Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu | Kapitola 2
Seznam kapitol
Videoherní krasavice Lara se představila v závěrečném díle plánované trilogie a ačkoliv není úplně bez chyb, předvedla se v tom nejlepším světle, jaké jsme zatím u moderní reinkarnace Tomb Raideru zažili. Zklamaní nebudou ani fanoušci série, ani hráči, kteří se o sérii zatím nezajímali. PS: Grafika vás okouzlí i bez ray tracingu.
Shadow of the Tomb Raider je závěrečným dílem plánované trilogie. Tvůrci slíbili, že nám v tomto příběhovém sequelu vysvětlí události obou předchozích dílů. Místo obligátní záchrany celého světa, na nějž se samozřejmě nehodí nikdo jiný než právě Lara, mělo dojít spíše na vysvětlení přerodu malé naivní holky Lary ve velkou, životem ostřílenou ženu a neohroženou hledačku pokladů.
Musí se nechat, že se o to scénáristi alespoň pokusili. Problém je, že dobrý úmysl ještě neznamená úspěch, nikoliv v případě Shadow of the Tomb Raider.
Ani se nemusím snažit o utajení spoilerů, protože klíčových scén je tu jenom málo. Osobnost Lary je přitom naprosto plochá, plošší než její hrudník v novodobé historii, respektive v reinkarnaci, která již není sexistická jako starší díly Tomb Raidera.
Když pak dojde na příběhový vrchol, tak to kolem vás prošumí, aniž byste si toho vůbec všimli. A na to, že jste se dočkali nějakého vrcholu, přijdete až na konci hry, až když vám toto dobrodružství nic jiného, zásadnějšího nenabídne.
Je to maximálně nenaplněný potenciál a obrovská škoda, protože kdyby Shadow of the Tomb Raider excelovat v příběhu, mohlo by se klidně jednat o devítkovou hru. Na druhou stranu je prostý fakt, že tahle hra dobře funguje i bez příběhu.