznat, že efekty v prezentaci těchto dvou meněších firem jsou vcelku lepší a... efektnější :-) Raytracing v podání Intelu neměl oproti klasickému rasterizingu mnoho navíc (tedy toho viditelného, technologicky samozřejmě lepší byl).

Podle TG Daily

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama