Úvaha: Jak nám operátoři přibili cloud zpátky k zemi | Kapitola 3
Seznam kapitol
Všichni ví, že se na nás valí technologická změna tak obrovská, že ji lze přirovnat snad jen k příchodu PC – náhrada klasických počítačů chytrými telefony. Prodávají se po desítkách milionů, táhnou růst objemu trhu s elektronikou. Výrobci se dělí na ty, kteří je mají, a zbytek, co pláče nad ztrátami a doufá v lepší zítřky.
S tím, jak se ukazovalo, že prodávat mobilní hry nebude vůbec jednoduché, objevovaly se v mobilním hraní nové trendy, jako „free to play“.
Stažení „plné verze zdarma“ je jedna ze strategií, jak hráče přimět k tomu, aby si hru vůbec našel, stáhl a vyzkoušel s tím, že bude později skásnut za zakoupení nějakých bodů či vlastností nezbytných k hraní. Jiné věci naopak vypadají zcela logicky, jako třeba absolutní vítězství cloudových řešení, které sdílí data mezi vaším mobilem a počítačem (pokud ještě nějaký používáte). Nejextrémnější prognostici této vize dokonce zcela odepisují harddisky, protože savovat data lokálně je „jak z roku 2005“. Pokud chcete sdílet data na celé flotile přístrojů a nebo hledáte jednoduché řešení pro kolaboraci na společném projektu, dává to z praktického hlediska smysl.
Dalším a na první pohled logickým krokem po „outsourcování úložného prostoru“ je „outsourcování výpočetního výkonu“. V rámci místního (firemního) řešení to dává naprostý smysl, protože nejde o nic jiného, než o návratu ke konceptu terminálů. Počítač bez úložiště slouží k práci, zaměstnanci ho nezanesou viry a data se lépe kontrolují a zálohují centrálně.
Jenomže mimo firemní prostředí to podle všeho až tak jednoduše nepůjde. Vize úžasného nového světa bez místního výpočetního výkonu a místních úložišť dostala přímý zásah v okamžiku, kdy skoro zbankrotovalo OnLive, které nabízelo pokrokové streamované hraní. OnLive údajně pořídili na 8000 serverů pro provozování své služby, ale měli jenom kolem 1600 platících zákazníků.
Dluhy společnosti měly dosáhnout více než 30 milionů USD. To je přivedlo na samý pokraj bankrotu, naštěstí byli na poslední chvíli resuscitováni a za cenu odepsání většiny původních investic (HTC patrně přijde o 40 milionů USD, které do služby investovalo) a 50% ořezání zaměstnanecké základny znovu oživeni.