tichy-radeon-9800-pro-his-iceq-edition
Hardware Článek Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition | Kapitola 2

Souček Jiří

Souček Jiří

24. 8. 2004 00:00 60

Seznam kapitol

1. HIS Excalibur Radeon 9800 PRO Platinum IceQ 2. Testovací sestava + syntetické testy 3. Herní testy 4. Výkon po přetaktování, závěr

Stavíte tichý počítač? Přestává vám výkon vaší současné grafické karty dostačovat a nemůžete sehnat model za rozumnou cenu, který zároveň neudělá z vašeho počítače fén a vysavač v jednom? Mám tu pro vás jeden tip.

Reklama

Přistupme k samotným testům.

 

Hardware

  Procesor   AMD Athlon 64 3200+ (2000MHz, 1MB cache)
  Chladič CPU   GigaByte 3D Cooler
  Čipset, MotherBoard   VIA K8T800, Soltek SL-K8-AVR
  Paměť   2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Pevný disk   Western Digital WD800JD
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP1

  DirectX

Microsoft DX9.0b

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 61.40
ATi Catalyst 4.6

  Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE built 330
Codecreatures Benchmark Pro
nVidia ChameleonMark
Aquamark 3
D3D VillageMark
TempleMark
FableMark
Matrox SharkMark
OGL VillageMark
OpenGL Stars

  Herní testy

Painkiller 1.2
FarCry 1.1
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2004
X2 The Threat
GunMetal
Return to Castle Wolfenstein - Enemy Teritory
Quake III Arena
Dungeon Siege

Abych mohl kartu srovnat s předchozími, použil jsem pro testování tytéž ovladače a tutéž řadu testů. 

Benchmarky a syntetické testy

Ještě jednu poznámku. Ponechal jsem původní značení (nVidia zeleně, ATi červeně, specifické modely jiným odstínem). 9800PRO je pro snadné rozlišení značena červeno-černě.

3DMark 2001 SE

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark 2001 SE, built 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/
Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 2003

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark 2003, patch 340
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

SHADERS:

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz
 

Pixel Shader 1.1  - 3D Mark 2001

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Pixel Shader 1.4 - 3D Mark 2001

 
Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Pixel Shader 2.0 - 3D Mark 2003

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vertex Shader 1.1  - MATROX SharkMark

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)
Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vertex Shader 1.1  - 3D Mark 2001

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vertex Shader 2.0 - 3D Mark 2003

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

CodeCreatures Benchmark Pro

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Aquamark 3

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Pokud ponecháme standardní nastavení, je Radeon jasným vítězem; pokud ale dáme přednost nastavení anisotropního filtru přes ovladače, dostává se na první místo FX 5900XT od XFX. 

PowerVR D3D TempleMark

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Environment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

  

PowerVR D3D FableMark

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark
Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat VillageMark.exe, readme.txt

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

    

OpenGL Stars

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (multitexturing), propustnost pamětí, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen
Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Fill Rate - SingleTexturing

Na závěr teoretických testů ještě srovnání teoretického a praktického fill rate.

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Tichý Radeon 9800 PRO - HIS IceQ edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Pozn: Club 3D - Radeon 9600XT běží s OD; teoretický fillrate tedy nelze určit, protože není možné s jistotou říci, na jaké frekvenci jádro běželo - odhadnout mohu 526MHz což odpovídá 2104MTxl/s.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama