DirectX 10 - co nás čeká? | Kapitola 4
Seznam kapitol
V dnešním článku si přiblížíme nové rozhraní DirectX 10, kterého se dočkáme pod Windows Vista. Nová verze DirectX sebou přináší zásadní změny, tak se na ně pojďme zběžně podívat.
Je naprostou novinkou ve specifikacích DirectX 10. Na první pohled by se mohlo zdát, že uvedení Geometry Shaderu do praxe není žádnou zásadní změnou, ale opak je pravdou, protože se jedná o revoluční novinku. Současné grafické čipy mohou zpracovávat jen data dodaná (vertex shaderům), ale nemohou je vyvářet či měnit. S nástupem Geometry Shaderu bude možné upravovat data o vrcholech získaných z vertex shaderů, což umožní kouzla jako displacement mapping s tesselací (samotný displacement mapping není žádnou novinkou) či generované stíny (Unreal Engine3).
Základní model | Bumpmapping |
Displacement mapping (bez tesselace) |