Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 2

Petr Diviš

Petr Diviš

18. 5. 2015 03:00 39

Seznam kapitol

1. Závodní hra s nejlepší grafikou? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Performance – rozlišení, textury, AF, v-sync 4. Vliv nastavení Performance – anti-aliasing 5. Vliv nastavení Performance – odrazy, objekty a prostředí 6. Vliv nastavení Performance – motion blur, částice, tráva
7. Vliv nastavení Visual FX – postprocessing, flares, bloom 8. Vliv nastavení Visual FX – expozice, déšť, paprsky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače 11. Závěr

Project CARS je výborný závodní simulátor, který byl z větší části financovaný komunitou, a tak jeho vývoj hlavně zpočátku nebyl jednoduchý. Pokud jste hru sledovali, jistě vás i zaujala detailní a špičková grafika. Jak vypadá výsledek, jak plynule to běží a jaké jsou možnosti nastavení grafiky? To vše se dozvíte v našem rozboru.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava:

  • Procesor: 2,66 GHz Intel Core 2 Quad Q8400 / 3.0 GHz AMD Phenom II X4 940
  • Operační paměť: 4 GB RAM
  • Grafická karta: Nvidia GTX 260 / ATI Radeon HD 5770 1 GB VRAM

Doporučená sestava

  • Procesor: 3.5 GHz Intel Core i7 3700 / 4.0 GHz AMD FX-8350
  • Operační paměť: 8 GB
  • Grafická karta: Nvidia GT 600 series, AMD Radeon HD7000 series 2 GB VRAM

Z oficiálních minimálních a doporučených sestav se toho moc nedozvíme. Nevím jak vám, ale mně tedy připadají až moc obecné. Hra určitě potřebuje čtyřjádrový procesor a minimáně 4 GB operační paměti, ale u grafik doporučení řady GT 600 trochu kulhá. Doporučená sestava u her by měla být taková, kdy si zahrajete na střední až plné detaily v plném rozlišení. A to jistě na nějaká GT 630 nebude.

U oficiálních požadavků není ani zmínka o systému. Sice je nepravděpodobné, že by někdo ještě Windows XP používal na herním PC, ale ne, na Windows XP to opravdu neběží. Minimem je Windows Vista. A kolik to zabere místa na disku? Steam složka s hrou ukazuje necelých 20GB. Z uvedených informací by hra měla běžet téměř na všem a jediný požadavek je silný procesor. S tím plně souhlasím, tato hra těží výkon hlavně z procesoru.

Testovací sestava

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Hlavní testovací PC je založeno na starším, ale stále dobrém procesoru Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge), který je přetaktován na 4,5 GHz. Šestnáct gigabajtů RAM by mělo s rezervou zajistit, aby testované hry měly dostatek operační paměti. Hry budou instalovány na 1 TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD. V základu je to sestava pro hráče, kteří si chtějí hry užít na maximální detaily.

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel core i7-2600K. Operační pamět má kapacitu dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se budou pouze hrát hry a pořizovat případné screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Sestava je osazená grafickou kartou Gigabyte Radeon R9 290X WindForce, což by měla být karta výkonem podobná GTX 970 (záleží na hře). Tato sestava ale nebude primárně sloužit k porovnání výkonu grafik (kromě testů vlivu rozlišení na hru), ale k účelům rozboru. Hlavním důvodem použití druhé sestavy je porovnání obrazů grafiky AMD vs. Nvidia na monitorech vedle sebe. Samozřejmě také bude použita k upozornění na navýšení výkonu, pokud hra bude používat např. API Mantle.

Metodika testování a nastavení hry

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

U této hry jsem byl nucený pozměnit postup testování. U ostatních her testuji výkon vlivu jednotlivých detailů podle scény, ve které se detail výrazně projevuje. U této hry má bohužel na výkon větší vliv volba trati a počasí než položky v nastavení detailů. Detaily si samozřejmě ukážeme na ideálních porovnávacích obrazcích mezi sebou ve scéně která je k tomu vhodná, ale vliv na výkon budu u všech detailů testovat v jedné z náročnějších situací. Díky tomu zjistíme, které detaily v nejnáročnějších scénách přinesou největší navýšení výkonu.

Nastavení grafiky je v Project CARS rozděleno na dvě části. Pokud otevřete menu Visuals, tak zde naleznete složky: Visual FX, Performance a Hardware. Poslední položka Hardware se nejspíše týká VR setu (například Oculus Rift), takže ta nás trápit nemusí. Položka Visual FX obsahuje nastavení detailů následných úprav obrazu, které na výkonné grafice nemají výrazný vliv na výkon. Zajímavostí je, že detaily Post FX je možné nastavit i na verzi pro herní konzole a vypnutím si mírně zvýšit výkon! Důležitějším nastavením je ale položka Performance. Zde naleznete všechny známé nastavení jako rozlišení, vyhlazování, stíny a tak dále.

Hra při změně detailů vyžaduje restart hry, a tak porovnávací screeny v testu nemusí vždy sedět přesně na pixel. Proto nejčastěji uvidíte v testu startovní pozici. Ta je stejně nejnáročnější jak na výkon PC, tak řidiče.  A testovat nastavení jednotlivých detailů se bude v rozlišení 2560 × 1440, a to hlavně z důvodu, že hra je limitována procesorem. Jaké položky v menu naleznete, si můžete prohlédnout na následujících obrázcích. Toto nastavení také bude použito jako základ pro nastavování detailů. A protože se bude testovat tatáž scéna (start okruhu Brno za deště v noci proti dvaceti hráčům z desáté pozice), tak základní výkon je vždy stejných 33,7 fps.

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama