Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire
autor: Petr Štefek a Jiří Souček , publikováno 26.10.2005
Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.


Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Výsledky finální verze hry F.E.A.R. mnohým zamotaly hlavu. Ještě v demo verzi nabízel v nejvyšších detailech Radeon X1800XT náskok téměř dvojnásobku oproti ostatním grafickým kartám, ale plná verze hry je pro ATi trnem v oku. Jak k tomu došlo? Hra byla vyvíjena ve spolupráci se společností nVidia (TWIMTBP logo) a tak se není čemu divit, že byl na závěr kód hry zoptimalizován pro její grafické karty.

Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire

Díky tomu mají GeForce výhodu už v základu a výsledky SLI (v tomto případě výjimečně GeForce 7800GTX) odstup ještě umocní. Naopak oficiální ovladače ATi nemají stanoven pro F.E.A.R. specifický režim pro CrossFire a defaultní SuperTilnig této hře vysloveně nesedí. Dá se očekávat, že v některé z dalších verzí ovladačů bude použit režim AFR a situace se změní (použití AFR vyzkoušeli redaktoři Driver-Heaven; došlo k očekávanému nárůstu výkonu bez viditelných chyb, takže prostor pro zlepšování výsledků F.E.A.R.u ATi ještě má) 



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
168 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 77.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.