Zdrojový kód Quake III uvolněn
Jak John Carmack na letošním Quakeconu slíbil, tak i dělá. Kompletní zdrojové kódy grafického 3D enginu Quake III jsou uvolněny, modařské šílenství může začít.
Uvolnění zdrojových kódů pod GNU General Public Licence znamená, že si ho kdokoli může stáhnout, pozměnit, zkompilovat a dále distribuovat. Aktivním fandům se tak do rukou dává možnost pozměnit Quake III k obrazu svému – dodat nové grafické efekty podporované kartami poslední generace či naprogramovat v něm úplně novou hru.
iD software tak již učinil v případě Wolfensteinu 3D, Doomu, Quake I i Quake II a u obou her se objevilo mnoho slibných modifikací, které z obou enginů vytěžily maximum a rozšířily je o mnoho zajímavých efektů.
tenebrae a per-pixel lighting
Pro Quake I vznikla například modifikace
Tenebrae Ia
II, která do něj přidává podporu stencil stínů a per pixel nasvícení a vytváří tak poměrně solidní open source engine, na kterém je například vyvíjen projekt
Industri. Uvolnění zdrojových kódů také umožní portování i pro jiné OS (například Dreamcast, či Doom pro iPod) či dokonce do jiného programovacího jazyka - projekt
Jake2například převádí celého Q2 do Javy.
tenebrae II - poznali byste v tomto Q1?
Balíček se zdrojovým kódem také obsahuje nástroje pro kompilování ostatních části pro Q3 jako cest botů, map a editor map Q3Radiant. Dále obsahuje podporu pro kompilování jak pod Windows, tak pod Linuxem a Macy.
Industri: nedokončený mod založený na nedokončeném enginu Tenebrae II :)
Zdrojový kód si můžete stáhnout z oficiálního ftp iD
zdeči stránek
3DGamers.
Poznámka: To, že iD Software uvolnil k volnému použití zdrojový kód hry, neznamená, že hra je volně šiřitelná. Stále se na ni váže copyright - jednotlivé její součásti jako jsou textury, hudba, zvuky, mapy, skripty a další je nelegální šířit. Volně šiřitelným se stal pouze zdrojový kód, jehož kompilací získáte spustitelný .exe soubor, který pak ony výše zmíněné součásti používá.
Zdroj: Warp2Search, Wikipedia