Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 8
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
K testování používám originální českou verzi hry, na kterou dosud žádný patch nevyšel. Hru spouštím s originálním DVD v mechanice a detaily nastavuji až v menu hry. Tentokrát je nutné nastavit AF i AA přímo v ovladačích grafické karty.
První obrázek zobrazuje nastavení ovladačů pro základní testování. Druhý ukazuje nastavení s AF 16x a AA 4x. Poté co nastavím požadovanou úroveň AF i AA, spouštím hru. Nastavení si opět prohlédněte na obrázcích:
Vše nastavuji na maximum, jak ukazují obrázky. S nastavenou úrovní vyhlazování a filtrování pak spouštím hru od úplného začátku. Až přejde úvodní animace, postupuji do útrob kosmické stanice, končím měření po vystoupení z výtahu. Vše měřím Frapsem. Podívejte se i zde na video z hraní:
Hraji sekvenci po vystoupení z lodi, skrze první setkání s monstry a následným útěkem do výtahu. Tato hra neumožňuje ukládat hru kdekoliv, tedy je nutné celý proces startu hry absolvovat pokaždé znovu. Tuto hru testuji až poslední, trvá to hodně dlouho a je to únavné - i zde totiž hraji každé nastavení dvakrát. Jeden měřený průběh trvá 3,5 minuty. Výsledný log najdete zde. Kompletní otestování jedné grafické karty, na třech rozlišení a vyhlazováním, trvá přes 100 minut. Dlouho se spouští samotná hra a také úvodní animace trvá několik dlouhých minut.