Třikrát Mainstream pro PCIe (GF6600GT a GF6800 + "toxický" Radeon X700Pro) | Kapitola 5
Seznam kapitol
Dnes se zaměříme na trojici grafických karet, kde dvě z nich mají pouze dostačující poměr ceny ku výkonu a třetí testovaná karta nad nimi v tomto ohledu exceluje. Řeč je o kartách Radeon X700Pro Toxic společnosti Sapphire, modelu Leadtek GeForce 6800 a Leadtek GeForce 6600GT Extreme. Všechny testované karty jsou určeny pro platformu PCI Express, která se začíná velmi agresivně prosazovat a kupovat nový počítač bez tohoto rozhraní není při pohledu do budoucna rozumné.
U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x).
V grafech najdete všechny doposud testované grafické karty na ovladačích nVidia ForceWare 66.93. Tento měsíc byly tyto ovladače nahrazeny novou oficiální verzí, takže počínaje následující recenzí budou karty přeměřeny na nich.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3500 + (2200MHz,512kB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | MSI K8N Diamond 54G (nForce 4 SLI) |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 66.93 (oficiální) 5.2 (oficiální) |
Teoretické testy | 3DMark 03 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 03
Verze | 3DMark 03, patch 340 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Ve 3DMarku 03 se ukazuje převaha SLI se dvěma GeForce 6600GT .
3DMark 05
Verze | 3DMark 05, patch 1.10 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
V 3DMarku 05 se na Radeon X850XT nechytá ani GeForce 6600GT ve SLI.
SPECViewperf 8
Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 ukazuje Radeony opět v dobrém světle a model RX850XT PE pokořuje při hranici 70000 bodů.