Megatest: Unreal 2 a grafické karty | Kapitola 2
Seznam kapitol
Teorie je jedna věc a praxe druhá. Těmito slovy by se daly shrnou všechny benchmarky, které ve většině případů vyjadřují jen určitý, v některých případech i "pochybný" výkon. Nejlepší testy jsou založeny na reálných hrách jako je Quake III či UT2003. V únoru se objevil nový Unreal 2. Na grafické karty je poměrně náročný a tak jsme se podívali jak se dnešní grafické karty chovají v této hře.
Nyní se vrhneme na scény, které se povětšinou odehrávají uvnitř budov.
Hala
|
|
S Anti-Aliasingem |
Bez Anti-Aliasingu |
Rozsáhlou halu netřeba příliš komentovat, ale jedná se spíše o lehčí scénu než o něco náročného.
Hala bez Anti-Aliasingu 4x
Podle toho se chovají i akcelerátory. Výsledky jsou podobné jako u předcházejících testů. Dokonce i na integrované grafice jde v uzavřených prostorech hrát.
Hala s Anti-Aliasingem 4x
Anti-Aliasing snižuje výkon, ale jen u graf. karet nVidia. Radeony se drží znatelně ve předu. Int.grafika je nepoužitelná.
Ohe
ň
|
|
S Anti-Aliasingem |
Bez Anti-Aliasingu |
Další scéna "uvnitř" obsahuje hořící oheň, který odhaluje možností akcelerátorů zejména co se týče práci s barvami a efekty.
Oheň bez Anti-Aliasingu 4x
Oheň s Anti-Aliasingem 4x
Zajímavé je, že u Radeonu 9700 Pro nešel dolů ani při zapnutém anti-aliasingu.
Kanál
S Anti-Aliasingem |
Bez Anti-Aliasingu |
Tato scéna je kuriózní. Je sice graficky velmi hezká, ale ne natolik, aby byl výkon tak slabý.
Kanál bez Anti-Aliasingu 4x
Výkon je pravděpodobně držen u země procesorem. I když nechápu proč, když zde není žádný efekt, pohybující se objekt či něco podobného. Je to veskrze primitivní scéna. Chyba bude pravděpodobně ve špatně naprogramovaném enginu.
Kanál s Anti-Aliasingem 4x
Chodba
S Anti-Aliasingem |
Bez Anti-Aliasingu |
Podobná scéna jako ta předcházející, ale bez vody.
Chodba bez Anti-Aliasingu 4x
Zde jsou výsledky velmi podobné jako u předcházející scény. Jen jsou o 10 fps vyšší a tím se zvyšuje i hratelnost. Stále ale nechápu, co zapřičiňuje tak slabé výsledky, když je daná scéna poměrně primitivní. To nešlo naprogramovat trochu lépe
Chodba s Anti-Aliasingem 4x
Člověk
S Anti-Aliasingem |
Bez Anti-Aliasingu |
Postava, která je složená v řádu stovek až tisíců polygonů. Na první pohled velmi primitivní scéna.
Člověk bez Anti-Aliasingu 4x
Přesto jsou výsledky poměrně slabé a všechny karty vykazují velmi podobné výsledky, kromě těch "slabších".
Člověk s Anti-Aliasingem 4x
Kámen
S Anti-Aliasingem |
Bez Anti-Aliasingu |
Jedna z nejsložitějších scén před vstupem do "mimozemské" lodi.
Kámen bez Anti-Aliasingu 4x
I zde se opakuje situace z předcházejících scén. Víceméně primitivní objekt, ale výkon i na těch nejvýkonnějších kartách dneška stojí po psa.
Kámen s Anti-Aliasingem 4x