Náhled na různé verze GF GTX200
autor: Michal Kleman , publikováno 16.6.2008
Dnes je dnem D pro grafické jádro GT200 a po vydané recenzi, kterou si můžete přečíst na našich stránkách, se podíváme na karty, které se dostanou do oběhu.

První trojice karet, které vám představím, bude pocházet od Asusu. Asus bude mít snad nejvýjmečnější karty, vzhledem k tomu, že jedna z nich bude už zpočátku přetaktovaná, přičemž přetaktované a speciální edice se na trh dostávají běžně až týdny po vydání referenčních modelů. Takt jádra modelu Asus ENGTX280 TOP bude 670MHz, to je o 70MHz více, nežli u referenčního řešení. Paměti budou také přetaktovány, a to na 2,43GHz. Asus ke svým kartám přidá hru Alone In The Dark, která nahradí doteď bundlovanou hru Company Of Heroes.

Náhled na různé verze GF GTX200

Jako druhé vám představím varianty od firmy POV. Ta vydá pouze dvě karty - GeForce GTX280 a GTX260. Takty jádra a pamětí silnějšího modelu budou 602/2214MHz, slabší poběží na 576/1998MHz (to samozřejmě není jediný rodíl mezi jádry, kompletní specifikace jader můžete najít ve starších novinkách nebo v dnešní recenzi). Jinak půjde opět o referenční karty s odlišnou samolepkou (která shodou okolností symbolizuje zeleného goblina - maskota NVIDIE), co možná přitáhne zájemce k firmě Point Of View je přidávaná hra Assasins Creed.

Náhled na různé verze GF GTX200

Dále se podíváme na grafiky od MSI - půjde opět o dvě katy založené na jádru GT200. Pro jistotu zopakuji, že karty GTX260 mají 192 shaderů a šířku paměťové sběrnice 448bitů, zatímco silnější GTX280 má 240 shaderů a paměťová sběrnice má šířku plných 512bitů.

Náhled na různé verze GF GTX200

Podíváme se na oblíbeného výrobce - XFX. Ten bohužel přinese (ze začátku) jen referenční modely s takty 602/1296/2214MHz (jádro/shadery/paměti GDDR3). XFX obdarovalo vypuštění svých karet běžnou snůškou marketingových informací, které zde nebudu opakovat, o detailech byly starší články.

Náhled na různé verze GF GTX200

Kartu samozřejmě vydají všechna "velká zvířata", a tak nemůže chybět ani model Gigabyte, a nebo například EVGA. Na speciální modely (přetaktované verze, různé chaldiče atd.) si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.

Náhled na různé verze GF GTX200
Náhled na různé verze GF GTX200

NVIDIA si vymyslela ještě jeden marketingový tríček, jak dokázat, že grafická karta je v počítači lepší (rozuměj důležitější), nežli procesor. Shadery už nebudou shadery a v marketingových prezentacích budeme tyto výpočetní jednotky potkávat pod názvem "cores", tedy jádra. Při logické úvaze "uživatele" je tedy jasné, že karta má skvělých 240 jader, zatímco procesor "ubohé" čtyři. Problém je v tom, že "jádra" NVIDIE nezvládají x86 instrukce a běh různých aplikací, jako je například WMP, Photoshop atd. se bude NVIDIA snažit importovat do programovetelného rozhraní CUDA.

Podle VR-Zone 1, 2, 3, několik threadů z fór Donanimhaber.com, Fudzilla

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.6.2008 16:02:31   89.103.186.xxx 68
tak teď se nVidia zaklíná aspoň tím, že to bude počítat fyziku, ale už neřeknou, že když bude grafika počítat fyziku, že tím míň bude stačit zároveň i dělat na grafice Daleko elegantnější bude Havok na procesorech Intel a AMD, procáky už se stejně flákají i dnes i ty nejobyčejnější za 1 700 Kč dvoujádra
17.6.2008 17:27:33   213.192.54.xxx 01
Fyzika ve hrach je podle me idealni pro vicejadrove procesory. Jejich vykon je sice papirove nizsi, casto se ale srovnavaji jabka s hruskama. Moderni ctyrjadro ma kolem 50-70 Gflops, Xeony s jejich FB-DDR2 pametmi daji teoreticky az 104Gflops. GTX 280 da teoreticky nejakych 933Gflops, RV770XT by melo dat 1200Gflops. Kdyz se ale podivame na vykon v dualprecision tak nam GTX 280 nahle spadne na skromnejsich 77Glopfs a RV770XT na 200Gflops s tim, ze cip Ati vypada namakaneji, ale zase na nektere funkce oproti cipu Nvidie potrebuje dva takty. Cily ty rozdily nakonec nejsou tak strasne, jedinou strasnou veci pak zustava velikost a spotreba jadra u Nvidie vzhledem k jeho vykonu. Pokud jde o skutecne vedecke vypocty, ktere nekoho zajimaji, tak smerodatny udaj o vykonu je 77Gflops, stejne tak pokud bych mel ve hre zapinat akcelerovanou fyziku, tedy chci aby to aspon trochu odpovidalo skutecnosti, tak mi to vypocty v single precision moc nevylepsi.
Ono staci se na to podivat trochu logicky. Pokud mam sestavu se ctyrjadrem a namakanou grafikou a zapnu hru. Co se stane. Stane se to, ze dve az tri jadra u procaku nebudou mit do ceho pichnout a grafika pofrci naopak naplno a pokud to bude nejaka novejsi hra, tak i kdyz bude makat naplno, tak hra muze byt tak akorat na hranici hratelnosti. Kdyz tedy budu chtit zapnout lepsi, presnejsi fyziku ve hre, tak pres co ji necham pocitat. Mam ji pustit pres grafiku, ktera uz ted maka naplno a snizit si tak graficky vykon nebo mam ji pustit pres dve spici jadra procesoru? Kdyz ji pustim pres volna jadra procesoru tak graficky vykon zustane nedotceny, prakticky se celkovy vykon ve hre nezmeni ale budu mit lip pocitanou fyziku. Kdyz ji pustim pres grafickou kartu, tak porad mi budou volna jadra v procesoru spat, graficky vykon mi pujde dolu a diky vypoctum v single precision ta fyzika ve hre bude stejne porad o nicem, takze myslim, ze volba jasna.
Navic o tom bylo rozhodnuto da se rici mimo, jestlize se kolos Intel rozhodl pro fyziku pres CPU a spolupracuje navic s AMD, tak fyzika v podani Nvidie asi nebude mit nejlepsi budoucnost, zvlast, kdyz jsou graficka jadra Nvidie po strance matematickeho vykonu slabsi nez jadra konkurence. V dual precision je GTX 280 porad slabsi nez RV670, cili moc bych se s tim vypocetnim vykonem nevytahoval.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

35 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.