Náhled na různé verze GF GTX200 |
autor: Michal Kleman , publikováno 16.6.2008 |
První trojice karet, které vám představím, bude pocházet od Asusu. Asus bude mít snad nejvýjmečnější karty, vzhledem k tomu, že jedna z nich bude už zpočátku přetaktovaná, přičemž přetaktované a speciální edice se na trh dostávají běžně až týdny po vydání referenčních modelů. Takt jádra modelu Asus ENGTX280 TOP bude 670MHz, to je o 70MHz více, nežli u referenčního řešení. Paměti budou také přetaktovány, a to na 2,43GHz. Asus ke svým kartám přidá hru Alone In The Dark, která nahradí doteď bundlovanou hru Company Of Heroes.
Jako druhé vám představím varianty od firmy POV. Ta vydá pouze dvě karty - GeForce GTX280 a GTX260. Takty jádra a pamětí silnějšího modelu budou 602/2214MHz, slabší poběží na 576/1998MHz (to samozřejmě není jediný rodíl mezi jádry, kompletní specifikace jader můžete najít ve starších novinkách nebo v dnešní recenzi). Jinak půjde opět o referenční karty s odlišnou samolepkou (která shodou okolností symbolizuje zeleného goblina - maskota NVIDIE), co možná přitáhne zájemce k firmě Point Of View je přidávaná hra Assasins Creed.
Dále se podíváme na grafiky od MSI - půjde opět o dvě katy založené na jádru GT200. Pro jistotu zopakuji, že karty GTX260 mají 192 shaderů a šířku paměťové sběrnice 448bitů, zatímco silnější GTX280 má 240 shaderů a paměťová sběrnice má šířku plných 512bitů.
Podíváme se na oblíbeného výrobce - XFX. Ten bohužel přinese (ze začátku) jen referenční modely s takty 602/1296/2214MHz (jádro/shadery/paměti GDDR3). XFX obdarovalo vypuštění svých karet běžnou snůškou marketingových informací, které zde nebudu opakovat, o detailech byly starší články.
Kartu samozřejmě vydají všechna "velká zvířata", a tak nemůže chybět ani model Gigabyte, a nebo například EVGA. Na speciální modely (přetaktované verze, různé chaldiče atd.) si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.
NVIDIA si vymyslela ještě jeden marketingový tríček, jak dokázat, že grafická karta je v počítači lepší (rozuměj důležitější), nežli procesor. Shadery už nebudou shadery a v marketingových prezentacích budeme tyto výpočetní jednotky potkávat pod názvem "cores", tedy jádra. Při logické úvaze "uživatele" je tedy jasné, že karta má skvělých 240 jader, zatímco procesor "ubohé" čtyři. Problém je v tom, že "jádra" NVIDIE nezvládají x86 instrukce a běh různých aplikací, jako je například WMP, Photoshop atd. se bude NVIDIA snažit importovat do programovetelného rozhraní CUDA.
Podle VR-Zone 1, 2, 3, několik threadů z fór Donanimhaber.com, Fudzilla
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Ono staci se na to podivat trochu logicky. Pokud mam sestavu se ctyrjadrem a namakanou grafikou a zapnu hru. Co se stane. Stane se to, ze dve az tri jadra u procaku nebudou mit do ceho pichnout a grafika pofrci naopak naplno a pokud to bude nejaka novejsi hra, tak i kdyz bude makat naplno, tak hra muze byt tak akorat na hranici hratelnosti. Kdyz tedy budu chtit zapnout lepsi, presnejsi fyziku ve hre, tak pres co ji necham pocitat. Mam ji pustit pres grafiku, ktera uz ted maka naplno a snizit si tak graficky vykon nebo mam ji pustit pres dve spici jadra procesoru? Kdyz ji pustim pres volna jadra procesoru tak graficky vykon zustane nedotceny, prakticky se celkovy vykon ve hre nezmeni ale budu mit lip pocitanou fyziku. Kdyz ji pustim pres grafickou kartu, tak porad mi budou volna jadra v procesoru spat, graficky vykon mi pujde dolu a diky vypoctum v single precision ta fyzika ve hre bude stejne porad o nicem, takze myslim, ze volba jasna.
Navic o tom bylo rozhodnuto da se rici mimo, jestlize se kolos Intel rozhodl pro fyziku pres CPU a spolupracuje navic s AMD, tak fyzika v podani Nvidie asi nebude mit nejlepsi budoucnost, zvlast, kdyz jsou graficka jadra Nvidie po strance matematickeho vykonu slabsi nez jadra konkurence. V dual precision je GTX 280 porad slabsi nez RV670, cili moc bych se s tim vypocetnim vykonem nevytahoval.