GeForce 7800GT = 7800GTX na dietě
autor: Štefek Petr , publikováno 28.8.2005
GeForce 7800GT = 7800GTX na dietě

S vlajkovou lodí nVidie jsme se seznámili už před nějakým tím týdnem a teď přichází na řadu opět nVidia s kartou, která je pro našince o poznání zajímavější díky nižší ceně a výbornému výkonu. Recenze se týká GeForce 7800GT, která je téměř totožná s vlajkovou lodí nVidie až na nižší takty a rozdílný počet pipelines. Blíže se na vše podíváme v samotném článku.


Pokud chcete high-endovou kartu, která vám nějaký ten pátek vydrží, ale nechcete utratit více jak 13 000 korun, tak pro vás může být GeForce 7800Gt ideální volbou. Za tuto cenu totiž dnes nepořídíte nic lepšího. Radeon X850XT PE nebo GeForce 6800Ultra jsou výkonem v moderních hrách hluboko pod touto kartou. Navíc se vše ještě prohloubí s příchodem moderních enginů, kde rychlá práce se Shader Modelem 3.0 bude nutností, což se nedá říci ani o GeForce 6800Ultra.

Radeony zatím podporu Shader Modelu 3.0 nemají, ale vše změní s příchodem nových čipů R520, RV530 a RV515, které ATi osadí do své nové série Radeonů. Nové karty by měly být dostupné začátkem října, ale nikdo si zatím netroufá odhadnout jak bitva dopadne, protože přes relativně malý počet pixel pipelines čipu R520

GeForce 7800GT = 7800GTX na dietě

Testovaná karta MSI GeForce 7800GT se ukázala jako povedený kousek k přetaktování a když přihlédnu k velmi slušné výbavě, tak mohu tuto kartu s čistým svědomím doporučit všem, kteří chtějí upgrade za ještě akceptovatelnou cenu. GeForce 7800GT totiž zaručí, že si i přicházející hry užijete ve slušné kvalitě. Když už jediná karta nebude dostačovat, tak stačí přikoupit další a máte rázem téměř dvojnásobný výkon. To se samozřejmě týká jen některých her a jen v tom případě, že vlastníte základní desku s čipsetem nForce 4 SLI. Cena karty MSI NX7800GT činí přibližně 13 000 s DPH.

GeForce 7800GT = 7800GTX na dietě
Grafické karty MSI GeForce 7800GT zapůjčila firma LEVI International a.s.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.8.2005 22:17:16   85.160.29.xxx 1612
Hezká recenze. Nešel by ale ještě doplnit Far Cry a Splinter Cell Chaos Theory i s HDR? Kvalita obrazu je pak zcela jinde, ale FPS taky.. Dost by mě zajímal výkon 7800GT(X) v HDR, to je snad jedinej důvod pro upgrade z 2x6800U..
28.8.2005 22:25:06   194.108.132.xxx 811
HDR ve FarCry je pěkná slatanina...nevím jestli to má cenu. Ale na Splinter Cell Chaos Theory asi udělám samostatný článek. Použiju zajimavou utilitku, která odhalí všechny potřebné věci:-).
28.8.2005 22:37:07   85.160.29.xxx 1411
HDR ve FarCry funguje velice dobře, stačí mírně modifikovat system.cfg :-) Ale na SC to nemá, to je fakt..

r_HDRBrightOffset = "6.000000"
r_HDRBrightThreshold = "3.000000"
r_HDRLevel = "0.450000"
r_HDRRendering = "7"
30.8.2005 06:47:53   193.0.231.xxx 1210
mistr Hulan...nekomentujte radši nic, člověk čet vaše recenze
29.8.2005 10:27:50   195.113.197.xxx 912
Pročpak je FarCry s HDR slátanina? Já když to hraju tak mi to připadá opravdu hodně dobrý a ty rozdíly jsou skutečně hodně poznat
29.8.2005 07:40:37   194.228.7.xxx 1311
Nojo taky se mi ten článek líbil.
30.8.2005 08:26:05   81.27.199.xxx 1112
Dobry den, nesla by otestovat GK LEADTEK WINFAST PX7800 GT TDH MYVIVO stoji totiz o 11300 coz je o par tisic min nez zminovana MSI a v levi ji maji take.., Moc by me to potesilo, chtel bych si ji totiz koupit;)
30.8.2005 08:44:54   194.108.132.xxx 1111
Sla ale ted se budu venovat RX800GT, ktera je pro nasince velmi zajimava:-). Po treba bude nasledovat clanek, kde bude vice karet 7800GT.
28.8.2005 22:23:58   147.229.201.xxx 1211
"...s čistým svědomím doporučit všem, kteří chtějí upgrade za ještě akceptovatelnou cenu..." Tak takhle akceptovatelnou cenu si nedovedu predstavit :-)
28.8.2005 23:37:01   85.71.52.xxx 1212
krome tohoto prispevku...jen odebrat 0,30 hal za nadrzovani nVidii. Jen jeden priklad: v D III autor uvadi, ze Radeony dostaly nakladacku (v optimalizovane hre na nVidii) a u HL2 se uvadi, ze vyrovnany vykon Radeonu a 7800GT je zapricinen uzkou spolupraci Valve a Ati. Hezky priklad dvou stran tehoz)
28.8.2005 23:38:48   194.108.132.xxx 1012
LOL...tak z nadržování nvidii mě ještě nikdo neobvinil:-). To je prostě jen okomentování grafů...kdo v tom hledá něco víc, je paranoidní:-)
29.8.2005 11:13:20   81.27.192.xxx 1111
Podle me chce rict to, ze jste u HL2 pripsal komentar "Valve uzce spolupracovalo s ATi, proto se FPS na X850XT rovna 7800GT". Ale presne stejny komentar by to chtelo pripsat u vetsiny vami porovnavanych hernich benchmarku, prece nVidia zase uzce spolupracovala s DICE a EA na Battlefield 2 nebo s id Softem na Doomu 3 nebo ty loga v kazdem intru tam jsou jenom zaplacena reklama?
28.8.2005 23:47:46   82.113.54.xxx 1311
Já s autorem ale souhlasím. Nejde o celkové zhodnocení situace, ale komentář ke grafu. V HL2 vychází X850XT-PE cca jako 7800GT, ale v Doom3 ne. BTW když se podíváš pod předcházející články, zjistíš, že zas někdo autora obviňoval z preferování ATi. Testy nemůžou dopadat vždycky nerozhodně... Takže se vždy objeví někdo, kdo bude autora obviňovat z nadržování vítězi.
28.8.2005 23:54:30   213.180.38.xxx 1112
taky mam pocit, ze autor malinko nadrzuje nvidi, ale neodeberu a ani nepridam. Za vysledky testu nemuze, ale to nadrzovani...
Jsem zaryty atinar )
29.8.2005 09:33:41   80.188.231.xxx 1111
Teda z vas musi mit strejda K. Y. Ho radost. Kupovat si vyrobky podle image znacky je presne ten zpusob chovani, kterej se u vas marketingovi odbornici snazi vyvolat. Vec se ma tak, ze v soucasne dobe dava nVidia ATIne cocku a investovat dnes penize do nektereho radeona je ciry nesmysl. Taky uz se nemuzu dockat az se karta obrati, precijen zmena je zivot. Prozatim vsak nezbyva nez pred nVidii uznale smeknout. Je lepsi...
30.8.2005 17:41:20   84.242.95.xxx 1112
Ale to, že má ATI v současnosti nejlepší kartu v mainstreamu tě očividně nějak moc nevzrušuje, co? =) Dnes je čirý nesmysl investovat do NV6600GT...
30.8.2005 21:18:18   80.188.231.xxx 1111
Vlastne mas pravdu, mainstream me nikdy moc nezajmal, ale na rovinu, pro nasince neni v soucasnosti problem sehnat nV 6800 v cenove relaci s mainstreamem hranicici. Dostane se ti vykonu mirou vrchovatou spolecne s podporou Shader Model 3, zatimco X800, potazmo X850 s jejich "surovym vykonem" pomalu zvoni hrana. nV 6800 predstavuje v soucasnosti investici do budoucna, lze-li takto vubec koupi graficke karty nazvat. Protoze uprime receno, vykoristovatelska obchodni politika vyrobcu pocitacovych komponent me k nakupu hardware spis demotivuje, zvlast po tom co jsem s prichodem GTA SA prestal hrat pocitacovy hry, jelikoz tamni umela demence me malem pripravila o nervy. Pocitac je pruvar, akorat ztrata penez a casu, pricemz plati ze cas jsou penize a zadarmo ani kure nehrabe. Takze takhle nejak bych asi videl situaci na poli grafickych karet.
28.8.2005 23:55:09   83.69.58.xxx 1212
..opravdu se mi líbíla, už se těším s čím přijde ATi Už aby to tu bylo ;-)
29.8.2005 01:47:56   84.242.95.xxx 1113
"Čipy Infineon mají časování 2.0ns, což zcela odpovídá základnímu taktu 1000GHz pro paměti" - hmm, tak to musi behat, pameti na 1000GHz!
29.8.2005 10:59:30   80.65.176.xxx 1311
Pockej si 5-10 let a bude to pravda. Autor jen ponekud predbehl dobu :-)
29.8.2005 02:09:46   195.39.76.xxx 1511
Mám stále AthlonXP přetaktován na 1800+ s 1GB RAM v dualu a nově i 250GB disk. Znám spoustu lidí v okolí co má kompa s podobným výkonem (pro představu AXP 3200+ je v reálu sotva o 43% rychlejší než co mám). Nedávno jsem upgradoval GPU na MSI 6600 Diamnod verzi a s tím míním vystačit minimálně další rok (do doby nového socketu, BTX formátu a levnějších dualCPU - možná už rovnou půjdu do notebooku). Proto bych ocenil dvojí testování. Na nejvýkonnější současné sestavě a pak na podtaktované na hranici výkonu kolem 2000+. Pak by bylo na hrách vidět jak moc (ne)využívají grafickou kartu a spoléhají se na optimalizace v nových procesorech. Né každý má možnost každých 6 měsíců prodat za hodně peněz svou dosavadní mašinu někomu "známému" a kopit si novou.
29.8.2005 03:56:40   84.47.73.xxx 1212
Akoby si otestoval AXP na 7800GTX/GT bez PCI Express chipsetu ?Podtaktovanim A 64 by si ten efekt nedosiahol.
29.8.2005 06:09:09   62.209.223.xxx 1112
Ale Kartel má pravdu. Nemusí to být testováno na AXP, můžou se přece použít např. Semprony na s754 nebo Athlon64 3000+. Přece jen Athlon FX-55 není "lidový" procesor a jen tak někdo si jej nekoupí. O max. výkonu karty poví sice víc, ale upgrate a jeho výhodnost bude zajímat spíše hráče s AXP 2600+, Sempronem 3100+, Athlonem64 3000+ nebo ne?
29.8.2005 06:24:48   80.65.176.xxx 912
presne tak, omrknul jsem testovaci sestavu a dal jsem to ani uz necetl
Stacil by i jeden clanek-test na toto tema...
29.8.2005 06:29:23   194.213.41.xxx 1011
presne tak lidovy procesor pro hry zacina na a64 3000+ Benatky))
29.8.2005 07:37:14   212.80.85.xxx 1111
Chtel bych videt tu diskuzi, kdyby autor opravdu použil najakeho semprona. :-) ja si myslim ze by mel použit dokonce i najaky lespi procak. Hlavne ne Intel. Když už ma nekdo v pocalu takovou grafarnu...
29.8.2005 08:44:25   195.39.76.xxx 1313
Já bych chtěl zase vidět graf závislosti výkonnosti GPU na výkonu CPU. Procesor jsem kupoval na konci roku 2001 za 6500 Kč. Co si za tu cenu můžeš dovolit dnes a jaký dostaneš maximální hrubý výkon? (bez optimalizaci přibližně dvojnásobný, což je pro mne stále málo na upgrade) Jen pro porovnání. Na konci roku 1998 si za tu cenu mohl pořidit P2 na 450Mhz...
29.8.2005 11:05:07   83.208.40.xxx 1312
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=4490&Itemid=44

zde je oc zadas:-)
29.8.2005 09:06:43   194.213.41.xxx 1310
no to je pravda, ale na tom vlivu cpu neco je, jedna karta a kdyz uz se jedna o top gpu, ktery jde ted sehnat aspon s vice cpu napr. 2000+, 3000+ a 4000+. Vim ze je to casove narocnejsi, ale dalo by se to zmaknout ne? op)
29.8.2005 09:45:53   80.188.231.xxx 1211
Ty ses asi hustej typek? Tvoji otazku si lze prelozit jako "proc netestujete procesory v recenzi na grafickou kartu?" A ted rekni sam, pripada ti to smysluplny? TOP procesor byl snad logicky pouzit kvuli objektivite, aby nektery z jeho pomalejsich bratri nepodrazel 7800 nohy, obzvlast v SLi zapojeni. Me osobne forma clanku jakozto recenze graficke karty plne vyhovovala a nemam k ni zadne vyhrady.
29.8.2005 11:06:07   193.179.25.xxx 1111
Přesně. Na CPU s taktem / ratingem kolem 2000 budou všechny moderní karty zahálet a podají plus-mínus stejný výkon. Čili je jedno, jestli si k Athlonu XP 1800+ koupím GF 7800 GT nebo GTX nebo X800, atd....

Já bych si tipnul, že ta jeho GF 6600 se tam v jistých chvílích taky nudí (pokud je to GTčko nebo přetáktlý).
29.8.2005 15:59:56   85.160.75.xxx 1112
Nevis o cem je rec, mam straci CPU a grafiku X800XT PE. A nejaka 6600GT nema proti tmu sanci tak se prober a neprobirej co neznas.
30.8.2005 21:53:37   83.208.149.xxx 1311
No ja mam Durona 1,3GHz a prisla mi za Ti4400 NX6600GT (to jenom aby jste vedeli ;))Ta se tam teprve nudi
29.8.2005 11:11:14   80.65.176.xxx 1112
Hm, ja si take myslim, ze testovaci sestava je HODNE odtrzena od reality. Kolik procent lidi to ma doba. Na druhou stranu, kolik procent hracu si koupi grafarnu za 13l? Sestava by mela byt vyvazena, coz v tomto pripade mozna plati, ale vysledkem je test, ktery nic nerekne rade lidem, kteri maji v kompu Bartona 2500@3000 (a tech je v CR HODNE), GPU GF6600/GT a premysli, zda by se vyplatilo prejit na novou kartu. Take se priklanim k tomu, delat testy na 2 kofiguracich: mainstream + top. Casove narocnejsi to sice je, ale take prinosnejsi pro lidi...
30.8.2005 17:10:56   84.242.95.xxx 1211
kdo si koupi GPU za 13... No pockej, nekoukej na z pohledu dneska, ale za rok, az cena klesne a 7800 si zacne kupovat vic lidi, tak bude cena FXek taky nekde jinde a az si nekdo koupi treba FXko, tak si bude chtit precist recenzi, jak to dopadlo s procesorem, kterej se k tomu GPU vykonove hodi a ne to, jak si karta vedla s 4 roky starym CPU...
29.8.2005 12:06:00   194.213.41.xxx 1111
no jasne pro ty, kteri honi skore tak jo, ale znam hodne lidi, kterym prestavali jit hry plynule a s koupi noveho gpu byli zase v pohode. Neni nutne koupit k top GPU taky TOP 2x drazsi CPU fakt ne
29.8.2005 13:28:11   213.192.54.xxx 1212
Souhlasím s tím, že testovat tuto kartu bez odpovídajícího CPU by byla blbsot. U téhle karty by se možná ukázalo, že i FX-57 je v některých případech pro tu kartu brzdou.
Proto by se hodil nějaký jiný test, ve kterém by se vyzkoušelo, jak jsou na tom jednotlivé karty v sestavě i se slabšími procesory, aby si uživatel mohl odvodit jakou grafiku má smysl si koupit k A64 3000 a podobně. Protože když si k němu koupí Radeona X800Xl tak může zjistit, že ten procesor tu kartu brzdí a že by měl stejný výsledky i na GF6600GT, která je o dost levnější. Samozřejmě, že by se mu koupě X800XL ukázala výhodnější do budoucna, ale ne každý má v kapse 30 tisíc na novej komp. Případně jak to vypadá i v připadě použití CPU od Intelu, který jsou ve hrách ještě pomalejší a myslim, že mnohem víc čtenářů má doma P4 3GHz nebo A64 3000 či něco obdobnýho. FX-55 má doma asi málokdo. Samozřejmě, že pokoušet se o to v případě AXP je už trochu mimo, ale jak si se současnýma kartama poradí Semprony nebo Celerony by mohlo být zajímavé.
Neberte to jako kritiku recenze. Ta je vcelku dobrá až na občasné nadržení Nvidii, kdy autor nezapomene připomenout, kdy je hra optimalizována na Ati a případnou optimalizaci pro Nvidii už v tichosti přejde :-). Ale je to jen popis hodnot v grafu :-).
29.8.2005 15:48:13   194.108.132.xxx 1212
Pozor je treba vedet co se za optimalizaci da povazovat a co ne. Napr. o Doomu 3 lze prohlasit, ze optimalizovany pro Nvidii, ale to same se neda rici o BF2, kde je logo nvidia. Proste byt vama, tak prestanu spekulovat nad tim, ze nekomu nadrzuju. sam pouzivam ATi X800XT PE a nemenil bych.
29.8.2005 15:55:47   217.77.165.xxx 1113
Jen ať tam ten FX-55 je, ještě by tam mohli narvat, FX-57, podívejte se na nízké rozlišení, kde mají skoro všechny karty, vyjma 6600GT stejný framerate, kdyby tam dali Athlon XP 3000+, nebo ještě hůř Prescota 3.0GHz, tak nikdo nepozná vůbec nic, chápu, že si to chcete vztáhnout ke svým procesorům, ale to už neni tak těžké si to odvodit. Tady jde o výkon grafik, ne schopnosti procesorů.
29.8.2005 12:04:17   194.212.71.xxx 1212
pokud je to jenom u graf. karet to mi vadí nejméně, holt se někomu líbí Nvidia a někomu ATI,horší je to třeba v našem fotbale, kde rozhodčí přímo ovlivňují výsledky zápasů a může díky tomu prohrát lepší mužstvo
29.8.2005 12:50:29   62.24.79.xxx 1111
Hmm ja nevim ale imho to je docela fuk... protože X800XT a X850XT stojí velice podobné peníze. Snad jen ten jednoslotových chladič.
Imho si myslím že složení karet je výborné
7800 to je jasné, 6800U jako zastupce hi-endu minulé generace. X850 jako hi-end ATi a X800XL jako velice populární karta dneška s výborným poměrem cena/výkon. No a nakonec 6600GT jako dnes asi nejrozšířejnší mainstream minulé generace nVida. Jen nevím co tam dělá 6800GT ale tak asi je tam do počtu
31.8.2005 07:58:56   212.80.85.xxx 1111
Dle meho nazoru je karta X800XL dobra. ale 6800GT je lepsi. Zaleží na hre ale ve vetsine novejsich her ano. Krome toho že je levnejsi je i vykonejsi, a navic podporuje novejsi shadery. JInak jsou to obe dobre karty.
29.8.2005 12:52:30   62.24.79.xxx 1112
OMG... to měla byt odpověd o jedno níž
29.8.2005 15:48:38   85.160.75.xxx 1011
Je jen dobre, ze Slavia prohrala. Jsou to zabari.
29.8.2005 12:15:02   84.47.54.xxx 1111
Preco sa v teste pouzil Radeon X800 XL a nie X800 XT PE jeho vykon je vyssi a tu sa jedna ak dobre viem o boj vykonnych Radeonov a Geforce kariet zda sa mi to nespravodlive voci ATI predsa X800 XL je len nadupany graficky cip s nizkymi taktami a Radeon X800 XT PE uz vo vela pripadoch dokazal ze X850XT PE ho presiahne vykonom len tak tak!
29.8.2005 12:24:41   194.213.41.xxx 1212
no ono je to jedno karty ATI sou ted vseobecne ve vsem horsi prece))
29.8.2005 12:47:10   83.208.40.xxx 1210
Radeon X800XT PE logicky nemuze prekonavat Radeon X850XT PE, protoze ma nizsi takty (540/1180MHz vs. 520/1120MHz). RX800XT PE je tedy za druha nejvykonnejsi karta ATi. Proc RX800XL?Protoze se jedna o velmi oblibenou kartu, ktera dnes stoji okolo 8 000 s DPH.
29.8.2005 13:44:08   194.149.102.xxx 1012
Radeon X800XL je o něco lidovější karta která by tam určitě měla být... třeba ve Far Cry nakope zadnici kdejaký nvidii
29.8.2005 12:37:44   81.19.4.xxx 1110
.... tohle je SPEED END od Vidie, co víc k tomu ještě dodat? Proč by se to mělo testovat jinak? Copak si někdo koupí grafiku za cenu převyšující jeho současné PC (viz AMD XP1800 a spol) ... Buďmě ralisti, tohle není pro většinu z nás, ale to ještě neznamená, že bychom o tom nemohli hovořit, dělat testy a recenze. I jako FanATIk nemohu přehlédnout, že ATI současně zrovinka moc nestíhá. Už jsem to psal milionkrát jinde, zase bude líp, nevěšte hlavu. Všichni dopře pamatujeme situaci, kdy ATI převzala výkonem trh. A taky všichni víme proč, NVidia usnula na vavřínech. Teď se to prozměnu stalo ATIně. Nic nového pod sluncem. CO FURT ŘEŠÍTE ZA PITLOVINY.
29.8.2005 15:56:00   83.240.11.xxx 1411
No, ono je to taky porad reci, ze nVidia je lepsi, protoze 7800GT je nejrychlejsi karta. Ale tak to neni. Renault taky nedela nejlepsi auta proto, ze Alonso vyhrava v F1.
To je sice krasny, ze nVidia dela tak vykonou kartu a shrabne nekolik prvnich pricek ve svetovym zebricku 3D Mark Score, ale vetsina lidi si stejne kupuje karty v cene okolo 5000kc. A lepsi neni ta firma, ktera vyrobi nejvykonejsi kartu, lesi je ta firma, ktera nam dava nejlepsi HW za "realne penize". Tim nechci rict, ze je ATI lepsi, ale to, ze podle testu jednoho kusu HW z sirokeho portfolia vyrobce nemuzeme tvrdit, ze prave ten vyrobce je nejlepsi.
29.8.2005 16:12:16   193.201.110.xxx 1112
Presne.
29.8.2005 13:03:48   217.77.161.xxx 1112
Asi jste se divali na "Late night" Vyvoleni ne? ? ?
Co to tady blekotate? Testovat 7800GT na nejakym starym srotu(AXP na 1800Mhz) a nebo lacinem Sempronu, chlapi zamyslete se co pisete, proc bys testoval High End na Low Endu? K takovehle drahe karte si clovek nekupuje levny CPU! Kdyz ma na kartu je si vedom investice i do vykonneho CPU.
Argumenty co tu pisete jsou jen tlachani, jdete radeji makat a nevymyslejte tady hlouposti.
29.8.2005 13:12:28   194.213.41.xxx 1313
tak kartu za 13K si muze koupit i clovek, ktery ma 3200+ Benatky To bylo reci jak nove hry nepotrebuji silny cpu ze to vsechno gpu zvladne..tusim o tom nekdo psal kdysi ve spojeni s markem 05 o)))) souhlasim, ze az vyjde ut07 tak to vsechno to bude realny upgrade pro nektere o)
29.8.2005 20:38:33   85.160.155.xxx 1311
Tak dik muj sempron 1500@1588 je srot, sem nevedel, stejne vysoky tak potrebujete jen na ty hry.
29.8.2005 15:32:20   195.91.56.xxx 2711
LOL Chcem si predstavit tie grafy s nejakym axp 2000+ a 7800gt... Vsetky karty by mali rovnake fps... 6600gt by bojovala s 7800gtx
29.8.2005 15:48:21   85.160.75.xxx 1111
Mam X800XT PE a je to dostacijici na vse. Takze o koupi karet z rady 7800 neuvazuji. Myslim, ze rok si zahraji cokoliv na slusne rozliseni.
29.8.2005 16:06:23   85.160.75.xxx 1311
Melete tu nesmysly, i se starsim CPU se da v pohode vyuzit nova karta (myslim X800XT nebo 6800 Ultra) a urcite nespi. Takze klidek.
29.8.2005 18:04:17   80.78.144.xxx 1112
to tu pisu od odpoledne a jenom par lidi se mnou souhlasi o)
29.8.2005 18:23:42   83.208.51.xxx 1110
Protoze je to HOVADINA nejvetsiho kalibru! Ani muj A64 3200+ v zakladu nedokaze prokrmit ani GF6800GT a ta se mne potom akorat flaka! Az kdyz taktnu procak na nejakych 2,4-2,5GHz realne tak potom zacina mit ta grafika na male ale jeste tam rezerva porad je. Na nejaky sroty jako sou AXP1800 nema cenu testovat GF7800GT(X) stejne to bude limitovany procesorem a zjisti se jen to ze to na takovim kramu bude mit vykon jako nejaka GF5950 nebo neco podobnyho. Nehlede na to ze pro to neexistuje zakladovka. A na nejakym novim Samptronu nebo celeronu neco takovyho testovat a provozovat vubec je neco jako svatokradez!
29.8.2005 18:35:03   195.33.105.xxx 1112
a ty mas vrozenou inteligenci chrochtajiciho psa...
29.8.2005 22:46:05   83.208.11.xxx 1213
Tak si ji nacpi do 386 a muzes smazit vdyt je to karta do PCI :o)-E
30.8.2005 09:34:14   83.208.51.xxx 1213
Jo tak tos mne dostal! Ted z te tve urazky tejden neusnu a kdyz uz tak budu mit nocni mury z nejakyho anonyma kterej neumi ani napsat svuj nick! Tak to je fakt husty. Zato ze mas nejakej starej kram tady nikdo nemuze takze si prestan vylivat vztek na jinych a radsi bez makat at si to taky muzes koupit. No vlastne sory pracovat za penize se muze pokud vim az od 15let takze mas stejne smulu.
30.8.2005 06:04:50   194.213.41.xxx 1111
o jee ja mam taky a64 3200+ Benatky o) hodne lidi ma treba 2500+@3200+ Bartona a tak a mohli by vedet do ceho pudou no da se to odvodit to je fakt...
31.8.2005 12:55:20   85.160.82.xxx 1211
Clovece ty nevis o cem mluvis. Hry jsou o grafice a ne o CPU (mimochodem mam starsi P4 2.8 Ghz), pokud nemas vylozene sunta procak tak ta grafika nespi. Pokud koupis nejakou X800XT tak si super zahrajes. Vyssi rada jako X850XT uz je strasne zavisla na procesoru, ale treba i 6800GT je do stredne dobreho pocitace skvela volba. Jeste jedna vec nejakou 7800GTX nenakrmi zadny dostupny procesor takze ridit se timto cekas do konce zivota.... Nikdo netvrdi, ze kupovat 7800GT k AXP1800 je dobra volba. Najit tu optimalni a spravnou volbu neni problem.
30.8.2005 05:52:08   195.212.29.xxx 1311
Ma smysl kupovat 7800GT(X) k 3500+/4000+? Cucnul jsem se na cenu FX-55 a jako asi tezko, jsem sice maniak ale takovej zase ne :]
30.8.2005 06:07:54   194.213.41.xxx 1312
jo klidne kup, zalezi co mas ted. Jinak tenhle test ti jasne rekl, ze je to dobra karta, ale s poradnym CPU za xx.xxx,-K, jak moc bude dobra na tvem cpu nevim
30.8.2005 06:15:32   195.212.29.xxx 1310
No mam ted CENZURA a kupuju uplne novou masinu, tak chci neco nadupanejsiho, ale zajima me, jestli ma smysl tuhle grafarnu s takovym procakem,kdyz podle nekoho se flaka i s FX57 (coz mi prijde mozna trochu nadnesene). Btw.: lidi nezlobte se, ale nazory typu "ses magor kdyz kupujes high-end za takovy prachy" fakt slyset nechci, znam pro a proti a umim si tohle prebrat sam :] To jen pro pripadne rejpaly.
30.8.2005 07:38:28   194.213.41.xxx 1211
tak nevim nez kupovat sli desku a dve zastarale 6800ultry tak radeji jednu tuhle 7800gt..muj nazor o)
30.8.2005 07:51:58   195.212.29.xxx 1112
No tak 2 ultry bych nidky nekoupil :]
30.8.2005 09:23:52   194.213.41.xxx 1111
to je dobre jinak je otazka jestli koupit obyc dve 6800 za 13K s dani, nebo leadteka 7800 za 12K s dani..myslim si, ze za ten pocit mit sli to nestoji o)
30.8.2005 10:59:57   195.212.29.xxx 1110
SLI je podle me v tomto pripade nanic, protoze jak je znamo 7800GTX drti i dve 6800U ve SLI. A dve GTX ve sli... hmmm... to uz je prasarna a pomer cena/vykon zde prudce klesa.
30.8.2005 11:40:13   194.213.41.xxx 1312
to jo, ale 2x 12K je moc, ja bych, ac na to mam, nedal ani tech 12K za jednu 7800, pak napis jak ses rozhodnul a co koupil o)
30.8.2005 11:45:30   195.212.29.xxx 1112
No, klidne ti tu napisu sestavicku - AMD 4000+, ASUS7800GTX, DFI LanPartyUT, 1GB Kingston hyper X - to jsou ty nejpodstatnejsi veci, zbytek je omacka :] Mozna jsme se spatne pochopili ale ja nechci SLI vubec, protoze ta druha karta neda 50% plus k vykonu ani nahodou a je zbytecne drahe. Jedno GTXko bohate staci.
30.8.2005 12:45:07   194.213.41.xxx 1112
no vidis tak to je v pohode mame stejne veci az na pr cpu a desku..grafarnu kupujes hlavne kvuli hram asi..ja bych radeji koupil 6600 ted a gpu koupil az jak si bude stat s novym ut enginem o)
30.8.2005 12:49:45   195.212.29.xxx 1011
No, mozna ze jo,ale pochybuju, ze bude neco vyrazne vykonnejsiho, ty novy ATIny podle me budou vykonove + - srovnatelny, i kdyz ATInari tvrdi, jakej to bude narez... uvidime. A podle toho, co jsem cetl na pct. je prave 78kova rada pro ten UT engine jakoby udelana :] Kazdopadne to nejdu kupovat zitra, takze se to mozna jeste zmeni. A 66GT je sice dobra karta ale uz ji zacina dochazet dech. Kdybych chtel slabsi, tak asi 68GT, ale v tom pripade bych uz radsi sahnul po 78GT protoze ten cenovy rozdil neni tak velky ale vykonovy docela jo :]
30.8.2005 13:11:37   194.213.41.xxx 1213
to jo ale vem si, ze koupis od gigabytu 6600 turbo za cenu 3700 s dani mozna uz i min, taktnes ji na 540 / 1100 (mam ji doma) a mas lepsi GT za pusu.
31.8.2005 14:14:03   195.212.29.xxx 1211
to jo, ale neni to 78GTXko :]
1.9.2005 07:26:54   194.213.41.xxx 1211
ano to opravdu neni )
30.8.2005 06:44:26   195.212.29.xxx 1213
Taxem se mrknul na starsi clanek o 7800GTX a udelal jsem si mensi porovnani. Faktem sice je, ze testovaci sestava se nelisi pouze procesorem a metodika se mohla lisit [i kdyz nevim presne v cem :], ale pro orientaci to myslim staci. Prvni ze dvou cisel je FPS s FX55 a druhe s 3800+. Levy sloupec je bez FSAA a AA, druhy s. Jednotlive radky jsou rozliseni 1024->1600:

DOOM3:
112/105 92/90
109/102 69/67
91/90 52/50

Farcry:
93/70 92/70
93/70 79/66
93/70 60/56

HL2:
95/50 95/50
95/50 79/50
88/50 77/50

Jak je videt, nekde se rozdil ve vykonu procesoru projevi a nekde ne. Jazdopadne si myslim, ze na 3800+ [ktery je precejen proti FX55 "trochu" pomalejsi] podava karta pomerne slusne vykony, ktere jseou v nekterych pripadech srovnatelne. A musite vsichni uznat, ze 3800+ je v porovnani s FX55 je dost lidovy procesor :] HOWG

30.8.2005 07:38:17   194.213.41.xxx 1212
jj pekne, souhlasim s posledni vetou a uz to neresme
30.8.2005 06:45:45   193.0.231.xxx 1210
ja myslim, že je to moc v klidu članek.pěkně otestováno a zhodnoceno na profesionální urovni.rozhodně sem takovejhle článek u většiny konkurence nikdy nečet. sestava je uplně v pořadku.proč totiž testovat motor z BMW ve Varburgu..neni pochyb o tom, že CPU má zásadní vliv na výkon GPU(víc k tomu ani nemusim dodávat). Návrhy jako proč netestujete na plečkách typu A 1800XP+ jsou mimo(viz BMW a Var...).. pár vzkazů: Každej ať si koupí na co má a dyž na to nemá vatu tak ať nevede hloupý řeči(a maká aby měl), je rok 2005(pro všechny co sem tahaj svoje mega super oldschool sestavy :-)))
30.8.2005 07:36:35   194.213.41.xxx 1211
jasne, ale to uz je zase o necem jinem at si koupi kazdy co chce kdyz na to ma a komu je lito vyhozenych penez tak ten si stejne jako hulanovi teenageri koupi zlaty stred gf 6600 ti ten technologicky rust stejne plati nejvic o)
31.8.2005 13:08:47   85.160.82.xxx 1112
Hele mam starsi procak P4 2.8 GHz, uz je to duchodce a k nemu X800XT a zahraji si vse naprosto v pohode a ve vysokem rozliseni. V klidu to staci, novou kartu az k novemu PC. Coz ted nema cenu za takovy rok to bude optimalni.
1.9.2005 07:45:25   193.0.231.xxx 1213
no vedle 1800XP+ je to mega masina..krom toho sem sam mel este nedavno 2,8 Northwooda a byl to bozi procak.. 2,8@3,7 akorat velechladit...
30.8.2005 14:00:25   213.29.14.xxx 1112
Tato grafická karta není žádný zázrak.Je samozřejmě rychlejší,než předešlá řada,ale to snad ani jinak býti nemůže. Co se týče po technologické stránce,tak se není nad čím pozastavovat. Jedním slovem EVOLUCE. Raději si počkám na grafické karty,které budou plně podporovat Unreal engine 3. Jak jinak,když zde mají býti použité opravdu vyjímečné grafické technologie. Zatím 6600GT....bohatě postačuje. 7800GT.....zbytečnost.
30.8.2005 20:08:31   84.47.108.xxx 1111
Moja zostava je takato a hravam na nej iba Half-Life 1 a CS!

AMD Athlon64 FX-57 taktnutej na 3.35Ghz
ASUS A8N-SLI Premium nForce 4 SLI
Corsair XMS Class DDR 4GB-4x1GB Modules
ASUS Geforce 7800 GTX TOP jadro-510Mhz pameti-1390Mhz
Western Digital Raptors 74GB x8 Raid 5
Enermax 660W ATX 16 v2.03
NEC ND-3540+LG GSA 4165B

Ako chladic pre CPU som pouzil Thermaltake Tower 112 s 2 pridavnymi ventilatormi a vsetko som to ulozil do Xaser Case-Thermaltake

Hulane povedz daco frajero?Ale vies co ja sa s tim nefrajerim len ti chcem dokazat ze ten co vie a ovlada ma lepsie ako ten co len frajeri!
31.8.2005 06:41:32   194.213.41.xxx 1110
TRAPAS))
31.8.2005 08:05:59   194.160.93.xxx 1010
http://www.theinquirer.net/?article=25807

tak si precitajte toto a mozno zacnete robit vsetki testi odznovu
31.8.2005 09:59:11   217.77.165.xxx 1312
To ale neni žádná novinka psali o tom i tady na PCT, co mi přijde drastický je ten pokles výkonu, pokud se nějakem těm němcum podořilo tyto optimalizace obejít, tak výkon klesnul o 30% a to je až přespříliš.
30.12.2005 10:55:22   195.39.65.xxx 86
Cau vsichni.Myslite si,ze se jednou nekomu podari odemknout GeForce GT?(4 pixel pip. a 1 vertex shad.)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

281 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 127.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.