HP Sprout – nová forma počítače? | Kapitola 4
Seznam kapitol
Inovace v ovládání PC představuje jen „mírný pokrok v mezích zákona“. Dá se říct, že klávesnice a myš stále vládnou a nic lepšího se nevymyslelo. Ne že by se za pětatřicet let existence PC leccos nezkoušelo, ale většina nových periferií se změnila na specializovaná zařízení. To se teď bude pokoušet změnit nový koncept od HP, díky němuž se vám počítač rozleze z monitoru i po stole a může reagovat i na to, co se na něm děje.
Přišla chvíle vyzkoušet, co tahle věc vlastně dokáže! Lidi z Hewlett-Packard předvedli celou širokou škálu aplikací, z nichž docela dost bylo v „demo stavu“, ale to nevadí. První all-in-one s dotykovým displejem mi nepřišel o nic méně „demo“. Takže pod počítač dáme podložku, zapneme projektor a získáme tím dotykovou obrazovku přímo na stole.
Ovládání funguje zcela intuitivně, můžete klepat, táhnout, poklepat na objekty a podobně. Na spodku počítače jsou tři svítící LEDky, které označují tlačítka: Aktivaci virtuální klávesnice, návrat do základní nabídky Sprout Workspace a aktivaci / deaktivaci projektoru. Windows se dají na podložce ovládat přibližně stejně jako na dotykové obrazovce: Aplikaci si „přetáhnete na podložku“, aktivujete si virtuální klávesnici a můžete ji používat jako druhou dotykovou obrazovku. Zkoušel jsem surfovat jen s využitím podložky a šlo to úplně normálně.
Skutečné kouzlo ale přichází s kreativními aplikacemi. Pokud bych tablet označil jako „zařízení pro konzumaci obsahu“, dotyková podložka je vyloženě věc pro „tvorbu obsahu“. Na psaní to není, ale extrémně jednoduše se na ni manipuluje s objekty.
Velmi dobře je to vidět na aplikaci Story Producer, která ukazuje, jak je možné jednoduše manipulovat s 3D objekty ve scéně, jejíž náhled vám aplikace ukazuje na hlavní obrazovce. Klepnete na symbol postavičky na podložce – a jak s ní taháte, posunuje se vám v náhledu na obrazovce. Vtip je v tom, že prsty posunujete a natáčíte postavičky na podložce „při pohledu shora“, zatímco na hlavní obrazovce je vidíte v perspektivě.
Je to extrémně jednoduché, velmi dobře chápete prostorové vztahy mezi objekty – asi jako tak, když ovládáte strategii při pohledu shora místo při pohledu z boku. Dovedu si snadno představit, že by se to dalo velmi dobře použít při trojrozměrném modelování. Pamatujte, jak podložka, tak i obrazovka jsou dotykové, takže můžete s objekty manipulovat v obou pohledech najednou!