bleskovka-porovnani-herniho-vykonu-ve-windows-xp-a-windows-vista
Hry Článek Bleskovka : Porovnání herního výkonu ve Windows XP a Windows Vista

Bleskovka : Porovnání herního výkonu ve Windows XP a Windows Vista | Kapitola 3

Redakce PCT

Redakce PCT

8. 3. 2007 01:00 102

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Testovací sestavy a metodika 3. Hry ve Windows Vista v praxi 4. Testy 5. Zkušenosti a závěr ...

Také vás zajímá, jak si nový operační systém Microsoftu vede ve hrách a zda se ho vyplatí už nyní zakoupit? Na to se podíváme v našem dnešním článku, kde jsme otestovali několik nejoblíbenějších her pod systémy Windows Vista a Windows XP.

Reklama

Celkovou stabilitou a bezproblémovou funkčností systému Windows Vista se zabývat nebudu, protože v těchto oblastech má systém značné rezervy a velká většina programů nefunguje správně. Ani některé funkce samotného systému nefungují jak mají, což je u systému, který je již volně v prodeji skutečně na pováženou. Pokud se chcete podívat na zásadní problémy s funkčností Windows Vista po všech stránkách podívejte se třeba sem - a že jich není málo.

Bleskovka : Porovnání herního výkonu ve Windows XP a Windows Vista
i Zdroj: PCTuning.cz

Z pohledu her je situace obdobná, i když měl být DirectX 10 plně zpětně kompatibilní s DirectX 9 není tomu tak a je nutno knihovny DirectX 9 nainstalovat, stejně jako ve Windows XP. S velkými problémy se také potýkají výrobci grafických karet, kteří kvůli bezpečnostním funkcím obsaženým v systému Windows Vista museli s vývojem ovladačů začít od úplného počátku. Zatím se na tomto poli daří spíše ATi/AMD jejichž ovladače jakžtakž fungují, to se o ovladačích Nvidia nedá říci ani náhodou.

Kapitolou samou o sobě je problém se zvukem. Zatímco pod staršími XP jednoduše nainstalujete ovladače pro zvukovou kartu a ve hře si jednoduše zapnete například podporu EAX, tak s tím se můžete pod Vistou ihned rozloučit. Microsoft se totiž rozhodl tuto technologii, kterou prosazuje hlavně firma Creative, jednoduše vynechat z důvodu změn v DirectX. Místo toho do systému implantoval nový standart OpenAL se kterým ovšem dnešní zvukové karty nedokáží pracovat. Co to má za následek? Ve všech hrách, kde jste doteď byli zvyklí na nádherný prostorový zvuk se budete muset spokojit se softwarově tvořeným stereo zvukem. Společnost Creative v těchto dnech uvedla první beta verzi programu ALchemy, který převádí volání DirectX na vrstvu OpenAL a tudíž je možné si prostorový zvuk vychutnat i ve Vista, funguje ale pouze s kartami X-Fi.

Dalším problémem je, že se Creative rozhodl, že bude od nynějška karty z řady Live jednoduše ignorovat. Nějaké ovladače pro karty SB Live se sice objevily, ale použitelnost je velmi špatná. Ve výsledku je jednodušší kartu vyjmout a zapnout zvuk integrovaný na základní desce - pokud bude pod Vista fungovat lépe.

Jak je vidět cesta hráčů k systému Vista bude velmi trnitá a nebude asi vůbec jednoduchá. Nechápu pro jakou skupinu uživatelů jsou vlastně Vista vytvořeny, k hraní jak jej známe z Windows XP se zatím nehodí. Velká většina různorodého software také nefunguje správně, zdá se totiž že Microsoft vložil více úsilí do ochrany obsahu než do samotné funkčnosti systému. Doufáme, že s prvním service-packem se situace radikálně zlepší a Vista budou vstřícnější i nám hráčům.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama