Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky

Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

21. 6. 2010 03:00 32

Seznam kapitol

1. Vlastní engine, který si na nic nehraje 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru 7. Závěr 8. Galerie in game screenshotů

Ačkoliv patří léto k obdobím, kdy příliš nových kvalitních her nevychází, dá se čas od času přeci jen nějaký ten zajímavý titul objevit. Patří mezi ně rozhodně arkádová závodní hra Blur. My vám proto přinášíme její hardwarový rozbor, ve kterém se podíváme, jaké železo budete potřebovat, abyste si tuto hru mohli užít v nejvyšší kvalitě.

Reklama
Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

PC verze Blur je konverzí z konzolí a s nějakými pokročilými nastaveními detailů se vývojáři vážně příliš nepárali. Nastavení grafiky je tak paradoxně jen jedno jediné a jeho kvalitu lze nastavit ve čtyřech krocích, které vám představím na trojici různých scén. Vliv nastavení jsem zkoušel s GeForce GT 240 v rozlišení 1680 × 1050 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran.

Scéna 1

 nízké nastavení grafiky
i Zdroj: PCTuning.cz
nízké nastavení grafiky


nejnižší nastavení grafiky

 nejvyšší nastavení grafiky
i Zdroj: PCTuning.cz
nejvyšší nastavení grafiky


střední nastavení grafiky

Jako první testovací lokaci jsem vybral noční město. Největší rozdíl mezi vizuální stránkou hry je mezi prvními dvěma nastaveními, kdy se ve hře zapnou stíny, světla auta anebo dohlednost na ruské kolo v dálce. S vyššími nastaveními grafiky už ale detailů příliš nepřibývá, u třetího nastavení to jsou jen odlesky na autě a u nejvyššího osvětlení levého obrubníku. A vliv na výkon? S GeForce GT 240 to bylo 86/58/55 a 47 fps.

Scéna 2

 nízké nastavení grafiky
i Zdroj: PCTuning.cz
nízké nastavení grafiky


nejnižší nastavení grafiky

 nejvyšší nastavení grafiky
i Zdroj: PCTuning.cz
nejvyšší nastavení grafiky


střední nastavení grafiky

Podobné rozdíly mezi detaily byly také u druhé čtveřice screenů. Zde jsem dokonce mezi nejvyššími dvěma nastaveními vůbec nenašel rozdíly, u druhého nejnižšího přijdete jen o odlesky na autě a k viditelnému zhoršení grafiky dojde až u nejnižšího nastavení. Vliv na výkon byl podobný jako v předchozím případě: 53/62/66/98 fps.

Scéna 3

 nízké nastavení grafiky
i Zdroj: PCTuning.cz
nízké nastavení grafiky


nejnižší nastavení grafiky

 nejvyšší nastavení grafiky
i Zdroj: PCTuning.cz
nejvyšší nastavení grafiky


střední nastavení grafiky

Do třetice ještě jedna série srovnávacích screenů. I u té jsou rozdíly v grafice vidět jen u nejnižších dvou nastavení, fps v jednotlivých nastaveních s GeForce GT 240 byly 45/54/59 a 80.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama